Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego."— Zapis prezentacji:

1 Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego

2 AspektRodzaj bloga Rodzaj plików blog klasyczny, vlog, fotoblog, linklog, tumblelog, moblog, audioblog Autorindywidualny grupowy Funkcjainformacyjny (internetowy pamiętnik, strona www, strona tematyczna) komunikacyjny (forum dyskusyjne, miejsce wymiany doświadczeń) opiniotwórczy Dziedzinaedublogi (uczniowski, nauczycielski, klasowy)

3 Zawartość bloga informacje, opinie, komentarze, rysunki, zdjęcia, filmy, nagrania dźwiękowe, system archiwizacji wpisów, system kategorii (tagów), możliwość komentowania wpisów, zestaw linków do blogów polecanych przez autora (tzw. blogroll) i innych stron WWW

4 Założenie i zarządzanie blogiem Rejestracja Nadanie nazwy Wybór szaty graficznej Zamieszczenie wpisu/artykułu Opublikowanie bloga Dodawanie aplikacji – linki, zdjęcia, pliki tekstowe, dźwiękowe, filmowe Tagowanie Nadawanie uprawnień użytkownikom – komentarze, głosowanie Wprowadzanie modyfikacji do treści i formy bloga

5 Blogi w szkole Mogą być założone i użytkowane przez nauczycieli i/lub uczniów Mogą być używane do kontaktowania się uczniów z innymi społecznościami uczniowskimi np. klasą w innym kraju Pomysły i treści mogą być generowane i opracowywane przez uczniów – indywidualnie lub grupowo

6 Blog na lekcji - pomysły nauczyciel zamieszcza tekst, zdjęcie, film – zadaniem uczniów napisać komentarz informacja na temat X – uczniowie czytają, zadają pytania, X odpowiada dyskusja na temat bieżących zagadnień ćwiczenie gramatyki (np. wskaż różnice – 2 filmy) praca domowa lista użytecznych linków - materiały do samodzielnej pracy

7 Pomysły cd. testowanie uczniów przeprowadzenie badania ankietowego czasopismo internetowe publikacja zeskanowanych prac uczniów portfolio uczniowskie internetowy pamiętnik projekty międzynarodowe

8 Wdrażanie bloga w klasie 1.Założenie przykładowego bloga (1h) 2.Założenie blogów uczniowskich (1h) 3.Przesyłanie wpisów do swojego bloga, odwiedzanie blogów innych osób, komentowanie (1h) 4.Kontynuacja (2-3 h) 5.?

9 Kryteria oceniania poprawność językowa, spójność, istotność treści, efektywne wykorzystanie elementów wizualnych, ogólna prezentacja, długość postów. Kryteria muszą być jasne, znane uczniom. Dobrze jest dostarczyć uczniom model - oczekiwany poziom językowy, wygląd, treści.

10 Dlaczego blogować na Języku? Tanio Szybko Łatwo, przyjaźnie Dostęp z każdego miejsca Wyjście poza ściany klasy Interaktywność Jest dowód wykonania pracy Możliwość kontroli Uczniowie, którzy nie byli na lekcji mogą uczestniczyć Możliwość dotarcia do uczniów o różnych stylach uczenia się Personalizacja

11 Użyteczne strony Tworzenie blogów Blogger http://www.blogger.comhttp://www.blogger.com Edublogs http://edublogs.org/http://edublogs.org/ 21 classes http://www.21classes.com/http://www.21classes.com/ WordPress http://www.worpress.comhttp://www.worpress.com Netografia Blogging for ELT http://www.teachingenglish.org.uk/think/articles/blogging-elt http://www.teachingenglish.org.uk/think/articles/blogging-elt Weblogs for Use with ESL classes http://iteslj.org/Techniques/Campbell-Weblogs.html http://iteslj.org/Techniques/Campbell-Weblogs.html Blogging with Secondary Students in Singapore http://e-wot.com/2008/08/blogging-with-secondary-students-in- singapore/ http://e-wot.com/2008/08/blogging-with-secondary-students-in- singapore/


Pobierz ppt "Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google