K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E 1 NARADA Z DYREKTORAMI SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Rzeszów, 24.08.05.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.
SZPITALE W TRAKCIE PRZEKSZTAŁCEŃ W SPÓŁKI Z UWZGLĘDNIENIEM LICZBY SZPITALI W WOJEWÓDZTWACH I DANYCH DEMOGRAFICZNYCH Mieszkańcy 1-ogółem; 4-miasta.
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Narada z Dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2008/2009 do egzaminu maturalnego przystąpiło 28 uczniów Wszyscy zdali !!!!! Wybory przedmiotów i poziomów: 1. Język.
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ale (a może przede wszystkim)
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
RODZICE W SZKOLE.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Kuratorium Oświaty w Kielcach
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Wyniki egzaminów zewnętrznych w 2015 r.. Wstępne informacje o wynikach sprawdzianu po klasie VI w 2015 r. kraj73%61%78%70% l.p. j.polskimatematykaj.angielskij.niemiecki.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wg Pana Profesora Michała Troszyńskiego (GUS) Umieralność okołoporodowa wczesna w latach 1999 – 2008 Współczynnik umieralności >500g Województwo
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E 1 NARADA Z DYREKTORAMI SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Rzeszów,

Z A D A N I A P R I O R Y T E T O W E K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E 2 I.Podnoszenie jakości kształcenia 1. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych: a) maturalnego b) potwierdzającego kwalifikacje zawodowe c) egzaminu gimnazjalnego (diagnoza na wejście).

POPRZEZ…. (1) 3 Analizę i interpretacje wyników powołanie zespołów problemowych K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E POWIATWOJ. SZKOŁAODDZIAŁY Rada pedagogiczna

POPRZEZ…. (2) 4 Analizę zgodności oceniania K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E Ocenianie wewnątrzszkolne Ocenianie zewnętrzne

POPRZEZ…. (3) 5 Program naprawczy komisje przedmiotowe K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E OpracowanieEwaluacja Wdrożenie - harmonogram działań - odpowiedzialni

Egzamin maturalny - wyniki 6 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E

Język polski - wyniki 7 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E Poziom podstawowy: Kraj: średnia 57,8% Podkarpackie: 57,8% Średni od % Poziom rozszerzony: Kraj: średnia 46,0% Podkarpackie: 45,0% Średnie: od 44,1 – 48%

Egzamin maturalny - wyniki 8 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E

Matematyka - wyniki 9 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E Poziom podstawowy: Kraj: średnia 53,3% Podkarpackie: 51,0% Średni : 44-58% Poziom rozszerzony: Kraj: średnia: 35,6% Podkarpackie : 37,0% Wyżej średniego: powyżej 34%

Egzamin maturalny - wyniki 10 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E

Język angielski - wyniki 11 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E Poziom podstawowy: Kraj: średnia 75,5% Podkarpackie: 74,1% Średni od 74-81% Poziom rozszerzony: Kraj: średnia 65,6% Podkarpackie:65,4% Średni od 62-70%

Miejsce województwa na tle kraju 12 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E 1. małopolskie- 90,2% 2. śląskie- 89,2% 3. podlaskie- 87,9% 4. lubelskie- 87,7% 5. mazowieckie- 87,4% 6. wielkopolskie- 87,3% 7. łódzkie- 87,1% 8. podkarpackie- 86,7% świętokrzyskie 9. kujawsko-pomorskie- 86,0% 10. dolnośląskie- 84,8% 11. opolskie- 84,0% 12. lubuskie- 83,5% warmińsko-mazurskie 13. pomorskie- 83,0% 14. zachodniopomorskie- 82,9%

Podnoszenie jakości – obszary PKO 13 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E 1. Obligatoryjne szkolenia rad pedagogicznych (wykorzystanie wniosków z prac nad wdrożeniem rozp. o nadzorze pedagogicznym ze szczególnym uwzględnieniem WSZJ 2. Popularyzacja oświatowych znaków jakości- Podkarpacki Certyfikat Jakości Szkoły (PCJS) 3. Popularyzacja oceniania kształtującego (aktywna współpraca N i U, ocena postępów i poziomu zrozumienia zdobywanej wiedzy )

Obszary – c. d K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E 4. Podniesienie jakości kształcenia informatycznego w zakresie nauczania informatyki w klasie III LO poprzez wykorzystanie Pakietu dydaktycznego do nauczania algorytmiki i podstaw programowania 5. Analizowa poziomu kształcenia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem jęz. angielskiego-ewentualne opracowanie programu naprawczego (proces ciągły – ocenianie kształtujące )

