Warszawa, 26 maja 2015 r.. Koalicja na Rzecz Otwartego Rządu – KOR  Koalicja powstała w 2012, dziś skupia 15 organizacji działających i popierających.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Dostęp do informacji publicznej z punktu widzenia obywatela”
Advertisements

Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
DOBRA WIARA POWSZECHNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ
Projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw.
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
Organizacje pozarządowe
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Jak zapewnić pacjentom chorym na nowotwory prawo do głosu?
Partnerstwa w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.1 Plan Informatyzacji Państwa Dr inż. Grzegorz Bliźniuk Podsekretarz Stanu Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Projekt bliźniaczy Wzmacnianie wdrażania Strategii Antykorupcyjnej Brendan ONeill Ministerstwo Finansów & Kadr Irlandia Północna Wielka Brytania.
Informacja jako dobro publiczne
Biuletyn Informacji Publicznej
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
STATUS ZAWODOWY NAUCZYCIELI W EUROPIE WYBRANE PRZYKŁADY
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Korupcja.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Korupcja.
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Piotr Frączak Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Społeczeństwo obywatelskie a Narodowe Strategiczne.
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Ekonomia Społeczna w perspektywie Małopolski
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Planistyczne działania wspierające.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
Ustawa o ponownym wykorzystywaniu Informacji Sektora Publicznego
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
dr Piotr Sitniewski  Prezes Fundacji JAWNOSC.PL
Zasady leżące u podstaw informatyzacji administracji publicznej
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

Warszawa, 26 maja 2015 r.

Koalicja na Rzecz Otwartego Rządu – KOR  Koalicja powstała w 2012, dziś skupia 15 organizacji działających i popierających wartości oraz cele wyrażane przez Partnerstwo na rzecz Otwartych Rządów.  Głównym celem Koalicji jest wdrożenie w Polsce standardów otwartego i odpowiedzialnego rządzenia i przekonanie polskich władz do przystąpienia do Partnerstwa na rzecz Otwartych Rządów (OGP). Uważamy, że obecność w OGP będzie sprzyjać wdrażaniu standardów rzetelności zawodowej w administracji, włączaniu obywateli w sprawy publiczne oraz motywować do szybszego i lepszego implementowania rozwiązań umożliwiających partycypację – jak np. otwierania danych publicznych, czy realizacji polityk takich jak Strategia Sprawne Państwo  Koniec 2013 r. – shadow report „Czekając na otwarte rządy...”.  Obecnie – Koalicja przygotowuje monitoring otwartości rządu – ogłoszenie wyników przed wyborami parlamentarnymi.

Polityka antykorupcyjna  Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata  Istniejące ramy prawne wymagające uporządkowania, dopełnienia, zmiany: –mało efektywne regulacje dot. konfliktu interesów oraz składania oświadczeń majątkowych  Prewencja korupcji: –brak modelowych programów prewencji korupcji dla administracji i komórki wspierającej wdrażanie takich programów –brak ochrony sygnalistów –rezygnacja z jawności w projektowanej ustawie Prawo Zamówień Publicznych

Dostęp do informacji publicznej i jej ponowne wykorzystywanie – najważniejsze problemy  Zbytnie rozproszenie przepisów dot. dostępu do informacji publicznej oraz jej ponownego wykorzystywania  Praktyka zawężania definicji informacji publicznej skutkująca bezprawnymi ograniczeniami dostępu do informacji publicznej  Niewystarczająca ilość i jakość informacji publikowanych w BIP  Zbyt częsty brak odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej (prawie 50% j.s.t. i ok. 20% administracji centralnej)

Dostęp do informacji publicznej i jej ponowne wykorzystywanie – najważniejsze rekomendacje  Ujednolicenie systemu dostępu informacji na wniosek przez likwidację procedur odrębnych od przyjętych w udip  Zmiana koncepcji funkcjonowania BIP-ów (np. sankcje za niepublikowanie w nich informacji)  Opracowanie i realizacja strategii promowania otwartości wśród urzędników i obywateli  Zmiana regulacji dot. ponownego wykorzystywania informacji publicznej  Przy Ocenie Skutków Regulacji badanie wpływu projektowanych przepisów na jawność i przejrzystość działania podmiotów zobowiązanych

Otwartość danych publicznych – najważniejsze problemy  Brak całościowych uregulowań prawnych.  Niepopularność systemów elektronicznego obiegu dokumentów.  Rozproszenie i nieskatalogowanie zbiorów danych.  Brak dobrych praktyk związanych z udostępnianiem danych. –Brak wiedzy urzędników, faworyzowanie „wygodnych” rozwiązań (skany, PDFy, zamknięte formaty) –Interoperacyjność nie jest warunkiem wyboru konkretnych rozwiązań IT. –Niechęć do publikowania danych. –Brak aktualizacji danych będących w posiadaniu urzędów.

Otwartość danych publicznych – najważniejsze rekomendacje  Egzekwowanie obowiązku publikowania danych w otwartych formatach.  Zagwarantowanie dostępu i prawa do ponownego wykorzystania danych finansowanych ze środków publicznych, uregulowanie kwestii prawnoautorskich.  Reforma BIP, nakaz publikowania nowoutworzonych zbiorów danych w sieci.  Doprowadzenie CRIP do portalu zbliżonego do data.gov.uk.  Utworzenie zbioru „dobrych praktyk” udostępniania danych, obowiązkowego dla podmiotów realizujących zadania publiczne.  Edukacja osób odpowiedzialnych za pracę na danych w instytucjach publicznych.