Projekt KIK 76 „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” Wyszków, 10.06.2015 r. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Advertisements

Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
SZWAJCARSKO - POLSKIE SPOTKANIE INAUGURACYJNE W PROJEKCIE
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Tytuł Projektu: Do pracy – marsz!. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie: 1.3 w ramach Ogólnopolskiego Programu Integracji i Aktywizacji Zawodowej.
Projekt Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Działania w zakresie poprawy brd na sieci dróg powiatowych Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Strzyżów, 6.III.2012 r.Krzysztof Piękoś
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
WYNIKI ANKIETY BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO MIESZKAŃCÓW POWIATU KŁODZKIEGO motto: „Pomagając Policji – pomagasz innym i sobie”
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
„Bezpieczeństwo w ruchu drogowym”
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Autorzy programu: Wiceprzewodnicząca
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Bogusław Waksmundzki.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu gmina Raciąż.
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
TRANSGRANICZNA KONCEPCJA WYKORZYSTANIA MOŻLIWOŚCI PROGRAMU WSPÓŁPRACY INTERREG V A W CELU POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA W SZCZECIŃSKIM OBSZARZE METROPOLITARNYM.
Remont drogi powiatowej Nr 1243N Ostróda – Tułodziad i remont drogi powiatowej Nr 1922N Kraplewo - Lichtajny (na długości ok. 6,6 km) Zadanie dofinansowane.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
EFEKTY PRACY UZYSKANE PRZEZ KOMENDĘ POWIATOWĄ POLICJI W PRUSZKOWIE w 2013 ROKU.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Wzmacnianie odporności Warszawy na zmiany klimatu Leszek Drogosz, Dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu Miasta st. Warszawy.
Działania Powiatu Lęborskiego w zakresie pozyskiwania
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zadanie dofinansowane w ramach
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1219N
Zapis prezentacji:

Projekt KIK 76 „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” Wyszków, r. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Instytucja Realizująca Komenda Główna Policji

Wartość projektu CHF PLN Dofinansowanie 85 % CHF PLN Działania Instytucji Realizującej PLN CHF Działania Partnerów (PL) PLN CHF Działania Partnerów (CH) PLN CHF Instytucja Realizująca: Komenda Główna Policji Partnerzy: Powiaty: Siemiatycki, Suwalski, Wysokomazowiecki, Sulęciński, Międzyrzecki, Strzelecko-drezdenecki, Wyszkowski, Szwajcarska Agencja Rozwoju i Współpracy (poprzedni partner Szwajcarski Instytut Policji) Okres realizacji (rzeczowa) lipiec 2012 – grudzień 2015 Podstawowe informacje:

Podstawowe informacje: Cel projektu: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego wśród najbardziej zagrożonych uczestników ruchu drogowego tj. kierujących jednośladami, osób starszych i pieszych. Zadania: 1.Wyjazdy studyjne 2.Szkolenia z bezpieczeństwa ruchu drogowego, 3.Zakup 14 samochodów nieoznakowanych, 4.Kampania społeczna, 5.Inwestycje na terenie powiatów, 6.Promocja projektu, 7. Zakup sprzętu profilaktycznego, 8. Działania Partnerów Szwajcarskich.

Jak projekt wpisuje się w strategię poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce: Uzasadnienie realizacji projektu znajduje swoje odzwierciedlenie w: Rezolucją Parlamentu Europejskiego z dnia 27 września 2011 r. w sprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie w latach 2011–2020 (2010/2235(INI)) Dekadą działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego ogłoszoną przez Organizację Narodów Zjednoczonych na lata (Decade of Action for Road Safety). Cel dekady: ustabilizowanie, a następnie zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków na drogach w skali globalnej poprzez intensyfikację działań prowadzonych na szczeblu krajowym, regionalnym i globalnym. Narodową Strategią Rozwoju Regionalnego - 5 celem horyzontalnym "Wzrost konkurencyjności polskich regionów i przeciwdziałanie ich marginalizacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej", mającym na celu promowanie wewnętrznej spójności w obszarach miejskich, zmierzającym do ograniczenia wysokiej koncentracji problemów gospodarczych, ekologicznych oraz społecznych wewnątrz dużych ośrodków miejskich jak i wzmacniania procesu odbudowy gospodarczego potencjału małych miast i miasteczek. Rządowym Programem ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem Bezpieczniej”.

