1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NAZWA PROJEKTU Imię i Nazwisko Łódź, …….. marca 2011.
Advertisements

Analiza konkurencyjności polskiego sektora kosmicznego
dr Joanna Kurowska-Pysz
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Zarządzanie strategiczne
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Analiza SWOT… a po co mi to?
Rynek usług medycznych
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Szkolenia, Coaching, PR.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Szkolenia E-Learning SIMP Consulting Stanisław Płaskowicki Dorota Płaskowicka.
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
System przewidywania i zarządzania zmianą gospodarczą w aspekcie funkcjonowania sektora MŚP w województwie warmińsko-mazurskim dr hab. Dariusz Waldziński,
STRATEGIE LOGISTYCZNE
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Firmy globalne.
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Zapis prezentacji:

1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Działanie 2.6. REGIONALNE STRATEGIE INNOWACYJNE I TRANSFER WIEDZY SEMINARIUM – „Innowacje  od pomysłu do wdrożenia”

2 Strategia Innowacji Problem Jak osiągamy przewagę konkurencyjną (tymczasową) nad naszą konkurencją? Jak być innowacyjnym?

3 KONTEKST DLA BUDOWANIA STRATEGII

4 Sektorowe Sektorowe Silne Strony, Słabe Strony, Szanse i Zagrożenia Przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwa Silne Strony, Słabe Strony, Szanse i Zagrożenia Wartości Osobiste Menedżerów i Udziałowców Szersze Oczekiwania Społeczne STRATEGIA KONKURENCYJNA

5 PROCES BUDOWANIA STRATEGII

6 WIZJA FIRMY WEWNĘTRZNE BADANIE NA POZIOMIE FIRMY BADANIE OTOCZENIA NA POZIOMIE FIRMY - POZYCJA STRATEGICZNA - PODKREŚLENIE PLANOWANIA

7 WIZJA FIRMY WEWNĘTRZNE BADANIE NA POZIOMIE FIRMY BADANIE OTOCZENIA NA POZIOMIE FIRMY - POZYCJA STRATEGICZNA - PODKREŚLENIE PLANOWANIA

8 WIZJA FIRMY - Filozofia Firmy Polityka Firmy Wartości Kulturowe – Kultura Organizacji - Misja Firmy - Identyfikacja SME (małych i średnich firm) i ich interakcji Wspólne zasoby Wspólne sprawy

9 Kaskada Wizji / /Misji Szef Firmy / Szef Korporacji Szef Oddziału Firmy Menedżer ds. Biznesowych Szef Produkcji Wizja Firmy Misja = Wizja

10 Microsoft Wizja Microsoft Wizją Microsoft jest wzmocnienie pozycji człowieka poprzez wyposażenie go w świetne oprogramowanie – w każdym czasie, w każdym miejscu, na każdym sprzęcie.

11 Misja Microsoft Jako światowy lider w oprogramowaniu komputerowym dla osób indywidualnych i dla biznesu, Microsoft dąży do produkcji innowacyjnych produktów i usług które zaspokajają zmieniające się potrzeby naszych klientów. Wartości Microsoft Są dwa kluczowe aspekty sukcesu Microsoft w przeszłości i w przyszłości: jego wizja technologii oraz te wartości, dla których żyjemy każdego dnia, jako firma.

12 Wizja Microsoft.Net To zaawansowana nowa generacja oprogramowania, która wprowadzi Internet Nowej Generacji. Misja Microsoft.Net Uczynić informację dostępną w każdym czasie, w każdym miejscu, dla każdego sprzętu.

13 WIZJA FIRMY WEWNĘTRZNE BADANIE NA POZIOMIE FIRMY BADANIE OTOCZENIA NA POZIOMIE FIRMY - POZYCJA STRATEGICZNA - PODKREŚLENIE PLANOWANIA

14 WEWNĘTRZNE BADANIE NA POZIOMIE FIRMY (Dokonania w przeszłości oraz projekcje przyszłości) - Identyfikacja wyróżniających kompetencji - Oszacowanie / Ocena potencjału - Siły napędowe

15 WIZJA FIRMY WEWNĘTRZNE BADANIE NA POZIOMIE FIRMY BADANIE OTOCZENIA NA POZIOMIE FIRMY - POZYCJA STRATEGICZNA - PODKREŚLENIE PLANOWANIA

16 BADANIE OTOCZENIA NA POZIOMIE FIRMY - Założenia środowiskowe - Zdefiniowanie najważniejszych / istotnych scenariuszy - Analiza konkurencji (Dokonania w przeszłości oraz projekcje przyszłości)

17 Analiza Konkurencji Przyszłe Cele Jak wygląda porównanie celów naszej konkurencji do naszych celów? Gdzie będzie położony nacisk w przyszłości? Jakie jest podejście do ryzyka? Aktualne (obecna) strategia üJak oni obecnie konkurują? üJak ta strategia wspomaga zmiany w strukturze konkurencji? Założenia Czy zakładają, że przyszłość będzie zmienna / inna? Czy działają biorąc pod uwagą obecne status- quo? Jakie założenia czynią nasi konkurenci na temat sektora i ich samych? Możliwości üJakie są ich mocne i słabe strony? üJak wypadamy na tle konkurencji? üJak wpływają na rynek (na zmianę rynku)? Odpowiedź Co nasi konkurenci zrobią w przyszłości? Gdzie utrzymujemy przewagę nad naszą konkurencją? Jak to zmieni nasze relacje z konkurencją?

