Zarządzanie Strategiczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPÓŁPRACA MIĘDZY JEDNOSTKAMI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Ms
Advertisements

2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Zarządzanie operacjami
Marketing Usług - WYKŁAD
PODEJMOWANIE DECYZJI STRATEGICZNYCH
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
6. Strategie zarządzania
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Zakład pracy, jako środowisko społeczne
SYSTEM MRP JAKO NARZĘDZIE KIEROWANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Zakład pracy jako organizacja formalna.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
STRATEGIA - rodzaje strategii
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
INNOWACYJNA WIELKOPOLSKA
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Organizacja i zarządzanie firmą
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Rynek usług medycznych
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ plan zajęć
Klucze do sukcesów w zarządzaniu
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Kluczowe czynniki sukcesu
Spotkania konsultacyjne
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia przedsiębiorstwa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
Wprowadzenie teoretyczne
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Strategia organizacji Magisterskie Studia Finansów i Rachunkowości
Agata Dulska Paulina Zielińska
System rodziny w biznesie może stanowić źródło jego trwałej przewagi konkurencyjnej.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Zarządzanie Strategiczne
Zarządzanie Strategiczne
Zarządzanie produkcją i usługami
W5. Monitorowanie i doskonalenie strategii przedsiębiorstwa Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie Maj 2015.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Modele zarządzania jakością
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Zarządzanie strategiczne 7
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
MARKETING INTERNETOWY
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Zapis prezentacji:

Zarządzanie Strategiczne W4. Zasady i proces formułowania celów strategicznych przedsiębiorstwa Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie Maj 2015

Zasady i proces formułowania celów strategicznych przedsiębiorstwa Analiza strategiczna Strategia konkurencyjna Strategia zasobowa: Budowa podstaw konkurencyjności Strategia rynkowa: Wykorzystanie potencjału konkurencyjnego Literatura Sigismund Huff i inni, r. 5-7 Kilka rysunków w tym wykładzie pochodzi z książki Zbigniewa Pierścionka Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wyd. 2, PWN, Warszawa, 2011(odnośnik: Pierścionek, rys xx). Kilka innych ilustracji z książki Edwarda Pająka, Zarządzanie produkcją, PWN 2006 (odnośnik: Pająk, rys. YY)

Analiza strategiczna Wyklad W4 Wyklad W4 Pierscionek, rys 8

Analiza strategiczna Wyklad W4 Pierscionek, rys 7

Analiza strategiczna Analiza strategiczna generuje: Deklaracje wizji Deklaracje misji Rezultaty analizy SWOT Listę strategicznych opcji Wybrana generyczna strategie (np, jesteśmy producentem masowym o niskich kosztach produkcji) Plan strategiczny (wielka strategie) Plany jednostkowe and taktykę funkcjonalna jednostek produkcyjnych (functional tactics) mającą na celu przekształcenie planu strategicznego w konkretne zadania dla jednostek produkcyjnych

Poziomy planowania strategicznego Analiza strategiczna Poziomy planowania strategicznego Dyrekcja Firmy Strategia firmy: Co powinniśmy robić? (w co się bawić?) Dywizje/Wydziały Strategia konkurencyjna Operacyjne (analiza naszej domeny konkurencyjnej): Jak powinniśmy konkurować? (jak się bawić?) Elementy Strategia funkcjonalna (podział pracy): Funkcjonalne Kto z nas powinien robić co? (kto ma się bawić?)

Analiza strategiczna Analiza strategiczna generuje: Instrukcje i procedury firmy mające na celu wdrażanie strategicznych zaleceń (eg, zalecenia i procedury, które powinien wdrażać dział zasobów ludzkich) Odpowiednia strukturę organizacyjna potrzebna do wdrażania wybranych strategii (business process re-engineering) Potrzebna formę kontroli i korekty nad procesem wdrażania strategii To co nas szczególnie interesuje w tym wykładzie to strategia konkurencyjna: z kim i jak powinniśmy rywalizować? Jak stworzyć warunki skutecznej rywalizacji?

Strategia konkurencyjna Jakie generyczne strategie służą osiągnieciu przewagi konkurencyjnej? Przywództwa kosztowe Zróżnicowanie produktu/jakości Przywództwo sieci/łańcucha tworzenia wartości Koncentracja siły rynkowej/stopień monopolizacji Strategie kombinowane Czy rywale mogą współpracować i stać się sojusznikami? Współpraca spontaniczna (czy jest to legalne?) Współpraca formalna (ditto) Współpraca międzybranżowa

Strategia konkurencyjna Pierscionek, rys 26

Strategia konkurencyjna Pierscionek, rys 28

Strategia konkurencyjna Pierscionek, rys 29

Strategia zasobowa Budowa podstaw konkurencyjnosci Pierscionek, rys 34

Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego Pierscionek, tab 1

Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego Pierscionek, tab 10

Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego Pierscionek, rys 31

Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego Pierscionek, rys 33

Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego Pierscionek, rys 3.5

Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego Pierscionek, rys 36

Strategia rynkowa Wykorzystanie potencjalu konkurencyjnego Pierscionek, rys 37