Konferencja poświęcona podsumowaniu projektu „Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie m. Wałbrzych Wałbrzych lipiec 2013.
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Pilotaż sukcesem zmian
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RAPORT Z WDROŻENIA POWIATOWEGO PLANU WSPOMAGANIA (PPW) „KOMPLEKSOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I WSPOMAGANIA SZKÓŁ W POWIECIE KONIŃSKIM” Kompleksowy.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Konferencja poświęcona podsumowaniu projektu „Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim” Krotoszyn, dnia 27 sierpnia 2015 r.

Program: Powitanie gości, wystąpienie Starosty Krotoszyńskiego – Stanisława Szczotki Z doświadczeń powiatu krotoszyńskiego realizującego projekt wdrożeniowy – sprawozdanie z uwzględnieniem wniosków z przeprowadzonego wspomagania – Karina Bratborska: koordynator projektu Z doświadczeń dyrektora szkoły przyjmującej wsparcie przy udziale SORE – Aleksandra Wachowiak: dyr. Szkoły Podstawowej w Roszkach Z doświadczeń uczestnika sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów – Aleksandra Leja: dyr. Gimnazjum nr 4 im. H. Sienkiewicza w Krotoszynie Wykład „Kroki milowe w rozwoju dziecka a ścieżka edukacyjna ucznia” – prof. dr hab. Anna Brzezińska

Nowy system doskonalenia nauczycieli powinien spełniać następujące warunki: być blisko szkoły, a więc funkcjonować w jej możliwie najbliższym otoczeniu; pracować na potrzeby szkoły, czyli dopasowywać ofertę i przebieg procesu doskonalenia do aktualnych potrzeb konkretnej szkoły; towarzyszyć szkole w całym procesie doskonalenia, od diagnozy potrzeb po monitorowanie efektów wprowadzonych zmian; organizować sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, by wymieniać doświadczenia, dobre praktyki, wzajemnie się wspierać i uczyć się od siebie wykorzystywać potencjał różnych instytucji, które świadczą usługi na rzecz doskonalenia nauczycieli

Powiat Krotoszyński – beneficjent Biblioteka pedagogiczna Poradnia psychologiczno-pedagogiczna Placówka doskonalenia nauczycieli PRZEDSZKOLE SZKOŁA PRZEDSZKOLE SZKOŁA SZKOŁA

Samorządowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Krotoszynie konsultacje w sprawie  scenariuszy zajęć, konsultacje w sprawie  materiałów szkoleniowych, konsultacje w sprawie opracowania ankiet na potrzeby realizacji projektu konsultacje w sprawie opracowania SIWZ na wybór ekspertów zewnętrznych do realizacji szkoleń w projekcie

Biblioteka Pedagogiczna Książnica Pedagogiczna im. A. Fiedlera Filia w Krotoszynie przygotowała zestawienia bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Książnicy na potrzeby: ofert doskonalenia realizowanych w poszczególnych – 47 bibliografii wszystkich sieciach współpracy i samokształcenia – 12 bibliografii

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Krotoszynie utworzenie na terenie PPP biura SORE opracowanie SIWZ (w zakresie merytorycznym) dotyczącą wyłonienia ekspertów zewnętrznych na realizację ofert doskonalenia w szkołach i w sieciach współpracy i samokształcenia dodatkowe realizowanie zapotrzebowania na usługi wynikające z bieżącej pracy sieci tj. przygotowanie i przedstawienie prezentacji na potrzeby spotkań w sieciach nauczycielskich : „Uczeń zdolny” i „Od przedszkolaka do żaka” oraz sieci dyrektorskiej w zakresie tematycznym dotyczącym wspieranie szkół i przedszkoli przez PPP przeprowadzenie badań ankietowych wśród uczniów II i III klas gimnazjów na temat preferencji związanych z wyborem szkoły ponadgimnazjalnej przygotowanie we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy oraz pedagogiem szkoły ponadgimnazjalnej propozycji systemowego wsparcia gimnazjów w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego na potrzeby sieci dyrektorów „Budowa spójności edukacyjnej na poziomie powiatu”

