Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Wyrównywanie szans edukacyjnych
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Co to jest TIK?.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
opracowała Joanna Bojarska
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Pracownia fotografii cyfrowej Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Alternatywy zawodowe po kierunku fototechnik: praca w filmie.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Historia fotografii Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Historia fotografii Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Historia fotografii Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Technologia kształcenia zawodowego
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SPECJALNOŚĆ KOMPARATYSTYCZNA
„Między tablicą a smartphone”-
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Fotografia w pracy nauczyciela
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Zespół Szkół Ekonomiczno – Technicznych im. Cichociemnych w Gliwicach
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Fotografia w pracy nauczyciela
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń

Cele: 1. Poznanie oraz rozumienie podstaw nowoczesnego procesu fotografowania i jego uwarunkowań 2. Rozumienie związków fotografii z innymi dyscyplinami artystycznymi oraz z innymi środkami wyrazu-wypowiedzi artystycznej 3. Poznanie możliwości zastosowania fotografii w procesie kształcenia

4. Kształtowanie zdolności analizy obrazu fotograficznego oraz metod wnioskowania na jego podstawie 5. Poznanie roli światła, odległości i barw w tworzeniu obrazu fotograficznego 6. Wdrożenie do refleksyjnego stosunku do kompetencji w zakresie fotografowania samego pedagoga i jego uczniów

TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU 1.Wprowadzenie do przedmiotu. Fotografia – jest w niej ukryty skarb. Jak stajemy się fotografami? Możliwości aparatu a umiejętności fotografa. 2. Krótka historia fotografii. 3. Cechy dobrego fotografa. 4. Podstawy fotografowania: motyw, tło, światło, odległość, barwy. 5. Sztuka kadrowania. Triki w fotografowaniu. Analiza zdjęć.

6. Zdjęcia plenerowe. Zdjęcia indywidualne i grupowe. Portrety. Fotografia macro. 7. Fotografia pozowana i spontaniczna. Kim jesteśmy a kim chcielibyśmy być. 8. Doskonalenie zdjęć. Podstawowe programy do cyfrowego przetwarzania zdjęć. Tworzenie zdjęć o specjalnych efektach. 9. Wykorzystanie fotografii w procesie kształcenia. Sztuka fotografowania w metodach dydaktycznych. 10. Sztuka fotografowania w środkach dydaktycznych. Sztuka fotografowania w indywidualnym rozwoju ucznia. Sztuka fotografowania w indywidualnym rozwoju pedagoga.

Założenia: Po zakończeniu cyklu ćwiczeń student będzie: 1.rozumiał rolę fotografii w pracy nauczyciela w nowoczesnej szkole 2.poprawnie analizował i wnioskował na podstawie obrazu fotograficznego 3.rozumiał rolę światła, odległości i barw w procesie fotografowania

4. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi w tworzeniu środków dydaktycznych 5. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi podczas stosowania różnorodnych metod kształcenia 6. rozwijał w sobie oraz w swoich uczniach potrzebę ciągłego rozwoju w zakresie kompetencji fotografowania.

Literatura Jak fotografować pejzaż, w ruchu, z bliska, nocą, architekturę, inaczej (pr. zbior.). Warszawa Kelby S. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 200 ujęć Scotta Kelby’ego. Gliwice Rouille A. Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną. Kraków 2007 Sekuła A. Społeczne użycie fotografii. Warszawa Zakia R., Page D. Kompozycja w fotografii. Przewodnik praktyczny. Gliwice Dederko Sz. Światło i cień w fotografii. Warszawa2008.

Literatura Hacking J. Historia fotografii. Warszawa Zawojski P. Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów. Warszawa Zawojski P. (red.) Dogitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii. Szczecin Hoy H. Wielka księga fotografii. Warszawa Mroczek A. Książka o fotografowaniu. Gliwice 2009.

Cykl zajęć w postaci ćwiczeń kończy się zaliczeniem z oceną na którą składa się: 1.udział studenta w zajęciach, który jest bardzo ściśle związany z aktywnością z uwagi na metody problemowe i warsztaty dydaktyczne, które są podstawowymi metodami pracy na ćwiczeniach 2.Prezentacja wykonanej przez studenta fotografii (lub cyklu fotografii) i jej/ich omówienie 3.Udział w badaniu dotyczącym zastosowania fotografii w edukacji

Na ocenę zaliczeniową składa się: 1. udział studenta w zajęciach ćwiczeniowych – możliwość otrzymania 32 punktów (po 4 punkty za każdą z 8 obecności: 22.03, 12.04, 26.04, 17.05, 31.05, 13/14.06, 14.06, 27/28.06) 2. Prezentacja samodzielnie wykonanej fotografii /cyklu fotografii i jej/ich omówienie (maksymalnie 20 punktów) 3. Udział w badaniu dotyczącym zastosowania fotografii w edukacji (maksymalnie 15 punktów) RAZEM: =67

Punktacja ocen zaliczeniowych z przedmiotu warsztaty fotograficzne: 32 punkty za udział w ćwiczeniach 20 punktów za prezentację 15 punktów za badania-ankiety 0 – 38 ocena – 43 ocena – 47 ocena – 50 ocena – 52 ocena – 67 ocena 5.0

konsultacje piątki pokój 334 b w budynku C bardzo proszę o wcześniejszy mail na adres: