Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak."— Zapis prezentacji:

1 REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak

2 REKLAMA PRASOWA Jest to forma promocji, dla której środkiem przekazu jest szeroko rozumiana prasa. To dobre medium dla utrzymania świadomości istnienia produktu na rynku.

3 REKLAMA PRASOWA

4 ZALETY PRASY

5 Prasa angażuje odbiorcę

6 Jakość - czasopisma

7 Reklamy w prasie są precyzyjne

8 REKLAMA PRASOWA, a grupa docelowa - przykłady

9 Prasa lokalna - relatywnie niski koszt

10 Prasa lokalna - aktualizacja

11 KREATYWNOŚĆ

12 Dłuższy zasięg oddziaływania Wynikający z przechowywania prasy i przeglądania na nowo.

13 EFEKTYWNOŚĆ Selekcja geograficzna + Selekcja grup docelowych = kierowanie produktu do grup potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez firmę produktów

14 Reklama prasowa - namiastka produktu

15 Insert Popularna forma dystrybucji wraz z gazetą ulotek, gazetek reklamowych lub próbek produktu (np. szamponu czy wody toaletowej).

16 XXI WIEK Obecnie do środków przekazu reklamy prasowej zalicza się zarówno tradycyjną formę jak i jej multimedialny odpowiednik czyli e-gazeta, e- wydanie.

17 XXI WIEK

18 Zalety e-wydań w porównaniu do tradycyjnej formy prasy Możliwość w zakresie wyszukiwania Szybkość dostawy,dostępu Interaktywność Cena

19 Aktywne linki w ogłoszeniach w e-wydaniach płatnych pozwalają mierzyć faktyczną skuteczność reklam, a aktywne adresy e-mailowe – nawiązać natychmiastowy kontakt.

20

21 RODZAJE PRASY PRASA CODZIENNA CZASOPISMA -gazety ogólnopolskie-miesięczniki -gazety lokalne- tygodnikiCECHY: -informacje uważane są za wiarygodne-informacje specjalistyczne -słaba jakość ilustracji-funkcja rozrywkowa i edukacyjna -krótki “żywot” gazety-przywiązanie czytelników -dominują proste formy reklamowe (ogłoszenia)-długie “życie”czasopisma nastawione na natychmiastowe zachowania-dominują reklamy emocjonalne i informacyjne -informacje powinny być bieżące (promocje itp)-dobra jakość ilustracji

22 RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Drobne ogłoszenia – krótkie ogłoszenia z jednej kategorii. 1.SPRZEDAM/KUPIĘ 2.MOTORYZACJA 3.SZUKAM/PROPOZYCJE PRACY ★ Drobne ogłoszenia z ilustracjami (RAMKOWE) zazwyczaj: 1.MOTORYZACJA 2.NIERUCHOMOŚCI

23 RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Reklama modułowa - w jej skład wchodzą wszystkie rodzaje reklam PRÓCZ OGŁOSZEŃ DROBNYCH, PRAWNYCH I PUBLICZNYCH LOKALNE OGÓLNOKRAJOWE ❖ kolorowe ❖ elementy graficzne

24 RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Reklama lokalna - skierowana do konkretnego segmentu odbiorców w obrębie lokalnym 1.lokalne firmy 2.lokalne organizacje 3.osoby prywatne

25 RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Reklama ogólnokrajowa-reklamują się w niej zazwyczaj firm ogólnokrajowe np: 1.sieci marketów 2.hotele 3.restauracje Reklama wspólna - LOKALNA +OGÓLNOKRAJOWA planowanie i zamawianie opłacanie

26 REKLAMA PRASOWA, skuteczność ●ogłoszenie w czasopiśmie może być lepiej zapamiętane i dostrzeżone ●prasa drukowana jest uważana za mniej pospieszną niż treści wirtualne INTERNET = SZYBKOŚĆ, POBIEŻNOŚĆ -> rzadko kiedy klikamy w banery reklamowe ●reklamy w prasie są mniej irytujące w odbiorze ●możemy wybrać grupę docelową której chcemy pokazać daną reklamę

27 Wady reklamy prasowej PRASA CODZIENNA duża ilość ogłoszeń reklamowych ograniczenia kolorystyczne, a także jakościowe rekomendacje przez znane twarze “tracą głos”- TRACĄ NA SKUTECZNOŚCI trudności w dotarciu do młodych ludzi -> wolą kolorowe CZASOPISMA średni czas czytania - ok.30 min DUŻO REKLAM POZOSTAJE NIEZAUWAŻONYCH

28 Wady reklamy prasowej CZASOPISMO wysokie koszta umieszczania reklam wysoka cena czasopism konieczne składanie zamówień reklam z dużym wyprzedzeniem (CZASOPISMA SĄ WYDAWANE RAZ NA JAKIŚ CZAS)

29 Elementy reklamy prasowej ●Wizerunek produktu ●Tekst ●Opisy ●Wyjaśnienia ●Ilustracja ●Logo ●Informacja o firmie

30 Zasady tworzenia reklamy prasowej 1. NAGŁÓWEK

31 Rodzaje nagłówków ●Nagłówek wskazujący na nowość - “Nowa lepsza forma…” “Nowe mieszkania od dewelopera” ●Emocjonalny ●Wskazujący na korzyść - “Załóż konto w banku i zarób dodatkowe 100złotych” ●Pobudzający ciekawość - ciekawy slogan, nad którym się zastanawiamy. “Nic co dobre nie trwa wiecznie, złap okazje zanim ucieknie Ci sprzed nosa” ●Chwalmy się - “najlepszy, wyjątkowy, niepowtarzalny”

32 Zasady tworzenia reklamy prasowej 2. TEKST: ●przedstawia i wyjaśnia ●powinien mieć formę krótkich zdań tworzących krótkie paragrafy

33 Zasady tworzenia reklamy prasowej 3. SLOGAN:

34 Slogan ●Slogan - hasło, które w dużym skrócie mówi mniej więcej tym, o czym będzie mówiła cała kampania marketingowa danego produktu czy przedsiębiorstwa.jest motywem przewodnim każdej kampanii, która ma na celu promocję danego produktu. „No i fajnie” (McDonald's, 2014)

35 Zasady tworzenia reklamy prasowej 3. UKŁAD GRAFICZNY:

36 Artykuł sponsorowany Forma reklamy w prasie bądź Internecie. Zlecany przez agencje reklamową (pisany przez copywritera albo osobę z redakcji”. Wygląda jak normalny tekst redakcyjny, ale w mniejszy bądź większy sposób promuję dany produkt czy firmę. Opłaty za art. sponsorowane są często podobne do cen tradycyjnych reklam.

37 Artykuł sponsorowany

38

39 Ceny reklamy prasowej

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51


Pobierz ppt "REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak."

Podobne prezentacje


Reklamy Google