KANONY DOGOTERAPII.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metoda integracji sensorycznej
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
NeuroDevelopmental Treatment
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Dojrzałość szkolna dziecka
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Przystań - przyjazny mikroświat, przyjazny świat Projekt realizowany przez: Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Problemami Emocjonalnymi SPOZA Projekt jest.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
W jaki sposób psy i koty pomagają w leczeniu dzieci?
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Zabawy FundaMentalne dla przedszkoli
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI.
Przygotowanie dziecka do szkoły
Dzieciństwo jest snem rozumu
HIPOTERAPIA.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Integracja sensoryczna
Prezentacja multimedialna
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Metoda Ruchu Rozwijającego
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
FUNDACJA ISKRA ZAPRASZA NA PREZENTACJĘ Nie ma na świecie przyjażni,która trwa wiecznie jedynym wyjątkiem jest ta,którą obdarza nas Pies Konrad lorenz.
DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
Felinoterapia.
DOWN JESTEM PRZECIW.
Sala Doświadczania Świata
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
TERAPIE ZNANE I MNIEJ ZNANE
Rola rehabilitacji w leczeniu dzieci z FASD.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
IV Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Autyzm. Autyzm wczesnodzieci ę cy, autyzm g łę boki, zespó ł Kannera – skomplikowany zespó ł upo ś ledzenia rozwoju, w którym istotn ą rol ę odgrywa funkcjonowanie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
placówka przyjazna uczniom
lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra
DOGOTERAPIA W PRZEDSZKOLU
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
Fetal Alcohol Syndrome (FAS) Płodowy Zespół Alkoholowy
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Aktywny chory. Aktywna rodzina.
Zapis prezentacji:

KANONY DOGOTERAPII

Definicja dogoterapii Dogoterapia (kynoterapia)- jedna z form zooterapii (animaloterapii), wykorzystująca odpowiednio wyszkolne psy. Jest to metoda wspomagająca, stanowiąca uzupełnienie kompleksowej rehabilitacji (psychicznej, społecznej, fizycznej) pacjenta.

Formy dogoterapii Spotkanie z psem- zajęcia z psem, które mają na celu stworzenie pozytywnego kontaktu pomiędzy uczestnikami a psem. W trakcie spontanicznej, radosnej zabawy (ukierunkowanej przez prowadzącego) uczestnicy przyzwyczajają się do kontaktu z psem,głaszczą go, wydają polecenia. Zajęcia stumulują rozwój zmysłów, pobudzają aktywność. Edukacja z psem- zajęcia mają na celu usprawnianie sfery intelektualnej i poznawczej. Pies uczestnicząc aktywnie w zajęciach motywuje do nauki i poprzez stworzenie przyjaznych warunków emocjonalnych zwieksza możliwość przyswojenia wiedzy.

Formy dogoterapii cd Terapia z psem- jest to zestaw ćwiczeń, ukierunkowanych na konkretny, zaplanowany cel z zakresu kompleksowej rehabilitacji, do których układana jest konkretna metodyka w porozumieniu ze specjalistą (lekarzem, rehabilitantem). Charakteryzuje się indywidualnym podejściem do każdego uczestnika, jego możliwości i potrzeb.

Jakich problemów dotyczy dogoterapia? Z kontaktu z psami mogą skorzystać osoby z następującymi zaburzeniami; mózgowe porażenie dziecięce, autyzm, nerwice ADHD Zespół Downa urazy i choroby rdzenia kręgowego i mózgu wady postawy zaburzenia lękowe i nastroju uszkodzenia wzroku, słuchu, niepełnosprawność intelektualna trudności w szkole

Efekty dogoterapii zwiększenie poczucia bezpieczeństwa wyciszenie zachowań agresywnych wyzwala potrzebę spontanicznej komunikacji zmniejsza nadwrażliwość na bodźce dotykowe ułatwia nawiązanie kontaktu wydłuża czas koncentracji uwagi rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe rozwija spontaniczną aktywność rozwija spostrzegawczość buduje poczucie własnej wartości stymuluje zmysły, ćwiczy koncentrację, koordynację ruchów, orientację przestrzenną uczy samodzielności i odpowiedzialności działa na receptory słuch-wzrok-dotyk

Nasze psy Bruno ur.20.01.2012r Cavalier King Charles Spaniel Właściciel i przewodnik- Małgorzata Jarocka

Nasze psy Brutus ur Właściciel i przewodnik- Małgorzata Nadolska