CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Szkolenia dla pracowników Jednostek Samorządu Terytorialnego
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Założenia badań ankietowych Szymon Więsław wiceprezes Instytutu.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pn. Wzrost jakości obsługi administracyjnej placówek.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Razem możemy więcej Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Człowiek – najlepsza inwestycja
Raport z realizacji projektu eSzkoła Wielkopolska - Twórczy Nauczyciel
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Nowe technologie w edukacji
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
O projekcie Starostwo Powiatowe we Włodawie, w celu podniesienia pozycji zawodowej osób nieaktywnych zawodowo, integracji społeczno-zawodowej oraz zmiany.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt pn. Alternatywne metody zarządzania placówkami oświatowymi w Gminie Miasto Rzeszów – szkolenia informatyczne dla kadry zarządzającej Raport z badania ewaluacyjnego Opracowanie: Instytut Badań w Oświacie Osoba odpowiedzialna: Szymon Więsław Kontakt: wroclaw@ibo.edu.pl CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Założenia projektu Cele ogólne Doskonalenie kwalifikacji kadry zarządzającej rzeszowskich placówek oświatowych do wymogów związanych z rozwojem społeczeństwa informacyjnego w regionie. Zapoznanie z możliwościami wykorzystania technologii informacyjnej w zarządzaniu placówką oświatową. Utwierdzenie słuchaczy w ich możliwościach i kompetencjach w zakresie posługiwania się technologią informacyjną w codziennej pracy.

Rezultaty miękkie projektu Zgodnie z założeniami, w wyniku szkolenia osiągnięte powinny zostać następujące rezultaty miękkie szkolenia: zwiększenie zaufanie we własne umiejętności posługiwania się ICT co najmniej przez 75% uczestników w pracy zawodowej, 90% uczestników podniesie lub zaktualizuje swoją wiedzę w zakresie posługiwania się specjalistycznym oprogramowaniem do zarządzania oświatą, 100% uczestników szkoleń będzie wykorzystywało w praktyce kwalifikacje i umiejętności, doskonalenie umiejętności korzystania ze specjalistycznego oprogramowania do zarządzania oświatą.

Najważniejsze wyniki ankiety Szkolenie pn. Alternatywne metody zarządzania placówkami oświatowymi – doskonalenie umiejętności wykorzystania ICT w pracy zawodowej dyrektora Weryfikacja miękkich rezultatów projektu Najważniejsze wyniki ankiety

Zwiększenie zaufanie we własne umiejętności posługiwania się ICT Blisko 95% uczestników szkolenia powiększyło swe zaufanie we własne umiejętności posługiwania się ICT

Zwiększenie wiedzy w zakresie posługiwania się oprogramowaniem Ponad 96% uczestników szkolenia zwiększyło swą wiedzę w zakresie posługiwania się specjalistycznym oprogramowaniem do obsługi administracyjno-biurowej placówek

Wykorzystywanie w praktyce wiedzy i umiejętności Prawie 100% uczestników szkolenia będzie wykorzystywało w praktyce wiedzę i umiejętności nabyte podczas szkolenia

Doskonalenie umiejętności korzystania ze specjalistycznego oprogramowania do obsługi administracyjno-biurowej Zdecydowana większość uczestników szkolenia zwiększyła swe umiejętności korzystania ze specjalistycznego oprogramowania do obsługi administracyjno-biurowej

Posługiwanie się programem microsoft word Wyniki szczegółowe ankiety Posługiwanie się programem microsoft word

Jak ocenia Pan(i) swoje umiejętności w zakresie posługiwania się edytorem tekstu Microsoft Word?

Proszę wskazać, które czynności umie Pan(i) wykonać w programie Microsoft Word?

Proszę określić na ile Microsoft Word... Jest przydatny w Pana(i) pracy

Proszę określić na ile Microsoft Word... Wpływa na szybkość Pana(i) pracy

Proszę określić na ile Microsoft Word... Wpływa na jakość (efekty) pracy

Microsoft Word – podsumowanie W zakresie posługiwania się programem Microsoft Word nastąpił znaczący wzrost umiejętności uczestników szkolenia. Przed szkoleniem większość jego uczestników deklarowała przeciętne umiejętności (4), po szkoleniu najczęściej deklarowana była wartość (6) – niemal „bardzo dobrze”. Każda z badanych umiejętności została zdobyta przez co najmniej 90 proc. uczestników szkolenia. Największy deklarowany wzrost dotyczył grupowej pracy nad dokumentami, gdzie liczba osób deklarujących tę umiejętność wzrosła ponad czterokrotnie.

