WebQuest Blog Platforma edukacyjna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA METODĄ PROJEKTU W OPARCIU O INTERNET
Advertisements

MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Sposoby wykorzystania sieci
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
PRACA METODĄ PROJEKTU W OPARCIU O INTERNET
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Metoda WebQuest w pracy biblioteki szkolnej
Internet jako źródło informacji
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Co to jest TIK?.
Technologia informacyjna
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Sieć Internet jako źrodło wiadomości o sztuce..
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Analiza porównawcza metody projektów i metaplanu
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Segreguję i Ziemię ratuję!
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Plan Daltoński w przedszkolu
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SZKOLNY FESTIWAL 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Program eTwinning Planowanie projektów
Metoda WebQuest.
Projekt Kim będziesz?.
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Co chcieliśmy osiągnąć?
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

WebQuest Blog Platforma edukacyjna Nowoczesne metody edukacji medialnej w pracy nauczyciela języka polskiego i bibliotekarza WebQuest Blog Platforma edukacyjna

Metoda WebQuest Metoda wykorzystująca Internet jako źródło informacji oraz narzędzie uczące celowego i rozsądnego korzystania z zasobów wirtualnych. Może być stosowana indywidualnie i grupowo. Aktywizuje uczniów, uczy samodzielności, odpowiedzialności i krytycyzmu. WQ wspiera omawiany temat dodatkowymi informacjami ,poszerzając wiedzę uczniów.

Metoda WebQuest WQ pozwala uczniom pracować w swoim własnym tempie. WQ rozwija twórcze myślenie. WQ stymuluje aktywność i współpracę grupową. WQ jest wizualną formą nauki. WQ jako metoda problemowa jest efektywniejsza od tradycyjnych metod tzw. ”podających”.

Rodzaje WebQuestów Zakres tematyczny : Czas realizacji zadania: odnoszący się do jednej dziedziny nauki/ przedmiotu interdyscyplinarny ( ścieżki) Czas realizacji zadania: krótkoterminowy ( 1-3 godzin lekcyjnych) długoterminowy ( 2 tygodnie – 2 miesiące)

Budowa zadań wg metody WebQuest Wprowadzenie: w tematykę, zainteresowanie zagadnieniem, określenie problemu (np. „Będziecie grupą detektywów poszukujących słynnego poety”, Jesteście tropicielami pułapek Wikipedii”). Zadanie: krótki i jasny opis rezultatu, jaki uczniowie mają osiągnąć.

WebQuest Proces: Szczegółowy opis kolejnych kroków, jakie uczniowie mają wykonać, aby zrealizować projekt; Zasady podziału ról i zadań członków zespołu; Wyszczególnienie źródeł internetowych, z jakich uczniowie mogą korzystać podczas pracy („Zasoby”, „Źródła internetowe”, „Źródła”); Ewentualne wskazówki odnośnie sposobu gromadzenia i porządkowania informacji.

Przykładowe rodzaje zadań zadanie sprawozdawcze/raport z badań zestawienie danych „tajemnicze” zadanie zadanie twórcze zadanie dziennikarskie projekt/ plan zadanie analityczne

WebQuest Ewaluacja: ten element powinien zawierać jasne informacje, jakie są kryteria oceny realizowanego przez uczniów zadania. Kryteria zapisuje się w tabeli. Zakończenie: to krótki test zamykający pracę nad zadaniem, zachęcający do refleksji nad zagadnieniem, którym się uczniowie zajmowali. Źródło: http://archiwum.gazeta-it.pl/2,4,66,index.html

Tabela ewaluacji POZIOM WYKONANIA PUNKTY WYMIAR Początkujący 1 Rozwijający się 2 Zaawansowany 3 Expert 4 Wymiar 1 Wymiar 2 Wymiar 3 Wymiar 4 Wymiar 5 Wymiar 6

Przykłady WebQuestów w szkole podstawowej Obudźmy w sobie śpiących rycerzy http://www.intereol.net/wq/WQ_nr%206_Jadwigi/index.htm Od „Kąta trzech cesarzy” do Europy bez granic http://www.intereol.net/wq/WQ_nr7_Kat_3_cesarzy/webquest.html Sosnowiec- moje magiczne miasto http://www.intereol.net/wq/WQ_nr%2012_SosnowiecMiasto%20magiczne/WEBQUEST%20%20%20Sosnowiec.htm

Blogi i blogowanie http://bralczyk.blog.polityka.pl/ http://www.tvn24.pl/1403673,61,,,,,maciej-mazur,chlip-chlap-chlup,blog.html http://www.bravo.pl/blog/dulce12713/o-bohaterach-rbd/ids,132979/ida,352753/ http://biologia-gimnazjum.blog.onet.pl/ http://paulina-w-orbicie-kotow.blog.onet.pl/

E- learning dla uczniów E- learning w Wilanowie http://www.wilanow-palac.art.pl/index.php?id=982 Muzeum Powstania Warszawskiego http://1944.wp.pl/index2.php# Interkl@sa http://www.interklasa.pl/portal/index/strony

Platforma Moodle Łatwa w obsłudze. Uporządkowana, czytelna. Stwarza dość szerokie możliwości różnorodnej pracy z uczniami, pozwala na interaktywność. Ma ograniczoną możliwość wyboru szaty graficznej. http://www.zscku.konin.pl/

Użyteczne linki http://www.ii.uni.wroc.pl/~eko/webquest http://www.webquest.wombb.edu.pl/ http://www.puw.pl/webquest/ http://webquest.abc.pl/webquest.swf