Efekty współpracy między instytucjami wspomagania (niezakładane w projekcie) przygotowanie Informatora dla placówek oświatowych i organów prowadzących zawierający ofertę poradni, placówki doskonalenia nauczycieli i biblioteki pedagogicznej przygotowanie wykazu ekspertów zewnętrznych, którzy bardzo dobrze czy wręcz wzorowo realizowali szkolenia w ramach projektu kontunuowanie zainicjowanej współpracy międzyinstytucjonalnej przy procesowym wspomaganiu i funkcjonowaniu sieci po projekcie

Główne zadania merytoryczne w projekcie opisuje Powiatowy Program Wspomagania Szkół i Przedszkoli w Powiecie Krotoszyńskim Realizacja cyklu doskonalenia w placówkach – SORE Sieci współpracy i samokształcenia – koordynatorzy sieci

RPW i SORE Diagnoza potrzeb placówki: wywiad z dyrektorem i warsztat diagnostyczno-rozwojowy Tworzenie RPW (Rocznego Planu Wspomagania) Przygotowanie szkoleń (zatwierdzenie scenariuszy i materiałów szkoleniowych) Szkolenia z udziałem eksperta zewnętrznego Konsultacje nauczycieli z ekspertem zewnętrznym

Współpraca z SORE (w tym konsultacje indywidualne i grupowe) Ewaluacja Przygotowanie sprawozdania, podsumowanie, wnioski Przedstawienie przez SORE radzie pedagogicznej raportu z realizacji RPW

Znaczenie ról i odpowiedzialności w procesowym wspomaganiu Dyrektor Nauczyciele (zespól zadaniowy wraz z liderem) Ekspert zewnętrzny SORE

Szkolni Organizatorzy Rozwoju Edukacji Joanna Rogowska-Sroka Irena Grobelna Sylwia Minta Agnieszka Gierłowska Alina Jańczak Joanna Rogowska-Sroka

Wybrane oferty dla zbudowania rocznego planu wspomagania (RPW) Temat Ilość TECHNIKI UCZENIA SIĘ I METODY MOTYWUJĄCE DO NAUKI 8 JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY? OFERTA EDUKACYJNA DROGĄ DO WŁAŚCIWEJ REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ 6 RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY/PRZEDSZKOLA 5 POSTAWY UCZNIOWSKIE. JAK JE KSZTAŁTOWAĆ? 4 BUDOWA KONCEPCJI PRACY PRZEDSZKOLA/SZKOŁY NAUCZYCIEL 45+ 2 SZKOŁA PROMUJE WARTOŚĆ EDUKACJI

Temat Ilość UCZEŃ AKTYWNY UCZESTNIK PROCESU UCZENIA SIĘ 2 OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE 1 EFEKTYWNA ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW NAUCZYCIELSKICH JAK I PO CO PROWADZIĆ EWALUACJĘ WEWNĘTRZNĄ? WSPIERANIE PRACY WYCHOWAWCÓW KLAS PRACA Z DZIECKIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH  DORADZTWO ZAWODOWO- EDUKACYJNE W SZKOLE

Wszystkie placówki w projekcie: 47 Liczba nauczycieli: 893 osoby Szkoły podstawowe: 21 Przedszkola: 9 Gimnazja: 11 Technika: 1 Licea: 4 Zasadnicze szkoły zawodowe: 1

Sieci współpracy i samokształcenia – rok szkolny 2013/2014 dla dyrektorów: „Budowa spójności edukacyjnej na poziomie powiatu I” „Budowa spójności edukacyjnej na poziomie powiatu II” dla nauczycieli: „Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?” „Jak rozmawiać z rodzicem i budować relacje nauczyciel-rodzic?” „Kreatywny wychowawca- kreatywny zespół” „Promocja i budowanie wizerunku placówki”

