Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości UO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja podsumowująca realizację projektu „ Dobry staż ” w ramach
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
I Geneza parków 1948r – powstanie pierwszego parku technologicznego w Menlo Park (USA) 1951r – Stanford Research Park na Uniwersytecie.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Przedsiębiorczość akademicka na UAM
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Finansowanie innowacji w okresie – przegląd rozwiązań wspierających innowacyjność przedsiębiorstw zaplanowanych w Programach Operacyjnych Tomasz.
Przedsięwzięcia Innowacyjne w ramach 7. Programu Ramowego UE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach.
Działania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na rzecz rozwoju innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw Świętokrzyska Giełda Kooperacyjna.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Uzupełnienie Programu zatwierdzone przez Komitet Monitorujący ZPORR w dniu 16 kwietnia 2004 r.
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
„Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo – Informacyjnych w zakresie innowacji (MSODI)” Mariusz Frankowski – Zastępca Dyrektora, Departament Strategii i Rozwoju.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Fundusze strukturalne dla nauki.
PATENT na innowacyjny biznes
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI na lata
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI na lata
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Projekt ProBiz Innovatio. Rola zrzeszeń przedsiębiorstw w rozwoju praktyk proinnowacyjnych i budowaniu sieci współpracy biznesu i nauki na przykładzie.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Wodzisław Śląski, 7 marca 2013r.
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
INNOWACYJNI ZAŁOŻENIA I ZAPLANOWANE DZIAŁANIA. Projekt INNOWACYJNI realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet.
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Spotkania konsultacyjne
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Wsparcie dla rozwoju technologii
Przedsiębiorcy z dotacją – inteligentne wsparcie w Małopolsce Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Programowanie perspektywy finansowej
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw Krzysztof Krasowski Wydział Informacji i Promocji.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Zapis prezentacji:

Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości UO „WIEDZA I PRAKTYKA – KLUCZ DO SUKCESU W BIZNESIE” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

Współpraca nauki i przedsiębiorstw – stan obecny: 1/5 polskich przedsiębiorców nie wie o możliwościach współpracy ze środowiskiem naukowym 40% firm nie wie, jak dotrzeć i nawiązać kontakty z uczelnią 10 % przedsiębiorstw widzi możliwość rozwoju poprzez współpracę z nauką 62% naukowców deklaruje, że są autorami rozwiązania, które nadaje się do komercjalizacji 1/3 naukowców twierdzi, że przedsiębiorcy przejawiają zbyt mało inicjatywy w poszukiwaniu pól współpracy 99% naukowców deklaruje chęć współpracy z przedsiębiorcami

Co rozumiemy przez pojęcie „przedsiębiorczości akademickiej” Aktywność pracowników i doktorantów, przejawiającą się w: tworzeniu firm odpryskowych (spin-off i spin-out) wykorzystujących zasoby intelektualne (innowacyjne rozwiązania, technologie) i niematerialne swojej uczelni podejmowaniu różnorodnych form współpracy z otoczeniem zewnętrznym (przedsiębiorstwa, instytucje publiczne) II Aktywność studentów i absolwentów w zakładaniu, prowadzeniu firm opartych na wiedzy zdobytej w trakcie studiów 3

Oczekiwania zbudowanie oferty edukacyjnej w aspekcie innowacji i przedsiębiorczości dla studentów, absolwentów oraz pracowników nauki utworzenie Forum Uczelnianego nt. efektywności i skuteczności działań wspierających przedsiębiorczość akademicką stworzenia instrumentarium dot. transferu wiedzy i technologii, w szczególności dot. komercjalizacji wiedzy w środowisku naukowym. podniesienie kwalifikacji kadr akademickich w dziedzinach przedsiębiorczości. zbudowanie warunków do komercjalizacji prac badawczo-rozwojowych poprzez zakładanie firm przez pracowników uczelni, studentów wprowadzenie systemowych rozwiązań w zakresie kształcenia praktycznego dot. komercjalizacji wiedzy, zbudowania oraz rozwoju firm zakładanych przez studentów i pracowników nauki.

Korzyści gospodarcze i społeczne z aktywizacji przedsiębiorczości szerszy dopływ innowacyjnych rozwiązań do gospodarki, tworzących nowe rodzaje działalności powstanie firm technologicznych wytwarzających produkty i usługi o wysokim potencjale i tworzących miejsca pracy dla osób z wykształceniem wyższym wzrost samozatrudnienia pracowników naukowych i studentów wpływający na redukcje bezrobocia oferta dogodnych i niedrogich lokali umożliwiających rozwój „raczkujących” przedsiębiorstw akademickich

Jak to zrealizować …? uczelnia udostępnia potencjał badawczy i metodologie badań na rzecz przedsiębiorców kadra udziela porad, ekspertyz oraz sporządza analizy na rzecz przedsiębiorstw studenci, absolwenci prowadzą prace dyplomowe w przedsiębiorstwach w temacie związanym z rozwojem firmy pracownicy naukowi, absolwenci, studenci odbywają staże i praktyki w przedsiębiorstwach

Organizacja i wsparcie transferu wiedzy na Uniwersytecie Opolskim W ramach Priorytetu VIII Regionalne Kadry Gospodarki, Działanie 8.2 Transfer wiedzy, 8.2.1 Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw realizowany będzie przez Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Uniwersytetu Opolskiego projekt „Wiedza i praktyka – klucz do sukcesu w biznesie”

