ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Starostwo Powiatowe w Kościerzynie
Advertisements

Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
„Instrumenty finansowania inicjatyw sołeckich – fundusze UE oraz inne formy dotacji” Rafał Kończyk Kolegium Ekonomiczno Społeczne Szkoła Główna Handlowa.
Warszawa 15 maja 2013 r. LOKALNY SYSTEM WSPARCIA NA OBSZARZE REWITALIZOWANYM KONKURS - WNIOSKI.
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
NAWIGATOR-WIGOR NA TOR, czyli droga od entuzjazmu do sukcesu Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I PROMOCJI OBRONNOŚCI MON
PROGRAMY WSPÓŁPRACY SAMORZĄDÓW Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
FINANSOWANIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH Z BUDŻETÓW SAMORZĄDOWYCH
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Centra Organizacji Pozarządowych
WSPÓŁPRACA POWIATU ŁUKOWSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Podnoszenie skuteczności i efektywności wspólnych działań. Wzmocnienie pozycji organizacji.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
Liczba zadań sfery pożytku publicznego obejmuje obecnie 33 pozycje Wszystkie dotychczasowe zadania zostały na liście Dodatkowo włączono m.in.: - Działalność
Inne aspekty nowelizacji ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Artur Gluziński.
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
DOBRE PRAKTYKI SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO Z PARTNERAMI SPOŁECZNYMI R ZESZÓW 21 LISTOPADA 2012 ROKU.
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
Współpraca z organizacjami pozarządowymi miasta Leszna.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
Brzeg Dolny, październik 2011 Wydział Współpracy z Organizacjami.
Inicjatywa lokalna oraz analiza sprawozdań z realizacji zadania Artur Gluziński Kołobrzeg listopada 2011.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
PROCEDURA WYBORU OFERT W GMINIE MIASTA SOPOTU SPOTKANIE KONSULTACYJNE 16 LUTY 2015 R.
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
Tomasz Schimanek Współpraca samorządu lokalnego z organizacjami pozarządowymi w świetle nowelizacji Ustawy o działalności pożytku.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Miejskiej Słupsk z organizacjami pozarządowymi na 2008 rok Urząd Miejski w Słupsku.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Obszary działalności Programy Stypendialne – dla uczniów i studentów Finansowe i organizacyjne wspieranie inicjatyw lokalnych Programy edukacyjne.
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Program współpracy Gminy Szczecinek na rok 2016 z organizacjami pozarządowymi, podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz innymi podmiotami.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Regranting – Bon na aktywność Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Zadanie „Pomorski aktywator społeczny –
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Priorytet V. „Dobre zarządzanie” Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, Poddziałanie „Systemowe wsparcie funkcjonowania.
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
ZAŁOŻENIA I PERSPEKTYWY WSPÓŁPRACY WOJEWODY ŚLĄSKIEGO Z PODMIOTAMI NIEPUBLICZNYMI W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ SLAJD TYTUŁOWY.
Dotacje dla organizacji pozarządowych z budżetu powiatu wrzesińskiego
1.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Konkurs „Najlepsza inicjatywa pozarządowa powiatu rawskiego 2017 roku”
Konsultacje społeczne projektu
w zakresie pomocy społecznej
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Mała gmina - duże wyzwania
Operacje typu „Inwestycje w targowiska lub obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
Zapis prezentacji:

ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ POŻYTKU PUBLICZNEGO NA 2016 ROK Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny

kształtowanie społeczeństwa obywatelskiego i rozwiązywanie problemów społecznych w środowisku lokalnym, poprzez budowanie i umacnianie partnerstwa między administracją samorządową a organizacjami pozarządowymi. Cel Główny:

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny Integracja i wzrost poziomu aktywności, świadomości społecznej, przedsiębiorczej i obywatelskiej wśród mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem ludzi młodych, budowanie poczucia odpowiedzialności za wspólnotę lokalną i regionalną. Wzrost znaczenia partnerów społecznych w realizacji zadań publicznych przez samorząd lokalny. Integracja podmiotów branżowych realizujących różne inicjatywy w sferze zadań publicznych. Wsparcie i wzmocnienie potencjału organizacji pozarządowych służące ich rozwojowi i lepszemu przygotowaniu do współpracy z Gminą w zakresie realizacji zadań publicznych dla osiągnięcia ważnych celów społecznych. Efektywniejsze zarządzanie społecznościami lokalnymi, poprzez rozpoznanie i zaspokajanie ich potrzeb. Odciążenie i uzupełnianie działań jednostek samorządowych w zakresie, w jakim nie są one w stanie realizować niektórych zadań publicznych przez własne struktury. Efektywniejsze zarządzanie finansami samorządu, przez dystrybuowanie środków z budżetu samorządowego na realizację zadań, realizacja zadań publicznych taniej i bliżej mieszkańców. Prowadzenie nowatorskich i bardziej efektywnych działań na rzecz mieszkańców. Cele szczegółowe:

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny  Zasada pomocniczości  Zasada suwerenności stron  Zasada partnerstwa  Zasada efektywności  Zasada uczciwej konkurencji  Zasada jawności Zasady współpracy:

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny w zakresie: polityk publicznych zadań publicznych społecznej aktywności Formy współpracy:  finansowe  pozafinansowe  patronaty

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny Współpraca finansowa Gminy z Organizacjami prowadzona jest w formie wspierania lub powierzania wykonania zadań publicznych.

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań publicznych objętych niniejszym programem określa się na poziomie około ,00 zł. Kwota ta może ulec zmianie. Ostateczną wysokość środków przeznaczonych na realizację programu określi Uchwała Budżetowa na 2016 rok. Przedmiot i zakres współpracy:

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym na działalność polityczną; Dotacje nie mogą być wykorzystane na: przedsięwzięcia, które są dofinansowane z budżetu gminy lub jej funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych; pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundacje kosztów; zakup nieruchomości; działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego;

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny Współpraca finansowa Gminy z Organizacjami prowadzona jest w formie wspierania lub powierzania wykonania zadań publicznych, w tym z wykorzystaniem formy finansowej w postaci regrantingu.

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny W szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwe jest sfinansowanie kosztów zakupu sprzętu komputerowego, jeżeli jego zakup bezpośrednio związany jest z merytoryczną realizacją zadania. Koszt zakupu nie może przekroczyć 10% wartości finansowej zadania. W ramach dotacji możliwe jest sfinansowanie kosztów administracyjnych w wysokości do 25% udzielonej dotacji. Koszty administracyjne nie obejmują wynagrodzenia koordynatora.

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny Przyznanie dotacji w formie wspierania ma miejsce tylko w przypadku wniesienia przez organizację nie mniej niż 10 % wkładu własnego w całkowitym koszcie realizacji zadania, przy czym co najmniej połowę w postaci finansowej.

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny Wykaz planowanych do realizacji zadań publicznych w roku 2016 w zakresie: ochrony i promocji zdrowiakultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego ratownictwa i ochrony ludności wspierania i upowszechniania kultury fizycznej pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, w zakresie określonym w pkt 1 – 32

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert. Komisje konkursowe powoływane są przez Burmistrza Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w celu opiniowania ofert złożonych przez Organizacje w ramach ogłoszonych przez Gminę na podstawie Ustawy otwartych konkursów ofert. W skład komisji konkursowych wchodzą osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r., o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., nr 1118 z późn. zm.).

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny Ocena realizacji programu Mierniki efektywności: wysokość zaplanowanych, przydzielonych i rozliczonych środków oraz dokonane zwroty; liczba wolontariuszy biorących udział w realizacji zadań publicznych. wielkość własnego finansowego i niefinansowego udziału organizacji pozarządowych w realizacji projektów; ogólna liczba organizacji składających oferty, liczba złożonych ofert, liczba odrzuconych ofert, liczba zawartych umów; ilość osób objętych poszczególnymi projektami; ocena stopnia realizacji zakładanych rezultatów zadań przedstawionych w składanych przez stowarzyszenia ofertach ze szczególnym uwzględnieniem sprawozdawczości Centrum Organizacji Pozarządowych; problemy we współpracy z organizacjami pozarządowymi, np. wydane decyzje Burmistrza o zwrot dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem, wezwania Komisji o złożenie sprawozdania lub uzupełnienie nieprawidłowości w sprawozdaniach; pozafinansowa pomoc, w tym przekazane lokale na preferencyjnych warunkach lub wynajem lokali; szkolenia, ilość osób uczestniczących, wartość bezpłatnych szkoleń; ilość przeprowadzonych kontroli w miejscu realizacji zadań publicznych;

Gmina i Miasto Czerwionka - Leszczyny Dziękuję za uwagę