Weź udział w programie ECO-miasto Warszawa, 15.02.2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Household Participation in Waste Management
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Nagroda Marszałka Województwa Wielkopolskiego
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
ROZWÓJ MIAST poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Grupa Wymiany Doświadczeń Zarządzanie kulturą Miasto Kutno Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
FIRMA ROKU PROJEKT REGULAMINU KONKURSU Urz ą d Miejski w Czechowicach-DziedzicachWydzia ł Strategii i Rozwoju Miasta Czechowice-Dziedzice, 9 marca 2009.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
U4energy Europejski konkurs dla szkół
SIĘGNIJ PO UNIKATOWY PAKIET KORZYŚCI Nowa formuła konkursu – maksymalizacja korzyści dla laureata: Wybór laureatów przed targami – możliwość przeprowadzenia.
AKCJA INFORMACYJNO – EDUKACYJNA pn.: ODPADY POD KONTROLĄ –
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią Konferencja Informacyjna, 2 marca 2010 Uniwersytet.
Wydział Rozwoju i Promocji Miasta Urząd Miasta Bolesławiec Informacja o wykonaniu budżetu za 2012 r.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Oferta Rzeszów, 16 czerwca 2011 Cudze chwalicie ….
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Wdrażanie Działań 6.1 i 8.1 PO KL w województwie podlaskim w 2010 roku.
Konsultacje Planu Działania Sekretariatu Regionalnego KSOW Województwa Kujawsko-Pomorskiego Przysiek, 19 grudnia 2013 r.
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Jedz Smacznie i zdrowo.
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI GMINY ZABÓR LIPIEC 2013 – CZERWIEC 2014 stan na dzień 15 lipca 2014r.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Zainwestujmy razem w środowisko FUNDUSZ WSPÓŁPRACY BILATERALNEJ MECHANIZMU FINANSOWEGO EOG DLA PROGRAMU OPERACYJNEGO PL02 PN.: „OCHRONA RÓŻNORODNOŚCI.
Październik 2014 Umowa społeczna – jak do tego doszliśmy? PODSUMOWANIE PRACY LKD Violetta Kurkiewicz-Zajączkowska – naczelnik wydziału Ochrony Środowiska.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Projekt "Almas House in Poland" Klaster Innowacyjna Medycyna Październik 2015.
Każdego roku organizacje pozarządowe podejmują liczne inicjatywy na rzecz mieszkańców naszego Miasta. Organizowane przez nie akcje i wydarzenia promują.
PREZYDENT MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE.
GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ.
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2017 rok
„Żywiecka Energia Przyszłości”
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Nowe kierunki współczesnej dyplomacji – przykłady narzędzi stosowanych przez dyplomację ekonomiczną w promocji i wsparciu polskich przedsiębiorców za granicą.
Gorączka Złota PCK „Detektyw Grosik” 2017
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
GIŻYCKI BUDŻET OBYWATELSKI 2017 SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE
PAKIET DLA ŚREDNICH MIAST – MOŻLIWOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2018 rok
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Weź udział w programie ECO-miasto Warszawa,

ECO-miasto – co to jest? Program ECO-miasto to średnioterminowy projekt edukacyjny promujący zrównoważony rozwój miast. Jest skierowany do polskich samorządów wszystkich szczebli. projekt ECO-miasto

EKO-miasto – co to jest? Program ECO-miasto ma na celu: zapewnienie wsparcia polskim samorządom lokalnym dzięki szkoleniom organizowanym przez Ambasadę Francji; uhonorowanie samorządów, które wprowadziły najbardziej innowacyjne rozwiązania poprzez uroczyste rozdanie nagród. promowanie ekologicznych rozwiązań i best practices naszych partnerów, które mogą być wykorzystane przez samorządy kampania informacyjna dotycząca programu, skierowana do polskich samorządów i mediów (strona internetowa, konferencje, akcje promocyjne, itd.) projekt ECO-miasto

Lokalne samorządy – kluczowa rola w zrównoważonym rozwoju i grupa docelowa operacji Zrównoważony rozwój to nie tylko koncepcja, która łączy wzrost gospodarczy z ochroną środowiska dla Człowieka i dzięki Człowiekowi, a także zapewnia spójność społeczną. Kluczową rolę odgrywają samorządy lokalne i przedsiębiorstwa, które mają za zadanie wdrożyć w życie poniższe zasady : Usprawnienie gospodarki odpadami i zasobami wodnymi; odpowiednie zagospodarowanie terenów miejskich i eko-budownictwo oraz transport miejski w celu zapewnienia zadowolenia mieszkańców; traktowanie tych działań jako instrumentów podnoszących atrakcyjność danego obszaru w oczach inwestorów i przyczyniających się do zwiększenia zatrudnienia. Oto 2 główne wyzwania, którym miasta muszą na co dzień stawiać czoła: transport zrównoważony Gospodarka odpadami/ ściekami zagospo- darowanie terenów miejskich/ eko- budownictwo Puchar EKO-miast projekt ECO-miasto