Sieci współpracy i samokształcenia – rok szkolny 2014/2015 dla dyrektorów: „Budowa spójności edukacyjnej na poziomie powiatu III” „Budowa spójności edukacyjnej na poziomie powiatu IV” dla nauczycieli: „Nauczyciel na ścieżce rozwoju osobistego i zawodowego” „TIK – praca z nowoczesnymi technologiami” „Od przedszkolaka do żaka – przedszkolak uczniem” „Zdolni w szkole – zagrożenia i możliwości rozwojowe uczniów zdolnych”

Sieci współpracy i samokształcenia 6 w każdym roku szkolnym, w tym: 2 sieci dyrektorskie 4 sieci nauczycielskie Łącznie: 299 osób Platforma internetowa: doskonaleniewsieci.pl

Koordynatorzy sieci współpracy i samokształcenia Iwona Nowacka Urszula Woźniak Mariola Kaźmierczak Alicja Zajączkowska Robert Szczotka Ryszard Czuszke

Budżet projektu w Powiecie Krotoszyńskim Zadanie 1: Opracowanie Powiatowego Programu Wspomagania Szkół i Przedszkoli: Kwota Opis 4 500 opracowanie Powiatowego Programu Wspomagania Szkół i Przedszkoli – cz. II 2 250 organizacja spotkań informacyjno-sprawozdawczych (4)

Koszty w zadaniu obejmują: Kwota Opis 268 607 Koszty zatrudnienia Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji (5 osób zatrudnionych na umowę o pracę) 145 800 Wynagrodzenie ekspertów zewnętrznych 13 900 Poczęstunki w trakcie szkoleń nauczycieli 30 000 Koszty dojazdu SORE do szkół 12 070 Materiały biurowe na potrzeby SORE 36 906 Wydatki rzeczowe w ramach cross-financingu (komputery, projektory, drukarka, ksero), oprogramowanie i telefon 29 363 Materiały promocyjne (długopis, ołówek, notatnik, teczka)

Zadanie 2: Przeprowadzenie pełnego cyklu doskonalenia w każdej szkole/przedszkolu Koszt ogółem: 536 646 zł Ilość nauczycieli i nauczycielek objętych wsparciem – zaplanowano udział 658 osób: koszt na 1 osobę: 764 zł 893 osoby, koszt na 1 osobę: 600 Każda z osób uczestniczących w zadaniu otrzymuje wsparcie w formie: 6 godzin diagnozy potrzeb przeprowadzonej przez SORE, 6 godzin wykładów, 15 godzin warsztatów, 6 godzin konsultacji grupowych z ekspertem zewnętrznym, 10 godzin konsultacji indywidualnych z SORE, 5 godzin konsultacji grupowych z SORE

Ilość nauczycieli i nauczycielek objętych wsparciem: Zadanie 3: Utworzenie i prowadzenie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia Koszt ogółem: 215 894 zł Ilość nauczycieli i nauczycielek objętych wsparciem: planowano - 230 osób, koszt na 1 osobę: 939 zł zrealizowano – 299 osób, koszt na jedną osobę: 722 zł Każda z osób uczestniczących w zadaniu otrzymała następujące wsparcie: udział w sieci współpracy i samokształcenia – 5 spotkań w każdym roku szkolnym, w tym: 3 godziny wykładów, 4 godziny warsztatów, 13 godzin bezpośredniej współpracy w ramach zorganizowanych spotkań grupowych; nieograniczony dostęp do platformy doskonaleniewsieci udostępnionej przez ORE

Koszty w zadaniu obejmują: Kwota Opis 163 800 Koszty zatrudnienia koordynatorów sieci współpracy (6 osób) 10 080 Wynagrodzenie ekspertów zewnętrznych 30 042 Organizacja spotkań w ramach sieci 8 760 Zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem 3 000 Drobne materiały biurowe na potrzeby sieci