Posługiwanie się programem microsoft EXCEL Wyniki szczegółowe ankiety Posługiwanie się programem microsoft EXCEL

Jak ocenia Pan(i) swoje umiejętności w zakresie posługiwania się edytorem tekstu Microsoft Excel?

Proszę wskazać, które czynności umie Pan(i) wykonać w programie Microsoft Excel?

Proszę określić na ile Microsoft Excel... Jest przydatny w Pana(i) pracy

Proszę określić na ile Microsoft Excel Proszę określić na ile Microsoft Excel... Wpływa na szybkość Pana(i) pracy

Proszę określić na ile Microsoft Excel... Wpływa na jakość (efekty) pracy

Microsoft Excel – podsumowanie Uczestnicy przed szkoleniem deklarowali bardzo niski stopień osiągnięcia umiejętności – najczęściej wybierana była wartość (2) – niemal „bardzo słabo”. Po szkoleniu najczęściej wybierana byłą wartość (6) – niemal „bardzo dobrze”. Średnia ocena umiejętności wzrosła też z 3,04 do 5,15. Wszystkie umiejętności objęte badaniem zostały nabyte przez przynajmniej 85 proc. uczestników szkolenia. Najmniej osób (87 proc.) zadeklarowało umiejętność stosowania programu do przetwarzania danych, ale była to najtrudniejsza umiejętność – początkowo deklarował ją co piąty uczestnik (21 proc.)

Posługiwanie się microsoft POWER POINT Wyniki szczegółowe ankiety Posługiwanie się microsoft POWER POINT

Jak ocenia Pan(i) swoje umiejętności w zakresie posługiwania się edytorem tekstu Microsoft PowerPoint?

Proszę wskazać, które czynności umie Pan(i) wykonać w programie Microsoft PowerPoint?

Proszę określić na ile Microsoft PowerPoint Proszę określić na ile Microsoft PowerPoint... Jest przydatny w Pana(i) pracy

Proszę określić na ile Microsoft PowerPoint Proszę określić na ile Microsoft PowerPoint... Wpływa na szybkość Pana(i) pracy

Proszę określić na ile Microsoft PowerPoint Proszę określić na ile Microsoft PowerPoint... Wpływa na jakość (efekty) pracy

Microsoft PowerPoint – podsumowanie Przed szkoleniem rozkład umiejętności w zakresie posługiwania się programem był zrównoważony, po szkoleniu wszyscy jego uczestnicy zadeklarowali umiejętność przeciętne lub lepsze od nich. Ponad 75 proc. respondentów zadeklarowało umiejętności „bardzo dobre” (7) lub „niemal bardzo dobre” (6). Wszystkie umiejętności zostały zdobyte przez ponad 90 proc. uczestników szkolenia. Najmniej z nich (88 proc.) zadeklarowało umiejętność drukowania prezentacji. Zaobserwowano też znaczący wzrost deklaracji, iż obsługa programu wpływa na efekty i komfort pracy.

Posługiwanie się PROGRAMAMI OPTIVUM Wyniki szczegółowe ankiety Posługiwanie się PROGRAMAMI OPTIVUM

Jak ocenia Pan(i) swoje umiejętności w zakresie posługiwania się programami z serii Optivum?

Proszę wskazać, które czynności umie Pan(i) wykonać?

Proszę określić na ile Optivum... Jest przydatny w Pana(i) pracy

Proszę określić na ile Optivum... Wpływa na szybkość Pana(i) pracy

Proszę określić na ile Optivum... Wpływa na jakość (efekty) pracy

Programy Optivum – podsumowanie Przed szkoleniem średnia ocena umiejętności posługiwania się programami Optivum wynosiła 3,5, po szkoleniu wzrosła do 5,2. Niemal połowa respondentów (48 proc.) zadeklarowała umiejętności „bardzo dobre” (7) lub „niemal bardzo dobre” (6). Wszystkie umiejętności objęte tą częścią zajęć opanowane zostały przez przynajmniej 2/3 uczestników. Wzrosła również ocena przydatności i wpływu programów na pracę dyrektorów.

