SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU –

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w PO KL Gdańsk, 26 listopada 2010.
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Dofinansowanie projektów z zakresu edukacji ekologicznej ze środków krajowych NFOŚiGW Polkowice r.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi PROW 2014 – 2020 Sierpień 2013
i efektywność energetyczna w walce ze zmianami klimatu
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Oferta Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Beata Bartoszewska Seminarium dla przedsiębiorców.
11 Konkurs nr RPOWZ/1.1.3/2012/1 (3 konkurs na nowe technologie w ramach RPO WZ na lata ) Wnioskodawcy: Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.
FOTO Fundacje korporacyjne – sojusznik czy konkurent organizacji pozarządowych? Warszawa, 14 czerwca 2010 roku.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Ochrona środowiska, w tym środowiska ludzkiego poprzez m.in. redukcję zanieczyszczeń i promowanie odnawialnych źródeł energii Ochrona środowiska, ze szczególnym.
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Znaczenie efektywności energetycznej budynków w nowych państwach członkowskich UE A. Kiełbasa.
POZYSKIWANIE FUNDUSZY UNIJNYCH PRZEZ MŚP
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 Oś Leader Krzysztof Kwatera Renata Bukowska LM Consulting, Krzysztof Kwatera.
2012 Eko-PARP Elżbieta Rochalska Warszawa, r.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Wsparcie na wdrożenie CSR
W trosce o środowisko – zrównoważone zarządzanie zasobami wodnymi
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
Pozyskiwanie środków na promocję produktów regionalnych Bożena Pietras-Goc FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
kobiet – „Kobieta pracująca…”
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Cele, Priorytety, podstawowe informacje.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi PROW 2014 – 2020 Grudzień 2013.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Wdrażanie Osi I Przedsiębiorczość Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury w latach Poddziałania –
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU – Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych E R A Z M U S Projekt „Sądecki Wolontariat Pracowniczy – czas na start !” jest współfinansowany ze środków otrzymanych od  Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego – Fundusz Inicjatyw Obywatelskich SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU – DOŚWIADCZENIA PRAKTYCZNE Ewa Lech Nowy Sącz, 27.09.2010 r.

CZYM SĄ DOBRE PRAKTYKI CSR? Dobre praktyki biznesowe z zakresu CSR to sprawdzone w praktyce działania i programy/ projekty podejmowane przez firmy, które: Dotyczą konkretnych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa (HR, marketing, produkcja itd.) bądź całej firmy i podnoszą jakość i efektywność jej działań. Są skierowane do jednej lub wielu grup interesariuszy (pracownicy, dostawcy, klienci, społeczność lokalna itd.) i odpowiadają na ich konkretne potrzeby i/lub oczekiwania. Stanowią innowacyjne podejście do rozwiązania problemu i jednocześnie przynoszą korzyści dla firmy, stanowiąc wartość dodaną dla niej samej bądź społeczeństwa. Są powiązane z misją i wizją firmy, z jej wartościami i ogólną strategią. Mają określone kryteria sukcesu, które są mierzone i weryfikowane, zaś prowadzone działania są udoskonalane w miarę potrzeb. Informacje o nich są łatwe do uzyskania dla wszystkich zainteresowanych stron. Przynoszą korzyści wszystkim zainteresowanym stronom. Są elementem strategii CSRowej firmy (jeżeli firma taką strategię posiada).

DZIAŁANIA CSR - DOBRE PRAKTYKI Obszary działań CSR, najważniejsze z punktu widzenia MSP: Działania adresowane do pracowników. Działania na rzecz środowiska naturalnego i zrównoważonego rozwoju. Działania skierowane do społeczeństwa.

DZIAŁANIA CSR SKIEROWANE DO PRACOWNIKÓW – DOBRE PRAKTYKI: Inicjatywy adresowane do pracowników uwzględniają m.in.: Poprawę warunków pracy. Zwiększenie satysfakcji zawodowej. Równowagę na polu praca-życie prywatne. Równe szanse i różnorodność. Szkolenia i rozwój zawodowy pracowników. Komunikowanie/informowanie pracowników oraz włączenie ich w proces podejmowania decyzji w firmie. Odpowiedzialne i sprawiedliwe wynagradzanie lub pomoc finansową dla pracowników.

