Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Realizacja projektów eTwinning a nowa podstawa programowa
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Metoda projektu w praktyce szkolnej Dorota Kulesza
ocenianie, które pomaga się uczyć
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
ETwinning naturalny program zmieniającej się edukacji Aleksandra Bek.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Ocenianie kształtujące
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Ocenianie Kształtujące
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Kompetencje kluczowe uczniów gimnazjum i ich rozwój metodą projektów mgr Kamila Dębińska Uniwersytet Szczeciński.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
„Kompetencje zawodowe”
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Jakie zmiany reforma przynosi w zakresie oceniania bieżącego?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Rok szkolny 2013/2014 Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Lublin, sierpień 2014 r.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Kurs – OK zeszyt.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska

popełnianie błędów i dobra zabawa. Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa. Punktem wyjścia Mary Lou Cook 

czyli krótka historia uczniowskiej kreatywności. Zdarzyło się… Mur i jego tajemnice, czyli krótka historia uczniowskiej kreatywności. Często spotykałam się z opiniami uczniów i rodziców, że chemia jest trudna, nudna i do niczego niepotrzebna. I kiedy szukałam do swojej pracy takich metod, aby te przekonania

Kompetencje kluczowe Porozumiewanie się w języku ojczystym, porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne,  umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość, świadomość i ekspresja kulturalna.

Jak działamy w Akademii uczniowskiej Prowadzimy Szkolne Koła Naukowe (SKN) dla grup 12-15 uczniów Uczniowie: formułują pytania badawcze, stawiają hipotezy, planują i przeprowadzają eksperymenty, których celem jest weryfikacja hipotezy, pogłębiają zrozumienie pojęć kluczowych, prowadzą wzajemne nauczanie, tworzą gry dydaktyczne, poszerzają swoje kompetencje społeczne, potrafią wykorzystać wiedzę do działań praktycznych. W AU wyzwala się kreatywność uczniów, mają oni dużą swobodę w stawianiu problemów i ich rozwiązaniu, mogą pracować zgodnie ze swoimi upodobaniami zdolnościami, prac

Jak mierzymy efekty w Akademii uczniowskiej Uczniowie dokonują samooceny. Uczniowie dokonują oceny koleżeńskiej. Nauczyciel przedstawia uczniom informację zwrotną. Mentor w kursie udziela nauczycielowi informację zwrotną.   Działania CEO opierają się na dwóch filarach: uczniach i nauczycielach, a most rozpięty miedzy tymi filarami to ocenianie kształtujące, z jego, według mnie, najistotniejszym ogniwem-informacją zwrotną. Wszyscy uczymy się od wszystkich w pionie i poziomie i we wszystkich innych kierunkach.

Informacja zwrotna Bieżąca ocena uzyskiwanych postępów pomaga uczniowi się uczyć, gdyż jest formą informacji zwrotnej przekazywanej mu przez nauczyciela, powinna informować ucznia o tym, co zrobił dobrze, co i w jaki sposób powinien jeszcze poprawić oraz jak ma dalej pracować. Taka informacja zwrotna daje uczniom możliwość racjonalnego kształtowania własnej strategii uczenia się, a zatem także poczucie odpowiedzialności za swoje osiągnięcia. Spójrzmy na to co mówi podstawa programowa na temat oceniania uczniów: Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012r.

O CEO www.ceo.org.pl

Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej Działa od 1994 roku jako: niezależna instytucja edukacyjna, organizacja pożytku publicznego. Cele: poprawa jakości systemu oświaty, upowszechnianie wiedzy obywatelskiej, promowanie praktycznych umiejętności i postaw niezbędnych do budowania demokratycznego państwa prawa i społeczeństwa obywatelskiego. Polecamy materiały edukacyjne on-line, poradniki, samouczki, warsztaty coachingowe, kursy internetowe, podręczniki CEO pomaga dyrektorom szkół i nauczycielom efektywniej pracować, a uczniom skuteczniej się uczyć.  

Obszary działań CEO Edukacja obywatelska Edukacja globalna Edukacja dla zrównoważonego rozwoju Edukacja z wykorzystaniem TIK Ocenianie kształtujące Ewaluacja wewnętrzna szkoły Samorządność szkolna Edukacja kulturalna Edukacja matematyczno-przyrodnicza

Przykłady projektów CEO

Projekt Aktywna Edukacja 2012-2015 Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach Główny cel: wyposażenie dyrektorów szkół i nauczycieli w wiedzę i umiejętności z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK)  Aktywna edukacja obejmie 19 tysięcy nauczycieli w całej Polsce

Źródła http://sukceslink.pl/post/26005484170 (28.04.2015), www.ceo.org.pl (24.03.2015), materiały o CEO: Agnieszka Paciorek, Judyta Ziętkowska, http://wartosci-zycia.org/Cytaty_,55.html (02.04.2015), http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/1594757,1,czy-szkola-moze-czegos-nauczyc.read?print=true%201/6 ( 8.04.2015) http://visible-learning.org/john-hattie/ ( 3.04.2015)

Nie to jest najważniejsze, aby każde dziecko czegoś nauczyć, ale to, by wzbudzić w każdym dziecku pragnienie nauczenia się czegoś. John Lubbock