Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

STYPENDIA 1) stypendium socjalne, 2) stypendium specjalne,
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Zasady odbywania praktyk
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Programy studiów doktoranckich w świetle nowych regulacji prawnych Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 2 października 2012 r.
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
SYSTEM EWALUACJI DOROBKU NAUKOWEGO PRACOWNIKA UNIWERSYTETU ŚLĄSKIEGO
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
Wyniki działalności naukowej pracownika w latach Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Prof. dr hab. Bogdan Nogalski
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Awans zawodowy nauczycieli - terminy
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Zmiany w systemie stypendialnym UW 2012/ kwietnia 2012.
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. II Jak mierzyć warunki studiowania w tym jakość zaplecza bibliotecznego?
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Ocena parametryczna jednostek naukowych za lata: 2005 – 2009 Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 maja 2010 r.
Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu POSTĘPOWANIE HABILITACYJNE
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Zmiany w statucie AktualniePo zmianie § Instytut można utworzyć, jeżeli w proponowanym składzie osobowym, liczącym przynajmniej piętnastu.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium doktoranckie – 2-4 rok
1 USTAWA z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule.
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium Rektora – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
Wybrane zagadnienia raportu z ankiety ewaluacyjnej (wrzesień 2013 r.) respondenci: studenci studiów III stopnia biorący udział w Programie MOST w roku.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Tryb postępowania w przewodzie habilitacyjnym. Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach i tytule naukowym z późniejszymi zmianami (Dz.U.
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium projakościowe – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Sprawozdanie z działalności inwestycyjnej i organizacyjnej Władz Wydziału za lata
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
Badania statutowe dla doktorantów i młodych naukowców dr Tomasz Janus Biuro ds. Badań Naukowych.
Zasady i kryteria oceny pracownika i jego awansu na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Olsztynie Katarzyna Maćkiewicz Biblioteka Uniwersytecka Uniwersytet.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Szkolnictwo Wyższe 2.
Opiekunowie roczników
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Studenckie Granty Badawcze 2018
Ewaluacja jakości działalności naukowej
Kształcenie września 2018.
Podstawa prawna na UKSW
Ustawa z 20 lipca 2018 r. Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich (Załącznik Nr 4 – Statut UKSW)

Informacje ogólne Ocena dotyczy pracowników naukowo-dydaktycznych i pracowników dydaktyczny Ocena przeprowadzana jest co roku Ocenę przeprowadza: I instancja: Wydziałowa Komisja ds. Oceny Pracowników Naukowo-Dydaktycznych II instancja: Senacka Komisja ds. Nauki i Kadr Naukowych Możliwe oceny końcowe: Pozytywna Pozytywna warunkowa Negatywna Zakres spraw podlegających ocenie: Kształcenie i wychowanie studentów i doktorantów Prowadzenie badań naukowych i rozwijanie twórczości naukowej Kształcenie kadr naukowych Udział w pracach organizacyjnych

1. Kształcenie i wychowanie studentów i doktorantów Kryteria oceny: Rzetelne wykonywanie obowiązków dydaktycznych – do 15 pkt. Promowanie mgr i lic. – do 10 pkt. Sprawowanie opieki na d kołami naukowymi i innymi stowarzyszeniami studenckimi – 3 pkt. Publikacje dydaktyczne dla studentów lub doktorantów (podręczniki, skrypty itp.) – do 15 pkt. Wprowadzanie nowych metod nauczania (np. e-learning) – 5 pkt Prowadzenie zajęć w językach obcych w wymiarze co najmniej 30 godz. – do 15 pkt. Osiąganie wyróżniających efektów w zakresie kształcenia studentów (nagrody w konkurach, wyróżnienia itp.) – 10 pkt. Uwzględnia się ocenę jakości kształcenia dokonywaną przez studentów w systemie USOS (ankiety) – negatywna ocena powoduje obniżeniem uzyskanej punktacji o 10 pkt. Maksymalna liczba punktów: 20

2. Prowadzenie badań naukowych i rozwijanie twórczości naukowej Kryteria oceny: Uzyskanie stopnia dr, dr hab. i tytułu prof. – 60 pkt. Autorstwo recenzowanych monografii naukowych w danym roku PL – 40 pkt. J. obcy – 60 pkt. Autorstwo lub współautorstwo części recenzowanych prac zbiorowych oraz artykułów naukowych PL – do 20 pkt. J. obcy – do 30 pkt. Inne publikacje naukowe – do 10 pkt. Referaty wygłoszone na konferencjach naukowych lub na innych spotkaniach naukowych w instytucjach i środowiskach naukowych Ogólnopolskie – 5 pkt. Międzynarodowe – 15 pkt.