Firma dr Eris Podawana przez KE jako przykład polskiej firmy z grupy MŚP tworzącej przyjazne miejsce pracy. Firma prowadzi program szkoleniowy Laboratorium Zarządzania Eris, obejmujący pracowników wszystkich szczebli od pracowników liniowych produkcji po członków Zarządu. W firmie działa Centrum Szkoleniowe Dr Irena Eris, w którym prowadzone są szkolenia zawodowo-rozwojowe dla pracowników, współpracowników i klientów. Firma dofinansowuje naukę w szkołach wyższych. Na terenie firmy działa gabinet lekarski i pielęgniarski. Przeprowadzane są badania okresowe i szczepienia przeciw grypie (finansowane przez firmę). Kobiety dodatkowo mają zapewnioną opiekę ginekologiczną. Linie produkcyjne są specjalnie wyposażone w ergonomiczne krzesła, podnośniki do pakowania kartonów i inne udogodnienia. Pracownicy mogą korzystać z pożyczek, dofinansowania turnusów rehabilitacyjnych dla siebie i najbliższej rodziny (firma zatrudnia osoby z grupami inwalidzkimi). Pracownicy korzystają ze specjalnych zniżek na usługi w Kosmetycznych Instytutach Dr Irena Eris i w Hotelu SPA Dr Irena Eris w Krynicy Zdroju.

„BRE Bank SA” Firma w ramach programu rozwojowego i zarządzania „talentami” organizuje Konkurs BREmba. W programie może wziąć udział osoba, która przepracowała w firmie minimum 2 lata, uzyskała w ocenie rocznej co najmniej AS/AS, czyli „czwórkę” w pięciostopniowej skali i biegle włada językiem angielskim. Najlepsi pracownicy biorą udział w wewnętrznych studiach MBA na koszt banku. Dzięki temu programowi kadra banku jest wysoko wykwalifikowana i bank kształci sobie liderów, co zapewnia mu przewagę konkurencyjną. 

Firma kurierska „TNT Express Poland” W 2002 roku firma podjęła współpracę ze światowym Programem Żywnościowym ONZ. 2003 rok - uruchomiony został  Program Wolontariatu dla pracowników TNT. Firma każdego roku w krajach dotkniętych głodem organizuje trzymiesięczne staże, w ramach których podejmuje pracę 32 wolontariuszy. Wolontariusze zachowują w tym czasie wszystkie prawa pracownicze, w tym wynagrodzenie. W 2007 roku udział w programie wzięli po raz pierwszy Polacy. Polscy wolontariusze pomagali m.in. w Sudanie i Tanzani w czynnościach związanych m.in. z poprawą standardów kuchni szkolnych, udostępnianiem czystej wody pitnej, utrzymaniem higieny i organizacją żywienia. Ponadto brali również udział w akcji edukowania lokalnych społeczności w tym zakresie oraz pomagali przy modernizowaniu infrastruktury.

Program Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy Program został uruchomiony w czerwcu 2005 roku. Jego celem jest zachęcenie pracowników banku do wspierania swoją wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami różnorodnych przedsięwzięć społecznych. W latach 2005-2008 w prace na rzecz innych wolontariusze zaangażowali się prawie 6000 razy, a realizując 439 projektów przepracowali łącznie ponad 37 300 godzin.

Program Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy W ramach Programu Wolontariatu wolontariusze Citi Handlowy biorą udział m.in. w następujących projektach: Światowy Dzień Citi dla Społeczności. Wyjazdy integracyjne z wolontariatem. Wolontariat indywidualny. Akcja „Zostań asystentem św. Mikołaja”.

DZIAŁANIA CSR NA RZECZ ŚRODOWISKA NATURALNEGO – DOBRE PRAKTYKI: Inicjatywy CSR w zakresie ochrony środowiska skupiają się na: Projektowaniu przyjaznych dla środowiska produktów i procesów produkcyjnych. Efektywnym wykorzystywaniu zasobów. Ograniczeniu ilości wytwarzanych odpadów i zanieczyszczeń. Stosowaniu “ekologicznej oceny” dostawców w kontekście ich standardów środowiskowych. Informowaniu partnerów biznesowych, klientów i społeczeństwa o zagadnieniach związanych z ochroną środowiska.

„Nowy Styl Group” Firma do produkcji w swoich zakładach stosuje drewno, które pochodzi z kontrolowanej wycinki lasów i posiada Forest Stewardship Certificate (FSC). Produkcja drewnianych elementów odbywa się zgodnie z europejską normą środowiskową ISO 14001. Firma ogranicza emisję CO2 - energię cieplną stara się wytworzyć maksymalnie z odnawialnych źródeł wykorzystując odpady i pył drzewny. 99 % emitowanych przez firmę gazów jest poddawane oczyszczaniu. Ścieki przed wpuszczeniem do wód są filtrowane za pomocą wewnętrznej oczyszczalni. Od 2008 roku w firmie działa program edukacji środowiskowej „Bądź Eko-LOGICZNY” skierowany do pracowników, którego celem jest ukształtowanie świadomych, proekologicznych postaw oraz szerzenie przez nich ekologicznej świadomości wśród partnerów biznesowych, kooperantów, a nawet domowników.

