i jego oferta wyjazdów na praktyki zagraniczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kierunki przemian Szkolnictwa Wyższego
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Oferta dla doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Doświadczenia programu SOCRATES-Erasmus Jak je wykorzystać w realizacji kolejnej fazy programu Erasmus ( )? Beata Skibińska Fundacja.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Krajowe Centrum Europass.
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu uczenie się przez całe życie – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Polityka anty-plagiatowa w szkolnictwie wyższym w Europie
ETwinning naturalny program zmieniającej się edukacji Aleksandra Bek.
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Proces Boloński Życie i twórczość.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
PROGRAM ERASMUS STUDIA I PRAKTYKA W UE
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Program Erasmus Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Umowa Mobilność 2012 r. Warszawa,
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
„Kompetencje zawodowe”
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Język francuski na świecie
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Język francuski na świecie
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Podstawowe informacje na temat programu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Europass.
Projekty zrealizowane w ZS1
Specjalność Handel zagraniczny
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Specjalność Handel Zagraniczny
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Zapis prezentacji:

i jego oferta wyjazdów na praktyki zagraniczne Beata Skibińska, FRSE Krajowy Dzień Informacyjny, WMB, Katowice, 27-09-2012

Kompetencje kluczowe umiejętność porozumiewania się w języku ojczystym umiejętność porozumiewania się w językach obcych kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne kompetencje społeczne i obywatelskie umiejętność uczenia się inicjatywa i przedsiębiorczość świadomość i ekspresja kulturalna

Reforma szkolnictwa wyższego w Europie i w Polsce ciągły proces zmian cele polityczne jako punkty odniesienia autonomia programowa i instytucjonalna szkół wyższych prawo o szkolnictwie wyższym

Proces Boloński – proces reform w europejskim szkolnictwie wyższym 1999 – Deklaracja Bolońska 2010 – Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego Europejskie Ramy Kwalifikacji Kompetencje Uznawalność Mobilność

Erasmus a europejskie szkolnictwo wyższe Początek - 1987 Mobilność studentów i pracowników Programy kształcenia Współpraca międzyuczelniana Porównywalność i uznawalność kwalifikacji Milionowy Student Erasmusa - rok 2002 Dwumilionowy Student Erasmusa - rok 2009 Trzy miliony studentów Erasmusa - do roku 2013 1995 – 2006 Sokrates 2007 - 2013 LLP Nowy program 2014 - 2020 PROGRAM ERASMUS

Rok 2012 – obchody 25-lecia programu Erasmus Strona dedykowana 25-leciu programu Erasmus: http://konferencje.frse.org.pl/erasmus25

Wyjazdy studentów na praktyki – założenia ogólne Student uczelni uczestniczącej w programie Erasmus Pobyt na praktyce od 3 do 12 miesięcy Praktyka związana z kierunkiem kształcenia Zaliczenie praktyki do dorobku studenta (wpisanie do suplementu do dyplomu)

Karta jakości praktyki Erasmusa - Quality Commitment for Erasmus student placements

Wyjazdy studentów na praktyki – zadania uczelni wysyłającej Zaproponowanie lub zaakceptowanie instytucji – miejsca odbywania praktyki Merytoryczna opieka nad założeniami praktyki Przygotowanie umowy finansowej dla studenta Wypłata stypendium przeznaczonego na koszty podróży i utrzymania

Wyjazdy studentów na praktyki – zadania instytucji przyjmującej Wyznaczenie opiekuna praktykanta, odpowiedzialnego za wdrożenie go do pracy i instruktaż Przydzielenie studentowi zadań i obowiązków, zapewnienie dostępu do odpowiedniego wyposażenia i materiałów Sporządzenie umowy lub równorzędnego dokumentu dot. praktyki zgodnie z wymogami prawa krajowego (jeżeli dotyczy)

Wyjazdy studentów na praktyki – zadania instytucji przyjmującej Wsparcie praktyczne: Pomoc w uzyskaniu pozwolenia na pracę (o ile wymagane) – zgodnie z przepisami krajowymi Pomoc w znalezieniu zakwaterowania lub zapewnienie taniego/ bezpłatnego zakwaterowania Informowanie o obowiązującym ubezpieczeniu i obowiązujących przepisach Kieszonkowe

Jak znaleźć zagranicznego praktykanta? skontaktować się z uczelniami w swoim regionie i przekazać ofertę praktyk dla zagranicznych studentów z prośbą o jej wysłanie do partnerskich szkół wyższych w innych krajach (wykaz uczelni dostępny na www.erasmus.org.pl/wykaz-uczelni) skontaktować się z Narodową Agencją Erasmusa i przesłać ofertę praktyk (w j. obcym); oferta zostanie przekazana innym narodowym agencjom, a za ich pośrednictwem uczelniom w ich krajach

Korzyści dla firm/ instytucji Wymiana wiedzy i umiejętności Bardziej międzynarodowy charakter Poznanie kultury biznesu innego kraju Możliwość poznania innych rynków, rozszerzenia działalności firmy Poprawa znajomości języka obcego wśród pracowników Możliwość pozyskania przyszłego pracownika

Korzyści dla firm/ instytucji „W procesie rekrutacji dużą wagę przywiązujemy do wiedzy praktycznej wspartej doświadczeniem międzynarodowym. Wynika to z charakteru działalności naszej firmy. Studenci, którzy odbywają w DATEV.pl praktykę wnoszą korzyści poznawcze dla innych kultur, krajów i języka. Praktykanci mają możliwość współpracować przy projektach o charakterze międzynarodowym. W zamian oferujemy możliwość zapoznania się z filozofią pracy firmy w Polsce jak i zebranie doświadczeń praktycznych które mogą owocować w dalszym rozwoju kariery zawodowej.”   Piotr Franciszkowski Prezes Zarządu DATEV.pl Sp. z o.o. 

Korzyści wynikające z odbycia praktyki zagranicznej w opinii studentów zdobycie doświadczenia praktycznego i nowych umiejętności (certyfikaty) nauka języków obcych, zdolności komunikacyjne zwiększenie otwartości i mobilności poznanie kultury innego kraju umiejętność pracy w zespole międzynarodowym świadomość konieczności dalszego kształcenia

Liczba studentów Erasmusa w Europie Polska przystępuje do programu

Kraje, które w latach 1998/99 – 2010/11 przyjęły największą liczbę polskich studentów

Kraje, które w latach 1998/99 – 2009/10 wysłały największą liczbę studentów do Polski

fot. Beata Gruźlewska, „Czekając na stypendium” fot. Maciej Julian Sobociński, Politechnika Wrocławska, „Koło podbiegunowe – drogowskazy w osadzie św. Mikołaja”, Finlandia 2006/2007 fot. Aleksandra Szmidt, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, „Erasmusi z Hiszpanii, Katalonii, Polski oraz Węgier”, Bruksela 2005/2006 Dziękuję za uwagę  fot. Beata Gruźlewska, „Czekając na stypendium” www.erasmus.org.pl PROGRAM ERASMUS