PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
PYRLANDIA 2010 ul. Zgoda 14/8, Poznań; tel
Prezentacje wykonał: Ganiberzin Gabriel
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Gazeta i czasopismo - źródło aktualnej wiedzy.
Kampania wizerunkowa mBanku
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Województwo pomorskie –
Promocja jako element marketingu mix
Reklama prasowa.
Zarządzanie projektami
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
MOBILNA REKLAMA ELE TAXI
ROLA NOŚNIKÓW CYFROWYCH W KAMPANIACH REKLAMOWYCH Poznań, Euro-Reklama.
Prezentacja miast i form promocji. Spis treści Prezentacja miast: – Sopot – Wrocław – Kraków – Zakopane – Warszawa Formy promocji: – Formy Standardowe.
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Interactive Marketing Partner marketing
Istota konkurencji w internecie …
MULTIMEDIALNE USŁUGI REKLAMOWE Oferta reklamy na ekranach LCD Full HD
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Metodologia badań wydatków reklamowych
Technik Organizacji Reklamy
Mass media, publikatory
Ewolucja roli tekstu i obrazu
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Technik Organizacji Reklamy
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Marketing usług agroturystycznych
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Bartłomiej Zieliński Daniel Celmer 3 TOR
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
PRODUKT.
Super Express dziennik XXI wieku. Super Express - lider w swojej klasie ! formą unikatowa wśród dzienników ogólnopolskich czytelnictwem wiodąca pozycja.
Przygotowanie materiałów reklamowych
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA to dialog firmy z otoczeniem rynkowym
Google AdWords.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
 Załącznik nr 2:Informacje dotyczące ogłoszenia zostały opracowane przez nauczyciela oraz wykorzystane ze strony: „Użytkowe formy wypowiedzi”:
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Najlepszy adres w stolicy
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
REKLAMA AUDIOWIZUALNA Dawid Gawryluk. CZYM JEST? Reklama audiowizualna to reklama która oddziałuje jednocześnie na nasze zmysły wzroku i słuchu. Najpopularniejsza.
Reklama akustyczna
REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Komunikacja w reklamie: Reklama ambientowa. Katarzyna
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Copywriting Karolina Stróżyk
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC
Zapis prezentacji:

PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 4 Rodzaje mediów reklamowych

Wybierając środki reklamy należy uwzględnić możliwości wykorzystania lub przeciwstawiania się konkurentom na tym samym polu dostępność poszczególnych środków przekazu dla odbiorców rozmiary rynku docelowego koszt całkowity i jednostkowy w danym medium możliwości finansowania

Cechy reklamy telewizyjnej: - najpowszechniej wykorzystywana - wykorzystuje technikę audio i video Zalety: Łatwo zapamiętywalna Łatwość prezentacji produktu Stosunkowo niskie koszty dotarcia do pojedynczego odbiorcy Możliwość dowolnego regulowania częstotliwości emisji reklam Dobrze zbadane medium Wady: Wysoki koszty emisji Wysoki koszt produkcji Mała selektywność oddziaływania Natłok reklam powodujący szum informacyjny Ulotność reklamy Długi czas wyprzedzania Wyjątkowa natarczywość Zapping

Podstawowe formy reklamówek telewizyjnych Demonstracja działania Rekomendacja Scena z życia Odwołanie do stylu życia Animacja Humor Dokument Reklama dzielona Seriale

Reklama kinowa Ograniczony zasięg do specyficznej grupy odbiorców Ludzie młodzi (do 30 roku życia) Częściowa sezonowość (spadek zainteresowania kinem w lecie) Podobne formy jak w reklamie telewizyjnej + product placement Tańsza od telewizyjnej Dłuższe spoty Wiele kopii reklamy na taśmie filmowej Silne oddziaływanie na odbiorcę (zrelaksowany, pozytywnie nastawiony odbiorca) Bardzo wysoka zapamiętywalność (nie można uciec od reklamy)

Reklama prasowa - rodzaje prasy Prasa codzienna Gazety ogólnopolskie Gazety lokalne Cechy: Inf. w gazetach są uznawane za wiarygodne Słaba jakość ilustracji Krótki „żywot” gazety Dominują proste formy reklamowe (ogłoszenia) nastawione na natychmiastowe zachowania Inf. powinny być bieżące (promocje, przeceny, itp.) Krótki okres wyprzedzania Czasopisma Miesięczniki Tygodniki Inne Cechy: Specjalistyczne Funkcja rozrywkowa i edukacyjna Przywiązanie czytelników Długie „życie” czasopisma Dominują reklamy emocjonalne i informacyjne Dobra jakość ilustracji Długi okres wyprzedzania

Klasyczne elementy składowe reklamy prasowej Slogan Nadtytuł Tytuł Śródtytuł Nagłówek Tekst Opisy Objaśnienia Ilustracja Użytkownik Wizerunek produktu Kupon „bomba” Podpis/nazwa wyrobu Logo Informacje o firmie

Zasady tworzenia reklamy prasowej (1) Nagłówek powinien Przyciągać uwagę Określić kategorię produktu Zawierać jednoznaczne przesłanie (obietnicę) Stanowić wstęp do treści ogłoszenia Rodzaje nagłówków Wskazujący na nowość Emocjonalny Wskazujący na korzyść Sugerujący Niekonwencjonalny Pobudzający ciekawość Chwalmy się