NB: Ambasada zwróci się do polskich ministerstw z prośbą o patronat nad akcją oraz zaproponuje 4 największym związkom miast polskich zostanie partnerami akcji w celu rozpowszechnienia informacji o konkursie i szkoleniach. PARTNERZY INSTYTUCJONALNI projekt ECO-miasto

4 seminaria w okresie od kwietnia do lipca Seminaria te będą prowadzone przez francuskich specjalistów pracujących dla wiodących francuskich samorządów w dziedzinie: Eko-budownictwa i zagospodarowania terenów miejskich (kwiecień 2013 – Warszawa). Gospodarki odpadami komunalnymi (maj 2013 – Poznań – do potwierdzenia), Gospodarki wodnej (maj 2013 – Katowice – do potwierdzenia) Zrównoważonego transportu (czerwiec 2013 –Gdańsk), Program zostanie dostosowany do potrzeb zgłoszonych przez polskie samorządy. Szkolenia dla miast projekt ECO-miasto

Konkurs i Puchar Eco-miast 1. Konkurs zostanie przygotowany przez Ambasadę i CCIFP. 2. W skład jury będą wchodzić niezależni eksperci. 3. Konkurs zostanie zorganizowany w trzech kategoriach: zrównoważony transport, zagospodarowanie terenów miejskich/eko-budownictwo, gospodarka odpadami i ściekami. 4. Każda kategoria będzie podzielona na trzy podkategorie: miasta powyżej mieszkańców, miasta poniżej mieszkańców, miasta poniżej mieszkańców. 5. Rozpoczęcie konkursu: maj 2013, złożenie wniosków: koniec czerwca 2013, analiza wniosków konkursowych: lipiec-wrzesień, wybór laureatów: wrzesień, wręczenie nagród: październik laureatów otrzyma: statuetkę i dyplom, 3-minutowy film reklamowy, analizę sytuacji w danym mieście w zakresie zrównoważonego rozwoju przygotowaną przez francuskiego eksperta. projekt ECO-miasto

JURY Jury, składające się z niezależnych ekspertów i dziennikarzy, wyłoni 9 laureatów na podstawie kwestionariuszy złożonych przez samorządy biorące udział w konkursie. Będą oni podzieleni na 3 kategorie: Miasta powyżej mieszkańców, Miasta poniżej mieszkańców Miasta poniżej mieszkańców. Jury będzie obradowało w Ambasadzie Francji we wrześniu projekt ECO-miasto

Uroczystość zostanie zorganizowana w Ambasadzie na jesieni 2013 r. Goście: przedstawiciele samorządów, urzędów miejskich, laureaci, przedstawiciele partnerów instytucjonalnych i partnerskich firm, media. Uroczyste wręczenie nagród projekt ECO-miasto

Stworzenie strony internetowej mającej na celu informowanie miast (udostępnienie on-line programów szkoleń organizowanych przez Ambasadę i kwestionariuszy zgłoszeniowych) oraz edukację obywateli. Strona posłuży również jako platforma informacyjna w zakresie najlepszych praktyk w 3 wybranych obszarach: zrównoważonego transportu, gospodarki odpadami i ściekami, zagospodarowania terenów miejskich – eko-budownictwa poprzez udostępnienie filmów prezentujących najlepsze rozwiązania. Strona będzie mogła być również wykorzystywana przez ekspertów i dziennikarzy wchodzących w skład jury w celu promocji ich blogów i stron internetowych. Zapewni to większą widoczność operacji EKO-miasto i przyciągnie szeroką publiczność przywiązującą wagę do zrównoważonego rozwoju. STRONA INTERNETOWA Best practices Źródło informacji o konkursie wraz z kwestionariuszem zgłoszeniowym Promocja partnerów projekt ECO-miasto

KAMPANIA INFORMACYJNA Grupa docelowa - szeroka publiczność: opracowanie artykułów i komunikatów prasowych gotowych do publikacji / udostępnienia on-line w prasie ogólnej i specjalistycznej (papierowej i elektronicznej) + reklamy radiowe; działania w mediach społecznościowych, działania informacyjne przez cały czas trwania programu Grupa docelowa - mieszkańcy gmin miejskich: opracowanie plakatów i artykułów gotowych do publikacji / udostępnienia on-line, które będą przesyłane miastom biorącym udział w programie. projekt ECO-miasto

WYDARZENIA DLA PUBLICZNOŚCI Firmy partnerskie mogłyby również skorzystać z nagłośnienia, jakie zapewnia projekt ECO-miasto organizując akcje informacyjne dla publiczności, przewidziane w ich strategiach działań komunikacyjnych; Przygotowanie filmu edukacyjnego w celu uhonorowania laureatów i nieodpłatne udostępnienie go miastom i szkołom (nazwy i logo partnerów pojawią się w końcówce filmu). projekt ECO-miasto

