RAPORT
Metodologia badania Czas realizacji: 28 czerwca do 20 września 2011 roku Technika badawcza: Ankieta internetowa CAWI Respondenci: przedstawiciele firm szkoleniowych, przedsiębiorcy i trenerzy Łączna liczba uczestników badania: 491 osób
78% Nastroje firm szkoleniowych firm szkoleniowych obawia się zmian, jakie mogą zajść na rynku szkoleń w związku z wyczerpaniem środków z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Dlaczego firmy szkoleniowe się boją? Spadek zgłaszanego przez klientów zapotrzebowania na szkolenia Wzrost konkurencji między firmami szkoleniowymi (głównie na poziomie cen) Duże nasycenie rynku Spadek renomy szkoleń
71% Strategie firm szkoleniowych firm szkoleniowych dyskutuje na temat zmian, jakie mogą zajść na rynku szkoleń
60% Strategie firm szkoleniowych firm szkoleniowych przygotowuje nową bądź modyfikuje dotychczasową strategię działania
Jakie działania podejmują firmy szkoleniowe w związku z nadchodzącymi zmianami? Pozyskiwanie nowych klientów 43% Wzbogacenie oferty o nowe tematy szkoleniowe 42% Poszukiwanie nowych partnerów do współpracy 37% Wzbogacenie szkoleń o nowoczesne metody szkoleniowe 28% Przebranżowienie 15% Obniżenia cen szkoleń 9% Inne działania 7%
firm szkoleniowych przewiduje redukcję etatów trenerskich Strategie firm szkoleniowych 35% firm szkoleniowych przewiduje redukcję etatów trenerskich
18% Nastroje firm szkoleniowych respondentów obawia się, że ich firma będzie miała problemy z utrzymaniem się na rynku.
Które firmy będą miały trudności z utrzymaniem się na rynku? Bez doświadczenia w sprzedawaniu swoich szkoleń Które utrzymują się przede wszystkim z projektów unijnych Bierne w podejmowaniu działań związanych z przebranżowieniem się / dostosowaniem oferty do wymagań rynku Bez doświadczenia w pracy z klientami biznesowymi Bez wypracowanego, własnego know-how
firm szkoleniowych uważa, że idą dla nich lepsze czasy Strategie firm szkoleniowych 17% firm szkoleniowych uważa, że idą dla nich lepsze czasy
Które firmy szkoleniowe nie muszą się martwić o swoją przyszłość? Stawiają na jakość oferowanych szkoleń Dostosowują swoją ofertę do potrzeb klienta Wyrobiły sobie określoną markę na rynku i są nastawione przede wszystkim na szkolenia komercyjne Posiadają stałych klientów Posiadają nowoczesne produkty
firm szkoleniowych przewiduje, że ceny szkoleń wzrosną Strategie firm szkoleniowych 45% firm szkoleniowych przewiduje, że ceny szkoleń wzrosną
przedsiębiorców przewiduje, że ceny szkoleń wzrosną Strategie firm szkoleniowych 40% przedsiębiorców przewiduje, że ceny szkoleń wzrosną
60% Strategie firm szkoleniowych firm szkoleniowych uważa, że zmniejszy się popyt na szkolenia wśród przedsiębiorców
Tematy szkoleń, które będą budzić największe zainteresowanie wśród przedsiębiorstw: Szkolenia z kompetencji kierowniczych 70% Obsługa klienta/techniki sprzedażowe 62% Szkolenia specjalistyczne 60% Szkolenia w obszarze umiejętności osobistych 56% Szkolenia BHP 47% Szkolenia językowe 45% Szkolenia z umiejętności IT 43% Coaching 37% Szkolenia techniczne 29%
Strategie firm szkoleniowych Grupy pracowników które na pewno będą szkolone w następnych latach: Specjaliści Managerowie Kierownicy liniowi Top management Pracownicy liniowi Pracownicy biurowi
Strategie firm szkoleniowych Formy szkoleniowe cieszące się największym zainteresowaniem w przyszłości: Szkolenia mieszane Szkolenia stacjonarne Szkolenia e-learningowe Wszystkie w równym stopniu Szkolenia wyjazdowe Inna forma
Koniec EFS – kryzys czy rozkwit rynku szkoleń? Scenariusz rozwoju rynku szkoleń Koniec EFS – kryzys czy rozkwit rynku szkoleń?
Partnerzy badania
Organizatorzy konferencji
Dziękujemy za uwagę Zapraszamy do zadawania pytań Kontakt: Małgorzata Czernecka Dyrektor Zarządzający HRP e-mail: mczernecka@hrp.com.pl