Nowy egzamin gimnazjalny 2012 w części matematyczno - przyrodniczej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
Procedury egzamin gimnazjalny
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
Materiał został opracowany w trzech częściach:
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
opracowała: Sławomira Suska
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
23, 24, 25 kwietnia 2013 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin gimnazjalny r.sz. 2014/2015.
Nowa formuła egzaminu maturalnego od 2015 roku
Egzamin gimnazjalny 2015 Podstawy prawne i organizacja
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( DzU z 2015 r. poz. 2156 ze zmianami)     2. Rozporządzenie Ministra Edukacji.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN ÓSMOKLASISTY W ROKU SZKOLNYM 2018/2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Zapis prezentacji:

Nowy egzamin gimnazjalny 2012 w części matematyczno - przyrodniczej

Program szkolenia 1.Zasady przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego. 2.Zmiany w egzaminie gimnazjalnym w części MP. 3.Nowe zadania egzaminacyjne z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. 4.Ćwiczenia w opracowywaniu zróżnicowanych form zadań.

Dlaczego zmiany ? nowa Podstawa programowa kształcenia ogólnego (Rozp. MEN z dnia 23 grudnia 2008 r.) zmiana warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Rozp. MEN z dnia 20 sierpnia 2010 r.)

Czego dotyczą zmiany w egzaminie gimnazjalnym? -Zakres wymagań egzaminacyjnych -Struktura egzaminu -Konstrukcja arkuszy egzaminacyjnych -Czas trwania egzaminu -Komunikowanie wyników egzaminu

Co będzie sprawdzane na egzaminie? Egzamin będzie sprawdzał opanowanie przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w wymaganiach ogólnych i szczegółowych zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla III etapu edukacyjnego (może odnosić się także do wybranych przedmiotów nauczania z wcześniejszych etapów).

Jaka jest forma egzaminu? Egzamin ma formę pisemną, a przystąpienie do niego jest warunkiem ukończenia gimnazjum.

Jaka jest struktura egzaminu? Egzamin składa się z 3 części, ale każda ma inną strukturę niż dotychczas. Każda część egzaminu przeprowadzana jest innego dnia.

Część humanistyczna egzaminu składa się z dwóch części, które obejmują swym zakresem następujące przedmioty: - historię i wiedzę o społeczeństwie - język polski.

Zadania z języka polskiego mogą mieć formę zamkniętą lub otwartą. Wśród zadań otwartych z języka polskiego znajduje się dłuższa wypowiedź pisemna. Zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie mają wyłącznie formę zamkniętą. Są zróżnicowane pod względem sprawdzanych wiadomości i umiejętności, poziomu trudności, sposobu udzielania odpowiedzi. Mogą występować pojedynczo lub w wiązkach tematycznych odwołujących się do różnych epok i różnorodnej tematyki, a także do zróżnicowanych materiałów źródłowych.

Część matematyczna składa się także z dwóch części, które sprawdzają wiedzę i umiejętności z - przedmiotów przyrodniczych (fizyka, chemia, biologia i geografia) - matematyki.

Zadania z matematyki mogą mieć formę zamkniętą lub otwartą. W nowym zestawie egzaminacyjnym z matematyki (w por ó wnaniu z dotychczasowym egzaminem gimnazjalnym) mniej będzie zadań sprawdzających znajomość algorytm ó w i umiejętność posługiwania się nimi w typowych zastosowaniach, więcej natomiast zadań sprawdzających rozumienie pojęć matematycznych oraz umiejętności dobierania własnych strategii matematycznych do nietypowych warunk ó w. Zadania z przedmiotów przyrodniczych mają wyłącznie formę zadań zamkniętych.

Czas trwania egzaminu Czas trwania egzaminu został wydłużony ze 120 minut do 150 minut w części: -humanistycznej -matematyczno-przyrodniczej. Część językowa trwa 60 minut na każdym poziomie. W każdej części możliwe wydłużenie czasu trwania egzaminu.

