Wyniki badań w zakresie kompetencji cyfrowych przeprowadzonych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach pt. „Opracowanie systemowego podejścia do zrównoważonego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Artur Radziwiłł Polska pomoc techniczna dla krajów WNP
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Rozwój społeczności lokalnych
Ekonomia społeczna – praktyki wdrażania Karolina Cyran-Juraszek.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Myślenie sieciowe Technologie komunikacji i informacji (ICT) jako narzędzie zarządzania gminą i powiatem Konferencja Polskie gminy w nowoczesnej Europie.
Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
SPOTKANIE WARSZTATOWE
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Urząd Miejski w Modliborzycach
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
Internet dla Mazowsza.
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału rynku pracy Niespodziewany impuls: motywy kulturowe a dynamika rozwoju rynku pracy w regionie.
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Katowice, 18 listopada 2015 r. Projekt „Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego” współfinansowany jest ze.
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
INFRASTRUKTURA REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI DEPARTAMENT PLANOWANIA STRATEGICZNEGO I GOSPODARCZEGO.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Project supported by the European Commission ANKIETA – PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA INSTRUMENTÓW WSPARCIA EKOINWESTYCJI I EKOINNOWACJI.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
PAKIET DLA ŚREDNICH MIAST – MOŻLIWOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Magda Szwedowska Departament Programów Regionalnych
Forum Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów 23 maja 2018 FRDL MISTiA Kraków
Zapis prezentacji:

Wyniki badań w zakresie kompetencji cyfrowych przeprowadzonych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach pt. „Opracowanie systemowego podejścia do zrównoważonego rozwoju społeczeństwa informacyjnego – na przykładzie Polski” pod kierunkiem prof. UE dr hab. E. Ziemby Ewa Ziemba Tomasz Papaj III Forum e-Regionów „Rozwój kompetencji cyfrowych w regionach” Katowice, 28 maja 2015

Projekt naukowy “Opracowanie systemowego podejścia do zrównoważonego rozwoju społeczeństwa informacyjnego – na przykładzie Polski” 2011/01/B/HS4/00974, Ewa Ziemba (UE Katowice)Eugeniusz Romański (ŚCSI) Tomasz Papaj (UE Katowice) Beata Wanic (ŚCSI) Rafał Żelazny (UE Katowice) Danuta Descours (ŚCSI) Maria Jadamus-Hacura (UE Katowice)Łukasz Szczęsny (ŚCSI) Tomasz Eisenbardt (WSB Chorzów) Janusz Wielki (PO Opole) Grażyna Billewicz (UE Katowice) Monika Eisenbardt (UE Katowice) Iwona Obłąk (UE Katowice)

Wprowadzenie Kompetencje cyfrowe:  Administracja publiczna (e-government)  Przedsiębiorstwo  Człowiek  Organizacje pozarządowe

Wprowadzenie Budowa e-government – wyzwaniem i priorytetem dla wielu krajów, regionów, miast rozwójspołeczno-ekonomiczny informacja CT ICT przebudowa procesów udostępnianie e-usług publicznych e-government

Definicja i istota e-government E-administracja – przebudowa i usprawnienie procesów wewnętrznych administracji publicznej E-usługi publiczne – udostępnienie elektronicznych usług publicznych dla interesariuszy administracji publicznej E-demokracja – demokratyzacja struktur, procesów i praktyk administracji publicznej, zapewnienie transparentności działań oraz partycypacji obywateli w podejmowaniu decyzji administracyjnych E-governance – zapewnienia współpracy i partnerskich relacji pomiędzy administracją publiczną a biznesem i obywatelami

Metodologia badań nad CSFs dla e-government 6 Krytyczne studia literatury 1. Obserwacja uczestnicząca 2. Burza mózgów 3. Technika delficka 4. Analizastatystyczna 6. Badania bezpośrednie – eksperckie pilotażowe Badania bezpośrednie – główne Analizastatystyczna 8. Próba badawcza – Odpowiedzi – 636 (współczynnik zwrotności – 23,45%)

CSFs dla e-government w Polsce NrKrytyczny czynnik sukcesu Liczba resp. ŚredniaMediana Odchylenie standardowe Współczynnik zmienności X5 Sytuacja finansowa instytucji administracji publicznej % X1 Publiczne nakłady na infrastrukturę teleinformatyczną % X29 Integracja oprogramowania back-office i front-office w instytucjach administracji publicznej % X52 Komunikacja elektroniczna pomiędzy instytucjami administracji publicznej % X48 Wsparcie najwyższego kierownictwa dla projektów ICT i stosowanie nowych modeli zarządzania %

CSFs dla e-government w Polsce NrKrytyczny czynnik sukcesu Liczba resp. ŚredniaMediana Odchylenie standardowe Współczynnik zmienności X28 Kompetencje ICT pracowników instytucji administracji publicznej % X45 Standaryzacja rozwiązań dla e-government na poziomie krajowym % X32 Bezpieczeństwo informacji w instytucjach administracji publicznej % X31 Jakość oprogramowania back office i front office w instytucjach administracji publicznej % X13 Mentalność (świadomość) kadry kierowniczej w instytucjach administracji publicznej dotycząca znaczenia ICT %

CSFs dla e-government w Polsce - województwa 16 województw: X1 – Sytuacja finansowa instytucji administracji publicznej X5 – Publiczne nakłady na infrastrukturę teleinformatyczną X28 – Kompetencje ICT pracowników instytucji administracji publicznej X29 – Integracja oprogramowania front-office i back- office w instytucjach administracji publicznej

