ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja wojewódzka
Advertisements

ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
SZKOLENIE KOMENDANTÓW GMINNYCH ZOSP RP Temat nr 5: Zarządzanie kryzysowe na szczeblu gminy Autor: Eugeniusz Wojciech Roguski.
SZKOLENIE NACZELNIKÓW OSP TEMAT 2: Współdziałanie OSP z organami samorządu terytorialnego i jednostkami PSP Autor: Robert Łazaj.
SamorzĄd terytorialny
PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA W POLSCE
WOJEWÓDZKA KONFERENCJA SZKOLENIOWA DLA PRZEDSTAWICIELI
WOJEWÓDZKA KONFERENCJA SZKOLENIOWA DLA STAROSTÓW, PREZYDENTÓW,
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Zarządzanie kryzysowe w m.st. Warszawie
URZĄD MIASTA ZGORZELEC Wydział Zarządzania Kryzysowego
Przygotował Andrzej Potucha
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
Zdania i organizacja obrony cywilnej
Szkolenie aktywu związkowego
SZKOLENIE KOMENDANTÓW GMINNYCH ZOSP RP
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Zarządzanie kryzysowe – system organizacji i zasady funkcjonowania
KRAJOWY SYSTEM ZARZADZANIA KRYZYSOWEGO
Wydziału Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego Kazimierz Grubba Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Zarządzanie kryzysowe w RP na wypadek zagrożeń niemilitarnych
Systemy łączności w Powiecie Wejherowskim Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Inwentaryzacja.
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Wydziału Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego Kazimierz Grubba Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Zakres obowiązywania kpa
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach
ROLA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ I SAMORZĄDOWEJ W ZAKRESIE OCHRONY LUDNOŚCI Bogdan Piasecki – 2 UAZ-BP.
System zarządzania kryzysowego
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Organizacja krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
Planistyczne działania wspierające.
Zarządzanie kryzysowe
Wykorzystanie procesu przygotowań obronnych do reagowania struktur państwa na kryzysowe zagrożenia niemilitarne.
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
Realizacja Zadań Obrony Cywilnej
Podstawy Prawne Funkcjonowania OSP
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
Szkolenie kierujących działaniem ratowniczym dla członków OSP
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Organizacja ochotniczych straży pożarnych, ochrony ludności w tym ochrony przeciwpożarowej Autor:
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
SZKOLENIE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP CZĘŚĆ I TEMAT 1 Struktura i organizacja ochrony przeciwpożarowej, Ochrony Straży oraz ochrony ludności Autor:
Zapis prezentacji:

ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE

ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE_ DEFINICJA Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych oraz na odtwarzaniu infrastruktury lub przywróceniu jej pierwotnego charakteru.

Starosta w Zarządzaniu Kryzysowym (USTAWA z dnia 26 kwietnia 2007 art 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na obszarze powiatu jest starosta jako przewodniczący zarządu powiatu.

Do zadań starosty w sprawach zarządzania kryzysowego należy: 1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu; 2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym: a) opracowywanie i przedkładanie wojewodzie do zatwierdzenia powiatowego planu reagowania kryzysowego, b) realizacja zaleceń do powiatowych planów reagowania kryzysowego, c) wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego, d) zatwierdzanie gminnego planu reagowania kryzysowego; 3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia; 4) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatów i miast na prawach powiatu; 5) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym; 6) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej.

Staroosta Powyższe zadania Starosta wykonuje przy pomocy komórki organizacyjnej starostwa powiatowego właściwej w sprawach zarządzania kryzysowego. Starosta wykonuje zadania zarządzania kryzysowego przy pomocy powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego powołanego przez starostę, który określa jego skład, organizację, siedzibę oraz tryb pracy, zwanego dalej „zespołem powiatowym".

Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego W myśl art. 3 ust 6 ustawy z 26 kwietnia 2007 o zarządzaniu kryzysowym, miasta na prawach powiatu zadania w sprawach zarządzania realizują tak jak w powiecie. Określa to art. 17 ust. 4 tejże ustawy "starosta wykonuje zadania zarządzania kryzysowego przy pomocy powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego powołanego przez starostę". Zespół wykonuje na obszarze powiatu zadania przewidziane dla zespołu wojewódzkiego. Do zadań Zespołu należy w szczególności: 1. ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń; 2. przygotowywanie propozycji działań i przedstawianie wojewodzie wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w wojewódzkim planie reagowania kryzysowego; 3. przygotowywanie propozycji działań i przedstawianie wojewodzie wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w wojewódzkim planie reagowania kryzysowego; 4. W skład zespołu powiatowego, którego pracami kieruje starosta, wchodzą osoby powołane spośród: osób zatrudnionych w starostwie powiatowym, powiatowych jednostkach organizacyjnych lub jednostkach organizacyjnych stanowiących aparat pomocniczy kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży powiatowych; przedstawicieli społecznych organizacji ratowniczych. W skład zespołu powiatowego mogą wchodzić inne osoby zaproszone przez starostę.

PRZYKŁAD ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO- POLICJA Policja, jako formacja której zadaniem jest zapewnienie obywatelom bezpieczeństwa i porządku publicznego, jest zobowiązana do realizacji tego zadania także w sytuacji zagrożeń kryzysowych spowodowanych: klęskami żywiołowymi i katastrofami naturalnymi jak i działalnością człowieka - awarie techniczne, terroryzm oraz konflikty zbrojne. Struktury policyjne są ważnym ogniwem istniejącego w Polsce Systemu Zarządzania Kryzysowego. Zadania związane z przygotowaniem Policji do skutecznego działania w czasie wystąpienia sytuacji kryzysowych.

Do podstawowych zadań Zespołu Zarządzania Kryzysowego Policji należy: Organizacyjne i planistyczne przygotowanie sił i środków Komendy Wojewódzkiej Policji do działań w sytuacji wystąpienia klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej i awarii technicznej oraz zagrożeń o charakterze terrorystycznym Organizacyjne i planistyczne przygotowanie sił i środków Komendy Wojewódzkiej Policji do działań w sytuacji zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny Doskonalenie zawodowe kadry kierowniczej z zakresu zarządzania kryzysowego, przygotowanie i prowadzenie ćwiczeń dowódczo – sztabowych oraz udział w szkoleniach i ćwiczeniach organizowanych przez inne służby, straże i inspekcje z zakresu zarządzania kryzysowego Realizacja zadań Policji wynikających z funkcji Wsparcia Państwa – Gospodarz oraz międzynarodowych umów rozbrojeniowych Współpraca w zakresie realizowanych zadań z podmiotami zarządzania kryzysowego na szczeblu województwa, innymi służbami, strażami i inspekcjami oraz Siłami Zbrojnymi