Jak prezentowane będą wyniki egzaminu? Wyniki z egzaminu podane będą w podziale na wyniki częściowe: - polonistyczny, - historyczno-społeczny, - matematyczny, - przyrodniczy, - z języka obcego – poziom podstawowy, - z języka obcego – poziom rozszerzony (dla tych, którzy kontynuowali naukę), - z drugiego języka obcego – poziom podstawowy (jeśli uczeń chce przystąpić dodatkowo), - z drugiego języka obcego – poziom rozszerzony (dla tych, którzy kontynuowali naukę).

Każdy uczeń otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach swojego egzaminu. Dla każdego z powyższych zakresów będą podane dwie liczby: wynik procentowy oraz wynik centylowy.

Wynik procentowy to odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które zdający zdobył za zadania mierzące wiadomości i umiejętności z danego zakresu. Na przykład jeśli zdający za zadania matematyczne zdobył 23 punkty spośród 30 możliwych do zdobycia, to uzyska wynik procentowy równy 77. Wyniki egzaminu gimnazjalnego w skali procentowej ustala komisja okręgowa na podstawie liczby punktów przyznanych przez egzaminatorów.

Wynik centylowy to odsetek liczby gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego zakresu wynik taki sam lub niższy niż zdający. Na przykład zdający, którego wynik centylowy w zakresie matematyki wynosi 85, dowie się, że 85% wszystkich gimnazjalistów uzyskało za zadania matematyczne wynik taki sam jak on lub niższy, a 15% gimnazjalistów uzyskało wynik wyższy. Wyniki egzaminu gimnazjalnego w skali centylowej ustala Komisja Centralna na podstawie wyników ustalonych przez komisje okręgowe.

Egzamin w 2012 roku Część humanistyczna odbędzie się 24 kwietnia 2012 r. (wtorek): – z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie egzamin rozpocznie się o godzinie 9.00 i będzie trwał 60 minut · dla uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania egzaminu może zostać przedłużony nie więcej niż o 20 minut – z zakresu języka polskiego egzamin rozpocznie się o godzinie i będzie trwał 90 minut · dla uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania egzaminu może zostać przedłużony nie więcej niż o 45 minut

Część matematyczno - przyrodnicza odbędzie się 25 kwietnia 2012 r. (środa): – z zakresu przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia) egzamin rozpocznie się o godzinie 9.00 i będzie trwał 60 minut · dla uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania egzaminu może zostać przedłużony nie więcej niż o 20 minut – z zakresu matematyki egzamin rozpocznie się o godzinie i będzie trwał 90 minut · dla uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania egzaminu może zostać przedłużony nie więcej niż o 45 minut

Część z języka obcego nowożytnego odbędzie się 26 kwietnia 2012 r. (czwartek): – na poziomie podstawowym egzamin rozpocznie się o godzinie 9.00 i będzie trwał 60 minut · dla uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania egzaminu może zostać przedłużony nie więcej niż o 20 minut – na poziomie rozszerzonym egzamin rozpocznie się o godzinie i będzie trwał 60 minut · dla uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania egzaminu może zostać przedłużony nie więcej niż o 30 minut

Kilka pytań dotyczących zasad przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego

Pytanie 1 Czym skutkuje nieprzystąpienie ucznia do egzaminu gimnazjalnego z jednego z zakresów pierwszej (GH) lub drugiej (GMP) części egzaminu gimnazjalnego?

Odpowiedź: Uczeń obowiązany jest przystąpić ponownie do całej części egzaminu (Rozp. MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów (…) z dnia 30 kwietnia 2009r.)

Pytanie 2 Jakie konsekwencje ponosi uczeń, który musi przystąpić do trzeciej części egzaminu gimnazjalnego na dwóch poziomach, a przystąpił tylko do poziomu podstawowego lub rozszerzonego?

Odpowiedź: Uczeń nie uzyska świadectwa ukończenia gimnazjum!

Pytanie 3 Czy laureaci, np. z matematyki, zwalniani są z całej części egzaminu, czy tylko z zakresu matematyki?

Odpowiedź: Zgodnie z obowiązującymi przepisami uczeń na egzaminie gimnazjalnym w roku 2012 będzie zwolniony z obowiązku przystąpienia do części matematyczno – przyrodniczej tego egzaminu.

