Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011 Małopolska 2010-2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Advertisements

NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH Spotkanie informacyjne dla gmin i powiatów r. Bydgoszcz, r.
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Wielkopolski Urząd Wojewódzki
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2012 – podsumowanie edycja 2013.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Zgodnie z Uchwałą Nr 233/2009 Rady Ministrów z dnia 28 października 2008 r. oraz Uchwałą Nr 157/2009 Rady Ministrów z dnia 15 września 2009r. zmieniającą
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja
Powiat Płoński Powiat Płoński Płońsk, 2011 r.. NPPDL – Cel programu Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych to inicjatywa ministra spraw.
Tematy: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja Dotacja na finansowanie przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania.
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Program „Moje Boisko-Orlik 2012” w województwie śląskim Katowice, 13 maja 2008 r.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Książki naszych marzeń
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
ROBOCZE Założenia Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 – 2019 Wielkopolski Urząd.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Program został zatwierdzony Uchwałą Nr 154/2015 Rady Ministrów w dniu 8 września 2015 roku, zacznie obowiązywać od 2016 roku, dofinansowanie.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Runowo Krajeńskie, 6 listopada 2015 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Wniosek o dofinansowanie i wytyczne dot. jego wypełniania (instrukcja wypełniania wniosku)
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Nabór Wniosków Na 2011 rok Wrocław Sierpień 2010 r.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Oddział Nadzoru Komunikacyjnego i Obsługi Budżetowej w PUW w Rzeszowie Wieloletni Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych na lata
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Spotkanie informacyjne dotyczące Narodowego programu przebudowy Dróg Lokalnych
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata w województwie mazowieckim Warszawa, 26 sierpnia 2016 r.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata nabór wniosków na rok 2017 r. Opole, 19 lipca 2016 r. 1.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Wsparcie dotacyjne w ramach
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
SPOTKANIE INFORMACYJNO - SZKOLENIOWE
Książki naszych marzeń
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Zapis prezentacji:

Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska

CELE PROGRAMU Wsparcie przebudowy, budowy lub remontu kluczowych odcinków dróg gminnych i powiatowych prowadzące do zwiększenia płynności ruchu i poprawy bezpieczeństwa komunikacyjnego Wsparcie tworzenia powiązań sieci dróg powiatowych i gminnych z siecią dróg wojewódzkich i krajowych, prowadzące do zwiększenia dostępności lokalnych ośrodków gospodarczych.

Harmonogram na lata r.Ogłoszenie w Internecie o naborze wniosków w ramach Programu Wieloletniego na 2010 r. 1 – r.Nabór wniosków na rok 2010 do r.Rozpatrywanie i ocena wniosków przez komisje wojewódzkie; Ogłoszenie przez wojewodów list rankingowych wniosków do r.Zgłaszanie przez wnioskodawców zastrzeżeń do list rankingowych do r.Rozpatrywanie ich przez komisje wojewódzkie. do r.Zatwierdzenie list rankingowych 2010 r. przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej do r.Rozstrzygnięcie przetargów na realizację inwestycji 2011 r. do r.Realizacja inwestycji 2011 r. do r.Rozliczenie inwestycji 2011 r.

Przyjęcie wniosków Od 1 do 30 września br. pok. 62, parter Godziny przyjmowania wniosków: poniedziałek od 9.00 – wtorek – piątek od 7.30 – 15.30

Główne założenia programu Program dotyczy dróg gminnych i powiatowych Rodzaje zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach programu: przebudowa i remont dróg budowa drogi W ramach kwot przyznanych dla województwa, dokonuje się podziału środków pomiędzy gminy a powiaty po 50 % - w uzasadnionych przypadkach wojewoda może dokonać zmian proporcji nie więcej jednak niż o 15 %. Przedmiotem dofinansowania może być w danym roku budżetowym 1 projekt inwestycyjny zgłoszony przez zarządcę drogi gminnej i 2 projekty zgłoszone przez powiat.

Najczęściej popełniane błędy formalne we wnioskach o dofinansowanie I edycji NPPDL Brak wskazania finansowania wnioskowanego zadania w projekcie budżetu (zbyt ogólny zapis – np. remont dróg) Brak aktualnego zgłoszenia lub pozwolenia na budowę Zgłoszenie zawierające inny zakres robót niż wniosek Dołączone do wniosku dokumenty potwierdzały wykonanie robót stanowiących przedmiot wniosku i objętych przedstawionym pozwoleniem na budowę Wniosek dotyczył przebudowy drogi krajowej Brak wystarczających środków własnych Brak podpisu skarbnika, wniosek przysłany pocztą (brak możliwości weryfikacji wniosku przy składaniu dokumentów) Niedokładne wskazanie wnioskowanego projektu na dołączonej mapie Kwoty podawane w zł. a nie w tys. zł.

