REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO na lata

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Advertisements

FUNDUSZE UNIJNE JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA REWITALIZACJI OBSZARÓW MIEJSKICH Malwina Wrotniak MKN Bankier.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Finansowanie innowacji w okresie – przegląd rozwiązań wspierających innowacyjność przedsiębiorstw zaplanowanych w Programach Operacyjnych Tomasz.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Środki strukturalne na lata
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Departament Zarządzania Programem Wzrostu Konkurencyjności Przedsiębiorstw SEKTOROWY PROGRAM OPERACYJNY.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i wynikające z.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego (możliwości finansowania przedsięwzięć edukacyjnych) Oprac.: Paweł Kryzan, Jarosław Usowicz.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Programowanie perspektywy finansowej
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Wsparcie małej i średniej przedsiębiorczości w ramach WRPO założenia programowe Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Departament Wdrażania.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Małopolska Agency for Regional Development S.A. Wsparcie sektora MSP w ramach Małopolskiego Regionalnego.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Fundusze unijne na rzecz innowacji: Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Poznań, 14 stycznia 2008 r. copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved.
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
PAKIET DLA ŚREDNICH MIAST – MOŻLIWOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Zapis prezentacji:

REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO na lata 2007-2013 PROJEKT Łódź, sierpień 2006

DIAGNOZA SYTUACJI SPOŁECZNO-GOSPODARCZEJ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO 2. STRATEGIA ROZWOJU 3. INFORMACJE O PRIORYTETACH I ICH CELACH 4. INFORMACJE O KOMPLEMENTARNOŚCI Z DZIAŁANIAMI FINANSOWANYMI Z EFRROW ORAZ DZIAŁANIAMI FINANSOWANYMI Z EFR 5. PLAN FINANSOWY 6. SYSTEM WDRAŻANIA PROGRAMU

ZAŁĄCZNIK I INDYKATYWNA LISTA DUŻYCH PROJEKTÓW ZAŁĄCZNIK II INDYKATYWNA LISTA PROGRAMÓW POMOCY PUBLICZNEJ ZAŁĄCZNIK III OCENA PROGRAMU PRZED ROZPOCZĘCIEM REALIZACJI (OCENA EX ANTE) WRAZ Z OCENĄ SPODZIEWANEGO EFEKTU MAKROEKONOMICZNEGO ZAŁĄCZNIK IV OCENA PRZEWIDYWANEGO WPŁYWU PROGRAMU NA ŚRODOWISKO ZAŁĄCZNIK V SPRAWOZDANIE Z KONSULTACJI SPOŁECZNYCH W SPRAWIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO NA LATA 2007-2013 ZAŁĄCZNIK VI SZACUNKOWA TABELA PODZIAŁU ŚRODKÓW STRUKTURALNYCH POMIĘDZY KATEGORIE INTERWENCJI

ZAŁĄCZNIK K I INFORMACJA O RODZAJACH GŁÓWNYCH TYPÓW PROJEKTÓW REALIZOWANYCH W RAMACH PRIORYTETÓW ZAŁĄCZNIK K II LISTA GŁÓWNYCH BENEFICJENTÓW ZAŁĄCZNIK K III TABELA FINANSOWA DO PROGRAMU OPERACYJNEGO WG PRIORYTETÓW I LAT ZAŁĄCZNIK K IV SZACUNKOWA TABELA MOŻLIWOŚCI ZAPEWNIENIA WSPÓŁFINANSOWANIA ZAŁĄCZNIK K V PLAN INWESTYCYJNY PRZEDSTAWIAJĄCY WYKAZ KLUCZOWYCH PROJEKTÓW

Priorytet IV: Badania i rozwój technologii, innowacji oraz przedsiębiorczości Cel szczegółowy Rozwój nowoczesnej i konkurencyjnej gospodarki w województwie Cele operacyjne − zwiększenie znaczenia działalności kooperacyjnej, − wspieranie inwestycji modernizacyjnych i rozwojowych w przedsiębiorstwach − ułatwienie przedsiębiorstwom dostępu do źródeł finansowania, − wspieranie działalności B+R oraz działalności instytucji otoczenia biznesu służącej rozwojowi współpracy.