Firma „Barlinek SA” Producent naturalnych podłóg drewnianych. Realizuje od 10 lat program marketingu zaangażowanego społecznie „Zasada 1 za 1”, którego celem jest odnowa zasobów leśnych w Polsce. W ramach programu, za każdą zakupioną przez klientów paczkę deski barlineckiej z logo akcji, sadzone jest jedno drzewko. W 2008 r. Barlinecki Las Klientów liczył już ponad 4,75 miliona sztuk. W roku 2008 akcję zapoczątkowano także na Ukrainie i w Rosji. Rozsądne gospodarowanie surowcem – dostarczane do zakładu drewno jest wykorzystywane niemal w 100%, a z reszty kłody powstaje pelet oraz biomasa służąca do wytwarzania energii cieplnej. Zaangażowanie w ochronę środowiska firmy Barlinek S.A. potwierdzają liczne certyfikaty, m.in. Forest Stewardship Council (FSC). Duża produkcja własnej energii cieplnej spowodowała także zmiany w technologii produkcji, czego skutkiem jest zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, na korzyść odnawialnej.

INICJATYWY CSR ADRESOWANE DO SPOŁECZEŃSTWA – DOBRE PRAKTYKI: Inicjatywy CSR adresowane do społeczeństwa mogą dotyczyć: Wsparcia finansowego lub materialnego lokalnych instytucji użyteczności publicznej. Integracji społecznej i/lub integracji z rynkiem pracy na poziomie społeczności. Poprawy lokalnej infrastruktury. Wsparcia społeczeństwa rozumianego w szerszym kontekście.

Koncern kosmetyczny „Avon Cosmetics Polska” Od 1998 roku Avon prowadzi w Polsce „Wielką Kampanię Życia Avon Kontra Rak Piersi”. Kampania jest częścią światowego programu Fundacji Dla Kobiet Avon Cosmetics Inc. W ramach tej kampanii firma zrealizowała 2 programy: „Różowa Wstążeczka”, „Twoje Pierwsze USG Piersi”. Zrealizowano 20 tys. imprez Avon połączonych z badaniami i udzielaniem porad. Przeprowadzono we wszystkich szkołach ponadgimnazjalnych w Polsce program - edukacyjny dla dziewcząt - "Różowa Wstążeczka”. Przebadano ponad 50 tys. kobiet. W ramach działań w Polsce przeznaczono na walkę z chorobą ponad 12 milionów złotych!.

Koncern kosmetyczny „Avon Cosmetics Polska” W tym roku w ramach kampanii „Wielka Kampania Życia Avon Kontra Rak Piersi” realizowana jest akcja Adam, mająca na celu zwrócenie uwagi na rolę mężczyzn w profilaktyce raka piersi oraz podkreślenie znaczenia jakie ma dla kobiet miłość, troska oraz wsparcie ze strony płci przeciwnej.

Telekomunikacja Polska S.A. „Telefon do Mamy” to autorski projekt TP realizowany od 2003 r. w ramach programu charytatywnego „Telekomunikacja Polska Dzieciom”. Telefon do Mamy działa na ponad 1000 oddziałach, czyli na niemal każdym dziecięcym oddziale szpitalnym w Polsce. Zakłada on udostępnienie dzieciom w szpitalach kolorowych, przyjaznych im aparatów telefonicznych, z których korzystają bezpłatnie dzięki specjalnym kartom telefonicznym, dostarczanym przez TP.

Producent wody „Dobrawa”

Firma Danone Firma od 2003 r. wdraża „Program Podziel się Posiłkiem”. Część zysków ze sprzedaży produktów Danone oznaczonych talerzykiem „Podziel się Posiłkiem” firma przekazuje na dożywianie dzieci. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w szkołach podstawowych na zlecenie Danone i Banków Żywności (MillwardBrown 2009) 170 tysięcy dzieci cierpi z powodu niedożywienia, a ponad 70 tys. dzieci je tylko to, co dostanie w szkole. Trzy filary programu „Podziel się Posiłkiem”: POMOC – firma przekazuje pieniądze i żywność. WSPARCIE – firma przekazuje pieniądze na dobre pomysły. DZIAŁANIA – firma przekazuje pieniądze i dobre pomysły.

Firma Danone Dotychczas, w ramach Programu „Podziel się Posiłkiem”, do najbardziej potrzebujących dzieci w Polsce trafiło ponad 9 milionów posiłków. 24-25 września 2010 - Ogólnopolska Zbiórka Żywności Podziel się Posiłkiem. Listopad 2010 - inauguracja kolejnej edycji Programu Grantowego Danone "Masz pomysł? Podziel się Posiłkiem!”.

Dziękuję za uwagę!