INTEGRACJA TI z innymi dziedzinami Ewa Kołczyk. Nowe technologie w edukacji zNowy obiekt zainteresowania – stale pojawia się coś nowego... zKorzyści edukacyjne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jerzy Jarosz Instytut Fizyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Od kompetencji do kwalifikacji
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Algorytmika w drugim arkuszu maturalnym. Standardy wymagań I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE II.KORZYSTANIE Z INFORMACJI II.KORZYSTANIE.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Czytanie ze zrozumieniem
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Metodyka nauczania informatyki
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Nauczanie z pomocą technologii informacyjnej Ewa Kołczyk Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Materiały na zajęcia z dydaktyki informatyki
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
METODY AKTYWIZUJĄCE Arkadiusz Mroczyk.
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Metoda WebQuest.
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

INTEGRACJA TI z innymi dziedzinami Ewa Kołczyk

Nowe technologie w edukacji zNowy obiekt zainteresowania – stale pojawia się coś nowego... zKorzyści edukacyjne – jednak brak potwierdzenia wyraźnych korzyści zPowszechność użycia – nie tylko korzyści, ale inna jakość

Rozwój TI w edukacji (na podstawie raportów UNESCO) zWdrażanie zStosowanie zIntegracja zTransformacja

zumiejętność ciągłego uczenia się zumiejętność samodzielnego myślenia zumiejętność rozwiązywania problemów Przygotowanie uczniów do życia

środki i metody: zmówienie i słuchanie, czytanie i pisanie, stosowanie matematyki zrozumowanie, wnioskowanie, uzasadnianie z rozbijanie problemu na podproblemy, z stosowanie rysunku, schematu, z prowadzenie,,burzy mózgów'', zużywanie komputera

Umiejętność myślenia zniższego rzędu polega na odtwarzaniu zapamiętanych faktów zwyższego rzędu wymaga znajomości faktów, ale także rozumienia zasad rządzących faktami i zależności między nimi

Opisowa definicja problemu  dane – opis sytuacji początkowej w postaci fakt ó w  cel – opis pożądanej sytuacji końcowej, jak można sprawdzić, czy problem został rozwiązany  przydatne narzędzia, źr ó dła pozyskania pomocy, ograniczenia, reguły, kt ó rych należy przestrzegać zdlaczego problem jest ważny dla ciebie?

Plan rozwiązywania problemu zzrozumieć problem zzaplanować kolejne kroki rozwiązania zwykonać zaplanowane kroki zsprawdzić, czy problem został rozwiązany

Strategie rozwiązywania problemów zmetoda zstępująca zmetoda wstępująca zoperacja elementarna = idea + proces rozwiązania z„poszukaj czegoś podobnego”

Metody algorytmiczne i heurystyczne zokreśloność pełna zniezawodność gwarantowana zzastosowanie ograniczone ztypowe zadania zrutynowa sprawność z nieokreśloność z brak niezawodności z zastosowanie w różnych sytuacjach z nowe, nieznane zadania z postawa twórcza

Model problemu zmyślowy zsłowny zpisany zmatematyczny zkomputerowy

Zadanie: Ile jest równań postaci x 2 -px+q=0, gdzie p,q są naturalne i pierwiastki równania są mniejsze od 8? Rozwiązanie

Metoda puzzli grupowych zEtap I – Nauczyciel opracowuje materiał nauczania do pracy własnej uczniów i dzieli ich na tyle grup roboczych, ile jest wyodrębnionych tematów. zEtap II – Uczniowie opracowują materiał indywidualnie. zEtap III – W grupach roboczych odbywa się runda ekspertów. zEtap IV – W grupach roboczych uczniowie planują, jak przekazać zdobytą wiedzę swoim kolegom. Stosują wskazówki małej dydaktyki. zEtap V – W grupach prezentacyjnych odbywa się runda lekcji. Każdy uczeń prezentuje swój temat pozostałym kolegom z grupy.

Mała dydaktyka zdokonaj przeglądu materiału w trzech zdaniach; zokreśl co, powinni umieć/wiedzieć słuchacze po tej lekcji (kieruj się podanymi celami); zkorzystaj z rysunku, przykładu, odwołuj się do wyobraźni; zpodsumuj w 2-3 zdaniach; znie używaj zbędnych nowych i obcych słów, mów prosto; z zaplanuj sobie czas na pytania.