Spotkanie Prasowe 18 lutego 2009 r.
Kryzys w Polsce 160 tys. osób straciło pracę od końca grudnia do końca stycznia br. Bezrobocie w styczniu wzrosło do poziomu 10,5 % (GUS) W lutym br. 56% Polaków, tj. o połowę więcej niż przed miesiącem, ocenia sytuację ekonomiczną kraju jako pogarszającą się (Badania Pentor) Aż 47% średnich firm chce ograniczyć skutki kryzysu poprzez redukcję zatrudnienia (Badania BIK i BIG Info Monitor) Polacy coraz bardziej odczuwają negatywne skutki kryzysu
Recepta NSZZ Solidarność na kryzys Kryzysowi można przeciwdziałać poprzez solidarne współdziałanie pracodawcy i pracownika, wsparte aktywnymi działaniami rządu
Postulaty kampanii Utrzymanie zatrudnienia poprzez stymulowaną pomoc dla firm i pracowników Utrzymanie popytu wewnętrznego poprzez ochronę poziomu wynagrodzeń, a także wzrost nakładów na inwestycje budżetowe Lepsze wykorzystanie funduszy europejskich do działań antykryzysowych na rynku pracy Opracowanie systemu pomocy dla najuboższych i najbardziej poszkodowanych w wyniku kryzysu Odbudowa zaufania i solidarności, prawo do informacji
Kierunki działań kampanii PRACOWNICY PRACODAWCY RZĄD Pomoc pracownikom Razem przeciwko kryzysowi Aktywne wsparcie pracowników i pracodawców Razem przeciwko kryzysowi dla dobra pracowników i firmy
Ogólnopolska kampania informacyjna prowadzona przez NSZZ Więcej: