Pedagogika ulicy w Łodzi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jarosław Komża KOMŻA KONSULTING
Advertisements

Realizacja w Polsce Planu działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie w obszarze edukacji.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
PROJEKT INTERDYSCYPLINARNY URZĘDU m.st. WARSZAWY WARSZAWA PRZYJAZNA SENIOROM Warszawa, kwiecień 2009 r.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
I Internetowa baza dostępności architektonicznej NIEPEŁNOSPRAWNIK PO WARSZAWIE Współpraca między Fundacją TUS a władzami Dzielnicy Śródmieście.
Akcja sprzedaży ozdób i kartek Bożonarodzeniowych.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE PoWOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH W LATACH 90-YCH 1991 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO - POMORSKIE. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 10 ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH W LATACH 90-YCH 1989 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
Program Profilaktyczno – Interwencyjny GCPU
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Szkoła Podstawowa nr 175 w Łodzi
Program Pedagog Ulicy Działdowskie Centrum CARITAS Małgorzata Kosobucka Krzysztof Mentlicki Sławomir Pszenny Stare Jabłonki r.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE OFOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1984 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA ORGANIZACJA.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Ul. Piotrkowska 17, Łódź tel./fax: ul. Sienkiewicza 10/12; Brzeziny.
Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007.
Lokalny System Wsparcia obejmuje rejon Nowej Pragi Projekt przygotowały i realizują działające od lat w tym rejonie Organizacje: Klub Alternatywny – Caritas.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Projekt 1.18 Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej, Zadanie 2 – główne założenia. Pozna ń, 13 XII 2011r. Anna Kruczek.
Wrocławskie Centrum Opieki Wychowania i Adopcji
Projekt realizowany we współpracy organizacji pozarządowych, partnerów instytucjonalnych oraz Urzędu Miasta Stołecznego Warszawa.
Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchowa Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
ale (a może przede wszystkim)
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W LUBLINIE
ERASMUS + krok do przodu w rozwoju SPORT W NOWYCH WIELOLETNICH RAMACH FINANSOWYCH Gdańsk, r. Arkadiusz Kamil Mierkowski.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów.
Raport z badań Diagnoza potrzeb podnoszenia kwalifikacji wychowawczych organizacji obywatelskich w zakresie prowadzenia Placówek Wsparcia Dziennego oraz.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
POMOC DZIECIOM I MŁODZIEŻY Z RODZIN DYSFUNKCYJNYCH W POSŁUDZE CARITAS KIELECKIEJ Kielce, 22 października 2009 r.
Zadanie dofinansowane przez Województwo Lubelskie.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat gostyniński otrzymał.
Konferencja Profilaktyka uzależnień i przemocy na Ursynowie 29 listopada 2012 r. Dobre praktyki na Ursynowie Bezpieczna jesień życia na Ursynowie Agnieszka.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
I Ty możesz zostać Świętym Mikołajem. Na zewnątrz wszystko pokryte warstwą białego puchu, miasta zmieniły klimat na bardziej świąteczny rozwieszając.
Zespół ds. integracji Mirosława Orłowska – Gaweł Daria Hanzel
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, ul. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
EKONOMIA SPOŁECZNA - SZANSĄ NA WŁĄCZENIE SPOŁECZNE.
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
w części dotyczącej wydatków
KATEDRA PEDAGOGIKI KULTURY FIZYCZNEJ
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Zapis prezentacji:

Pedagogika ulicy w Łodzi STOWARZYSZENIE Arkadiusz Frączyk Aleksandra Charytonow

Stowarzyszenie istnieje od 1992 roku i prowadzi: Placówkę wsparcia dziennego dla dzieci z rodzin wielodzietnych, ubogich, dysfunkcyjnych z centrum miasta Księgarnię katolicką

Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego „Anielisko” STOWARZYSZENIE Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego „Anielisko” podopieczni w wieku 6-18 lat nadrabianie braków edukacyjnych profilaktyka uzależnień zajęcia terapeutyczne zajęcia pozalekcyjne – rozwijanie zainteresowań dożywianie

Dlaczego pedagogika ulicy? STOWARZYSZENIE Dlaczego pedagogika ulicy? doświadczenie 15 lat pracy z dziećmi z dysfunkcyjnych rodzin pomoc w postaci zajęć w placówce jest niewystarczająca dzieci ulicy - najbardziej potrzebujący pomocy, nie są w stanie dostosować się do norm i zasad w placówce cały przebieg ich dotychczasowej socjalizacji dokonywał się na ulicy, na której uczyły się jak przetrwać dzieci takie nigdy same nie szukają pomocy i nie przyjdą do żadnej placówki

STOWARZYSZENIE Początki 2004 - szkolenia pracowników w zakresie Pedagogiki Ulicznej finansowane przez Fundację dla Polski GPAS (Groupe de Pedagogie et d’Animation Sociale) – projekt Daphne II – wdrażanie metody pedagogiki ulicznej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej

Projekt Daphne II - Łódź STOWARZYSZENIE Projekt Daphne II - Łódź Obejmował on ulicę Ogrodową i Mielczarskiego (enklawa biedy w centrum miasta) realizowano metodę czterech etapów GPAS w praktyce

STOWARZYSZENIE

STOWARZYSZENIE

STOWARZYSZENIE

STOWARZYSZENIE

STOWARZYSZENIE

STOWARZYSZENIE

STOWARZYSZENIE

STOWARZYSZENIE Ciąg dalszy… 2007 r. – nowe środki z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej pozyskane w ramach projektu „Przystanek trzynaście” druga enklawa biedy objęta pracą (ulica Helska) nowi wolontariusze

STOWARZYSZENIE Plany i potrzeby trzyletnie doświadczenie ujawniło ogromne zapotrzebowanie na pracę z dziećmi na ulicy konieczność pozyskania środków finansowych na kolejne projekty potrzeba poszukiwań nowych pracowników promocja pracy ulicznej i zainteresowanie władz miasta

STOWARZYSZENIE Dziękujemy za uwagę

Stowarzyszenie „Mocni w Duchu” 90-058 Łódź, ul. Sienkiewicza 60 www.stowarzyszenie-mocni.pl/street Arkadiusz Frączyk - fronek1@o2.pl Aleksandra Charytonow- pzsektor@interia.pl