Present Simple.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Materiał do testu z działu 7 Podręcznik Steps in English 1 Klasa IV
CZASOWNIK „BE”- „BYĆ” odmiana przez osoby
Past Simple Czas Past Simple jest podstawowym czasem w języku angielskim, który umożliwia wyrażanie wydarzeń, które miały miejsce w przeszłości. O ile.
The Present Continuous
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Czas Present Simple.
ZASTOSOWANIE CZASU PRESENT SIMPLE: 1) czynności powtarzające się:
ZASTOSOWANIE CZASU PAST SIMPLE:
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Gramatyka w języku angielskim
Present Simple vs. Present Continuous
Present Perfect Tense.
PAST SIMPLE TENSE Dominik Piś Kl.6 b.
Język angielski czasy PRESENT SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Język angielski czasy PAST SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Szyk wyrazów w zdaniu angielskim
Present simple vs Present continuous
SPOSOBY TWORZENIA CZASU PRESENT SIMPLE
Present perfect, past continous, past simple i future simple.
Słowa wyrażające czynności/action or doing words
ZDANIA TWIERDZĄCE KTO/CO CZASOWNIK INNE KTO/CO CZASOWNIK S INNE.
Present continuous tense
CZAS GRAMATYCZNY PRZYSZŁY PROSTY
CZAS GRAMATYCZNY TERAŹNIEJSZY PROSTY
The Present Simple Tense
CZAS GRAMATYCZNY PRZESZŁY PROSTY
CZAS PAST SIMPLE.
CZAS PRESENT CONTINUOUS.
CZAS PRESENT SIMPLE.
CZAS PAST CONTINUOUS.
CZAS PRZESZŁY DOKONANY
CZAS PRESENT SIMPLE.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
Czasownik BYĆ Verb ‘to be’.
Present simple Czas teraźniejszy.
Food - jedzenie [ fud ] meal - posiłek [ mil ] dish - danie [ disz ]
Czasownik BYĆ Verb ‘to be’.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Present simple Czas teraźniejszy.
Present Perfect.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Past Simple – czas przeszły
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
PRESENT SIMPLE Tworzenie zdań ZDANIE TWIERDZĄCE
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
Past Simple.
Grammar Bank By Karina Rymarowicz.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
ENGLISH CORNER Kącik języka angielskiego. PRESENT SIMPLE Czas Present Simple stosujemy gdy: 1) opisywana czynność odbywa się regularnie. John often plays.
czas teraźniejszy ciągły
PRESENT SIMPLE 1. Zastosowanie 2. Budowa pytań i przeczeń 3. Charakterystyczne przysłówki częstotliwości oraz określenia przysłówkowe.
Gustaw Morcinek was born in a very poor family.
introduction to tenses in English
CZAS PRESENT CONTINUOUS
Present Continuous.
PRESENT CONTINUOUS TENSE
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
Wyrażanie przyszłości w języku angielskim
Tworzenie zdań i zastosowanie
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Past continuous
Past Simple Past Continuous
CZASY W JĘZYKU ANGIELSKIM
Zapis prezentacji:

Present Simple

1.Użycie czasu 2.Struktura 3.Zasady tworzenia końcówki –S/ -ES 4.Przysłówki częstotliwości w zdaniu 5.Charakterystyczne określenia czasu

UŻYCIE CZASU Czasu present simple używamy, aby: 1.Opisać czynności wykonywane stale, regularnie. I play tennis every Wednesday. (Gram w tenisa w każdą środę.) The class starts at nine o’ clock. (Lekcje zaczynają się o dziewiątej.) 2. Powiedzieć, że coś jest zawsze lub prawie zawsze prawdziwe My teacher speaks Italian. (Mój nauczyciel mówi po włosku.) He lives in a small town. (On żyje w małym mieście.) 3. Powiedzieć o tym, co lubimy lub czego nie lubimy i podzielić się opinią. I don’t like art. (Nie lubię sztuki.) She doesn’t think English is easy. ( Ona nie sądzi, że angielski jest łatwy.)