Posługiwanie się KOMPUTEREM Wyniki szczegółowe ankiety Posługiwanie się KOMPUTEREM

Na ile to zdanie odnosi się do Pana(i): Jestem kompetentnym użytkownikiem komputera

Na ile to zdanie odnosi się do Pana(i): Efektywnie wykorzystuję komputer do pracy

Na ile to zdanie odnosi się do Pana(i): Bez komputera pracował(a)bym równie szybko

Na ile to zdanie odnosi się do Pana(i): Nie rozumiem, dlaczego kładzie się tak duży nacisk na komputeryzację

Na ile to zdanie odnosi się do Pana(i): Komputery pozwalają zwiększyć efektywność pracy

Na ile to zdanie odnosi się do Pana(i): Boję się komputera

Na ile to zdanie odnosi się do Pana(i): Komputer jest niezbędnym wyposażeniem każdego urzędniczego stanowiska pracy

Na ile to zdanie odnosi się do Pana(i): Gdyby mnie ktoś nauczył chętnie częściej korzystał(a)bym z komputera

Na ile to zdanie odnosi się do Pana(i): Nie wyobrażam sobie pracy przy komputerze bez wsparcia ze strony informatyka

Jaki jest Pana(i) stosunek do komputera Jaki jest Pana(i) stosunek do komputera? Proszę wybrać dokończenie zdania: „Komputer jest narzędziem …”

Proszę zaznaczyć stwierdzenie, które najlepiej charakteryzuje Pana(i) stosunek do komputera

Posługiwanie się komputerem – podsumowanie Postawy wobec komputeryzacji zmieniły się w „dobrą” stronę. Wzrosła liczba osób oceniających komputer jako narzędzie proste i przyjazne, a zmalała tych, które nie rozumieją dlaczego tak duży nacisk kładzie się na komputeryzację.

Ocena organizacji szkolenie Atmosfera na zajęciach 6,0 Poziom wiedzy wykładowcy z zakresu prowadzonego szkolenia 5,7 Sposób przekazywania wiadomości przez wykładowcę Szkolenie było prowadzone zgodnie z planem 5,8 Jakość i przydatność materiałów szkoleniowych 5,5 Na ile jestem zainteresowana(-y) szkoleniem poszerzającym zdobyte tu umiejętności? 5,3 Na ile wiedzę i umiejętności zdobyte podczas szkolenia uważam za przydatne w praktyce? 5,2 Przygotowanie sali 5,4 Na wszystkie pytania dotyczące organizacji szkolenia uczestnicy odpowiedzieli w przedziale między bardzo dobrze a celująco. Najwyżej oceniono atmosferę na zajęciach (wszyscy wystawili maksymalne noty) oraz kompetencje wykładowcy. Najniżej – choć nadal lepiej niż bardzo dobrze – praktyczny charakter zdobytej wiedzy.

Alternatywne metody zarządzania placówkami oświatowymi – konkluzja Efektem szkolenia jest podniesienie przez uczestników wiedzy i umiejętności z zakresu posługiwania się ICT oraz zwiększenie zaufania we własne możliwości i poprawa samopoczucia – co jest niezbędnym fundamentem przyszłego samorozwoju uczestników. Szkolenie było również bardzo dobrze zorganizowane.

Konkluzja Porównanie założonych i osiągniętych rezultatów miękkich projektu: Cel: zwiększenie zaufanie we własne umiejętności posługiwania się ICT co najmniej przez 75% uczestników w pracy zawodowej. Uzyskano deklaracje na poziomie 95 proc. – cel został więc osiągnięty. Cel: 90% uczestników podniesie lub zaktualizuje swoją wiedzę w zakresie posługiwania się specjalistycznym oprogramowaniem do zarządzania oświatą. Uzyskano deklaracje na poziomie 96 proc. – cel został więc osiągnięty. Cel: 100% uczestników szkoleń będzie wykorzystywało w praktyce kwalifikacje i umiejętności. Uzyskano deklaracje na poziomie 100 proc. – cel został więc osiągnięty. Cel: doskonalenie umiejętności korzystania ze specjalistycznego oprogramowania do zarządzania oświatą. Analiza poszczególnych umiejętności pokazuje, że w ramach każdej z nich nastąpił wzrost – cel został więc osiągnięty.

Analiza ankiet przeprowadzonych wśród uczestników szkolenia pozwala stwierdzić, że osiągnięte zostały wszystkie cele polegające na zwiększeniu zarówno umiejętności i samopoczucia w zakresie posługiwania się narzędziami ICT. Bardzo dobrze oceniono też organizację szkoleń.