Cel główny projektu Celem głównym planowanym do osiągnięcia w wyniku realizacji projektu „Wiedza i praktyka – klucz do sukcesu w biznesie” będzie zwiększenie transferu wiedzy i wzmocnienie powiązań sfery B+R Uniwersytetu Opolskiego z przedsiębiorstwami, służące rozwojowi gospodarczemu regionu opolskiego

Cele strategiczne Promocja idei innowacyjności i przedsiębiorczości bazujących na transferze i komercjalizacji technologii, rozwijanych w ramach prac badawczo-rozwojowych oraz nauka wykorzystania w praktyce narzędzi i metod stosowanych w obszarze transferu technologii Rozwój gospodarki regionu poprzez rozwój przedsiębiorczości innowacyjnej , bazującej na komercjalizacji wiedzy i umiejętności zespołów badawczych działających na Uniwersytecie Opolskim Rozwój kapitału społecznego regionu, zastosowanie w praktyce mechanizmów transferu wiedzy oraz budowa sieci współpracy pomiędzy firmami a jednostkami naukowymi i wyższymi uczelniami Wzrost świadomości w zakresie transferu wiedzy oraz przedsiębiorczości akademickiej , promocja transferu wiedzy i innowacji.

Grupa docelowa Projekt skierowany jest do: doktorantów młodych pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych absolwentów studentów Do osób ambitnych i kreatywnych, którzy wiedzą do czego dążą w życiu, chcą zrealizować się zawodowo, osiągnąć wyznaczone cele, rozwijać poprzez zakładanie firm opartych na wiedzy

Działania przewidziane w ramach projektu: Działanie 1. Organizacja staży dla pracowników naukowo - dydaktycznych UO w przedsiębiorstwach. Działanie 2. Organizacja szkoleń na których uczestnicy w oparciu o rzeczywiste studia przypadków poznawać będą problematykę rozwoju firm innowacyjnych oraz transferu wiedzy i komercjalizacji technologii Działanie 3. Doradztwo z zakresu tworzenia i funkcjonowania firm spin-off i spin-out. Działanie 4. Opracowanie oferty programowej uczelni o moduły dotyczące przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość powinna być przedmiotem profesjonalnego nauczania na poziomie akademickim, ponieważ tego typu programy edukacyjne mogą przyczynić się do sukcesu studentów, absolwentów – kandydatów na przedsiębiorców. Działanie 5. Rozbudowa i wdrożenie oraz upowszechnienie PLATFORMY WSPÓŁPRACY pomiędzy UO a środowiskiem zewnętrznym.

Działania przewidziane w ramach projektu: Działanie 6. Przeprowadzenie kampanii informacyjnej oraz organizacja imprez służących kojarzeniu partnerów i promocji transferu wiedzy i innowacji oraz podniesieniu społecznej świadomości wagi rozwoju innowacyjności jako najskuteczniejszego narzędzia rozwoju społeczno - gospodarczego. Organizacja seminariów z przedsiębiorcami, ludźmi sukcesu, przedstawicielami organizacji i instytucji okołobiznesowych Organizacja „Dni Przedsiębiorczości Uniwersyteckiej” zakładającej nawiązanie kontaktów, wymiany informacji oraz promocję działań działalności akademickiej Organizacja konkursu „Opolski Innowator” skierowana do młodych, kreatywnych naukowców, których prace zawierają innowacyjne a jednocześnie praktyczne rozwiązania Organizacja konkursu „Laur Rektorski” skierowanego do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw wykazujących się praktyczną współpracą z UO w temacie innowacji i transferu wiedzy 12

Przewidywane rezultaty „twarde” i „miękkie” w ramach projektu: 10 pracowników naukowo-dydaktycznych podnosić będzie swoje kwalifikacje poprzez staże w przedsiębiorstwach 50 pracowników naukowo - dydaktycznych uczestniczyć będzie w szkoleniach i doradztwie praktycznym 6 imprez promujących innowacyjność, transfer wiedzy 1 wypracowany model nauczania przedsiębiorczości na UO poprawa funkcjonowania platformy naukowo-dydaktycznej UO poprzez wprowadzenie nowych modułów oraz upowszechnienie działalności platformy

Przewidywane rezultaty „twarde” i „miękkie” w ramach projektu: Rezultaty miękkie: wzrost świadomości w środowisku akademickim w zakresie komercyjnego wykorzystania wyników badań, wynalazków i specjalistycznej wiedzy w gospodarce wzrost świadomości w zakresie potrzeby opracowania i wdrażania nowych technologii przez pracowników naukowo-dydaktycznych wzrost świadomości przedsiębiorców w zakresie możliwości budowy przewagi konkurencyjnej na podbudowie prac badawczo-rozwojowych i myśli naukowej budowa i rozbudowa kanałów transferu wiedzy oraz powiązań pomiędzy nauką i przedsiębiorcami rozwój postaw proinnowacyjnych oraz przedsiębiorczych wśród przedstawicieli kadry naukowo-dydaktycznej oraz studentów zmiany mentalnościowe w środowiskach naukowo-badawczych i wśród zarządzających sankcjonujących fakt prowadzenia działalności gospodarczej przez pracowników i studentów wypracowanie procedur współpracy uczelni i członków społeczności akademickiej z gospodarką 14