Rodzaje zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach programu przebudowa i remont dróg wykonanie robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego budowa drogi wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego dołączenie do wniosku zgłoszenia lub pozwolenia na budowę dołączenie do wniosku pozwolenia na budowę

Ustawa z dnia 21 marca 1985 o drogach publicznych (Dz. U r. Nr 19, poz. 115-tekst jednolity) Art. 19 § 4. Zarządzanie drogami publicznymi może być przekazywane między zarządcami w trybie porozumienia, regulującego w szczególności wzajemne rozliczenia finansowe.

Merytoryczne obszary oceny wniosków 1.Wpływ projektu na poprawę bezpieczeństwa 2.Spójność drogi objętej wnioskiem z siecią dróg na obszarze województwa 3.Współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego i innymi partnerami

1. Wpływ projektu na poprawę bezpieczeństwa Kryterium wprowadzenie oświetlenia ulicznego budowa chodników podniesienie parametrów technicznych i użytkowych przebudowa skrzyżowań (w tym instalacja sygnalizacji świetlnej) inne urządzenia bezpieczeństwa (np. oświetlone przejścia dla pieszych, budowa zatok) opis także za przebudowę oświetlenia (doprowadzenie do spełnienie wymogów technicznych) 1 - za remont lub przebudowę, w niezabudowanym terenie - pobocze zgodne z obowiązującymi warunkami techn. 2 - za budowę (w tym rozbudowę do min. parametrów wynikających z przep. techn.), np. podniesienie nośności, normatywne szerokości, podniesienie parametrów odwodnienia, normatywne łuki, likwidacja lokalnych zwężeń (przepusty, mostki) – oceniane korelacje np. skanalizowanie wlotów (poszerzenie), sygnalizacja, rondo np. separacja ruchu pieszego, bariery ochronne, zatoki przystankowe, wyznaczenie nowych przejść, oznakowanie poziome grubowarstwowe, punktowe oświetlenie przejść punkty

2.Spójność drogi objętej wnioskiem z siecią dróg na obszarze województwa 1234 KryteriumDługość odcinka Łączność z drogami wyższej kategorii zamierzenie etapowe czy droga objęta projektem jest wykorzystywana przez zbiorową komunikacje opis 0-2km - 1, 2-4km - 2, pow.4km - 3 bezpośrednia łączność z drogami wyższej kategorii – do 2, bezpośrednia łączność przebudowanego lub remontowanego odcinka z drogą wyższej kategorii – 0-2 pow.6 km- 1, pow.10km- 2. droga objęta projektem wykorzystywana przez komunikację zbiorową punkty

3.Współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego i innymi partnerami 123 Kryterium współfinansowanie projektu przez parterów Inne formy współpracy z parterami kontynuacja projektu objętego odrębnymi wnioskami opis współpraca miedzy jednostkami samorządu terytorialnego, w jednym ciągu drogowym o łącznej długości: do 2 km – 1 pkt, powyżej 2 km – 2 pkt partnerstwo z podmiotami gospodarczymi –(tylko finansowe), punkty zależne od wkładu finansowego: Do 5% - 1 pkt, powyżej 5% - 2 pkt Kontynuacja projektu odrębnymi wnioskami – 1 pkt, punkty0-2 1

Dodatkowe 10 pkt Dodatkowe punkty zostaną przyznane, po podpisaniu przez Prezesa Rady Ministrów uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych , za wniosek dotyczący drogi zniszczonej bądź uszkodzonej w 2010 r. w wyniku powodzi lub osunięć ziemi wywołanych opadami atmosferycznymi.

Wymagania dodatkowe dotyczące wniosku NPPDL do edycji Wypełnienie karty informacyjnej zadania Wskazanie przedmiotowej drogi na mapie, w skali min.1:5000 poświadczona za zgodność z oryginałem, kserokopia dokumentu, potwierdzającego ujęcie danego odcinka drogi w protokole Komisji Wojewódzkiej ds. weryfikowania szacunku strat spowodowanych przez klęski żywiołowe w infrastrukturze komunalnej.

Karta informacyjna zadania I Obszar oceny 1 Wprowadzenie oświetlenia ulicznego tak/nie* Budowa na odcinku ……….km Przebudowa, remont, podniesienie parametrów technicznych*, na odcinku ………….km Spełnienie obowiązujących warunków technicznych tak/nie* Oświetlenie uliczne w sztukach (lub natężenie oświetlenia w lx) było …..…będzie……., 2 Wprowadzenie chodników tak/nie* Obszar zabudowany/niezabudowany* - wg ustawy Prawo o ruchu drogowym Budowa, przebudowa, remont* chodnika, na odcinku……… Wykonanie pobocza zgodne z obowiązującymi warunkami technicznymi tak/nie*, na odcinku Podniesienie parametrów technicznych tak/nie* Podniesienie nośności tak/nie* było……, będzie…… Wprowadzenie normatywnej szerokość tak/nie* było……., będzie…….. Podniesienie parametrów odwodnienia tak/nie* Wprowadzenie normatywnych łuków tak/nie* Likwidacja zwężeń tak/nie* Inne……………………………………………..……………………………………