Zasady tworzenia reklamy prasowej (2) Tekst Przedstawia i wyjaśnia Powinien mieć formę krótkich zdań tworzących krótkie paragrafy Rodzaje tekstów Sprzedawanie produktu wprost Opowiadanie Zdjęcie z podpisem Dialog lub monolog Slogan musi Być krótki (zdanie proste; równoważnik zdania) Streszczać obietnicę Układ graficzny Im prostszy i bardziej uporządkowany tym lepiej 1 element przyciągający uwagę Z lub S

Formy reklam zamieszczanych w prasie Reklama na stronie Inserty (wrzutki do wydania) Wklejki (np. próbki lub inne materiały przyklejone do strony) Wszywki (integralne z gazetą) Banderole

Reklama radiowa Radio jest na 5 miejscu w wydatkach na reklamę w Polsce Uważane za medium wspomagające Stacje ogólnopolskie i lokalne Spot reklamowy Przekaz stanowiący kombinację słów, muzyki i specjalnych efektów dźwiękowych (standardowy trwa 30 sek. czasami 60 sek.) Ogłoszenie komercyjne Tekst informujący o oferowanych produktach, obniżkach cen, itp. Czytany przez lektora na tle muzyki Elementy spotu reklamowego Słowa Muzyka SFX – specjalne efekty dźwiękowe

Reklama radiowa Wady Zalety Ulotny charakter Duża liczba stacji radiowych rozdrabnia audytorium W kampanii ogólnopolskiej lepiej reklamę umieścić w wielu stacjach lokalnych niż jednej ogólnopolskiej Zalety Medium uniwersalne i specyficzne Dotarcie do grup „niemediowych” Towarzyszy w wielu sytuacjach Stosunkowo niski koszt produkcji Umożliwia dużą częstotliwość kontaktów z reklamą Krótki czas produkcji i wyprzedzenia

Formy reklamy radiowej Prezentowanie wprost zalet produktu Dialog Scenka z życia Wywiad z klientem Humor Ścieżka dźwiękowa z reklamy telewizyjnej (tzw. transfer wizerunku)

Budowa radiowego spotu Wprowadzenie Efekty dźwiękowe Intrygujące pytanie, nazwa produktu, Podstawowe korzyści Cechy produktu Prezentacja korzyści Podkreślanie korzyści Sposób użytkowania Uzmysłowienie słuchaczowi co traci nieposiadając produktu Zamknięcie Zaproszenie do działania Wyjaśnienie jak nabyć produkt Argumenty skłaniające do nabycia

Reklama wydawnicza Ogłoszeniowa Ulotki, broszury, prospekty, foldery, informatory, książki telefoniczne „Uliczna” (wręczana bezpośrednio na ulicy, w sklepach, itp.) Pocztowa Adresowa Bezadresowa

Reklama pocztowa Zalety Selektywność Możliwość dostosowania oferty do adresata Duża elastyczność formy Łatwy pomiar skuteczności Interaktywność Długa żywotność Poufność Możliwość stosowania nawet przy bardzo małym budżecie Wady Wymóg posiadania aktualnych list adresowych Wysoki koszt usług pocztowych Niejednolity czas docierania przesyłki Zapychanie skrzynek – irytacja konsumentów Wymóg silnego wyróżniania się na tle innych przesyłek

Outdoor Zalety Częsty kontakt z reklamą Duża zauważalność, skuteczność (dotycząca znajomości marki, opakowań) Selekcja geograficzna odbiorców Całodobowa docieralność (oświetlenie) Wady Słaba zapamiętywalność Ograniczona ilość informacji Mała selektywność (poza geograficzną) Brak precyzyjnych badań skuteczności Duża liczba tablic przy drogach

Formy reklamy zewnętrznej Wielka powierzchnia na ścianach budynków Wielka tablica wolnostojąca Tablica średniej wielkości Billboard Diapazon Sandwich citylight K-Board Strip Neon Reklama na środkach komunikacji miejskiej Mobil Mała tablica Plakat, ogłoszenie uliczne

Reklama internetowa Zalety Interaktywność i szybkość reakcji Bezpośrednie dokonywanie zakupów Elastyczność medium Kompleksowość przekazu Globalny charakter oddziaływania Multimedialność przekazu Niski koszt Coraz większa liczba potencjalnych odbiorców Możliwość zindywidualizowania oferty Możliwość łatwego pomiaru skuteczności Wady Niereprezentatywna, specyficzna grupa konsumencka Nadmiar reklam internetowych – irytacja odbiorców

Inne formy reklamy Reklama wystawiennicza prezentuje oferty przedsiębiorstwa na wystawach w formie demonstracji bezpośredniej, i pośredniej, w oparciu o plakaty, ulotki i inne formy reklamy Reklama upominkowa wykorzystuje do celów promocyjnych gadżety, którymi można obdarować potencjalnego klienta Reklama telefoniczna oferta przez telefon infolinie sms-y reklamowe

Media planning – wybór środka reklamy Etapy: Informacje (o środkach przekazu) Cele Strategia Czas, miejsce, sposób Koszty Wybór Kryteria: Typ klientów Lokalizacja klientów Typ produktu Reklama konkurencji Pozycja medium na rynku Charakterystyka odbiorców koszty