Zadanie 4: Zarządzanie projektem Koszt ogółem: 156 650 zł W projektach o wartości powyżej 500 tys. i do 1 mln złotych mogą wynosić maksymalnie 25% wartości projektu. W projekcie realizowanym przez Powiat Krotoszyński udział kosztów zarządu wynosi: 15, 8 % wartości projektu Kwota Opis 141 600 Wynagrodzenie kadry zarządzającej (3 osoby) 2 400 Informacja prasowa 2 650 Materiały promocyjne 10 000 Organizacja spotkania podsumowującego projekt

Koszty pośrednie rozliczane ryczałtem: 8% Koszt ogółem: 73 395 zł Koszty pośrednie dotyczą wydatków administracyjnych związanych z funkcjonowaniem projektu tj. koszty personelu obsługowego: obsługa kadrowa, finansowa, zamówienia publiczne Obsługę prowadzą pracownicy Starostwa Powiatowego w Krotoszynie: Biuro Promocji i Rozwoju: bezpośredni nadzór nad realizacją projektu, Wydział Finansów: obsługa finansowa, Wydział Organizacyjny: obsługa kadrowa, prawna i zamówienia publiczne

Wnioski Integracja, konsolidacja środowiska, lepsze/bliższe poznanie się – przekonanie, że dyrektorzy to potężny zasób ludzki Potrzeba kontynuowania spotkań w sieciach, zwłaszcza dyrektorskich z nowym kryterium doboru z uwzględnieniem etapów edukacyjnych: Dyrektorzy przedszkoli Dyrektorzy szkół podstawowych Dyrektorzy gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Krótsze spotkania – do 2 godzin zamiast 4! Tylko dobrzy eksperci! Wykorzystanie platformy internetowej?

Jak będzie wyglądać wspomaganie po projekcie? rozporządzenie nakłada na instytucje wspomagania 2 nowe zadania: 1) sieci współpracy i samokształcenia: już działające w poradni: sieć współpracy i samokształcenia dla logopedów sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne sieć współpracy i samokształcenia dla pedagogów i psychologów szkolnych: konsultacyjno-informacyjna superwizyjna wspomaganie procesowe

przymierzamy się do uruchomienia: sieć współpracy i samokształcenia dla doradców zawodowych z gimnazjów sieć współpracy i samokształcenia dla wychowawców klas I– III szkół podstawowych sieć współpracy i samokształcenia dla wychowawców klas IV– VI szkół podstawowych sieć współpracy i samokształcenia dla wychowawców klas gimnazjalnych sieć współpracy i samokształcenia dla wychowawców klas ponadgimnazjalnych

Sieci współpracy i samokształcenia przedmiotowe (wynikające z zapotrzebowania środowiska) – Samorządowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Krotoszynie Sieć współpracy i samokształcenia dla bibliotekarzy szkolnych – Biblioteka Pedagogiczna

Wspomaganie procesowe diagnoza potrzeb, przygotowanie RPW, wsparcie eksperckie w zakresie kompetencji i wiedzy merytorycznej specjalistów poradni, ewaluacja, wnioski (wsparcie SORE) – PPP wsparcie eksperckie – SODN wsparcie informacyjne/bibliografia i dostęp do zbiorów – BP

Finansowanie wspomagania po projekcie ??? 2 rzeczywistości: projektowa i poza projektowa Zasoby kadrowe - instytucje wspomagania Środki w budżetach placówek na doskonalenie nauczycieli Udział SODN w finansowaniu doskonalenia w porozumieniu z organami prowadzącymi Pomoc w aplikowaniu o dodatkowe środki unijne Wspomaganie nieobligatoryjne, ale dla prawdziwie zainteresowanych i zmotywowanych odbiorów

Dziękuję za uwagę