„CHEMIA PÓŁNOCNEJ POLSKI”

Projekt Comeniusa Spotkanie partnerów w mieście Konya w Turcji października 2010.

Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Rosental (Austria – Styria) w terminie od r. w ramach projektu nr WND-POKL /08 „Nauczyciel.
Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Zwickau (Niemcy – Saksonia) W terminie od r. W ramach projektu nr WND-POKL /08 „Nauczyciel.
Prezentacja Płockiego Naukowego Koła Chemików
Warszawa Hotel Marriott
BOLOIL S.A. Zakład Produkcji Elastomerów
OBÓZ LETNI SZKOŁY SUKCESU. MAMY ZASZCZYT ZAPROSIĆ 2 OSOBY Z KAŻDEGO SZKOLNEGO KOŁA NAUKOWEGO NA WAKACYJNY OBÓZ NAUKOWY, KTÓRY ODBĘDZIE SIĘ W DNIACH 8-18.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wirtualne Koła Naukowe
Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Niemiec branży budowlanej w dniach – r. W ramach projektu nr WND-POKL /08 Nauczyciel.
Propozycje grup podmiotów o wysokim potencjale klastrowym do wsparcia w ramach projektu MSODI Warszawa, 25 marca
Stargard im Herbst 10 – 16 Oktober 2012 Jakub Nagaj II D.
MOJE HOBBY PODRÓŻOWANIE Autor: Paweł Herma.
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
Prezentacja z projektu,,Za rękę z Einsteinem Materiały : - ze Szkoły Letniej na Politechnice Gdańskiej, - z wycieczki do elektrowni wodnych, - ze Szkoły.
Obliczamy czas.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Z wizytą na Stadionie Miejskim 26 października 2011r.
Oferta Rzeszów, 16 czerwca 2011 Cudze chwalicie ….
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Comenius - Wizyta w Danii. Dzień Pierwszy – Sobota Podróż: We wczesnych godzinach rannych wylecieliśmy z Katowic-Pyrzowic do Frankfurtu by tam się przesiąść
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM ENERGETYCZNYM W SEKTORZE NAFTOWYM
Podróż po Ochocie.
Koło Naukowe FENIKS Wydział Energetyki i Paliw.
V POLSKO – NIEMIECKIE FORUM GOSPODARCZE
Kamil Ferster Dominik Przerwa i Weronika Polkowska
Koło Naukowe Menadżer Produkcji
WYMIANA POLSKO-NIEMIECKA W POLSCE BYŁO TAK… DZIEŃ PRZYJAZDU- pierwszy spacer po Warszawie..
Tworzywa sztuczne - trochę historii
Akademia ETI Współpraca Wydziału ETI ze szkołami ponadgimnazjalnymi regionu Jacek Lebiedź Gdańsk, 21 czerwca 2013.
PREZENTACJA KOŁA NAUKOWEGO
Warmia i Mazury.
Spotkanie Prasowe 16 maja 2007 r.. „Niesprawiedliwy podział owoców wzrostu gospodarczego” Raport przeprowadzony na zlecenie NSZZ Solidarność, opracowany.
Wood Group – przegląd możliwości Lider na rynkach światowych: - usług dla przemysłu przetwórstwa ropy i gazu i energetycznego - inżynierii dna morskiego.
Wycieczka do Zakopanego
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Autor: Miłosz Mazurek Wydział Energetyki i Paliw Kraków
…czyli warsztaty językowe w Anglii – r.
Kraków, maj 2011 r.. Bio Koła Studenckie Koło Naukowe „Doskonalenie Jakości” działa na Wydziale Metali Nieżelaznych AGH. Powstało w 2007 roku z inicjatywy.
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Płock, Al. F. Kobylińskiego 25
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
Infrastruktura i inwestycje rozwojowe w sektorze energetycznym
WARSZTATY W PYRGOS/GRECJA 3 PAŹDZIERNIK 2015 (SOBOTA)- - 9 PAŹDZIERNIK 2015 (PIĄTEK)
Zaktualizowana Strategia Grupy Kapitałowej Grupy LOTOS S.A. do roku 2012 oraz kierunki rozwoju na lata 2013 – 2020 Paweł Olechnowicz Prezes Zarządu, Dyrektor.
PRAKTYKI ZAWODOWE W NESTLÉ PURINA NOWA WIEŚ WROCŁAWSKA.
Ropa naftowa, czyli czarne złoto.
ZAJĘCIA TERENOWE HOTELARSTWO 6 – 10 marca 2017
Zajęcia on-line – szkoły/obszary pilotażowe Harmonogram
Każdy uczestnik dostanie upominek!
Program stażowy Kierunek ORLEN 2019
Vitalis-Niemcy 2017 Dominik Gwizdała.