CSFs dla e-government w Polsce – województwa Śląskie Lubelskie X5 – Publiczne nakłady na infrastrukturę teleinformatyczną (8) X1 – Sytuacja finansowa instytucji administracji publicznej (4) X29 – Integracja oprogramowania front-office i back-office (2) X28 – Kompetencje ICT pracowników instytucji administracji publicznej X48 – wsparcie najwyższego kierownictwa instytucji administracji publicznej dla projektów ICT i stosowanie nowych modeli zarządzania Mazowieckie

CSFs dla e-government w Polsce - województwa Czynnikami różnicującymi województwa są czynniki wskazane jako krytyczne wyłącznie w jednym z nich. Są to: X19 – Kompetencje klientów instytucji administracji publicznej w zakresie wykorzystania e-usług publicznych, wskazany w województwie lubelskim; X21 – Zapewnienie dostępu do e-usług publicznych dla pracowników, obywateli, przedsiębiorców zagrożonych wykluczeniem społecznym ze względu na wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, niepełnosprawność, wskazany w województwie świętokrzyskim; X24 – Licencje otwarte na oprogramowanie, wskazany w województwie małopolskim; X46 – Kompetencje pracowników instytucji administracji publicznej w zakresie nowych modeli zarządzania, wskazany w województwie łódzkim.

CSFs dla e-government w Polsce - administracja rządowa oraz administracja lokalna X28 – Kompetencje ICT pracowników jednostek administracji publicznej

CSF dla e-government w zakresie kompetencji cyfrowych i ich analiza statystyczna w przekroju Polski Nr Krytyczny czynnik sukcesu (ekonomiczny) Liczba resp. ŚredniaMediana Odchylenie standardowe Współczynnik zmienności X6 Publiczne i prywatne nakłady na edukację kadry kierowniczej jednostek administracji publicznej w zakresie ICT 6344,0340,8120,06% X7 Publiczne i prywatne nakłady na edukację pracowników jednostek administracji publicznej niepełniących funkcji kierowniczych w zakresie ICT 6343,9540,8220,69% X8 Nakłady na tworzenie centrów kompetencyjnych ICT w jednostkach administracji publicznej 6323,7040,8723,63%

CSF dla e-government w zakresie kompetencji cyfrowych i ich analiza statystyczna w przekroju Polski Nr Krytyczny czynnik sukcesu (społeczno- kulturowy) Liczba resp. ŚredniaMediana Odchylenie standardowe Współczynnik zmienności X16 System motywacyjny promujący ciągłe doskonalenie kompetencji pracowników jednostek administracji publicznej 6364,0340,8621,32% X17 Doradztwo ekspertów zewnętrznych dla jednostek administracji publicznej w zakresie ICT 6333,7240,9124,44% X18 Nowe kompetencje społeczne i kulturowe pracowników jednostek administracji publicznej 6333,9140,8220,86% X19 Kompetencje klientów jednostek administracji publicznej w zakresie wykorzystania e-usług publicznych 6344,0640,7919,57%

CSF dla e-government w zakresie kompetencji cyfrowych i ich analiza statystyczna w przekroju Polski Nr Krytyczny czynnik sukcesu (technologiczny) Liczba resp. ŚredniaMediana Odchylenie standardowe Współczynnik zmienności X27 Liderzy, wizjonerzy e-administracji będący pracownikami jednostek administracji publicznej 6353,8340,9324,32% X28 Kompetencje ICT pracowników jednostek administracji 6334,3850,6715,28%

CSF dla e-government w zakresie kompetencji cyfrowych i ich analiza statystyczna w przekroju Polski Nr Krytyczny czynnik sukcesu (organizacyjny) Liczba resp. ŚredniaMediana Odchylenie standardowe Współczynnik zmienności X46 Kompetencje pracowników jednostek administracji publicznej w zakresie nowych modeli zarządzania 6314,1040,7818,95%

Poziom rozwoju e-government Próba badawcza – Odpowiedzi – 409(współczynnik zwrotności – 15,08%) Rodzaje potrzeb inwestycyjnych w jednostkach administracji publicznej

Poziom kompetencji w zakresie stosowania ICT w jednostkach administracji publicznej

Uczestnictwo kadry kierowniczej jednostek administracji publicznej w szkoleniach doskonalących kompetencje ICT Zapisy dotyczące poziomu kompetencji z zakresu ICT w procedurze okresowej oceny pracowników w jednostkach administracji publicznej

Uczestnictwo pracowników jednostek administracji publicznej w szkoleniach doskonalących kompetencje ICT

Rodzaje ICT wykorzystywane w jednostkach administracji publicznej

Aktywny udział pracowników jednostek administracji publicznej w dzieleniu się wiedzą z zakresu ICT

Konkluzje 23 Krytyczne czynniki wskazują, w jakich obszarach należy lokować decyzje strategiczne władzy publicznej i instytucji administracji publicznej, aby zapewnić rozwój e-government Wśród 55 krytycznych czynników sukcesu rozwoju e-government zidentyfikowano 10 czynników dotyczących kompetencji w zakresie ICT Najistotniejszym czynnikiem okazały się - Kompetencje ICT pracowników instytucji administracji publicznej Czynnik ten został wskazany przez 16 województw oraz administrację rządową i administrację lokalną.