Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Uroczyste zakończenie realizacji Projektu 30 maja 2008 roku.
Advertisements

„INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA”
Koncepcje projektowe statków pasażerskich nowej generacji przeznaczonych do eksploatacji na ograniczonych akwenach śródlądowych PROJECT EUREKA E!3065 Wykonał.
Dlaczego warto wybrać specjalność CYBERNETYKA EKONOMICZNA
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Inwestowanie w regiony oraz kraje członkowskie UE
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
Sieć naukowa ZSE Podsieć POLIGENERACJA
Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii Uniwersytetu Zielonogórskiego Dr inż. Roman KIELEC.
Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii Uniwersytetu Zielonogórskiego Dr inż. Roman KIELEC.
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Uniwersytet Rzeszowski
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
POMCERT Pomorskie Centrum Badań i Technologii Środowiska Pomeranian Centre for Environmental Research & Technology Centrum Zaawansowanych Technologii POMORZE.
Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą i Rozwoju Uczelni prof. dr hab. Roman Kołacz AKADEMIA ROLNICZA WE WROCŁAWIU Wrocław, ul. C.K. Norwida 25/27.
mgr Anna Domagalska Katedra Inżynierii Wiedzy WETI PG
ZESPÓŁ SZKÓŁ ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ
Procesy i systemy energetyczne
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Katedra Informatyki i Ekonometrii
Katedra Informatyki i Ekonometrii
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
AKADEMIA MORSKA w Gdyni.
Gospodarka morska jako sektor innowacyjny
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Instytut Zaopatrzenia w Wodę i Ochrony Środowiska
Zespół ds. Energetyki WFOŚiGW w Gdańsku
85 – lecie DZIAŁALNOŚCI ODDZIAŁU WARSZAWSKIEGO SEP
ENERGETYKA ROZPROSZONA Kierunek ENERGETYKA
Przyjazne Społeczeństwo Informacyjne Information Society Technologies Dzień Informacyjny IST PTI, Krajowy Punkt Kontaktowy 5PR UE
KONCEPCJE ROZWOJU WIELOFUNKCYJNEJ FLOTY ŚRÓDLĄDOWEJ
Produkcja skojarzona w systemie elektroenergetycznym
WYDZIAŁ TECHNIKI MORSKIEJ
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Prezentacja sylwetek opiekunów prac dyplomowych
SEMINARIUM POPRAWA PEWNOŚCI ZASILANIA W ENERGETYCE PRZY WYKORZYSTANIU ŹRÓDEŁ ODNAWIALNYCH Możliwości praktycznej realizacji i wdrażania rozwiązań technicznych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
Po klasie matematycznej
Wsparcie dla rozwoju technologii
Prezentacja sylwetek opiekunów prac dyplomowych
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Badania i analizy oraz rozwój technologii energetycznych Żanna.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
KATEDRA INŻYNIERII CHEMICZNEJ I PROCESOWEJ ODNAWIALNE ŹR Ó DŁA ENERGII Prezentacja specjalności KIKI.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
Działalność Naukowo –Badawcza
EKOLOGICZNE ŹRÓDŁA ENERGII
PRACA I EDUKACJA W ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ
Zapis prezentacji:

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Struktura organizacyjna Wydziału Kadra naukowa i dydaktyczna Wydziału Źródła finansowania działalności naukowej i badawczej Najistotniejsze kierunki badań Zgodność z Krajowym Programem Ramowym Współpraca z przemysłem Z- realizowane projekty Kierunki poziomy i formy studiów Specjalności kształcenia Liczba absolwentów Rekrutacja 2006/07 Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Struktura organizacyjna Wydziału Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Katedralna struktura organizacyjna Wydziału Techniki Morskiej: Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego, Katedra Konstrukcji i Mechaniki Okrętów, Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu, Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych, Katedra Maszyn i Systemów Transportowych, Katedra Oceanotechniki i Projektowania Systemów Morskich, Katedra Technicznego Zabezpieczenia Okrętów, Zakład Technologii Okrętów. