Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Średnie z poszczególnych pytań. Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2011/201 2.
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Prowadzenie dokumentacji
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Zebranie Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Warsztaty dla studentów z Jakości Kształcenia Prof. dr hab. n. med. Józef Kobos Pełnomocnik Rektora ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Jakości.
Ustawa Prawo o Szkolnictwie Wyższym
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Zasady i tryb przeprowadzania ankiet oceny przedstawianej przez studentów i doktorantów po zakończeniu każdego cyklu zajęć Szczecin,13 grudnia 2013.
Spotkanie UZZJK i WZZJK
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Definiowanie wymagań USOS. Dlaczego ważne jest precyzyjne definiowanie wymagań w USOS? Wymagania są odzwierciedleniem programu studiów. Przyczynia się
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Analiza wyników ankiet za rok 2012/2013. Ocenie zostali poddani nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne, ujęci w planach ankietyzacji na.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2013/2014.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
UKSW, 3 grudnia 2009 r. Zasady studiowania w ramach Programu MOST - warsztaty dla pracowników dziekanatów.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów
Technologia informacyjna
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
PROJEKTY POWER
Sprawozdanie Wydziałowej Komisji ds. Zapewninia Jakości Kształcenia
Zapis prezentacji:

Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)

Informacje ogólne: W ankietyzacji wzięli udział studenci wszystkich kierunków Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej. Ocenie zostali poddani nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne, ujęci w planach ankietyzacji na rok 2014/2015 Plany ankietyzacji na poszczególnych kierunkach łącznie przewidywały badanie opinii studentów na temat kursów i prowadzących je nauczycieli akademickich. Respondentami biorącymi udział w ankiecie byli studenci studiów I i II stopnia studiów stacjonarnych. Ogólna liczba studentów w grupach zajęciowych wytypowanych do przeprowadzenia ankietyzacji, oscylowała na poziomie 5735 osób. W badaniu wzięło udział 3151 studentów, co stanowi 54,9 % planowanej liczby respondentów.

Realizacja procesu ankietyzacji – informacje ogólne Na początku każdego semestru Dziekan przy współpracy z Prodziekanem ds. Planów i Programów studiów zwraca się do Kierowników jednostek organizacyjnych oraz Samorządu Studenckiego o przygotowanie propozycji do planu ankietyzacji i hospitacji (do 3 tygodnia semestru). Plany przygotowane są zgodnie z następującymi sugestiami: Kierownicy jednostek organizacyjnych w pierwszej kolejności powinni być hospitowani pracownicy młodzi stażem i doktoranci o najmniejszym doświadczeniu dydaktycznym ( każdy z nich powinien być hospitowany co najmniej raz w ciągu trzech pierwszych semestrów prowadzenia zajęć dydaktycznych ) osobami hospitującymi powinni być pracownicy o uznanej renomie dydaktycznej, także profesorowie emerytowani każdy pracownik dydaktyczny (niezależnie od stopnia i tytułu) prowadzący wykład powinien podlegać ankietyzacji, zgodnie z zasadami zawartymi w ZW 88/2012 w miarę możliwości pracownicy hospitowani powinni być również ankietowani ankietowane powinny być zajęcia odbywające się na różnych latach, różnych kierunkach, na studiach dziennych i zaocznych Osoby, które uzyskały najniższe oceny w poprzednich semestrach powinny być ankietowane ponownie

Realizacja procesu ankietyzacji – informacje ogólne cd. Samorząd studencki wystosowana jest prośba na piśmie o przygotowanie propozycji do ankietyzacji pracowników prowadzących zajęcia (liczba propozycji nie większa niż 10 kursów) Propozycje muszą zawierać imię i nazwisko prowadzącego, nazwę kursu oraz kod kursu (typowany kurs musi odbywać się w bieżącym semestrze) Narzędzie ankietyzacji Ankieta, stanowiąca główne źródło pozyskiwania informacji składa się z kilku części: ocena kursu realizacja kursu ankietowany o sobie pytania dodatkowe ocena ankiety komentarze- każdy student może sformułować własne komentarze ocenianego kursu Ankiety przeprowadzane są z poszanowaniem zasady dobrowolności i poufności.

