Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach DZIAŁANIE 9.2 PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO Projekt : « Apetyt na języki Znajomość języków obcych – szansą na lepszy start w życiu zawodowym.
PROJEKT - informacje ogólne Termin realizacji : 15.09.2009 – 15.06.2012 (projekt długofalowy) Wnioskodawca : Starostwo powiatowe w Wysokiem Maz. Realizator : ZSZ im. S.Staszica w Wysokiem Maz. Uczestnicy : uczniowie ZSZ im. S.Staszica w Wysokiem Maz. Budżet : 1.014.103,00 PLN
CELE OGÓLNE PROJEKTU Poprawa jakości promocji szkoły w regionie i poza nim. Podniesie atrakcyjności i jakości oferty edukacyjnej szkoły poprzez: dodatkowe zajęcia z 4 języków obcych (angielskiego, francuskiego, niemieckiego i rosyjskiego) wyposażenie szkoły w nowoczesną bazę technodydaktyczną
PRZEWIDZIANE DZIAŁANIA « Apetyt na języki » Znajomość języków obcych – szansą na lepszy start w życiu zawodowym PRZEWIDZIANE DZIAŁANIA
Promocja szkoły w regionie i poza nim. Praktyczna nauka języków obcych (1 spośród 4). Wyposażenie placówki w nowoczesną bazę technodydaktyczną Odbycie praktyk językowych Wycieczki Strona internetowa szkoły w 4 wersjach językowych
PROMOCJA Lokalna prasa Media Internet
BAZA TECHNODYDAKTYCZNA Nowoczesne laboratorium językowe: pracownia MENTOR PC 24/26 stanowiska pracy nowoczesne nagłośnienie PIONNER programy do PNJO dostosowna do zajęć « niejęzykowych » tapicerowane fotele
BAZA TECHNODYDAKTYCZNA Unowocześnienie bazy technodydaktycznej w następujący sprzęt : projektory multimedialne rzutniki stacjonarne i przenośne tablice interaktywne kserokopiarkę urządzenie wielofunkcyjne komputery i telewizor LCD z nagłośnieniem oraz aparat fotograficzny
Wyposażenie szkoły w materiały dydaktyczne: BAZA TECHNODYDAKTYCZNA Wyposażenie szkoły w materiały dydaktyczne: Czasopisma Podręczniki Nośniki informacji (CD/DVD/VHS) Mapy, plasze edykacyje Gry
LEKTORATY « Language Adventure » j. angielski « Déjà-vu » j.francuski « Zukunft mit Deutsch » j.niemiecki « Aлфавит уже mы знaем » j.rosyjski
« Language Adventure » GRUPA A GRUPA B 10 osób uczniowie klas 1. podstawowa 10 osób uczniowie klas 1. Cel : zajęcia wyrównawcze GRUPA B zaawansowana 10 osób Maturzyści Cel : kurs przygotowujący do maturyoraz kurs przygotowujący do matury oraz egzaminu zawodowego
Podstawowa (francuski standardowy) Podstawowa (francuski zawodowy) « Déjà-vu » GRUPA A Podstawowa (francuski standardowy) 10 osób uczniowie klas 1. Cel : osiągnięcie biegłości językowej do poziomu A2 / przygtotowanie do certyfikatu DELF A2 GRUPA B Podstawowa (francuski zawodowy) 10 osób chętni uczniowie wszystkich klas Cel : osiągnięcie biegłości językowej do poziomu B1-B2/ przygtotowanie do certyfikatu z francuskiego zawodowego
Zaawansowana (niemiecki zawodowy) « Zukunft mit Deutsch» GRUPA A Podstawowa 10 osób uczniowie klas 1. Cel : zajęcia wyrównawcze GRUPA B Zaawansowana (niemiecki zawodowy) 10 osób Maturzyści Cel : kurs przygotowujący do matury oraz egzaminu zawodowego
« Aлфавит уже mы знaем » GRUPA A GRUPA B 10 osób uczniowie klas 1. Podstawowa 10 osób uczniowie klas 1. Cel : zajęcia wyrównawcze GRUPA B Zaawansowana 10 osób maturzyści Cel : kurs przygotowujący do matury oraz egzaminu zawodowego
Język w praktykce… współpraca z lokalnym pracodawcą praktyki w dziale eksportu redagowanie w języku obcym : - listów - artykułów i - umów
W zderzeniu z … rzeczywistością, czyli : … wycieczka edukacyjna : « Szlakiem Unii Europejskiej » Bruksela, Paryż, Londyn.
SZKOLNA STRONA INTERNETOWA Zajęcia językowe w pracowni komputerowej (zakupionej ze środków EFS w okresie 2004-2006) Szkolna strona internetowa w 4 wersjach językowych Innowacja dydaktyczna – szczególnie ceniona przez uczniów Poprawa wizerunku szkoły w środkowisku lokalnym i poza nim
Jaki mamy cel ? Dzięki wszystkim działaniom podjętym w projekcie « Apetyt na języki » nasz absolwent ma sznsę, aby w szczególny sposób zaistnieć na lokalnym rynku pracy.
Najbardziej atrakcyjnym pracownikiem z punktu widzenia pracodawcy … Kim się stanie ? Najbardziej atrakcyjnym pracownikiem z punktu widzenia pracodawcy …
… dlatego warto w młodzież inwestować