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Struktura organizacyjna Wydziału Kadra naukowa i dydaktyczna Wydziału Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Kadra naukowa i dydaktyczna Wydziału Techniki Morskiej: Profesorowie zwyczajni - 3, Profesorowie nadzwyczajni - 1, Doktorzy habilitowani - 11, Adiunkci - 24, Wykładowcy i asystenci (w tym ze stopniem doktora) – 16. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Struktura organizacyjna Wydziału Kadra naukowa i dydaktyczna Wydziału Źródła finansowania działalności naukowej i badawczej Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Źródła finansowania działalności naukowej i badawczej Wydziału Techniki Morskiej: krajowe: badania własne, badania statutowe, projekty badawcze własne, projekty celowe, projekty rozwojowe; zagraniczne: fundusze strukturalne UE, 6 PR UE, 7 PR UE. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Struktura organizacyjna Wydziału Kadra naukowa i dydaktyczna Wydziału Źródła finansowania działalności naukowej i badawczej Najistotniejsze kierunki badań Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Najistotniejsze kierunki badań realizowane na Wydziale Techniki Morskiej: projektowanie i analiza wytrzymałości konstrukcji środków transportu wodnego; budowa i remonty środków transportu wodnego; projektowanie środków transportu wodnego, hydromechanika okrętów oraz prognozowanie właściwości morskich i oporowo-napędowych; badania i rozwój niekonwencjonalnych źródeł energii napędu środków transportu; badania i projektowanie systemów technicznego zabezpieczenia środków transportu wodnego i lądowego oraz badania bezpieczeństwa środków transportu; Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Najistotniejsze kierunki badań realizowane na Wydziale Techniki Morskiej, cd.: badania i projektowanie okrętowych i portowych systemów przeładunku i transportu; badania i projektowanie systemów transportowych, procesów logistycznych i analizy ekonomiczne tych systemów; projektowanie i badania techniczne stacjonarnych i mobilnych urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych; badanie i projektowanie procesów produkcyjnych; badania i rozwój ewolucyjnych metod optymalizacji globalnej w zastosowaniu do projektowania środków i systemów transportowych. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Struktura organizacyjna Wydziału Kadra naukowa i dydaktyczna Wydziału Źródła finansowania działalności naukowej i badawczej Najistotniejsze kierunki badań Zgodność z Krajowym Programem Ramowym Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Realizowane w Wydziale Techniki Morskiej prace badawcze są zgodne z Krajowym Programem Ramowym przyjętym przez Ministra Nauki i Informatyzacji w dniu 21 września 2005r. W szczególności zgodne są z następującymi priorytetowymi kierunkami badań: 1. strategiczny obszar badawczy: zdrowie; 1.4. priorytetowy kierunek badań: uwarunkowania środowiskowe i ich wpływ na zagrożenia zdrowotne; 2. strategiczny obszar badawczy: środowisko; 2.2. priorytetowy kierunek badań: zarządzanie środowiskiem; 7. strategiczny obszar badawczy: technologie informacyjne; 7.3. priorytetowy kierunek badań: inteligentne systemy modelowania oraz wspomagania decyzji na potrzeby sterowania i optymalizacji złożonych układów rzeczywistych; Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Realizowane prace badawcze są w szczególności zgodne z następującymi priorytetowymi kierunkami badań, cd.: 8. strategiczny obszar badawczy: energia i jej zasoby; 8.4. priorytetowy kierunek badań: odnawialne źródła energii; 9. strategiczny obszar badawczy: infrastruktura transportowa; 9.1. priorytetowy kierunek badań: elementy budowy, eksploatacji oraz bezpieczeństwa środków i systemów transportu; 9.2. priorytetowy kierunek badań: systemy zarządzania procesami transportowymi. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Struktura organizacyjna Wydziału Kadra naukowa i dydaktyczna Wydziału Źródła finansowania działalności naukowej i badawczej Najistotniejsze kierunki badań Zgodność z Krajowym Programem Ramowym Współpraca z przemysłem Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Współpraca Wydziału Techniki Morskiej z przemysłem: Stocznia Szczecińska NOWA, Stocznia Remontowa GRYFIA, Centralny Ośrodek Chłodnictwa w Krakowie, Instytut Termoelektryczności – Ukraina, Kompania Konsultingowa INEX – Ukraina, PCA-ILAC Mutual Recognition, SINUS GmbH – Niemcy, MICROFLOWN – Holandia, Tribon Solutions – Wielka Brytania, i inne Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Struktura organizacyjna Wydziału Kadra naukowa i dydaktyczna Wydziału Źródła finansowania działalności naukowej i badawczej Najistotniejsze kierunki badań Zgodność z Krajowym Programem Ramowym Współpraca z przemysłem Z- realizowane projekty Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Wybrane badania finansowane z budżetu państwa w ramach badań własnych: Innowacyjne technologie przewozowe w transporcie morskim i śródlądowym, Optymalizacja kształtu kadłuba statku transportowego, Ewolucyjne metody optymalizacji globalnej w zastosowaniu do projektowania konstrukcji okrętów, Wytrzymałość i niezawodność konstrukcji kadłuba okrętowego, Studium badań energooszczędnych i przyjaznych środowisku okrętowych systemów energetycznych, Sterowanie ruchem bezzałogowych pojazdów głębinowych, i inne Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Wybrane badania finansowane z budżetu państwa w ramach badań statutowych: Analiza efektywności termicznej obiegów chłodniczych pomp ciepła i klimatyzatorów, Konstrukcyjne bezpieczeństwo okrętów i obiektów oceanotechnicznych, Zarządzanie ryzykiem innowacji w technikach i technologiach przewozowych oraz europejskich sieciach transportowych, Rozwój metod projektowania energooszczędnych i proekologicznych siłowni okrętowych, Badania zjawisk mechanicznych w napędach i ustrojach nośnych maszyn pokładowych, Modelowanie matematyczne właściwości morskich i napędowo-sterowych, Inżynieria ochrony obiektów morskich i śródlądowych, Innowacyjne technologie w budowie statków i urządzeń oceanotechnicznych, i inne Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Badania finansowane z budżetu państwa w ramach projektów badawczych własnych: Badania nad zastosowaniem modelowania i technik wirtualnych do wczesnych (przedkontraktowych) etapów projektowania statków i obiektów pływających, Energetyczne badania przestrzennych efektów akustycznych w polu bliskim źródeł rzeczywistych, Ryzyko jako kryterium projektowania maszyn oceanotechnicznych, Badania dynamiki kompleksu wydobywczego do eksploatacji głębokowodnych konkrecji oceanotechnicznych, Techniczne zabezpieczenia statków morskich od zagrożeń wibroakustycznych i pożarów, System monitoringu głębinowego dla warunków niebezpiecznych. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Badania finansowane z budżetu państwa w ramach projektów badawczych celowych: Opracowanie elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją traserską - integracja z systemem TRIBON - dla zapewnienia optymalnego wykorzystania materiałów hutniczych w budowie statków, Opracowanie systemu alternatywnego mocowania kontenerów na pokładzie otwartym na statkach B201 typu CON-RO, Minimalizacja ciężarowo-kosztowa budowy kadłuba kontenerowca 2800-3100TEU. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Badania finansowane z budżetu państwa w ramach projektów badawczych rozwojowych: Numeryczne badania współdziałania steru, śruby i rufy statku zmierzające do poprawy właściwości napędowych i manewrowych statku transportowego. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Projekty finansowane ze środków UE zrealizowane przy współudziale jednostek Wydziału Techniki Morskiej: Europejski Fundusz Społeczny i budżet Państwa: InMor - Innowacyjność i współpraca siłą gospodarki morskiej regionu, lata 2005-2008; EUREKA: BALTECOLOGICALSHIP, lata 2002-2003, opracowanie koncepcji statków przyjaznych środowiskowo dla Morza Bałtyckiego; Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Projekty finansowane ze środków UE zrealizowane przy współudziale jednostek Wydziału Techniki Morskiej, cd.: 6 PR UE: INBAT, lata 2001-2004, projekt zintegrowany, opracowanie innowacyjnego zestawu pchanego przeznaczonego do żeglugi po płytkich wodach śródlądowych, MARSTRUCT, lata 2004-2008, sieć doskonałości, budownictwo okrętowe, konstrukcja statków, bezpieczeństwo, Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Projekty finansowane ze środków UE zrealizowane przy współudziale jednostek Wydziału Techniki Morskiej, cd.: 7 PR UE: jednostki organizacyjne Wydziału aplikują do zespołów formujących konsorcja przygotowujące projekty wniosków o finansowanie badań, przedstawiciele jednostek biorą udział w spotkaniach roboczych i przygotowują odpowiednie dokumenty. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Kierunki, poziomy i formy studiów Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Kierunki, poziomy i formy studiów realizowanych na Wydziale Techniki Morskiej: OCEANOTECHNIKA: I stopnia (7 semestrów), stacjonarne, niestacjonarne, II stopnia (3 semestry), TRANSPORT: I stopnia (7 semestrów), stacjonarne, niestacjonarne. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Kierunki, poziomy i formy studiów Specjalności kształcenia Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Na kierunku OCEANOTECHNIKA realizowane są specjalności: studia I stopnia: projektowanie i budowa okrętów, budowa i eksploatacja siłowni okrętowych, inżynieria ochrony obiektów morskich i lądowych; studia II stopnia: projektowanie i budowa okrętów, projektowanie systemów energetycznych, chłodnictwo i klimatyzacja, inżynieria bezpieczeństwa w oceanotechnice, metody informatyczne w technice morskiej, logistyka i zarządzanie w transporcie wodnym. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Na kierunku TRANSPORT realizowane są specjalności: studia I stopnia: zintegrowany transport wodny i lądowy, transport chłodniczy i paliw, transport portowy i przemysłowy. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Kierunki, poziomy i formy studiów Specjalności kształcenia Liczba absolwentów Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Liczba dyplomantów Wydziału Techniki Morskiej w roku akademickim 2005/2006: Kierunek OCEANOTECHNIKA: jednolite studia magisterskie1) - 26, studia stacjonarne pierwszego stopnia2) - 19, studia niestacjonarne pierwszego stopnia3) – 10, 1) specjalność: Okręty, obiekty i urządzenia oceanotechniczne - 13 dyplomantów, Siłownie i systemy zabezpieczeń okrętów i obiektów oceanotechnicznych - 8 dyplomantów, Metody informatyczne w technice i gospodarce morskiej - 5 dyplomantów. 2) specjalność: Budowa i eksploatacja statków śródlądowych i przybrzeżnych - 3 dyplomantów, Inżynieria ochrony obiektów morskich i lądowych - 15 dyplomantów, Technika portowa - 1 dyplomant. 3) specjalność: Siłownie okrętów i obiektów oceanotechnicznych - 7 dyplomantów, Budowa i remonty statków morskich - 3 dyplomantów. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Liczba dyplomantów Wydziału Techniki Morskiej w roku akademickim 2005/2006, cd.: Kierunek OCEANOTECHNIKA: studia stacjonarne drugiego stopnia4) – 101, studia niestacjonarne drugiego stopnia4) – 44, Kierunek TRANSPORT: studia stacjonarne pierwszego stopnia5) – 38, studia niestacjonarne pierwszego stopnia – 0. Razem: 238 dyplomantów. 4) specjalność: Logistyka i zarządzanie w transporcie wodnym. 5) specjalność: Techniki transportu zintegrowanego. Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Kierunki, poziomy i formy studiów Specjalności kształcenia Liczba absolwentów Rekrutacja 2006/07 Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym Osiągnięcia naukowe i badawcze oraz oferta badawcza i edukacyjna Wydziału Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej Wyniki rekrutacji na rok akademicki 2006/2007: Kierunek OCEANOTECHNIKA: studia stacjonarne pierwszego stopnia - 72, (limit – 150) studia niestacjonarne pierwszego stopnia – 19, (limit 50) studia stacjonarne drugiego stopnia - 148, (limit 150) studia niestacjonarne drugiego stopnia - 48, (limit 90) Kierunek TRANSPORT: studia stacjonarne pierwszego stopnia - 134, (limit 150) studia niestacjonarne pierwszego stopnia – 24, (limit 50). Razem 445 studentów, (limit 640). Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym XXII Sesja Naukowa Okrętowców Jubileusz 35-lecia CTO

Dziękuję za uwagę!