Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL.08.01.02-14-152/14.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Lepszy start dla „zawodowca” 17 i r.
Umowy o dofinansowanie projektów
XV Ogólnopolskie Forum Gospodarcze Małych i Średnich Przedsiębiorstw
Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Raportowanie, monitorowanie oraz przepływy finansowe Szwajcarsko-Polski Program Współpracy Muszyna opracowanie JEMS Architekci.
Zmiany w projekcie Szwajcarsko-Polski Program Współpracy opracowanie JEMS Architekci Muszyna.
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Opis dokumentów finansowych
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Ewidencja przebiegu pojazdu
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Szkolenie dla BP 30/ /12/2011 Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach PO KL 6.2. MISJA: FIRMA POKL /12.
FUNDUSZ POŻYCZKOWY „NOWY MAŁOPOLSKI PRZEDSIĘBIORCA”
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Asystentura Comeniusa Program Comenius.
Wprowadzanie zmian w trakcie realizacji projektu –
Szkolenie dla BP 30/ /12/2011 Maciej Walczak
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
„Zasady poprawnego rozliczania projektów w ramach Programu Operacyjnego RYBY ” Pisz, r.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Program Erasmus Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Umowa Mobilność 2012 r. Warszawa,
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi Artur Gluziński.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Projekt ŁODZIANIE NA START realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa SPOTKANIE.
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Program „Maluch 2013”edycja 2
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH
DZIAŁAJ Lokalnie 2017 Gostyń, 4lipca 2017 roku..
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14

INFORMACJE DOTYCZĄCE OPISYWANIA DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Dokumenty księgowe zakupionych towarów opisane muszą zostać na odwrocie w następujący sposób: Zakupy inwestycyjne Finansowane w ramach POKL /14 na podstawie ……/ZPDP/WF Zakupy ze wsparcia pomostowego podstawowego Finansowane w ramach POKL /14 na podstawie ……/ZPDP/WPodP

INFORMACJE DOTYCZĄCE OPISYWANIA DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Kwota dokumentu brutto ………………………………………………. Kwota całej faktury brutto Harmonogram rzeczowo finansowy – pozycja nr …………………… numer pozycji wydatku w harmonogramie rzeczowo-finansowym Kwota kwalifikowalna ……………………………………………………... Kwota rozliczanego wydatku (pozycji budżetowej) Źródło finansowania ………………………………………………….. Proszę napisać, jaka część wydatku finansowana jest z dotacji/wkładu własnego dokumenty dotyczące kosztów poniesionych w walutach obcych powinny być opisane na odwrocie z podaniem przeliczenia kwoty na PLN po średnim kursie obowiązującym w dniu sprzedaży określonym na fakturze.

INFORMACJE DOTYCZĄCE OPISYWANIA DOKUMENTÓW FINANSOWYCH – WSPARCIE INWESTYCYJNE Finansowane w ramach POKL /14 na podstawie …../ZPDP/WF Kwota dokumentu brutto Harmonogram rzeczowo finansowy Kwota kwalifikowalna Źródło finansowania

INFORMACJE DOTYCZĄCE OPISYWANIA DOKUMENTÓW FINANSOWYCH – WSPARCIE POMOSTOWE Finansowane w ramach POKL /14 na pods. …/ZPDP/WPodP Kategoria wydatku Kwota dokumentu brutto Kwota kwalifikowalna Źródło finansowania

Środki z tzw. „pomostówki” mogą zostać przeznaczone na: ZUS czynsz opłaty eksploatacyjne (media, wywóz nieczystości etc) paliwo promocja i reklama ubezpieczenia usługi księgowe artykuły biurowe

KPiR

POZOSTAŁE INFORMACJE 1)Tyle tabelek z opisami na fakturze ile pozycji harmonogramu na jednej fakturze 2)„FV zawiera załącznik” – w przypadku braku możliwości dokonania opisu na odwrocie 3)Oświadczenie o dokonaniu zakupów zgodnie z biznesplanem i harmonogramem 4)Zestawienie wydatków 5)KPiR 6)System zaliczkowo-zaliczkowy oraz zaliczkowo-refundacyjny 7)Rozliczanie wkładu własnego do końca obowiązywania umowy (odrębne zestawienie wydatków)

ZESTAWIENIE WYDATKÓW I DOKUMENTY KSIĘGOWE 1)Tyle pozycji ile pozycji w harmonogramie rzeczowo-finansowym 2)Dokumenty księgowe: 1)FV 2)Rachunek 3)Rachunek do umowy cywilnoprawnej 4)Umowa kupna sprzedaży (rachunek) 3)Potwierdzenia: 1)Przelew – potwierdzenie przelewu 2)Karta – potwierdzenie zapłaty kartą 3)Gotówka – napis na fakturze „zapłacono” lub równoważny

DOKUMENTOWANIE WARTOŚCI RYNKOWEJ 1)Zakupy powyżej zł netto oraz zakupy towarów używanych – OBLIGATORYJNIE 2)Wydruki ze stron internetowych 3)Katalogi 4)Wyceny 5)Rzeczoznawcy

Kontrola max 4 x w ciągu 12 miesięcy od daty podpisania umowy wsparcia RODZAJE: planowa, przy rozliczeniu, doraźna, niezapowiedziana, na prośbę Beneficjenta Pomocy, monitoringowa KTO: FIRS, inne uprawnione instytucje

Kontrola ZAKRES: Dokumenty zakupowe związane z inwestycją. Dokumenty związane z pomostówką + zestawienie wydatków Potwierdzenie zapłaty dokumenty ZUS, US Dokumenty związane z rejestracją DG/zmianami we wpisie do EDG, etc. Dokumenty sprzedażowe Ewidencja Środków Trwałych Książka Przychodów i Rozchodów Stan faktyczny inwestycji Realizacja usług określonych w biznesplanie Inne…

1.Wszelkie zmiany Umowy, wymagają aneksu w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem pkt. 4 i 5. 2.Jeżeli wniosek o zmianę Umowy pochodzi od Beneficjenta pomocy, musi on przedstawić ten wniosek nie później niż w terminie 30 dni przed dniem, w którym zmiana ta powinna wejść w życie. Wniosek o zmianę o którym mowa w zdaniu pierwszym musi zostać rozpatrzony przez Beneficjenta w terminie 14 dni roboczych od dnia jego otrzymania. 3.Zasada, o której mowa w ust. 2 nie dotyczy sytuacji, gdy niezachowanie terminu, o którym mowa w ust. 2 nastąpi z przyczyn niezależnych od Beneficjenta pomocy lub zostało zaakceptowane przez Beneficjenta. 4.Zmiany dotyczące przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami wydatków ujętych w zaakceptowanym harmonogramie rzeczowo-finansowym inwestycji, dopuszczalne są do wysokości nie przekraczającej 5% zakładanej wartości wydatku. 5.Zmiany, o których mowa w ust. 4 nie wymagają sporządzania aneksu do Umowy, a jedynie poinformowania w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zmian. ZMIANY

Procedura zmiany 1 Wniosek + harmonogram -> najpóźniej 30 dni przed zaistnieniem zmiany 2 Rozpatrzenie do 7 dni -> informacja zwrotna 3 Podpisana wersja papierowa (wniosek+harmonogram) Podpisanie aneksu