Główne typy projektów Projekty badawcze do 100 tys. euro dotacji (badania przemysłowe i przedkonkurencyjne), realizowane przez przedsiębiorców, grupy przedsiębiorców samodzielnie lub we współpracy z jednostkami naukowymi oraz konsorcjami naukowymi oraz na zlecenie przedsiębiorstw przez jednostki naukowe. Wspieranie (modernizacja i zakupy) infrastruktury badawczej (projekty poniżej 1 mln euro). Rozwój zaawansowanych aplikacji i usług teleinformatycznych o charakterze regionalnym dla środowiska naukowego.

4. Tworzenie i rozwój parków przemysłowych, technologicznych, inkubatorów przedsiębiorczości i nowych ośrodków proinnowacyjnych. 5. Projekty mające na celu zwiększenie dostępności wyników prac B+R dla MŚP (współpraca publiczno-prywatna, sieciowa, klastry przemysłowe i powiązania kooperacyjne). 6. Zakup prac lub wdrożenie wyników prac B+R lub praw własności. 7. Wsparcie specjalistycznego doradztwa dla MŚP przy realizacji przedsięwzięć innowacyjnych.

8. Promocja produktów i procesów produkcyjnych przyjaznych dla środowiska. 9. Bezpośrednie inwestycje w MŚP (projekty poniżej 2 mln euro) z preferencjami dla projektów o wysokiej innowacyjności (wyłączając projekty mające na celu dostosowanie przedsiębiorstw do wymogów ochrony środowiska). 10. Dokapitalizowanie i tworzenie odnawialnych instrumentów finansowych, w szczególności: funduszy mikropożyczkowych i poręczeniowych działających na rynku lokalnym i regionalnym. 11.Doradztwo i szkolenia w celu pobudzania badań, innowacji i przedsiębiorczości w MŚP.

12. Tworzenie regionalnych sieci innowacyjności. 13.Inwestycje związane z zainicjowaniem lub prowadzeniem działalności kooperacyjnej przedsiębiorstw w regionie. 14. Budowa i/lub modernizacja centrum logistycznego, terminalu kontenerowego. 15.Zakup wyposażenia centrum logistycznego, terminalu kontenerowego służącego zarządzaniu.

Wskaźniki efektów Wskaźniki produktu Liczba projektów z zakresu zwiększania znaczenia działalności kooperacyjnych Liczba wspartych przedsiębiorstw Liczba projektów współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami i jednostkami B+R Kwota pomocy kapitałowej dla MSP

Cel szczegółowy Cele operacyjne Priorytet V: Społeczeństwo informacyjne Cel szczegółowy Rozwój społeczeństwa informacyjnego Cele operacyjne − rozwój województwa w kierunku wykorzystania zaawansowanych technologii informacyjnych przez mieszkańców; − wyrównanie dysproporcji w zakresie dostępu i wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) na terenie województwa łódzkiego.

Główne typy projektów 1. Budowa, rozbudowa zaawansowanej technologicznie infrastruktury podstawowej społeczeństwa informacyjnego (światłowody, urządzenia transmisyjne oraz komponenty sieciowe dla poprawnego działania sieci szkieletowych). 2. Tworzenie publicznych punktów dostępu do Internetu (aktywne, pasywne i modele pośrednie). 3. Budowa systemów i sieci informatycznych elektronicznego obiegu dokumentów, procesówi spraw w administracji publicznej.

4. Budowa szeroko dostępnych dla obywateli regionalnych platform umożliwiających dostęp przez Internet do usług publicznych (ePUAP). 5. Budowa systemów komunikacji i kontroli w jednostkach administracji publicznej (podpis elektroniczny, elektroniczna pieczątka oraz inne sposoby uwierzytelniania form elektronicznych w jednostkach administracji publicznej). 6. Tworzenie oraz rozwijanie geograficznych systemów informacji przestrzennej (GIS).

