Rozwijam skrzydła cykl szkoleń dla uczniów oraz prezentacji dla rodziców

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
GRUPA SUPERWIZYJNA I KOORDYNATORZY SPOTYKALI SIĘ W GMACHU SZKÓŁ SP-113 i G-34.
Centrum Wolontariatu Wolontariat formą zdobywania doświadczenia zawodowego Dadaj, 8 czerwca 2005.
opracowała: mgr Joanna Regulska
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
Trochę o historii, tradycji i ludziach Norwida
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Kursy i szkolenia bez wychodzenia z domu
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
Szkolenie dla opiekunów Centów
ZSE-T. ZSE-T Nasza MISJA „Naszą misją jest kształcenie obywateli na miarę potrzeb XXI wieku, czyli z właściwym zasobem wiedzy, rozwijających własne.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Co dalej Gimnazjalisto ?
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Uniwersytet III wieku Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Porębie.
Moduł 3 Wszystko co potrzebujesz wiedzieć, żeby mieszkać i pracować za granicą.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
NIEPEWNOŚĆ … DYLEMAT… K A R I E R A Z A W Ó D KTÓRĄ DROGĘ WYBRAĆ…
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Krok 2. Moje zasoby – w czym jestem dobry?
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Doskonalenie nauczycieli granty
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Jak napisać dobry konspekt?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Rozwijam skrzydła cykl szkoleń dla uczniów oraz prezentacji dla rodziców

Zagadnienia poruszane podczas prezentacji Cele edukacyjno-zawodowe Formułowanie i realizacja celów Rola rodziców w wyborze drogi edukacyjno-zawodowej

Czy warto wyznaczać sobie cele? Życie z celem i bez celu Cele wyznaczane w różnych perspektywach czasu: długo-, średnio-, krótkoterminowe

Długoterminowe cele zawodowe Wizja tego, czym dziecko chciałoby się zajmować w życiu Określenie ich wymaga świadomości posiadanego potencjału (cech, zainteresowań, zdolności)

Średnioterminowe cele zawodowe Realizowane są w określonym czasie Dotyczą m.in. zdobywania i podwyższania kwalifikacji, np. ukończyć technikum ekonomiczne, uzyskać certyfikat z języka angielskiego Pozwalają na realizację celów długoterminowych Powinny być adekwatne do możliwości dziecka

Jaki cel określany jest jako „dobry”? Atrakcyjny i ważny dla dziecka Pozytywnie sformułowany Sformułowany jasno, konkretnie, precyzyjnie W zasięgu wpływu dziecka/realny do osiągnięcia Nie przynosi dużych strat w innych obszarach życia

Czy można przewidzieć rezultaty wyboru określonej drogi edukacyjno-zawodowej? Częściowo tak, ale nigdy w 100% Co zatem robić?

Realizowanie celów i ich modyfikowanie /Cykl doskonalenia jakości wg W Realizowanie celów i ich modyfikowanie /Cykl doskonalenia jakości wg W.Deminga/

Cele krótkoterminowe Codzienne działania dziecka, tzw. cele doraźne, np. przygotować się do sprawdzianu z biologii, wypełnić kwestionariusz osobowy do szkoły muzycznej Prowadzą do realizacji celów średnioterminowych, a w konsekwencji celów długoterminowych Wymagają umiejętności mobilizowania się, systematyczności i konsekwencji

Krok za krokiem, czyli codzienne wyzwania i obowiązki Z portalu Adama Małysza: „Już jako przedszkolak zjeżdżał na zjazdówkach z górki za stawem w pobliżu domu. Małemu, drobnemu chłopcu trudno było jeździć na niedopasowanych nartach. Był jednak uparty i nie rezygnował”. http://www.malyszomania.com Z biografii Marii Skłodowskiej-Curie: „Dysponując rzadko spotykaną wytrwałością i umiejętnościami, Maria siedziała przed swoją aparaturą dzień za dniem. Wstawała jedynie wtedy, gdy bolały ją plecy (…). Przez te wszystkie nużące lata dokonywania pomiarów oraz ponownych pomiarów, po tysiąckroć wykonywanych frakcjonowań, dziesiątek ton przetworzonej blendy smolistej uzyskała tak niewielką ilość czystego radu, że przypominał on zaledwie klika ziarenek piasku (…)”. B.Goldsmith, Geniusz i obsesja. Wewnętrzny świat Marii Curie, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2006

Rola rodziców w wyborze drogi edukacyjno-zawodowej Cele długoterminowe: szukać czegoś, co jest dominujące w życiu dziecka pomagać dziecku odkrywać i rozwijać jego potencjał Cele średnioterminowe: towarzyszyć dziecku w jego decyzjach zachęcać do zbierania informacji o edukacji i pracy korzystać z pomocy doradców zawodowych/psychologów Cele krótkoterminowe: zachęcać dziecko do systematyczności i konsekwencji dostrzegać i doceniać codzienną naukę i pracę