VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Katarzyna Szypuła-Sajon
Wybrane platformy e-learningowe
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Dr Dawid Kotlarek Miejsce trzecie w wirtualnej przestrzeni WiMBP im. C. Norwida w Zielonej Górze.
Jak korzystać z platformy e-learningowej? Podsumowanie
Internet w pracy bibliotekarza
(na podstawie badań ankietowych)
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Wdrażanie Technologii eLearningowej
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Informacja o stanie realizacji projektu Mariusz Gabrysiak Dolnośląska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu VI Konferencja bibliotek Dolnośląskiego Zasobu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Katarzyna Ślaska Biblioteka Narodowa
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Wykorzystanie e-learningu w Szkole Podstawowej nr 51 im
E-Uczelnia ATH Moodle dr inż. Jarosław Janusz.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
WSPÓŁCZESNE TECHNIKI INFORMACYJNE I ICH WPŁYW NA SPOSÓB KOMUNIKOWANIA
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Co to jest TIK?.
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Wprowadzenie do stosowania narzędzi Web 2.0 w dydaktyce
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Zdjęcia sali multimedialnej.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Organizacja wspomagania szkół
E-learning (kurs dla uczniów)
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Wprowadzenie do e-learningu
Projekt Kim będziesz?.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
Zapraszamy do świata.
Zapis prezentacji:

VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, 11-12.X.2012 r. E-LEARNING Kształcenie na odległość jako kolejny sposób na poszerzenie oferty biblioteki VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, 11-12.X.2012 r.

E-LEARNING D Co to jest e-learning? Proces uczenia przy użyciu zaawansowanych technologii (komputerów i ich sieci) Technika wykorzystująca: Tekst Grafikę Animacje Video Zasoby interaktywne

Trochę historii , czyli… od czego to się zaczęło? E-LEARNING Trochę historii , czyli… od czego to się zaczęło? 1700 r. - USA - kurs korespondencyjny w prasie 1886 r. - Warszawa - Uniwersytet Latający Lata 20/30 XX w. - Radio edukacyjne 1945 r. - USA - Telewizja Edukacyjna 1962 r. - Przekaz satelitarny. Tele- i Video-konferencje 1966-1971 - Polska - Telewizyjny Uniwersytet Otwarty

E-LEARNING Od kiedy mówimy o e-learningu w edukacji? Lata 90-te XX w. Wtedy obserwujemy: wzrost zainteresowania nauczaniem na odległość wykorzystanie multimediów w edukacji zainteresowanie komunikacją przez Internet

Różne określenia e-learningu, czy… meandry terminologii? e- nauczanie e-edukacja e-kształcenie e-kursy distance learning zdalne nauczanie kształcenie na odległość wirtualna edukacja elektroniczna nauka kształcenie przez Internet

Jakie są formy e-learningu? (CBT) Computer Based Training - wszelkie formy nauczania dostarczane indywidualnie za pomocą CD/DVD i wykorzystywane przez osoby uczące się do samodzielnej nauki za pośrednictwem komputera osobistego (WBT) Web Based Training – nauka odbywa się on-line, za pośrednictwem Internetu, przez strony www B-learning (blended learning) M-learning (mobile learning) Rapid-learning

Co teraz jest na czasie, co warto polecić bibliotekarzom? E-LEARNING Co teraz jest na czasie, co warto polecić bibliotekarzom?

E-LEARNING Co to jest platforma e-learningowa? Moodle – (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) środowisko nauczania zdalnego za pomocą sieci teleinformatycznych, dostępne przez przeglądarkę internetową Moodle jest rozprowadzany za darmo jako oprogramowanie Open Source zgodnie z licencją GNU GPL

Które platformy e-learningowe są adresowane do bibliotekarzy?

E-LEARNING Platformy e-learningowe (wybrane przykłady) BIBWEB - Internetowy Kurs dla Bibliotekarzy

E-LEARNING Platformy e-learningowe (wybrane przykłady) Biblioteczne Centrum Zdalnej Edukacji w Elblągu

E-LEARNING Platformy e-learningowe (wybrane przykłady) Biblioteka Pedagogiczna w Ciechanowie

Platformy e-learningowe (wybrane przykłady) Platforma Programu Rozwoju Bibliotek

Platforma e-learningowa DBP we Wrocławiu (wersja testowa)

E-LEARNING Czy warto planować e-learning w bibliotece? Przykłady bibliotekarskich dyskusji o e-learningu

E-LEARNING Czy warto planować e-learning w bibliotece? Przykłady bibliotekarskich dyskusji o e-learningu

Dolnośląska Biblioteka Publiczna im. Tadeusza Mikulskiego we Wrocławiu E-LEARNING Dziękuję za uwagę! Beata Tarnowska btarnowska@wbp.wroc.pl Dolnośląska Biblioteka Publiczna im. Tadeusza Mikulskiego we Wrocławiu