Dlaczego warto zostać partnerem? Wypowiedź Agaty SZCZECH, Dyrektora Public Relations Renault, partnera strategicznego operacji EKO-miasto w zakresie zrównoważonego rozwoju Korzyści dla Partnerów operacji: Zapewnienie widoczności strategii firmowej eksponującej odpowiedzialne podejście do ochrony środowiska, pokazanie się jako firmy, która angażuje się w Polsce u boku obywateli i lokalnych władz w odpowiedzi na wyzwania związane z ochroną środowiska; Wzmocnienie relacji z instytucjami i polskimi decydentami i nawiązanie kontaktów z przyszłymi klientami (prezydentami i burmistrzami miast, itd…); Zapewnienie znacznej widoczności w mediach (logo firmy umieszczone na jednej z 9 nagród, na narzędziach komunikacyjnych takich jak strona internetowa operacji i komunikaty prasowe); Firmy z sektora – otrzymanie analizy kwestionariuszy wypełnianych przez miasta biorące udział w seminariach organizowanych przez Ambasadę, ułatwiające identyfikację przyszłych rynków. projekt ECO-miasto

Planowany kalendarz 2013 Luty: Ambasada – poszukiwanie patronów programu i pozyskiwanie wsparcia lokalnych samorządów; Luty/ marzec: 1) wybór wykonawcy odpowiedzialnego za opracowanie narzędzi i strategii komunikacyjnej przez CCIFP; 2) kontakty z ekspertami i wybór członków jury przez Ambasadę; Kwiecień/czerwiec : Organizacja 4 seminariów przez Ambasadę (kwiecieńl : Eko-budownictwo w Warszawie, maj: gospodarka odpadami w Poznaniu i wodna w Katowicach; czerwiec: zrównoważony transport w Gdańsku) Lipiec: pierwsze zebranie Jury w Ambasadzie – pierwsza analiza zgłoszeń na podstawie kwestionariuszy nadesłanych przez miasta. Wrzesień: zebranie jury w obecności notariusza w celu wyboru 9 laureatów. Październik: Uroczyste rozdanie nagród w Ambasadzie (na miesiąc przez szczytem klimatycznym ONZ, który będzie miał miejsce w Warszawie). NB : Ambasada pokryje koszty indywidualnych analiz dla miast-laureatów i wizyt studyjnych w 2014 r., a w 2015 r. zostanie zorganizowana druga edycja konkursu w celu zamortyzowania początkowych kosztów. projekt ECO-miasto

Przewidywany budżet SeminariaDziałania komunikacyjne Uroczystość Jednostka odpowiedzialna AmbasadaCCIFP Opis działań i wydatków Opracowanie kwestionariuszy, programów regulaminu konkursu Wyznaczenie 3 ekspertów francuskich na każde seminarium (x3) Opracowanie i wysyłka pism (zaproszeń dla samorządów lokalnych, ofert dla partnerów). Cel: 400 pism wysłanych na każde seminarium w celu pozyskania 100 uczestników Organizacja seminariów zaproszenie ekspertów (samolot, hotel, diety) : PLN tłumaczenie x3 : PLN catering x3 : PLN Analiza kwestionariuszy Wyznaczenie członków jury Strona internetowa (projekt, wsparcie techniczne i animacja w okresie 3 lat) = PLN Kampania informacyjna (zakup miejsca reklamowego w pismach specjalistycznych, na stornach internetowych i czasu antenowego w radiu dla artykułów i komunikatów prasowych = PLN Projekt logo operacji = PLN Opracowanie i wysyłka plakatów do gmin = PLN Projekt 9 nagród i dyplomów = PLN Koszty prawne organizacji konkursu = PLN Koszty obsługi PR = PLN Produkcja filmu edukacyjnego = PLN Do określenia przez CCIFP (wynajem nagłośnienia, catering …) Wynagrodzenie dla członków jury Animacja (prowadzący /członek jury dla każdej kategorii nagród) Kwota PLN PLN PLN { Ambasada PLN { Sponsorzy via CCIFP PLN Łączny koszt programu= PLN projekt ECO-miasto

Poziomy wsparcia Sponsor PLATYNOWY (korzyści ZŁOTY + wyłączność w kategorii + osobiste wręczenie wszystkich 3 nagród na scenie podczas uroczystości + możliwość zaproponowania ekspertów do seminariów i juryego) = PLN Sponsor ZŁOTY (korzyści SREBRNY + nagroda z nazwą firmy + osobiste wręczenie tej nagrody na scenie podczas uroczystości + zaproszenie na seminaria) = PLN Sponsor SREBRNY (umieszczenie logo na wszystkich nośnikach projektu z wyjątkiem seminariów i nagród + podsumowanie ankiet wypełnionych przez gminy + zaproszenie na uroczystość wręczenia nagród + możliwość bezpośredniego nawiązania kontaktów z prezydentami miast oraz z innymi przedstawicielami władz = PLN projekt ECO-miasto

Dane kontaktowe CCIFP - Monika Constant Ambasada Francji - François-Xavier Kowandy projekt ECO-miasto