I Obszar oceny cd. 4 Przebudowa skrzyżowań tak/nie* Skanalizowanie, poszerzenie wlotów tak/nie* Budowa sygnalizacji tak/nie* Budowa ronda tak/nie* Inne……………………………….………………………………………………… 5 Inne urządzenia bezpieczeństwa tak/nie* Separacja ruchu pieszego tak/nie* na długości…….. Bariery ochronne tak/nie* na długości…….. Budowa zatok tak/nie* ile…… Nowe przejścia dla pieszych tak/nie* ile…… Punktowe oświetlenie przejść tak/nie* ile……. Oznakowanie poziome grubowarstwowe tak/nie* Inne urządzenia techniczne………………………………………………………… Karta informacyjna zadania

II Obszar oceny 1 Długość odcinka 0-2km, 2-4 km, powyżej 4 km* 2 Bezpośrednia łączność drogi z (ilość) …….drogami wyższej kategorii – jakimi……………………… Bezpośrednia łączność przebudowanego lub remontowanego odcinka z (ilość) ……..drogami wyższej kategorii –jakimi………….………… 3 Zamierzenie etapowe tak/nie* Efekt końcowy powyżej 6km/ powyżej 10 km* 4 Droga wykorzystywana przez komunikację zbiorową tak/nie* Karta informacyjna zadania

III Obszar oceny 1 Współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego tak/nie* Wspólnie realizowany ciąg drogowy o długości ………………km. 2 Partnerstwo z innymi podmiotami gospodarczymi tak/nie* Wkład finansowy parterów-kwota …………………zł – co stanowi ……………% całkowitej kwoty inwestycji 3 Kontynuacja projektu objętego odrębnymi wnioskami tak/nie* - ilość wniosków odrębnych ……….. Karta informacyjna zadania

Czy wnioskiem została objęta droga zniszczona lub uszkodzona w wyniku powodzi lub osunięciu ziemi wywołanych opadami atmosferycznymi w 2010 r.? tak/nie* Jeżeli tak, proszę podać numer protokołu sporządzony przez Komisję Wojewódzką ds. weryfikowania szacunku strat spowodowanych przez klęski żywiołowe w infrastrukturze komunalnej. …………………………………………………… Dodatkowe punkty

Załączniki – ilość ……. szt. 1. mapka sytuacyjna z oznaczoną lokalizacją odcinka drogi będącego przedmiotem wniosku (skala min. 1:5000) 2. strona nr …. protokołu znak: (Pieczątki i podpisy osób upoważnionych z ramienia wnioskodawcy.) Karta informacyjna zadania

Jeżeli JST chce, by dotacją z budżetu państwa objęty został nadzór inwestorski, musi wpisać nadzór inwestorski w harmonogramie rzeczowo – finansowym we wniosku aplikacyjnym; Jeżeli JST chce wykorzystać różnicę pomiędzy wnioskowaną kwotą dotacji a kwotą dotacji po przetargu do sfinansowania II etapu projektu (zapisanego poprawnie we wniosku aplikacyjnym), musi mieć przewidzianą w SIWZ możliwość uwzględnienia robót uzupełniających; Prośba o precyzyjne, dokładne, szczegółowe i konkretne konstruowanie harmonogramów rzeczowo finansowych; Mając na uwadze zapewnienie trwałości projektów, uwzględniając występujące corocznie nawałnice i podtopienia prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na opracowanie właściwego odwodnienia dróg (rowy, przepusty), W przypadku większych inwestycji sugeruje się aby w SIWZ uwzględnić rozłożenie płatności dla wykonawcy w transzach, po zakończeniu kolejnych etapów realizacji zadania. Rozłożenie wniosków o płatność proporcjonalnie w ciągu realizacji zadania nie spowoduje skumulowania płatności w ostatnich miesiącach i może pozytywnie wpłynąć na obniżenie wartości zadania podczas przetargu (np. wykonawca otrzymujący płatności w transzach nie musi brać dużego kredytu – może chętniej podjąć się realizacji zadania). Uwagi i sugestie Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW do wniosków aplikacyjnych składanych przez gminy w ramach Programu:

Środki dotacji dla województwa małopolskiego 2009 r.2010 r.2011 r tys. zł tys. zł. Podział środków dotacji w latach uwzględnia parametry: -ludnościowo-obszarowy (procentowy udział liczby ludności województwa w liczbie ludności kraju oraz udział powierzchni ogólnej województwa w powierzchni ogólnej kraju), -drogowy (procentowy stosunek łącznej długości dróg gminnych i powiatowych o twardej nawierzchni na obszarze województwa do łącznej długości takich dróg na obszarze kraju).

Informacja dotycząca III edycji NPPDL w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim Barbara Gędźba Przemysław Trzepałka Sporządził: Przemysław Trzepałka