Struktura ZDANIA TWIERDZĄCE W zdaniach twierdzących musimy pamiętać o dodaniu końcówki –s/-es dla osób he, she, it. podmiot Czasownik (-s, -es) dopełnienie I work hard Josh speaks Englisch fluently She listens carefully They enjoy themselves

ZDANIA PYTAJĄCE Pytania tworzymy używając pomocniczych słów: do/ does does używamy dla osób: he, she, it do używamy dla pozostałych, czyli: I, we, you, they Należy pamiętać, że czasowniki w pytaniach występują w bezokoliczniku. (bez końcówek) do/ does podmiot czasownik dopełnienie Does Tom love Magda? her brother study in Lublin? Do you cook well? they live near here?

ZDANIA PRZECZĄCE W przeczeniach, czasowniki również występują w formie bezokolicznika. (bez końcówek) Krótkie odpowiedzi: podmiot do/ does not casownik dopełnienie I do work abroad Megan does hate her job They smoke at all Yes, I/ you/ we/ they do he/ she/ it does No, I/ you/ we/ they don’t he/ she/ it doesn’t

Przykłady zdań zdania twierdzące: 1.I play volleyball every day. ( Gram w siatkówkę każdego dnia.) 2.I usually finish my course at 5pm. (Zazwyczaj kończę kurs o 17.) 3.They visit their parents from time to time. (Oni odwiedzają swoich rodziców od czasu do czasu.) 4. Marry works as a policewoman. (Mary pracuje jako policjantka.) 5.Susan buys new clothes every Sunday. (Susan kupuje nowe ubrania co niedzielę.)

zdania pytające: 1. Why does she leave at 3 am in the morning zdania pytające: 1.Why does she leave at 3 am in the morning? (Dlaczego ona wyjeżdża o 3 rano?) 2.Do they work hard? (Czy oni pracują ciężko?) 3.Where do they spend their free time? (Gdzie oni spędzają swój wolny czas?) 4.Why does Megan hate him so much? (Dlaczego Megan nienawidzi go tak bardzo?) 5.Do you like her? (Czy ty ją lubisz?)

zdania przeczące: 1. He never does his homework. (On nigdy nie robi swojej pracy domowej.) 2. He does not do his homework in the evenings. (On nie odrabia pracy domowej wieczorami.) 3.It does not seem to be a good idea. (To nie wydaje się być dobrym pomysłem.) 4.My friends don't travel abroad. (Moi przyjaciele nie podróżują za granicę.) 5.I do not often eat breakfast in the morning. (Często nie jadam śniadań rano.)

ZASADY TWORZENIA KOŃCÓWKI –S/ -ES Do większości czasowników dodajemy -s work- works swim- swims find- finds Czasowniki zakończone na spółgłoskę –y, zamieniamy –y na –i dodajemy końcówkę -es try- trise fry- fries cry- cries Czasowniki zakończone na spółgłoskę –y, bez zmian, dodajemy samą końcówkę -s play- plays enjoy- enjoys Czasowniki zakończone na –s, -z, -ch, -sh, -x dodajemy końcówkę -es miss- misses buzz- buzzes watch- watches wash- washes fix- fixes Wyjątki have- has go- goes do- does

Przysłówki częstotliwości Przysłówków częstotliwości używamy, kiedy chcemy powiedzieć, jak często wykonujemy daną czynność. Czasownik + -ing Love, like, enjoy, don’t mind, don’t like lub hate uzywane są z czasownikiem z końcówką –ing, kiedy chcemy powiedzieć, jak bardzo wykonywanie danej czynności sprawia nam przyjemność lub jej nie sprawia. I love playing sport. (Kocham uprawiać sport.) My mother doesn’t like watching TV. ( moja mama nie lubi oglądać telewizji.) W zdaniach twierdzących przysłówek częstotliwości wstawiamy przed orzeczeniem. I usually play volleyball at the weekend. (Zazwyczaj gram w siatkówkę w weekend.) Jeśli orzeczeniem jest be, przysłówek częstotliwości znajduje się po nim. He’s always late. (On zawsze się spóźnia.)

CHARAKTERYSTYCZNE OKREŚLENIA CZASU ALWAYS ZAWSZE USUALLY ZAZWYCZAJ OFTEN CZĘSTO SOMETIMES CZASAMI NORMALLY ZWYKLE OCCASIONALLY OKAZYJNIE FROM TIME TO TIME OD CZASU DO CZASU RARELY RZADKO NEVER NIGDY EVERY DAY CODZIENNIE ON +(dzień tygodnia +s) ON MONDAYS ON FRIDAYS W PONIEDZIAŁKI W PIĄTKI

Opracowała: Agnieszka Wojtuń