Zadania: 1.Wyjazdy studyjne: wyjazdy do Polski termin liczba osób miejsce r2Warszawa r.4Podlasie r.4Lubuskie Warszawa Warszawa r.4Podlaskie/Mazowieckie r.4Lubuskie wyjazdy do Szwajcarii termin liczba osóbmiejsce r.14Zurych r.12Zurych r.13Zurych r.10Zurych r.12Solothurn razem90

Zadania: 2. Szkolenia z bezpieczeństwa ruchu drogowego, 13 edycji szkoleń, edycje dla 50 osób – policjanci, przedstawiciele samorządów, zarządców dróg, administracji centralnej. W 4 edycjach wzięli udział eksperci strony szwajcarskiej – policjanci, przedstawiciele NGO, inżynier ruchu drogowego Cel to przeszkolenie 650 osób z całej Polski- przeszkolono 652 osoby Forma zajęć: wykłady i warsztaty Szkolenia prowadzi Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej – Politechnika Gdańska

3. Zakup 14 samochodów nieoznakowanych, Podstawowe dane techniczne: Moc ponad 300 KM VW Passat i 325 KM Opel Insignia OPC Napęd 4x4 Wyposażony w wideorejestrator Przyspieszenie od 0 km/h do 100 km/h 5,5 s / 6 s Kolory – srebrny-2, czarny-5, granatowy-4, brązowy-1, grafitowy - 2

4. Kampania społeczna Cel: wzrost świadomości kierujących jednośladami, seniorów i pieszych w kwestii rozważnego i ostrożnego korzystania z dróg zgodnie z zasadami określonymi przepisami prawo o ruchu drogowym. Wskaźnik projektu: % wzrost świadomości zagrożeń najbardziej zagrożonych uczestników ruchu drogowego – cel wzrost o 20% - wskaźnik został osiągniety.

W skali ogólnopolskiej w 2014 roku policjanci przeprowadzili: ► 900 inicjatyw skierowanych do motocyklistów, których odbiorcami było około 75 tys. osób, ► 820 inicjatyw adresowanych do seniorów, których odbiorcami było około osób, ► 2500 inicjatyw na rzecz pieszych, których odbiorcami było osób.

Zadania: 5. Inwestycje na terenie powiatów, Dlaczego województwo podlaskie, lubuskie i mazowieckie? Największymi zagrożeniami dla mieszkańców woj. lubuskiego są: 1.Brawurowo jeżdżący kierowcy - 38,3% 2.Włamania – 32,7% 3.Agresji ze strony osób pijanych i narkomanów – 25,3% Województwo podlaskie W 2010 roku największy wskaźnik zabitych na 100 wypadków drogowych – 17,2 Województwo mazowieckie Liczba zabitych w wypadkach drogowych w latach (bez danych z terenu działania Komendy Stołecznej Policji) była najwyższa wśród wszystkich województw i wyniosła 1397 osób

Założenia: Każdy powiat otrzymuje PLN na: „Strony Umowy postanawiają, że za przygotowanie, realizację i rozliczenie zadania polegającego na inwestycji poprawiającej bezpieczeństwo w ruchu drogowym wykonywanych wyłącznie na drogach powiatowych odpowiada wyłącznie Partner Projektu na terenie którego realizowana jest ta inwestycja. Inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo w ruchu drogowym o której mowa w zdaniu poprzednim nie może polegać wyłącznie na budowie nowej drogi powiatowej albo remoncie lub modernizacji nawierzchni asfaltowej istniejącej drogi powiatowej.” Realizacja zadań w ciągu maksymalnie 2 lat Dofinansowanie 85% SPPW wkład z budżetu powiatu 15% Planowaliśmy: matryca logiczna 6 inwestycji, Szacunki KGP: 3 inwestycje w każdym powiecie,

Zaskoczenia: Ilość środków pieniężnych wydatkowana przez powiaty w 2013/14/15 r.: dla każdego PLN 1.Powiat Sulęciński: ,77 PLN 2.Powiat Międzyrzecki: ,13 PLN 3.Powiat Strzelecko – Drezdenecki: ,33 PLN 4.Powiat Siemiatycki: ,87 PLN 5.Powiat Wysokomazowiecki: ,57 PLN 6.Powiat Suwalski: ,91 PLN 7.Powiat Wyszkowski ,03 PLN Razem: ,37 PLN – z tego: ,37 PLN ponad limit Rezultat: 45+5 w Wyszkowie inwestycje - razem 274 elementy budowa przejść dla pieszych - 54 budowa chodnika - 11 modernizacja infrastruktury drogowej w zakresie oznakowania - 28 budowa barierek ochronnych - 14 budowa progów spowalniających ruch - 11 budowa szykan spowalniających ruch -28 budowa zatok autobusowych - 28

