Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 5 w Łodzi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawo rodzica/opiekuna do uzyskiwania informacji na temat nauki szkolnej ucznia oraz do objęcia go pomocą.
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KONFERENCJA METODYCZNA DLA WYCHOWAWCÓW
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Nowe zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu r. Aneta Żurek
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
90 – 552 Łódź, ul. Kopernika 40 tel.: (042) , (042)
Dokumenty wydawane przez poradnie psychologiczno - pedagogiczne – zasady sporządzania oraz formy ich realizacji. Halina Tabor Patrycja Krasnowska Janina.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Prezentacja instytucji
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 5 w Łodzi 90 – 552 Łódź, ul. Kopernika 40 tel.: (042) 637 16 08, (042) 637 06 31 e-mail: ppp5lodz@op.pl www.ppp5.edu.lodz.pl

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 5 w Łodzi Poradnia jest czynna: poniedziałek - piątek w godzinach 800 - 1800 Do Poradni można zapisać się w w sekretariacie lub telefonicznie. Korzystanie z pomocy w Poradni jest dobrowolne i nieodpłatne, nie wymagamy skierowań. Zapewniamy dyskrecję oraz poszanowanie prawa rodziców do podejmowania decyzji.

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 5 w Łodzi Dojazd: Tramwaje linii: 8, 12, 15, 15a. Autobusy linii: 50, 80, 86, 98, 99

Sprawujemy opiekę psychologiczno-pedagogiczną : Rejon działania Sprawujemy opiekę psychologiczno-pedagogiczną : Numer / Nazwa przedszkola miejskie 8, 12, 23, 41, 53, 54, 55, 56, 74, 98, 112, 133, 144, 151, 152, 154, 165, 170, 173, 174, 199, 208, 214 szkoły podstawowe 6, 11, 19, 26, 36, 40, 41, 44, 67, 90, 91, 137, 152, 160, 164, 169, 192, 212 gimnazja 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 47, 50, 54, 56 szkoły niepubliczne „Centrum” Szkoła Podstawowa Nr 3 Łódzkiego Stowarzyszenia Społeczno-Oświatowego Szkoła Podstawowa Towarzystwa Oświatowego „Edukacja” Gimnazjum Nr 3 Łódzkiego Stowarzyszenia Społeczno-Oświatowego Społeczne Gimnazjum Towarzystwa Oświatowego „Edukacja” Społeczne Gimnazjum Towarzystwa Oświatowego „Lykeion” zespoły szkół Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 Dzięki systematycznym wizytom w szkołach i przedszkolach pracownicy Poradni mają możliwość kontaktowania się w sprawach dzieci z nauczycielami, pedagogiem szkolnym lub psychologiem.

Odbiorcy Odbiorcami naszych działań są: dzieci i młodzież (od urodzenia do końca nauki w gimnazjum) rodzice / opiekunowie prawni nauczyciele/ wychowawcy / pedagodzy

Oferta Oferujemy profesjonalną pomoc: psychologiczną pedagogiczną logopedyczną

Oferta Poradni dla dzieci i młodzieży diagnozowanie wspomaganie rozwoju prowadzenie terapii pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu podejmowanie działań z zakresu profilaktyki (np. uzależnień i innych) prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego

Oferta Poradni dla rodziców pomoc w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży prowadzenie działań z zakresu profilaktyki uzależnień oraz udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom dzieci z grupy ryzyka uzależnień wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny prowadzenie edukacji z zakresu ochrony zdrowia psychicznego

Oferta Poradni dla nauczycieli wspomaganie nauczycieli w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego pomoc w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci i młodzieży współpraca przy opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego udzielanie, we współpracy z placówkami, doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia merytorycznego

Wydawane są na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecka. Opinie Poradnia wydaje opinie w sprawie: dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych braku przeciwwskazań do wykonywania pracy lub innych zajęć zarobkowych przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy przyjęcia ucznia gimnazjum do gimnazjum dla dorosłych objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej objęcia dziecka pomocą psychologiczno - pedagogiczną w przedszkolu lub w szkole odroczenia rozpoczęcia obowiązku szkolnego pozostawienia ucznia kl. I – III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie wcześniejszego przyjęcia do szkoły podstawowej o specyficznych trudnościach w uczeniu się zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki zwolnienia ucznia z głęboką dysleksją z nauki drugiego języka obcego Wydawane są na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecka.

Wydawane są na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecka. Orzeczenia W Poradni funkcjonują zespoły orzekające, które wydają: orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie, wymagającej specjalnej organizacji nauki i metod pracy orzeczenia o potrzebie indywidualnego, obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału zorganizowanego w szkole podstawowej orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dzieciom i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub utrudnia uczęszczanie do szkoły opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki Wydawane są na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecka.

Wybrane propozycje zajęć grupowych dla dzieci „Zanim pójdę do szkoły pomaluję cały świat” dla dzieci z obniżonymi możliwościami grafomotorycznymi „Sylaba – wyraz – zdanie – książka” dla dzieci z trudnościami w czytaniu

Wybrane propozycje zajęć grupowych dla dzieci „Ortografię – uwierz nam – opanujesz świetnie sam” dla dzieci z trudnościami w pisaniu „Wesoła matematyka” dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki

Wybrane propozycje zajęć grupowych dla dzieci „Szkoła dźwięków” dla dzieci o słabo rozwiniętych zdolnościach fonologicznych „ Alternatywne sposoby notowania” dla dzieci z dysleksją rozwojową

Wybrane propozycje zajęć grupowych dla dzieci „Klub rozwijania kreatywności” zajęcia rozwijające twórcze postawy „Lubię siebie – lubię ciebie” dla dzieci z trudnościami w relacjach interpersonalnych.

