Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
im. ks. J. Popiełuszki we Włocławku
„Zastosuj w praktyce” Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Praktyczna nauka zawodu
E-learning w kształceniu technicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Warsztaty zawodoznawcze
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Struktura egzaminu zawodowego
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Kierunki kształcenia  Technik Górnictwa Podziemnego  Górnik Eksploatacji Podziemnej.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
35-lecie szkoły. Wizytacja kanoniczna ks. Biskupa Krzysztofa Nitkiewicza w PSP w Starej Słupi.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Kształcenie dualne.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Zapis prezentacji:

Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów Tomasz Greczyło Uniwersytet Wrocławski, Instytut Fizyki Doświadczalnej, Zakład Nauczania Fizyki, pl. M. Borna 9, 50-204 Wrocław, tomaszg@ifd.uni.wroc.pl

Celem głównym jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez rozwój zainteresowań oraz pogłębienie wiedzy z zakresu różnych działów fizyki (mechaniki, ciepła, optyki, elektryczności), ze szczególnym uwzględnieniem aspektów związanych z wykonywaniem eksperymentów, w stopniu niezbędnym do dalszej edukacji, a w szczególności studiów na kierunkach technicznych.

Realizacja programu: I Pracownia Fizyczna Instytut Fizyki Doświadczalnej UWr. dwa semestry zajęć w roku szkolnym 2009/10 tj. w terminie od 1.10.2009 do 28.01.2010 oraz od 01.03.2010 do 21.06.2010 dwa semestry w roku szkolnym 2010/11 30 godzin lekcyjnych w semestrze 4 godziny/ II grupa / każda co 2 tygodnie; pierwsze zajęcia 2 godziny liczebność grupy 14/16 osób

Komunikacja Spotkania w szkole Poczta elektroniczna – p. mgr Janina Uryga p. mgr Jarosław Kot Organizacja zajęć Terminy

O zajęciach Kształcenie umiejętności pracy w grupie, samodzielnego przygotowania się do wykonywania eksperymentów oraz planowania i opisu wykonanych zadań doświadczalnych. Przygotowanie do rozwiązywania problemów i zadań konkursowych oraz olimpijskich. Kształcenie poczucia odpowiedzialności za rozwój własnej kariery edukacyjnej.

Po cyklu zajęć uczeń: zna specyfikę pracy w grupie, potrafi na podstawie listy zagadnień oraz instrukcji do ćwiczenia przygotować się do przeprowadzenia doświadczenia fizycznego, zna podstawy pracy eksperymentalnej, stosuje w praktyce zasady metrologii, umie powiązać prawa fizyczne z ich zastosowaniami praktycznymi,

Po cyklu zajęć uczeń: potrafi opracowywać wyniki pomiarów, umie oceniać niepewności pomiarowe, potrafi jasno i przejrzyście prezentować wyniki pomiarów w formie sprawozdania.

Dokumentacja fotograficzna

Strona www

Harmonogram spotkań