Stopień wykorzystania technologii informacyjnej przez uczniów klas III gimnazjum w kontaktach z bibliotekami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Zainteresowania czytelnicze uczniów klas 1-3 Rok szkolny 2009/2010
Liczby pierwsze.
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Oczekiwania użytkowników książek elektronicznych.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
(na podstawie badań ankietowych)
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
Analiza wyników ankiety
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Multimedialne centrum informacji
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie Biblioteka szkolna.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Nr 35 w Warszawie Zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej oferty.
Wykonanie: Natalia Gielecińska Klasa IIe
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Gmina Grodzisk Maz. w liczbach
Biblioteka szkolna.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
młodzieży gimnazjalnej
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Gmina Grodzisk Maz. w liczbach Gmina Grodzisk Mazowiecki zajmuje powierzchnię 107 km2. W jej skład wchodzą: miasto Grodzisk Mazowiecki (1 319 ha) oraz.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH FILIA W BUSKU-ZDROJU ul. Armii Krajowej Busko-Zdrój tel. / fax
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Dlaczego warto korzystać z
METODY I FORMY PRACY Z CZYTELNIKIEM W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Zapis prezentacji:

Stopień wykorzystania technologii informacyjnej przez uczniów klas III gimnazjum w kontaktach z bibliotekami

ankieta została przeprowadzona w roku 2009; w badaniu uczestniczyły trzy kutnowskie gimnazja; odpowiedzi udzieliło w sumie 120 uczniów; większość pytań znajdujących się ankiecie dawała możliwość wielokrotnego wyboru; kolor czerwony Gimnazjum nr 1 kolor zielony Gimnazjum nr 2 kolor granatowy Gimnazjum nr 3

1. Jakie narzędzia wykorzystujesz do lekcji? edytor tekstu: 24, 21, % arkusz kalkulacyjny: 4, 3, % kreator prezentacji: 11, 9, % programy graficzne: 7, 5, % Internet: 36, 35, % inne: 5, 3, % książki, encyklopedie

tak: 38, 38, % nie: 2, 2, % 2. Czy posiadasz stały dostęp do Internetu?

dom: 38, 38, % biblioteka: 2, -, % szkoła: 1, 3, % inne: 5, 2, % kafejka, u koleżanki/kolegi 3. Gdzie najczęściej korzystasz z Internetu?

4. Czy biblioteka odgrywa istotną rolę w trakcie zdobywania przez Ciebie doświadczenia? tak: 26, 25, % często wypożyczam książki; mogę korzystać z książek niedostępnych nigdzie indziej; czytanie książek rozwija moją wyobraźnię; biblioteka pomaga pozyskiwać informacje; książki są wiarygodnym źródłem informacji; mam możliwość korzystania z wielu źródeł jednocześnie; zapewnia stały dostęp do lektur i źródeł informacji;

nie: 14, 15, % w ogóle nie korzystam z biblioteki; czytam skróty lektur w Internecie, wolę korzystać z Internetu; korzystam z zasobów domowych; korzystam z innych bardziej dostępnych źródeł; panuje zbyt niemiła atmosfera; nie czytam dużo; prasę, Internet i encyklopedię mam w domu; słaba oferta; Dwie osoby spośród ankietowanych nie wskazały czy biblioteka odgrywa istotną rolę w trakcie zdobywania przez nich wykształcenia

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi Filia w Kutnie: 6, 4, % Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Kutnie: 36, 38, 28 85% biblioteka szkolna: 38, 38, 38 95% inne: -, 1, % 5. Które z bibliotek funkcjonujących na terenie Twojego miasta odwiedziłeś?

przynajmniej raz w tygodniu: 7, 11,15 27,5% raz w miesiącu: 22, 16, 11 40,83% rzadziej niż raz w miesiącu: 9, 11, 12 26,67% nie bywam w bibliotekach: 2, 2, 2 5% 6. Jak często chodzisz do biblioteki?

komputerowej (przygotowanie pomocy do lekcji): 6, 12, 10 23,33% internetowej (bezpłatne surfowanie): 4, 12, 13 24,17% multimedialnej (płyty CD, kasety video): 6, 5, 4 12,5% czytelniczej (książki, czasopisma): 35, 34, 35 86,67% inne: -, 2, - 1,67% 7. Biblioteka jest dla Ciebie źródłem informacji?

lekcje biblioteczne: 5, 6, 5 13,33% jak radzić sobie ze stresem; nauka szybkiego czytania; sławni autorzy i ich twórczość; bohaterowie filmowi i teatralni; wystawy, konkursy: 23, 18, 17 48,33% spotkania autorskie: 28, 30, 15 60,83% imprezy czytelnicze (m. in. obchody, jubileusze): 6, 11, 3 16,67% inne: 1, 4, 6 9,17% debaty, nic mnie nie zachęci do korzystania; 8. Jakie przedsięwzięcia są w stanie zachęcić Cię do odwiedzania biblioteki?

kiedy będzie łatwiejszy dostęp do komputerów; duża przestrzeń i spokój; gdy szybciej będą się tam pojawiać nowości wydawnicze; lepsza oferta (filmy i ciekawsze książki o tematyce młodzieżowej); dłuższe godziny otwarcia i pracujące soboty; więcej egzemplarzy poczytnych tytułów; więcej konkursów i spotkań autorskich; milsza obsługa (przyjemna atmosfera); lepsze wyposażenie (nowocześniejszy sprzęt i nośniki informacji); lepsza jakość książek; gdy będzie działało koło poetyckie dla osób lubiących pisać; 9. Kiedy biblioteka stanie się dla Ciebie miejscem przyjaznym i bardziej atrakcyjnym?

ze strony www: 22, 13, 15 41,67% od innych użytkowników: 19, 23, 27 57,5% z ogłoszeń, ulotek, plakatów: 11, 12, 3 21,67% z innych źródeł (jakich): 4, 6, 6 13,33% wizyta osobista, od bibliotekarzy 10. Skąd czerpiesz informacje o usługach i zasobach biblioteki?

kontakt: osobisty: 24, 24, 24 60% telefoniczny: 12, 11, 6 24,17% owy: 17, 14, 14 37,5% GG: 19, 16, 20 45,83% skype: 6, 4, 7 14,17% blog/forum: 5, 5, 3 10,83% inny: 1, 2, 3 5% sms, nie szukam kontaktu z biblioteką 11. Jaka forma kontaktu z biblioteką jest/byłaby dla Ciebie najodpowiedniejsza?

Wnioski końcowe pierwszoplanową rolę dla gimnazjalisty kutnowskiego odgrywa biblioteka szkolna. Niewiele ustępuje jej Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna; uczniowie wolą osobiście odwiedzać bibliotekę. Deklarują, że gdy nie mają takiej możliwości chętnie by skorzystali z komunikatora GG lub poczty elektronicznej; blisko połowa respondentów uważa, że biblioteka wcale nie jest potrzebna w trakcie zdobywania wykształcenia; daje się zauważyć wpływ lokalizacji szkoły na korzystanie z bibliotek innych niż szkolna;

Dziękuję za uwagę Prezentację przygotował Michał Wenerski