18 WIZJA FIRMY WEWNĘTRZNE BADANIE NA POZIOMIE FIRMY BADANIE OTOCZENIA NA POZIOMIE FIRMY - POZYCJA STRATEGICZNA - PODKREŚLENIE PLANOWANIA

19 Kaskada Wizji / /Misji Szef Firmy / Szef Korporacji Szef Oddziału Firmy Menedżer ds. Biznesowych Szef Produkcji Wizja Firmy Misja = Wizja Operacje

20 - Pozycja strategiczna Kierunki strategii korporacyjnej Wyzwania planowania korporacyjnego, biznesowego oraz funkcjonalnego - Planowanie strategiczne Harmonogram Wyznaczanie odpowiedzialności menedżerskiej

21 Strategia Microsoft Strategia Biznesowa Microsoft Miara wartości biznesowej E-Commerce Informacja biznesowa - Business Intelligence Relacje z klientami - Customer Relationships Zarządzanie wiedzą - Knowledge Management Mobilność Strategia Microsoft.Net Wszystkie aplikacje software’owe będą dostarczane jako usługa, w formie subskrypcji przez internet.

22 Analiza S.W.O.T.  S trengths – Mocne Strony  W eaknesses – Słabe Strony  O pportunities - Szanse  T hreats - Zagrożenia

23 WIZJA FIRMY - Filozofia Firmy Polityka Firmy Kultura Firmy - Misja Firmy - Identyfikacja i jej interakcje/ Zasoby (Przeszłe dokonania i projekcje na przyszłość) -Identyfikacja istotnych, wyróżniających nas kompetencji - Ocena potencjału - Główne siły napędowe - Postawa strategiczna Kierunki strategii organizacji Wyzwania planowania korporacyjnego, biznesowego i funkcjonalnego - Główne elementy planu Harmonogram Sposób planowania Przypisanie odpowiedzialności menedżerskiej OCENA OTOCZENIA Z POZIOMU FIRMY (Przeszłe dokonania i projekcje na przyszłość) - Założenia środowiskowe - Zdefiniowanie odpowiednich scenariuszy OCENA MIĘDZYNARODOWA / SEKTOROWA Z POZIOMU FIRMY MOCNE I SŁABE STRONY SZANSE I ZAGROŻENIA

24 Silne Strony üTe elementy firmy, które tworza przewagę strategiczną (decydują o przewadze) üUwaga: jeśli konkurencja rozumie nasze przewagi (istniejące już lub budowane), silna strona może okazać się słabością

25 Słabe Strony üTe aspekty firmy, które mogą przynieść niekorzyść dla firmy üUwaga: jeśli firma widzi i rozumie własne słabe strony, słabość może okazać się zaletą

26 Szanse üTe aspekty otoczenia, w którym działa firma, które mogą powodować przewagę konkurencyjną firmy üUwaga: jeśli firma rozumie zasady budowania strategii, rozumie również, że szansa może okazać się zagrożeniem

27 Zagrożenia üTe aspekty otoczenia w którym działa firma, które mogą spowodować niekorzyści dla firmy üUwaga: jeśli firma rozumie zasady budowania strategii, zagrożenie może stać się szansą

28 Analiza SWOT na poziomie branży / sektora üAnaliza SWOT może być przeprowadzana na poziomie branży/sektora üSilne Strony i Słabe Strony są wewnętrzne – dla danej branży üSzanse i Zagrożenia są zewnętrzne dla branży / sektora

29 Efektywność planowania biznesowego System Wartości Faza I Podstawowe Planowanie Finansowe Kontrolowanie operacyjne Budżet roczny Cel funkcjonalny Zmieścić się w budżecie Faza II Planowanie oparte na prognozach Bardziej efektywne planowanie w celu wzrostu / rozwoju Analiza otoczenia Prognozy wieloletnie Statyczna alokacja zasobów Prognoza na przyszłość Faza III Planowanie zorientowane zewnętrznie Rosnąca reakcja na zmiany rynkowe i działania konkurencji Poprzez analizę sytuacji i ocenę konkurencji Ewaluacja strategicznych alternatyw Dynamiczna alokacja zasobów Myślenie strategiczne Ewolucja Podejmowania Strategicznych Decyzji Faza IV Zarządzanie Strategiczne Zgranie wszystkich zasobów w celu wykreowania przewagi konkurencyjnej Struktura planu wybrana strategicznie Kreatywne, elastyczne planowanie procesów System wspierający kreowanie wartości i dobrego klimatu dla działań firmy Kreowanie przyszłości

30 ODNIESIENIE KORZYŚCI Z INNOWACYJNOŚCI, DECYDUJĄCYCH O PRZEWADZE KONKURENCYJNEJ - SKALA KORZYŚCI ORAZ DŁUGOŚĆ OKRESU CZERPANIA KORZYŚCI WYMAGA STRATEGICZNEGO PODEJŚCIA DO DZIAŁAŃ ORAZ BIZNESU

31 Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego oraz Centrum Innowacji Uniwersytetu Łódzkiego ul. Matejki 22/26, Łódź, tel.: (042) , Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Działanie 2.6. REGIONALNE STRATEGIE INNOWACYJNE I TRANSFER WIEDZY SEMINARIUM – „Innowacje  od pomysłu do wdrożenia”