7. Budowa, przebudowa lub wyposażenie inwestycyjne centrów zarządzania i przetwarzania danych elektronicznych. 8. Inwestycje w usługi i aplikacje dla obywateli (e-zdrowie, e-administracja, e-kształcenie, e-integracja), w tym usprawnienie informatyczne działalności służb publicznych w zakresie użyteczności publicznej. 9. Usługi i aplikacje dla MŚP oparte na nowoczesnych technologiach informacyjnych i komunikacyjnych (e-handel, edukacja i szkolenia, tworzenie sieci). 10. Kontynuacja i zawiązywanie współpracy międzyregionalnej na poziomie paneuropejskim w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego (realizacja wspólnych międzyregionalnych projektów, wymiana doświadczeń z regionami UE, prezentacje dobrych praktyk, udział polskich partnerów w międzynarodowych konferencjach, warsztatach i szkoleniach).

Wskaźniki efektów Wskaźniki produktu 1. Liczba projektów 2. Liczba powstałych publicznych punktów dostępu do Internetu (liczby bezwzględne) 3. Punkty dostępu do szerokopasmowego Internetu

Cel szczegółowy Cele operacyjne Priorytet VI: Inwestycje w infrastrukturę ochrony zdrowia i infrastrukturę społeczną Cel szczegółowy Zapewnienie dogodnych warunków do rozwoju zasobów ludzkich Cele operacyjne − poprawa bezpieczeństwa zdrowotnego mieszkańców, − poprawa dostępu do usług pomocy społecznej, − podniesienie jakości infrastruktury edukacyjnej oraz jakości kształcenia.

Główne typy projektów 1.Przebudowa i modernizacja pomieszczeń infrastruktury ochrony zdrowia. 2. Zakup aparatury i sprzętu medycznego. 3. Budowa, przebudowa i modernizacja jednostek pomocy społecznej. 4. Zakup infrastruktury przeznaczonej do nowoczesnych metod nauczania. 5. Budowa, przebudowa i modernizacja przedszkoli, szkół, placówek edukacyjnych, placówek oświatowych, szkół wyższych, obiektów sportowych, ośrodków szkoleniowych, infrastruktury społeczno-edukacyjnej w kampusach (w tym: akademików, świetlic, stołówek szkolnych, burs, bibliotek, internatów oraz obiektów służących prowadzeniu działalności dydaktycznej lub naukowo-badawczej powiązanej z dydaktyką w szkołach, placówkach edukacyjnych oraz szkołach wyższych).

Wskaźniki efektów Wskaźniki produktu Liczba projektów Liczba zakupionego wyposażenia: - medycznego - dydaktycznego Liczba zmodernizowanych obiektów - ochrony zdrowia - pomocy społecznej - dydaktycznych

Cel szczegółowy: Cele operacyjne: Priorytet VIII: Odnowa obszarów miejskich Cel szczegółowy: Ożywienie gospodarcze i społeczne oraz tworzenie warunków do rozwijania nowych form aktywności na zdegradowanych obszarach miast. Cele operacyjne: - renowacja substancji architektonicznej, obiektów poprzemysłowych i powojskowych - zwiększenie atrakcyjności obszarów miejskich dla inwestorów lokalnych i zewnętrznych - renowacja substancji mieszkaniowej.

Główne typy projektów Renowacja, modernizacja, przebudowa budynków i obiektów (w szczególności w zdegradowanych dzielnicach miast, osiedlach mieszkaniowych, obszarach poprzemysłowych i powojskowych), łącznie z ich adaptacją do nowych funkcji, przyczyniających się do tworzenia nowych miejsc pracy. 2. Renowacja obiektów historycznych i zabytkowych (w tym obiektów architektury poprzemysłowej) oraz ich adaptacja do nowych funkcji. 3. Kompleksowe zagospodarowanie przestrzeni publicznej wokół rewitalizowanych obiektów, w tym budowa i modernizacja małej architektury oraz tworzenie lub rehabilitacja miejsc rekreacji i terenów zielonych. 4. Przebudowa, wymiana lub modernizacja instalacji komunalnej (w tym przede wszystkim wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, ciepłowniczej i gazowej) w rewitalizowanych obiektach.