„CHEMIA PÓŁNOCNEJ POLSKI” (Bydgoszcz, Gdańsk, Toruń) Wycieczka naukowo-krajoznawcza 26-29 kwietnia 2004

W dniach 26-29 kwietnia 2004 roku odbyła się wycieczka naukowo-krajoznawcza „Chemia Północnej Polski”, zorganizowana przez Płockie Naukowe Koło Chemików. Uczestnikami wyjazdu było 42 studentów kierunku Technologia Chemiczna, głównie zrzeszonych w Kole. Wyjazd rozpoczął się w poniedziałek 26 kwietnia o godzinie 7:00 zbiórką przed Gmachem Głównym Politechniki Warszawskiej w Płocku. O godzinie 10:00 byliśmy umówieni w Bydgoszczy w Zakładach Chemicznych ZACHEM S.A. Po krótkich perturbacjach związanych ze znalezieniem właściwej bramy wjazdowej, udało się nam dotrzeć na odpowiednie miejsce. Zakłady są ulokowane na zalesionym obszarze o powierzchni kilkuset hektarów (teren dawnej fabryki zbrojeniowej) – stąd nasze problemy. Zakłady Chemiczne ZACHEM S.A. należą do najważniejszych przedsiębiorstw chemicznych w Polsce oraz największych firm północno-zachodniej Polski. Od ponad pół wieku oferują około 400 półproduktów i produktów chemicznych, zarówno organicznych jak i nieorganicznych, z przeznaczeniem dla przemysłu chemicznego, włókienniczego, skórzanego, celulozowo-papierniczego, kablownictwa, energetyki i wielu innych.

Większość związków chemicznych produkowanych w ZACHEMIE S. A Większość związków chemicznych produkowanych w ZACHEMIE S.A. to substancje szalenie niebezpieczne, stąd instalacje mogliśmy zwiedzić tylko z okien autobusu. Dokładnie mogliśmy przyjrzeć się jedynie działowi produkcji pianek poliuretanowych. Otrzymaliśmy nawet zgodę Pana Przewodnika na wykonanie kilku pamiątkowych zdjęć, oczywiście pod warunkiem, że nie wykorzystamy ich do celów wywiadowczych .

ZACHEM S.A. posiada długoletnie doświadczenie w produkcji elastycznych pianek poliuretanowych i jest postrzegany jako prekursor produkcji poliuretanów w Europie Środkowej oraz lider w produkcji poliuretanów w Polsce. Mieliśmy okazję zobaczyć całą linię produkcyjną, począwszy od spieniania poliuretanu, poprzez magazyn bloków piankowych, sekcję cięcia po magazyn gotowych wyrobów.

Niektórych zafascynowało cięcie pianki...

... a niektórzy znaleźli także coś ciekawego w magazynie.

Zwiedzanie ZACHEMU S. A. zajęło nam około trzech godzin Zwiedzanie ZACHEMU S.A. zajęło nam około trzech godzin. W miejscu zakwaterowania mieliśmy pojawić się dopiero około godziny 18:00, stąd postanowiliśmy po drodze odwiedzić jeszcze zamek w Gniewie.

To chyba jedyne pozowane zdjęcie grupowe.

Potem tylko szybka kolacja i.... Do miejsca naszego zakwaterowania – WDW „Bursztyn” w Sobieszewie – – dotarliśmy późnym popołudniem. Potem tylko szybka kolacja i....

.... morza szum, ptaków śpiew.... ...złota plaża i zachód słońca.... Do plaży mieliśmy około 500 m.

...Po zachodzie słońca mała integracja.... .....a po imprezce....

...wschód słońca... I tak skończył się pierwszy dzień, a właściwie rozpoczął drugi...

Przed bramą do rafinerii przywitała nas szczegółowa kontrola. Na wtorek (drugi dzień wyjazdu) zaplanowaliśmy najważniejszy punkt naszej wycieczki – zwiedzanie rafinerii Grupy LOTOS S.A. Przed bramą do rafinerii przywitała nas szczegółowa kontrola.

A za bramą zobaczyliśmy...

GRUPA LOTOS S. A. (dawniej Rafineria Gdańska S. A GRUPA LOTOS S.A. (dawniej Rafineria Gdańska S.A.) to największa firma regionu pomorskiego i drugi w Polsce producent i dystrybutor paliw, lider na rynku silnikowych olejów smarowych. Prowadzi działalność od 1975 r. Przyjmując 2 czerwca 2003 r. nową nazwę, zapoczątkowała tworzenie ogólnopolskiej grupy kapitałowej, skupiającej szereg spółek pod nazwą sztandarowego produktu - olejów LOTOS. W rafinerii funkcjonują trzy podstawowe bloki technologiczne: blok paliwowy o zdolności przerobowej 4,5 mln ton ropy naftowej rocznie blok olejowy o zdolności produkcyjnej 250 tys. ton rocznie kompleks hydrokrakingu przerabiający ciężkie frakcje ropy naftowej Rafineria posiada dostęp do ropy naftowej poprzez terminal w Porcie Północnym w Gdańsku oraz poprzez rurociąg "Przyjaźń".