Wybrane propozycje zajęć grupowych dla dzieci „Moje dziecko to potrafi” stymulowanie rozwoju ogólnego Program korekcyjno-terapeutyczny dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo

Wybrane propozycje zajęć grupowych dla dzieci „Mali odkrywcy” dla dzieci uzdolnionych

Wybrane propozycje zajęć indywidualnych dla dzieci terapia psychologiczna terapia pedagogiczna terapia wad wymowy terapia zaburzeń mowy dla dzieci ze schorzeniami centralnego układu nerwowego zajęcia stymulujące rozwój dziecka zagrożonego odroczeniem lub odroczonego od obowiązku szkolnego wspieranie rozwoju dziecka od 3 roku życia

Wybrane propozycje zajęć dla młodzieży doradztwo zawodowe pomoc w określaniu predyspozycji zawodowych, wyborze kierunku kształcenia oraz planowaniu kariery

Wybrane propozycje zajęć dla młodzieży zajęcia z zakresu profilaktyki społecznej: „Nie wstydzę się pytać o AIDS” „Nie ma miłości bez odpowiedzialności” – zajęcia wspierające rozwój psychoseksualny „Sekta – nie wchodzić” „Jestem dziewczynką – będę kobietą” zajęcia z zakresu profilaktyki uzależnień: „Tytoń, alkohol, narkotyki – nie dziękuję, to nie dla mnie” „Anoreksja, bulimia i ortoreksja – jak je rozpoznawać i radzić sobie z nimi?”

Wybrane propozycje dla dzieci i rodziców porady wychowawcze intruktaże pod kątem rozwijania umiejętności szkolnych spotkania psychoedukacyjne konsultacje logopedyczne po badaniach przesiewowych

Wybrane propozycje zajęć dla rodziców „Szkoła dla rodziców. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby do nas mówiły” „Małe dzieci, wielkie problemy – jak wspierać rozwój emocjonalno-społeczny dziecka” „Jak stymulować rozwój mowy małego dziecka?” „Pierwsze dni dziecka w przedszkolu. Pomoc w adaptacji w nowym środowisku” „Moje dziecko będzie dobrym uczniem – rola rodziców w stymulowaniu dojrzałości szkolnej”

Wybrane propozycje zajęć dla nauczycieli „Jak rozmawiać z rodzicami uczniów sprawiających problemy wychowawcze?” „Jak radzić sobie ze stresem i napięciem?” „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci?” „Klasyfikacja zaburzeń mowy. Czy każda nieprawidłowa artykulacja jest wadą wymowy?” „Jak rozpoznać czy dziecko sięga po środki odurzające?”

Zajęcia Informacji na temat szczegółów zajęć i możliwości zapisu na nie udzielają pracownicy Poradni. W zajęciach terapeutycznych mogą brać udział dzieci po zakończeniu diagnozy ich problemu. Liczba miejsc na zajęciach – jest ograniczona.

Kadra W naszym zespole mamy doświadczonych specjalistów. Stale się rozwijamy i doskonalimy zawodowo chcąc spełniać potrzeby dzieci, rodziców i nauczycieli. W swojej pracy kierujemy się profesjonalizmem, odpowiedzialnością, rzetelnością, wrażliwością oraz troską o dziecko.

Kadra Poradnia zatrudnia specjalistów psychologów, pedagogów, logopedów oraz lekarza, którzy doskonalą swoje umiejętności poprzez studia podyplomowe, specjalistyczne szkolenia oraz kursy kwalifikacyjne. W Poradni zatrudnieni są również pracownicy na stanowiskach administracyjno-obsługowych.

DYREKCJA DYREKTOR PORADNI mgr Ewa Szafraniec – logopeda, psycholog WICEDYREKTOR mgr Barbara Powidzka – psycholog

Pracownicy PSYCHOLODZY mgr Joanna Anforowicz mgr Marta Banasiak dr Jacek Buczyński mgr Dorota Bukowczyk mgr Marta Cieplucha mgr Anna Kabacińska mgr Barbara Kądziołka mgr Kamila Kulawinek mgr Marzena Paradowska

Pracownicy PEDAGODZY mgr Małgorzata Chmielewska mgr Marta Grąbkowska mgr Maciej Kuliberda mgr Danuta Kuszewska mgr Marta Kwaśniak-Wojtyś mgr Rafał Osiński mgr Magdalena Pabijanek mgr Anna Popławska mgr Katarzyna Złotocha

Pracownicy LOGOPEDZI mgr Małgorzata Cieślik mgr Anna Podhalicz mgr Kamila Więciorska mgr Joanna Wójtowicz

Pracownicy Pracownicy sekretariatu: pani Dorota Kazuła pani Barbara Woźniczka pani Mirosława Więciorska

Pracownicy O czystość w naszej Poradni dbają: pani Elżbieta Felcenloben pani Bogusława Miarczyńska

w Poradni

gra edukacyjna dla dzieci i rodziców Świętujemy Angażujemy się w coroczne obchody Międzynarodowego Tygodnia Świadomości Dysleksji 2012rok gra edukacyjna dla dzieci i rodziców KOSMICZNA PODRÓŻ EKOLANDIA

Świętujemy KOSMICZNA PODRÓŻ Ucz się i śmiej w kosmicznej zabawie, hej!!!

EKOLANDIA Ćwiczyć z tym, co w domu mam Świętujemy EKOLANDIA Ćwiczyć z tym, co w domu mam to jest świetny plan! Bądź edu, bądź eko!

Zapraszamy! Pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 5 w Łodzi