Wyróżnienia i nagrody naukowe: Ogólnopolskie – 10 pkt. Zagraniczne i międzynarodowe – 15 pkt. Udział w uczelnianych i pozauczelnianych radach, komisjach i innych zespołach naukowych: Ogólnopolskie – 5 pkt. Zagraniczne i międzynarodowe – 10 pkt. Występowanie w roli eksperta naukowego, powołanego przez instytucje pozauczelniane Kierowanie projektami badawczymi: Krajowe: Pierwszy rok trwania projektu – 15 pkt. Kolejne lata trwania projektu – 5 pkt. Międzynarodowe: Pierwszy rok trwania projektu – 20 pkt. Kolejne lata trwania projektu – 10 pkt.

Uwzględnia się publikacje wydane lub przyjęte do druku w danym roku Udział w wykonywaniu projektu badawczego Ogólnopolski – 5 pkt. Międzynarodowy – 10 pkt. Patenty i inne prawa własności przemysłowej pozostające w związku z działalnością nauko-badawczą – 20 pkt. Pełnienie funkcji redaktora naukowego lub sekretarza czasopisma naukowego objętego ogólnopolskim lun międzynarodowym systemem punktacji: Ogólnopolskie – 5 pkt. Obcojęzyczne – 10 pkt. Członkostwo w organach krajowych, zagranicznych i międzynarodowych organizacji naukowych – 10 pkt. Pełnienie funkcji redaktora recenzowanej pracy zbiorowej lub redaktora serii naukowej – 10 pkt. W ocenie uwzględnia się tylko publikacje afiliowane jednostce organizacyjnej UKSW Uwzględnia się publikacje wydane lub przyjęte do druku w danym roku Maksymalna liczba punktów: 60 (w przypadku nadwyżki [do 45 pkt.] można ją zaliczyć na poczet kolejnego roku oceny)

3. Kształcenie kadr naukowych Kryteria oceny: Promowanie dr – do 10 pkt. Recenzowanie dr – do 5 pkt. Recenzowanie hab. albo dorobku naukowego do tytułu naukowego – do 10 pkt. Recenzowanie dorobku na stanowisko prof. – 5 pkt. Sprawowanie opieki naukowej nad doktorantami w ramach seminariów doktoranckich – 5 pkt. Wyróżniające efekty kształcenia doktorantów (np. nagrody naukowe) – 5 pkt. Maksymalna liczba punktów: 20

4. Udział w pracach organizacyjnych Kryteria oceny: Pełnienie funkcji rektora, prorektora, dziekana, prodziekana – 20 pkt. Pełnienie funkcji kierownika studiów, dyrektora i z-cy dyrektora instytutu, kierownika ogólnouczelnianej jednostki dydaktycznej – 10 pkt. Organizowanie konferencji naukowych: Ogólnopolskie – do 5 pkt. Międzynarodowe – do 10 pkt. Inne prace organizacyjne zlecone przez przełożonych – do 15 pkt. Maksymalna liczba punktów: 20

Liczba uzyskanych punktów i oceny prof. i dr hab.: Pozytywna – co najmniej 100 pkt., w tym nie mniej niż 60 pkt. za działalność naukową Pozytywna warunkowa – 80-99 pkt., w tym nie mniej niż 50 pkt. za działalność naukową Negatywna – w pozostałych przypadkach dr i mgr: Pozytywna – co najmniej 80 pkt., w tym nie mniej niż 50 pkt. za działalność naukową Pozytywna warunkowa – 60-79 pkt., w tym niemniej nie mniej niż 40 pkt. za działalność naukową pracownicy dydaktyczni Pozytywna – co najmniej 30 pkt. Pozytywna warunkowa – 20-29 pkt.

Inne Ocena pozytywna warunkowa może być przyznana tylko jeden raz (ponowna ocena pozytywna warunkowa oznacza ocenę negatywną) Rektor, prorektor, dziekan, prodziekan – obniżenie wymaganych punktów za działalność naukową o 50 % Osoby, które ukończyły 70 rok życia – możliwość obniżenia wymaganych punktów za działalność naukową do 20. Kierownik studiów, dyrektor, z-ca dyrektora instytutu – obniżenie wymaganych punktów za działalność naukową o 25%

Tryb oceny Wydziałowa Komisja – I instancja: Na podstawie pisemnego, udokumentowanego sprawozdania złożonego przez pracownika Do 31 maja każdego roku akademickiego; do kierownika jednostki organizacyjnej Ocena Komisji w terminie 3 tygodni od dnia złożenia sprawozdania Oceny wymagają uzasadnienia zgodnie z systemem punktacji Informacja dla pracownika o ocenie wraz z uzasadnieniem w terminie 7 dni od zakończenia prac Komisji Prawo odwołania od przyznanej oceny do Komisji Senackiej w terminie 2 tygodni od jej otrzymania (odwołanie pisemne z uzasadnieniem za pośrednictwem Prorektora) Komisja Senacka – II instancja: Komisja Senacka przeprowadza postepowanie odwoławcze w terminie 30 dni od wniesienia odwołania Od oceny Komisji Senackiej odwołanie nie przysługuje

Podsumowanie