5. Modernizacja budynków wielorodzinnych oraz budynków będących własnością publiczną na defaworyzowanych obszarach miast, które będą przeznaczone na potrzeby mieszkaniowe gospodarstw domowych o niskich dochodach lub mieszkańców o specjalnych potrzebach 6. Budowa systemów monitoringu w celu podniesienia bezpieczeństwa przestrzeni publicznej wokół rewitalizowanych obiektów. 7. Tworzenie systemów zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwwłamaniowych w rewitalizowanych obiektach. 8. Przygotowanie terenów na obszarach objętych rewitalizacją pod realizację nowych inwestycji gospodarczych (w tym uzbrojenie terenu pod przyszłe inwestycje, wyburzanie obiektów, przygotowanie obiektów do potrzeb działalności gospodarczej).

Wskaźniki efektów Wskaźniki produktu Liczba projektów mających na celu zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej miast Liczba obiektów, które uzyskały nowe funkcje w wyniku rewitalizacji Liczba obiektów mieszkaniowych poddanych renowacji

Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – maksymalnie do 85% wydatków kwalifikowalnych projektu. W ramach priorytetu przewiduje się możliwość cross–financingu do 10% (finansowanie w ramach projektów wydatków kwalifikowanych Europejskiego Funduszu Społecznego), w przypadku gdy osiągnięcie celów z wykorzystaniem tylko interwencji wspieranych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego nie będzie wystarczające.

Zgodnie z tabelami finansowymi zawartymi w Narodowych Strategicznych Ramach Odniesienia 2007 – 2013 wspierających wzrost gospodarczy i zatrudnienie (Narodowa Strategia Spójności),przyjętych przez Radę Ministrów w dniu 1 sierpnia 2006 r. województwo łódzkie będzie dysponować w latach 2007-2013 kwotą wsparcia z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 863,78 mln euro, co w powiązaniu z wkładem własnym beneficjentów wyniesie 1116,27 mln euro. W ramach programu zarezerwowane zostanie 20% środków RPO WŁ na realizacje projektów zintegrowanych obejmujących działania z więcej niż jednego priorytetu RPO WŁ.

System Zarządzania Proponuje się, iż w ramach systemu realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 (RPO WŁ) funkcje poszczególnych instytucji pełnić będą poniżej wymienione organy: - Instytucja Zarządzająca – Zarząd Województwa Łódzkiego - Instytucja Certyfikująca – departament w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, który część funkcji deleguje do urzędów wojewódzkich, instytucji pośredniczących w certyfikacji - Instytucja Audytowa – Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej Ponadto w celu realizacji projektów finansowanych w ramach RPO WŁ funkcjonować będą także: - Instytucja Koordynująca Regionalne Programy Operacyjne – minister właściwy ds.rozwoju regionalnego - Instytucje Wdrażające – powołane wg potrzeb przez Instytucję Zarządzającą - Komitet Monitorujący RPO WŁ – powoływany przez ZWŁ.

Partnerstwo Partnerstwo oparte na czterech reprezentacjach subregionalnych zawiązano w 2003 r. Celem takiego rozwiązania jest powołanie w województwie struktury organizacyjnej, reprezentującej wszystkich partnerów wpływających na rozwój regionalny i skuteczną aplikację do funduszy strukturalnych. W rezultacie wyodrębniono cztery reprezentacje partnerów podregionalnych do czterech obszarów naszego województwa: 1. podregionu centralnego 2. podregionu północnego 3. podregionu zachodniego 4. podregionu wschodniego Reprezentacje podregionów mają za zadanie usprawnienie wdrażania funduszy unijnych na terenie każdego z czterech wyodrębnionych obszarów poprzez wspomaganie procesu aplikowania o fundusze strukturalne, w szczególności skuteczne informowanie o naborach

Ścieżki wyboru projektów w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 Po zaakceptowaniu RPO WŁ zaczną obowiązywać dwie ścieżki wyboru projektów składanych przez beneficjentów: − konkurs − preselekcja

Ścieżka wyboru projektów na zasadzie preselekcji Poniższy schemat oraz opis obrazują ścieżkę wyboru projektów w ramach RPO WŁ. Ścieżka składa się z trzech podstawowych etapów: a) naboru, b) wyboru, c) przygotowania wniosku do akceptacji.

Dziękuję za uwagę