Kraina Dziecięcego sukcesu – program rozwojowy dla uczniów wiejskich placówek oświatowych z Gminy Olecko Laboratorium matematyczno-przyrodnicze Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
im. ks. J. Popiełuszki we Włocławku
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
„Mamo, tato mówię po angielsku”
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
z matematyką bez granic
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
„Otwarta droga ku przyszłości
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Projekt realizowany od 1 stycznia 2014 r. do 30 maja 2015 roku.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
PROJEKT „AKCJA INFORMACJA” WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, DZIAŁANIE 9.1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Projekty zrealizowane w ZS1
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Kraina Dziecięcego sukcesu – program rozwojowy dla uczniów wiejskich placówek oświatowych z Gminy Olecko Laboratorium matematyczno-przyrodnicze Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

ORGANIZACJA ZAJĘĆ Liczba uczniówLiczba grupLiczba godzin na grupę Zajęcia dla uczniów z trudnościami Zajęcia rozwijające z uczniem zdolnym 6130 Zgodnie z założeniami projektu zorganizowane zostały zajęcia pozalekcyjne dla uczniów z trudnościami w uczeniu się oraz zajęcia rozwijające z uczniem zdolnym. Zajęcia prowadzone były przez 3 semestry, odbywały się w wolnym czasie. Uczestnicy projektu mieli zagwarantowany posiłek, materiały do wykorzystania na zajęciach i powrót autobusem do domu.

Zajęcia dla uczniów z trudnościami w uczeniu się Zajęcia rozwijające z uczniem zdolnym Zajęcia uwzględniały specjalne potrzeby edukacyjne uczestników projektu i realizowane były metodą warsztatu i projektu z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej. Rozwijanie podstawowych kompetencji naukowych. Zasada równości płci. Wypracowanie minimum 2 projektów i 2 prezentacji multimedialnych. Zajęcia uwzględniały specjalne potrzeby edukacyjne uczestników projektu i realizowane były metodą warsztatu i projektu z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej. Rozwijanie podstawowych kompetencji naukowych. Zasada równości płci. Wypracowanie minimum 4 projektów i 2 prezentacji multimedialnych. ZAŁOŻENIA

Zajęcia dla uczniów z trudnościami w uczeniu się CELE Wykształcenie umiejętności uczenia się poprzez poszukiwanie informacji będącej odpowiedzią na problem i jej upowszechnianie. Wykorzystanie nauk matematyczno- przyrodniczych w życiu codziennym, dostrzeganie i stosowanie w różnych sytuacjach. Doskonalenie umiejętności uczenia się przy wykorzystaniu technologii informacyjno- komunikacyjnej i zajęć w terenie. Sprawne i bezpieczne posługiwanie się szkłem i sprzętem laboratoryjnym podczas wykonywania doświadczeń pod nadzorem nauczyciela.

Zajęcia rozwijające z uczniem zdolnym CELE Rozwijanie talentów i zainteresowań uczniów. Poszerzenie wiedzy i umiejętności matematyczno-przyrodniczych. Uświadomienie, że wiedza jest kluczem do lepszej przyszłości. Zaspokojenie ciekawości poznawczej. Doskonalenie umiejętności uczenia się przy wykorzystaniu technologii informacyjno- komunikacyjnej i zajęć w terenie. Sprawne i bezpieczne posługiwanie się szkłem i sprzętem laboratoryjnym podczas wykonywania doświadczeń.

INDYWIDUALNA GRUPOWA FORMY PRACY

PRAKTYCZNE PROBLEMOWE Ćwiczenia laboratoryjne Obserwacja Pokaz Warsztaty Zajęcia w terenie Projekt edukacyjny Zajęcia z pytaniem problemowym Burza mózgów Gra dydaktyczna METODY PRACY

Zajęcia dla uczniów z trudnościami w uczeniu się PRZYKŁADY ZREALIZOWANYCH PROJEKTÓW Matematyczne mandale. Haft matematyczny. Wykonywanie elementów dekoracyjnych, upominków poznanymi technikami origami. Kreślenie siatek graniastosłupów w różnej skali i budowanie modeli. Kreślenie siatek brył platońskich, budowanie z nich modeli. Po co człowiekowi układ oddechowy? Tajemnice gleby. Woda – wyjątkowy związek chemiczny. Alkohol – pożyteczny czy szkodliwy? Chemia na talerzu.

Kwasy - nie takie straszne. Złota liczba. Ptaki z sąsiedztwa. Wariacje na temat gwiazdy morawskiej. PRZYKŁADY ZREALIZOWANYCH PROJEKTÓW Zajęcia rozwijające z uczniem zdolnym

UCZNIOWIE NA ZAJĘCIACH

Doświadczenie „Badanie właściwości kwasu azotowego (V)” Wykonanie: Grupa V Tatiana Janowicz Wiktoria Kamińska Michał Naruszewicz Karol Surażyński Konrad Jankowski Mirosław Sokalski FILM Z PRZEPROWADZONEGO DOŚWIADCZENIA

WYPRACOWANE PRODUKTY HAFTMATEMATYCZNYHAFTMATEMATYCZNY

PLANSZE EDUKACYJNE

WYPRACOWANE PRODUKTY ORIGAMI

WYPRACOWANE PRODUKTY Kolekcja brył przestrzennych wykonanych techniką modułową

PREZENTACJE MULTIMEDIALNE

APLIKACJE INTERAKTYWNE

PATFORMA MOODLE

WAKACYJNY OBÓZ PRZYRODNICZY W BIAŁYM DUNAJCU 11 najaktywniejszych uczniów naszej szkoły wzięło udział w dwutygodniowym obozie przyrodniczym

Obóz był kontynuacją działań w zakresie kształtowania matematyczno-przyrodniczych kompetencji kluczowych. Uczniowie obserwowali procesy zachodzące w przyrodzie i inne ciekawe zjawiska uwzględniające zagadnienia ekologiczne.

Warsztaty „Jak przekop Wisły zabezpiecza Żuławy przed powodzią?” WYJAZD NAUKOWY DO TRÓJMIASTA maja 2015r. W wyjeździe wzięło udział – 20 dziewcząt i 18 chłopców

Warsztaty w Centrum Hewelianum w Gdańsku

Warsztaty w Centrum Nauki EKSPERYMENT w Gdyni

UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW PO ZAKOŃCZENIU PROJEKTU Całościowe postrzeganie rzeczywistości matematyczno-przyrodniczej. Samodzielne podejmowanie próby rozwiązania problemu, oswojenie się z nietypowymi sytuacjami problemowymi. Dostrzeganie zastosowania zdobytej wiedzy w życiu codziennym. Prawidłowe argumentowanie własnych sądów i opinii, właściwe wnioskowanie. Właściwe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w procesie uczenia się. Korzystanie z doświadczeń i pracy innych uczniów, dzielenie się swoją wiedzą i spostrzeżeniami. Prawidłowe funkcjonowanie w grupie oraz w sytuacji współzawodnictwa.

WNIOSKI NA PRZYSZŁOŚĆ Wykorzystywać mocne strony uczniów w celu budzenia w nich wiary we własne siły i możliwości. Wspomagać i wspierać uczniów w ich rozwoju poznawczym. Wdrażać do samoorganizacji pracy ucznia i motywować do stałego rozwoju. Regularnie konsultować wyniki pracy, a więc uczyć systematyczności. Doskonalić umiejętność rozwiązywania problemów w różny sposób. Przygotować do efektywnego wykorzystywania własnej wiedzy. Uczyć rzetelności w myśleniu i działaniu.