Pytanie 4 Czy w przypadku stwierdzenia niesamodzielności rozwiazywania testu z matematyki przewodniczący SZE przerywa i unieważnia tylko test z matematyki, czy również napisany wcześniej test z przedmiotów przyrodniczych?

Odpowiedź: W przypadku stwierdzenia niesamodzielności na teście z matematyki PSZE unieważnia uczniowi całą część matematyczno – przyrodniczą.

Jak przygotować uczniów do egzaminu? Podstawa – podstawa programowa oraz umiejętność doboru zadań sprawdzających opanowanie umiejętności w niej opisanych.

Przykłady zadań matematyka

Zadanie 1 *) VAT to podatek doliczany do cen towar ó w i usług. Cena powiększona o doliczony podatek VAT nazywana jest ceną brutto. W pewnym sklepie stawka VAT na wszystkie towary wynosi 22%. Jeśli znamy cenę brutto towaru z tego sklepu, to aby obliczyć jego cenę bez podatku, wystarczy I. od ceny brutto odjąć jej 22% TAK NIE II. podzielić cenę brutto przez 1,22 TAK NIE III. obliczyć 78% ceny brutto TAK NIE IV. pomnożyć cenę brutto przez 100 i wynik podzielić przez 122 TAK NIE V. podzielić cenę brutto przez 0,78 TAK NIE *) Informator gimnazjalny przygotowany przez Centralną Komisję Egzaminacyjną

Zadanie 2 *) Aby otrzymać kartę wstępu do klubu, należy poprawnie rozwiązać wylosowane zadanie. Ola i Ania wylosowały zadanie, które rozwiązywały wspólnie. Miały ocenić, czy podane zdania są prawdziwe. Jak oceniły, skoro weszły do klubu? Skoro , , to I TAK NIE II TAK NIE III TAK NIE IV TAK NIE *) Próbne zestawy egzaminacyjne Oficyna Edukacyjna * Krzysztof Pazdro

Zadanie 3 *) W pudełku znajduje się 30 los ó w loterii. 5 z tych los ó w jest wygrywających, 10 jest przegrywających, a wyciągnięcie jednego z pozostałych upoważnia do wyciągnięcia jeszcze jednego losu. Po wyciągnięciu los nie jest zwracany do pudełka. Pierwsza osoba, kt ó ra brała udział w tej loterii, wyciągnęła los przegrywający. Czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe? Zaznacz właściwą odpowiedź. I. Prawdopodobieństwo wyciągnięcia przez drugą osobę losu wygrywającego wzrosło. PRAWDA FAŁSZ II. Prawdopodobieństwo wyciągnięcia przez drugą osobę losu przegrywającego zmalało. PRAWDA FAŁSZ III. Prawdopodobieństwo wyciągnięcia przez drugą osobę losu upoważniającego do ponownego losowania nie zmieniło się. PRAWDA FAŁSZ *) Informator gimnazjalny przygotowany przez Centralną Komisję Egzaminacyjną

Zadanie 4 *). R ó wnoległobok, w kt ó rym stosunek długości sąsiednich bok ó w wynosi 2:3, podzielono wzdłuż przekątnej o długości 13 cm na dwa przystające tr ó jkąty. Obw ó d każdego z tych tr ó jkąt ó w jest r ó wny 33 cm. Czy podane zdania są prawdziwe? Zaznacz właściwą odpowiedź. I. R ó wnoległobok ma obw ó d 40 cm. TAK NIE II. R ó wnoległobok ma bok o długości 12 cm. TAK NIE III. Jeden z bok ó w r ó wnoległoboku jest dwa razy kr ó tszy od drugiego. TAK NIE *) Informator gimnazjalny przygotowany przez Centralną Komisję Egzaminacyjną

Zadanie 6 *) Na rysunku przedstawiono dwa r ó wnoległoboki ABCD i ABEF. Uzasadnij, że czworokąty CDAG oraz EFGB mają r ó wne pola. *) Informator gimnazjalny przygotowany przez Centralną Komisję Egzaminacyjną

Dziękuję za uwagę