INFRASTRUKTURA KRYTYCZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt ustawy o dodatkowym ubezpieczeniu zdrowotnym
Advertisements

z uwzględnieniem zastosowania jej dla usług pozaenergetycznych
„Organizacja i niesienie pomocy socjalnej ofiarom klęski żywiołowej”
JERZY BUZEK POSEŁ PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
ZARZĄDZANIE SŁUŻBAMI OCHRONY
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Budżet państwa.
Administracja zintegrowanych systemów zarządzania
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
URZĄD MIASTA ZGORZELEC Wydział Zarządzania Kryzysowego
Przygotował Andrzej Potucha
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
PODMIOTOWA KLASYFIKACJA ZJAWISK FINANSOWYCH
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Informacja na temat realizacji projektu i udział w nim podmiotów zewnętrznych KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA pt. Bezpieczeństwo i zagrożenia zbiorowego.
Zarządzanie kryzysowe – system organizacji i zasady funkcjonowania
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
Bezpieczeństwo fizyczne i techniczne systemów i sieci komputerowych
Zarządzanie Energią i Teleinformatyka ZET 2013 Nałęczów lutego 2013 r.
Wydziału Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego Kazimierz Grubba Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Zarządzanie kryzysowe w RP na wypadek zagrożeń niemilitarnych
Systemy łączności w Powiecie Wejherowskim Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Inwentaryzacja.
Systemy informatyczne wprowadzenie
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo publiczne i porządek publiczny w kontekście bezpieczeństwa państwa Leszek Baran, WSIiZ, KBW.
TRANSGRANICZNA KONCEPCJA WYKORZYSTANIA MOŻLIWOŚCI PROGRAMU WSPÓŁPRACY INTERREG V A W CELU POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA W SZCZECIŃSKIM OBSZARZE METROPOLITARNYM.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Oborniki Śląskie, r.. Rewitalizacja - to proces zmian przestrzennych, technicznych, społecznych i gospodarczych, podjętych w interesie publicznym,
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
1 ANDRZEJ MAREK LENART STAROSTA KONECKI Wpływ projektu „e-Świętokrzyskie” na rozwój informatyzacji w powiecie koneckim Kielce, 6 październik 2009r.
System zarządzania kryzysowego
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Grzegorz Strączkowski. „podstawowe urządzenia i instytucje usługowe niezbędne do funkcjonowania gospodarki i społeczeństwa’’ Źródło Encyklopedia PWN.
Zarządzanie kryzysowe
„Żywiecka Energia Przyszłości”
BUDŻET Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie Burmistrza Miasta Jarosławia z wykonania budżetu za 2016 r.
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Ochrona danych osobowych a obsługa incydentu
Kontrole okresowe przewodów kominowych.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Podstawowe działania ratownicze
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

INFRASTRUKTURA KRYTYCZNA

Ustawa z dnia 16 marca 2007r. O zarządzaniu kryzysowym; Infrastruktura krytyczna-systemy oraz wchodzące w ich skład powiązane ze sobą funkcjonalnie obiekty,w tym obiekty budowlane,urządzenia,instalacje,usługi kluczowe dla bezpieczeństwa państwa i jego obywateli oraz służące zapewnieniu sprawnego funkcjonowania organów administracji publicznej, a także instytucji i przedsiębiorstw.

Infrastruktura obejmuje: -zaopatrzenie w energię i paliwa; -łączność i sieci teleinformatyczne; -finanse; -zaopatrzenie w żywność i wode; -ochrona zdrowia; -transport i komunikacja; -ratownictwo; -ciągłość działania administracji publicznej; -produkcja i składowanie oraz przechowywanie materiałów wrażliwych.

Ochrona infrastruktury krytycznej= Zespół przedsięwzięć organizacyjnych realizowanych w celu zapewnienia funkcjonowania lub szybkiego odtworzenia infrastruktury krytycznej na wypadek zagrożeń, w tym awarii,ataków oraz innych zdarzeń zakłócających jej prawidłowe funkcjonowanie.

MSWiA opracowało Narodowy plan ochrony infrastruktury krytycznej: -wykaz obiektów i systemów infrastruktury krytycznej; -charakterystyka zagrożeń dla infrastru- ktury oraz ryzyka ich wystapienia; -charakterystyka zasobów do wykorzy- stania w celu ochrony infrastruktury

-warianty działania w sytuacji zagrożeń lub zakłócenia funkcjonowania infra- struktury krytycznej; -zasady współpracy administracji publi- cznej z właścicielami oraz posiada- czami obiektów i elementów infrastru- ktury krytycznej.