Obszary – c. d K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E 6. Tworzenie systemowych rozwiązań w zakresie jakości pracy szkoły z uczniem zdolnym a) promowanie możliwości realizacji indywidualnego programu nauczania i indywidualnego toku nauczania b) nawiązanie współpracy z wyższymi uczelniami c) promocja osiągnięć uczniów zdolnych i pracy ich opiekunów d) wspieranie ucznia zdolnego poprzez różnorodne formy i sposoby pomocy psychologiczno - pedagogicznej 7. Wspieranie uczniów z trudnościami edukacyjnymi

Działania naprawcze i doskonalące jakość kształcenia zawodowego - II 16 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E 1. Zacieśnienie związków kształcenia zawodowego, w tym praktycznej nauki zawodu z potrzebami lokalnego rynku pracy. a) tworzenie związków instytucjonalnych pomiędzy szkołami zawodowymi a zakładami pracy i lokalnymi urzędami pracy (patronaty, porozumienia ) b) tworzenie szkolnych ośrodków karier c) doskonalenie kształcenia zawodowego w zasadniczych szkołach specjalnych (wynik kontroli MENiS nadzór będzie sprawował WNPU )

Kształcenie zawodowe – ciąg dalszy 17 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E d) popularyzacja kształcenia modułowego e) opracowanie programów naprawczych w oparciu o wyniki egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności planowania i prezentowania wykonanego zadania egzaminacyjnego f) doskonalenie zawodowe kadry pedagogicznej przy współpracy z placówkami doskonalenia zawodowego nauczycieli i pracodawcami

Kształcenie zawodowe – ciąg dalszy 18 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E g) wzmożenie i zracjonalizowanie działań przygotowujących uczniów klas IV technikum do zewnętrznych egzaminów zawodowych (Przygotowanie wspólnego harmonogramu działań).

Kształcenie zawodowe 19 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E 2. Podejmowanie przez dyrektorów szkół inicjatyw na rzecz współpracy międzynarodowej ze szczególnym uwzględnieniem programów Leonardo da Vinci i Grundvig

Priorytet III - Wychowanie 20 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E Zadanie najwyższej wagi, problem złożony, Wymierne wyniki w kształceniu uczniów, w wyposażenie ich w wiedzę i umiejętności Diagnoza: narastające patologie społeczne, alkoholizm, narkomania, brutalizacja życia, wandalizm….

Jak wychowywać ? 21 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E Edukacja humanistyczna Edukacja personalistyczna Uczy jak żyć, wprowadza w systemy poglądów na świat i naczelne systemy wartości Nie program zawierający zbiór wartości a przykład nauczyciela i jego autorytet CZŁOWIEK

Obszary 22 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E 1.Wprowadzenie do procesu wychowawczego treści związanych z funkcjonowaniem społeczeństwa obywatelskiego w oparciu o Krajowy Program Europejskiego Roku Edukacji Obywatelskiej w Polsce, pod hasłem: Rok 2005 EREO Uczyć się i żyć w demokracji

Poprzez: 23 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E -Aktywne uczestnictwo uczniów, nauczycieli i rodziców w demokratycznym zarządzaniu szkołą (tworzenie partnerstwa pomiędzy szkołą a rodziną) -Kształtowanie umiejętności i postaw obywatelskich uczniów -Edukacja w dziedzinie praw człowieka, zapobiegania dyskryminacji, poszanowania prawa -Promowanie takich wartości demokratycznych, jak wolność, pluralizm, tolerancja, aktywność obywatelska -Organizowanie dyskusji i debat klasowych (problemy lokalne, globalizacja, bezpieczeństwo uczniów) -Zachęcanie uczniów do udziału w życiu społeczności lokalnych itd..

Obszary 24 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E 2. Zintensyfikowanie działań profilaktycznych związanych z zachowaniami ryzykownymi uczniów szkół ponadgimnazjalnych 3. Praca z uczniem na zajęciach pozalekcyjnych 4. Kształcenie umiejętności społecznych oczekiwanych przez pracodawców. D. Goleman Inteligencja emocjonalna w praktyce

CEL NADRZĘDNY 25 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E Najpełniejszy rozwój osobowości Wzmocnienie roli wychowawcy klasy Szkolenia, wymiana doświadczeń Wychowanie – działaniem priorytetowym Stworzenie banku propozycji na godziny wychowawcze-materiały KO Stworzenie strategii działań wychowawczych Propozycje zagospodarowania czasu wolnego Wychowanie przez sport Właściwa polityka informacyjna Program profilaktyki Wzmocnienie działalności wychowawczej szkoły, Zespołu wychowawców

26 K U R A T O R I U M O Ś W I A T Y W R Z E S Z O W I E DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ J. Tudrój - Darska