Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Psychologia Zarządzania
SUKCES.
Bez pozytywnej motywacji zdobywanie wiedzy przekształca się w uciążliwą, mozolną prace. "Tego się trzeba nade wszystko strzec, aby nie znienawidził nauki.
Przygotował: Jan Płoszczyca Czas prezentacji: 30 min.
Centrum Wolontariatu Wolontariat formą zdobywania doświadczenia zawodowego Dadaj, 8 czerwca 2005.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
NeuroDevelopmental Treatment
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
WYCHOWANIE WSPÓLNĄ TROSKĄ RODZINY I SZKOŁY
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku
Normy praktyki zawodowej
KULTURA ORGANIZACYJNA
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Sczawieńska 2
PRAWA CZŁOWIEKA.
Prezentacja multimedialna
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Psychologia w zarządzaniu
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Potrzeby ludzkie i ich rodzaje
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
GRC.
Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchowa Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Wiedza o społeczeństwie
wyjazdów turystycznych
Zasady dobrej komunikacji
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
WYKŁAD III MOTYWACJA DO PRACY.
Psychologia w zarządzaniu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Psychologia w zarządzaniu
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
ROLA ŚWIETLICY W ZASPOKAJANIU POTRZEB DZIECI SZEŚCIOLETNICH
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjny Kapitał Ludzki
Pojęcie instytucji społecznej
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Potrzeby i motywacja.
Podstawy aktywności ruchowej
Harmonia i ład społeczny
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
RODZINA.
Potrzeby ludzkie i źródła ich powstawania
Wyznaczanie celów SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Postawa nauczyciela wobec trudnych zachowań uczniów
Skierniewice, Al. Niepodległości 4 tel. (0-46) , (0-46) fax. (0-46)
JAKOŚĆ PRZESTRZENI – JAKOŚĆ ŻYCIA Proseminarium i seminarium licencjackie na kierunku gospodarka przestrzenna dr hab. Sylwia Kulczyk, dr Katarzyna Duda-Gromada.
Motywacja Instytut Nauk Administracyjnych Uniwersytet Wrocławski.
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska Doradca zawodowy Gimnazjum nr 10 w Gliwicach.
Psychologia rozwoju dziecka
Motywacja © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
Organizacja działalności gospodarczej. Działalność gospodarcza Art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej mówi, że jest.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Proces przewodzenia i kontrolowania
TEORIE I MODELE MOTYWOWANIA
Kultura współczesnego świata
Psychologia w zarządzaniu
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt: OBSERWATOR RYNKU PRACY REGIONU WAŁBRZYSKIEGO Doradztwo edukacyjno – zawodowe z zakresu rynku pracy www.walbrzych.obserwatorrynku.pl Realizator projektu: Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10 58-300 Wałbrzych Tel. 074 8880900 / Fax. 074 8880972

EDUKACJA DLA POTRZEB RYNKU PRACY

Będę pracownikiem – praca jako wartość i źródło zaspokajania potrzeb człowieka Praca – przykłady definicji: Praca - to działalność wykonywana dla uczynienia zadość czyimś istotnym potrzebom (T. Kotarbiński) Praca - to każda celowa czynność, społecznie użyteczna lub doniosła i zapewniająca określoną pozycję w społeczeństwie (J. Szczepański) Praca - jest zbiorem wysiłków ludzkich wykonywanych dla utrzymania egzystencji człowieka i podwyższenia jej poziomu, a zawiera dostosowane do zadań pracowniczych układy i struktury czynności sensomotorycznych i intelektualnych, prowadzących do produkcji dóbr materialnych, usług i wytworów kultury (T. Nowacki)

Hierarchia potrzeb (A. Maslow) Lista potrzeb, od najmniej ważnych do najważniejszych, prezentuje się następująco: potrzeby fizjologiczne: podstawowe potrzeby ludzkie, obejmujące: pokarm, powietrze, wodę, sen, aktywność; potrzeby bezpieczeństwa: potrzeba fizycznego zabezpieczenia i psychologicznego bezpieczeństwa oraz stabilności; potrzeby przynależności i miłości: potrzeba bycia kochanym, więzi uczuciowej, przyjaźni i przynależności; obejmują interakcje z innymi ludźmi i ich akceptację; potrzeby szacunku: potrzeba szacunku dla siebie, poczucia własnej wartości, podziwu i poważania ze strony innych ludzi; potrzeba samorealizacji: potrzeba spełnienia siebie, wykorzystania wszystkich możliwości i zdolności.

Praca jako źródło zaspokajania potrzeb Potrzeby fizjologiczne wynikające z działania organizmu człowieka są najsilniejszym determinantem naszego działania. Są one wrodzone i jeśli któraś z nich nie jest zaspokojona w zadawalającym dla człowieka wymiarze to wypiera inne potrzeby. Od zarania ludzkości to właśnie poprzez ukierunkowaną aktywność człowieka możliwe było zaspokajanie potrzeb z tej grupy.

Potrzeby bezpieczeństwa są silnie odczuwaną koniecznością redukcji wszystkich zagrożeń, uwolnienia od lęku, niepokoju i niepewności. Są one jednocześnie potrzebą ładu, porządku, przestrzegania pewnych praw, opieki silnego protektora. Praca może zaspokajać potrzeby z tej grupy w dwojaki sposób: po pierwsze dostarczając środków do zapewnienia bezpieczeństwa ekonomicznego, materialnego człowieka, a po drugie poprzez obowiązujące w toku jej świadczenia reguły i normy, porządkując jego egzystencję.

Potrzeby przynależności, miłości i akceptacji powodują, że człowiek szuka kontaktów społecznych – ludzkich grup odniesienia dla swojego życia i działania. To właśnie one sprawiają, że szukamy zrozumienia, chętnie dążymy do tworzenia grup nieformalnych, pragniemy przyjaźni. I znowu poprzez pracę zyskujemy poczucie przynależności do pewnego kręgu ludzi związanego z wykonywaną przez nas profesją.

Potrzeby szacunku (prestiżu i uznania) wiążą się z dążeniem człowieka do uzyskania dobrego statusu społecznego, sukcesu i autonomii działania. Te potrzeby powoduje, że zdobywamy się czasem na bohaterskie wyczyny i spektakularne osiągnięcia. Kiedy zaspokoimy te potrzeby czujemy się ważni i wartościowi, wzrasta nasze poczucie wiary we własne siły i możliwości. Praca stwarza ogromne pole do działań tego rodzaju, a każdy sukces osiągany w toku jej wykonywania może być znaczącym elementem motywacji do dalszych wysiłków.

Potrzeby samorealizacji to ta grupa, która stanowi wierzchołek opracowanej przez Maslowa piramidy potrzeb. Mają one wybitnie indywidualny charakter. Przejawiają się dążeniem do maksymalnego wykorzystania własnych uzdolnień, kwalifikacji i predyspozycji – słowem do pełnego zrealizowania siebie. Osobisty charakter tej potrzeby sprawia, że ludzie poszukują spełnienia w różnych obszarach swojego życia, z których jednym z bardzo istotnych jest praca zawodowa.