W ciągu kilku godzin zwiedzania rafinerii zdążyliśmy zapoznać się w sposób ogólny z większością obiektów. Dokładnie zwiedziliśmy blok hydrokrakingu oraz instalacje produkcji olejów smarowych i asfaltów drogowych. Od Pana Przewodnika dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o firmie....

Rafineria Grupy LOTOS S. A Rafineria Grupy LOTOS S.A. zajmuje obszar około 300 hektarów, z czego 70 % to park zbiorników surowcowych, półproduktów i wyrobów finalnych. Łączna pojemność zbiorników rafinerii wynosi 1 000 000 metrów sześciennych. Blok paliwowy rafinerii może przerobić 4 500 000 ton ropy rocznie. Wytwórnia olejów smarowych posiada zdolność produkcyjną 250 000 ton rocznie. Wytwórnia asfaltu rafinerii ma zdolność produkcyjną 250 000 ton rocznie. Rafineria Grupy LOTOS S.A. zajmuje 37 miejsce na 112 rafinerii pod względem kompleksowości, a 6 pozycję pod względem wskaźnika odsiarczania w rankingu Wood McKenzie. Pierwszym produktem z rodziny LOTOS, który pojawił się na rynku w 1989 roku, był olej LOTOS Mineralny (15 W/40). Następnie wprowadzano na rynek kolejno oleje LOTOS Semisyntetic (10W/40) i LOTOS Syntetic (5W/40) - pierwszy w pełni syntetyczny olej polski. W 2001 roku do rodziny LOTOS dołączył kolejny produkt - syntetyczny olej silnikowy o klasie lepkości 0W/40 - LOTOS DYNAMIC.

Poprzedni dzień (i noc) pozostawiły ślady zmęczenia na uczestnikach.

Mimo to, z dumą reprezentowaliśmy w rafinerii oraz w Gdańsku naszą Uczelnię i Wydział, a na piersi logo Koła.

Wtorkowe popołudnie spędziliśmy w Sopocie.

A we wtorkowy wieczór zorganizowaliśmy ognisko.

Trzeci dzień wyjazdu był dniem odpoczynku. Spędziliśmy go zwiedzając Gdańsk...

...i Gdynię

Wieczorem, jak na środę przystało.. Polska – Irlandia 0:0

Czwartek był ostatnim dniem naszego wyjazdu Czwartek był ostatnim dniem naszego wyjazdu. Wcześnie rano spakowaliśmy walizki i wyjechaliśmy do Torunia, gdzie o godzinie 10:00 byliśmy umówieni z Panem Przewodnikiem, który miał nas oprowadzić w ELANIE S.A. Zwiedzanie ELANY S.A. było bardzo interesujące. Dzięki profesjonalizmowi i dużemu doświadczeniu zawodowemu Pana Przewodnika, od podszewki poznaliśmy procesy związane z produkcją PET oraz jego zastosowaniem. Niestety na terenie ELANY S.A. nie pozwolono nam wykonywać zdjęć.

Elana S.A. jest jedynym polskim producentem włókien poliestrowych i polimeru butelkowego. Firma rozpoczęła produkcję w grudniu 1963 r. Obecnie spółka zaspokaja około 40 % potrzeb krajowego popytu na włókna poliestrowe i około 55 % potrzeb krajowego popytu na polimer butelkowy. Eksportuje prawie 24 % wyrobów. Firma rozwija się inwestując w nowe technologie, czego przykładem jest uruchomienie w marcu 2003 r. nowej instalacji do produkcji polimeru butelkowego. W wyniku uruchomienia tej inwestycji, o wartości około 40 mln zł, zdolności produkcyjne polimeru PET wzrosły o około 220 % do poziomu 120 tys. ton/rok.

Zwiedzanie Elany S. A. zajęło nam około 3 godzin Zwiedzanie Elany S.A. zajęło nam około 3 godzin. Później zatrzymaliśmy się na kilka godzin na Toruńskiej Starówce, gdzie obowiązkowo musieliśmy spotkać się z Nicolausem Copernicusem.

Niektórzy znaleźli także czas na odwiedzenie planetarium.

Z Torunia wyjechaliśmy około godziny 17:00. Mocno zmęczeni, ale zadowoleni - deklarując, że przyszłoroczna wycieczka będzie trwała nie 4 dni, ale przynajmniej tydzień - dotarliśmy około 19:30 do Płocka.

Samorządu Studentów Politechniki Warszawskiej No i najważniejsze.... Serdeczne podziękowania za wsparcie finansowe, które umożliwiło nam zorganizowanie wyjazdu, pragniemy skierować w stronę naszych sponsorów: Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego (Oddział przy Zakładzie Produkcyjnym PKN ORLEN S.A. w Płocku) Samorządu Studentów Politechniki Warszawskiej Bardzo dziękujemy

PŁOCKIE NAUKOWE KOŁO CHEMIKÓW Instytut Chemii Politechniki Warszawskiej Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii ul. Łukasiewicza 17 09-400 Płock tel./fax: 024-262-36-91 (sekretariat ICh WBMiP) e-mail: pnkch@pw.plock.pl