Realizacja procesu ankietyzacji w roku akademickim 2013/2014 Na początku semestru zimowego i letniego roku akademickiego 2013/2014 przygotowane zostały ramowe plany przeprowadzanej oceny zajęć dydaktycznych zgodnie ze scenariuszem. Sporządzone harmonogramy ankietyzacji przekazane zostały Prorektorowi ds. Nauczania. Do ankietyzacji zgłoszone zostało w semestrze zimowym 20134/ kursów ZIMA Wykłady 52 Ćwiczenia 22 Projekty 0 Laboratoria 39 Seminaria 1 W tym: Profesorowie 3 Doktorzy 75 Doktoranci 36

Opracowanie wyników wyniki z przeprowadzonego badania zostały opracowane przez pracowników Zespołu ds. zarządzania jakością kształcenia Pracownicy podlegający ankietyzacji otrzymali ocenę zbiorczą oraz komentarze studentów, które znalazły się w ankiecie Opracowanie polegało na zebraniu wstępnie obrobionego materiału otrzymanego z Działu Nauczania i zakwalifikowaniu ocen na poszczególnych kursach do ustalonych wcześniej przedziałów: ocena ≤ 4,0 4,0 ≤ ocena ≤ 4,5 ocena ≥ 4,5 Podczas obróbki danych zliczona została liczba ankietyzowanych kursów oraz liczba studentów biorących udział w ankietyzacji na poszczególnych kierunkach. Poglądowo wskazana została także liczba studentów, którzy powinni uczestniczyć w ankietyzacji.

Uwagi ogólne zanotowane podczas obróbki materiału: ankieta jest źle skonstruowana, ocena zbiorcza nie dająca rzeczywistego obrazu sytuacji, nie do końca wiadomo czy ocena jest konstruowana przez pryzmat postawy prowadzącego czy atrakcyjności nauczanych treści ( tj. czy ocena 4,0 to ocena kursu czy zaangażowania prowadzącego) sposób obróbki danych nie daje wyników, które mogłyby stanowić podstawę do wysuwania konkretnych wniosków, a nawet może prowadzić do błędnych wniosków: 1.Jaką średnią uzyskałeś w ubiegłym semestrze? 2.W jakim stopniu uczestniczyłeś w zajęciach z tego kursu? 3.Ile godzin tygodniowo poświęcasz dodatkowo na opanowanie materiału tego kursu? 4.Czy korzystałeś z konsultacji? 5.Czy uważasz, że miałeś wystarczające wiadomości do zapisania się na ten kurs? 6.Jaką ocenę wystawiłbyś sobie za ten kurs? 7.Jesteś kobietą/mężczyzną? problem- w jaki sposób oceniać kurs prowadzony przez kilku prowadzących

Analiza danych- wyniki

Semestr zimowy 2013/2014 Badanie opinii studentów zaplanowane na semestr zimowy roku akademickiego 2013/2014 przeprowadzono w ostatnich czterech tygodniach semestru zimowego. W semestrze zimowym ocenie zostało poddanych 114 nauczycieli akademickich. INFORMATYKA Ankietyzowanych zostało 23 kursy W ankietyzacji wzięło udział 686 studentów

AUTOMATYKA I ROBOTYKA Ankietyzowanych zostało 21 kursów W ankietyzacji wzięło udział 572 studentów

ELEKTRONIKA Ankietyzowanych zostało 28 kursów W ankietyzacji wzięło udział 590 studentów

TELEKOMUNIKACJA Ankietyzowanych zostały 14 kursów W ankietyzacji wzięło udział 470 studentów

TELEINFORMATYKA Ankietyzowanych zostało 10 kursów W ankietyzacji wzięło udział 245 studentów

KURSY WYDZIAŁOWE Ankietyzowanych zostało 18 kursów W ankietyzacji wzięło udział 588 studentów