Zadania: 6. Promocja projektu, Założenia: „Zostały zaplanowane następujące działania promocyjne: przygotowanie i powielenie plakatów promujących projekt oraz folderów, zorganizowanie i przeprowadzenie spotkania rozpoczynającego i kończącego projekt. Ponadto zaplanowano organizację 14 spotkań promujących projekt, po dwa w każdym powiecie i dwie w Warszawie. Plakaty projektu zostaną umieszczone w siedzibie każdego powiatu biorącego udział w projekcie, w miejscu realizacji szkoleń, w siedzibie Instytucji Realizującej. Foldery informacyjne zostaną rozdane podczas konferencji promocyjnych, szkoleń prowadzonych w trakcie projektu oraz podczas spotkań z lokalną społecznością w miejscach realizacji inwestycji na terenie wybranych powiatów. Spotkanie inaugurujące projekt będzie miało na celu jego nagłośnienie wśród władz - zostaną zaproszeni przedstawiciele Ministerstw i Instytucji związanych z tematyką projektu po stronie polskiej, przedstawiciele Ambasady Szwajcarii w Polsce, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego. Informacja o projekcie będzie opublikowana na głównej stronie internetowej beneficjenta.”

Zadania na przyszłość: Zadanie zatwierdzone przez stronę szwajcarską Zadanie 7. Zakup sprzętu profilaktycznego dla 3 jednostek Policji szczebla wojewódzkiego, W skład planowanego wyposażenia wejdą m.in.: symulatory zderzeń, symulatory jazdy rowerem, zestawy Autochodzik, namioty wystawowe z wyposażeniem, alkogogle, przenośne zestawy komputerowe z oprogramowaniem, rzutniki, ekrany, fantomy RKO (Resuscytacja Kontrola Oddech), defibrylatory szkoleniowe, urządzenia wielofunkcyjne (faks, skaner, drukarka) przyczepka transportowa, zestaw oświetleniowy, aparaty cyfrowe z wyposażeniem, laminatory itp. Nowe zadania – propozycję objęte nowym wnioskiem o zmianę projektu Zakup sprzętu szkoleniowego dla szkół Policji w Legionowie i Katowicach Zakup materiałów odblaskowych szt.

Inwestycje w Wyszkowie: Lista inwestycji 1.Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu drogi powiatowej Nr 4410W i drogi powiatowej 4413W w rejonie szkoły w miejscowości Wola Mystkowska wraz z nową organizacją ruchu i elementami BRD. 2.Poprawa bezpieczeństwa ruchu poprzez przebudowę skrzyżowania drogi powiatowej Nr 4403W z drogą gminną wraz z nową organizacją ruchu i elementami BRD w miejscowości Białebłoto Kobyla – objęta wizytacją 3.Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych na drodze powiatowej Nr 1811W wraz z nową organizacją ruchu i elementami BRD w miejscowości Zabrodzie. 4.Poprawa bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniu drogi powiatowej Nr 4407W z drogą gminą wraz z nową organizacją ruchu i elementami BRD w miejscowości Rząśnik – objęta wizytacją 5.Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów poprzez wykonanie zatok autobusowych, budowy chodników i przejść dla pieszych wraz z nową organizacją ruchu i elementami BRD na DP Nr 4408W w miejscowości Leszczydół Nowiny.

Konsultacje inwestycji ze stroną szwajcarską – zdjęcia z terenu

Zadanie 8 Partnerstwo szwajcarsko-polskie w ramach projektu 1.Wyjazdy studyjne 2.Szkolenia 3.Samochody 4.Kampania społeczna 5.Inwestycje na terenie powiatów 6.Promocja 7.Zakup sprzętu profilaktycznego

Jaki jest potencjał projektu i dalsza możliwość rozwoju? Naszym zdaniem duży: Projekt ma układ modułowy, każde z zadań może być samodzielnym projektem i w zależności od wielkości środków może być dowolnie zmieniany, Związek Powiatów Polskich uznał projekt za bardzo dobry przykład współdziałania adm. rządowej i samorządowej, Współpraca pomiędzy Policją Szwajcarską i Polską będzie kontynuowana także po zakończeniu projektu np. w ramach organizacji TISPOL, bezpośrednie kontakty W trakcie realizacji projektu, także inne województwa i powiaty chciały do niego przystąpić Wykorzystanie szwajcarskich rozwiązań prawnych – źródło inspiracji, kontakty z parlamentarzystami obu krajów – nowe rozwiązania prawne w Polsce weszły w życie w maju 2015 r. Podobne rozwiązania mogą być z sukcesem realizowane w przyszłości.

Dziękuje za uwagę. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Komenda Główna Policji ul. Puławska 148/ Warszawa