Inicjatywa zainteresowanego!!!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katedra Teorii i Historii Ekonomii
Advertisements

Przewody doktorskie, postępowania o nadania stopnia doktora habilitowanego i tytułu profesora Antoni Różalski.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
SYSTEM EWALUACJI DOROBKU NAUKOWEGO PRACOWNIKA UNIWERSYTETU ŚLĄSKIEGO
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Ocena jednostek naukowych Nowelizacja Ustawy o stopniach naukowych
Wyniki działalności naukowej pracownika w latach Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 sierpnia 2008 r. w sprawie programu Patent Plus – wsparcie patentowania wynalazków Patrycja.
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Prof. dr hab. Bogdan Nogalski
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
w ustawie o stopniach i tytule naukowym RW
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Ustawa z dnia 14 marca 2003 roku o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Ocena parametryczna jednostek naukowych za lata: 2005 – 2009 Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 maja 2010 r.
Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu POSTĘPOWANIE HABILITACYJNE
Spotkanie z doktorantami
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Zmiany w statucie AktualniePo zmianie § Instytut można utworzyć, jeżeli w proponowanym składzie osobowym, liczącym przynajmniej piętnastu.
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
dr hab. Anna Organiściak-Krzykowska, prof. UWM
01 \ Cel i adresaci programu 02 \ Warunki udziału w konkursie 03 \ Wnioskodawcy 04\ Przedmiot programu 05 \ Kryteria i tryb oceny wniosków 06 \ Najczęściej.
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium doktoranckie – 2-4 rok
1 USTAWA z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule.
XX Jubileuszowe Seminarium PTM 2014
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium Rektora – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
CENTRALNA KOMISJA ds. STOPNI I TYTUŁÓW
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zmiany w rozporządzeniu dot. szczegółowego trybu przeprowadzania czynności w przewodach oraz w postępowaniu o nadanie tytułu.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Tryb postępowania w przewodzie habilitacyjnym. Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach i tytule naukowym z późniejszymi zmianami (Dz.U.
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium projakościowe – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Obowiązek sprawozdawczy jednostek naukowych na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Doktorat i habilitacja 1 Zmiany przepisów Uprawnienia do nadawania stopnia doktora może otrzymać jednostka organizacyjna zatrudniająca co najmniej 8 osób.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Podstawy prawne i najważniejsze dokumenty Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz stopniach i tytule w zakresie sztuki.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
I DZIEŃ DOKTORANTA Stypendium START – Doktorat wdrożeniowy
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Ustawa z dnia r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw. W ustawie z dnia r. o stopniach.
Studenckie Granty Badawcze 2018
Ewaluacja jakości działalności naukowej
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Ustawa z 20 lipca 2018 r. Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce
PROJEKT ZARZĄDZENIA PROCEDURA DYPLOMOWANIA
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Stopień doktora i kształcenie doktorantów
Stopień doktora i kształcenie doktorantów
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Inicjatywa zainteresowanego!!! Habilitacja po nowemu Inicjatywa zainteresowanego!!!

I krok zainteresowanego!!! Wniosek z dnia 2012.01.09 o przeprowadzenie postępowania habilitacyjnego w dziedzinie: Nauki o Ziemi w dyscyplinie: Geofizyka 1. Imię i Nazwisko: XXX DXXXariusz Malczewski 2. Stopień doktora/ kwalifikacje I stopnia: doktor nauk fizycznych 3. Wskazanie jednostki organizacyjnej do przeprowadzenia postępowania habilitacyjnego: Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk, ul. Księcia Janusza 64, 01-452 Warszawa 4. Wnoszę o głosowanie komisji postępowania habilitacyjnego w trybie tajnym 1). 1 ) 5. Przyjmuję do wiadomości, iż wniosek wraz z autoreferatem zostanie opublikowany na stronie internetowej Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów, zgodnie z obowiązującymi przepisami. …………………………………………… podpis Wnioskodawcy Załączniki: 1. Odpis dyplomu doktorskiego 2. Autoreferat z opisem osiągnięcia naukowego (w języku polskim) 3. Autoreferat /Curriculum Vitae/ z opisem osiągnięcia naukowego (w języku angielskim) 4. Wykaz opublikowanych prac naukowych (w języku polskim) 5. Wykaz opublikowanych prac naukowych (w języku angielskim) 6. Informacje dodatkowe o osiągnięciach dydaktycznych i współpracy z innymi ośrodkami naukowymi 7. Oświadczenia autora i współautorów osiągnięcia naukowego 8. Cykl dziewięciu monotematycznych publikacji stanowiących osiągnięcie naukowe Uwaga: można wskazać własną jednostkę naukową !!!

Autoreferat Rozwój kariery akademickiej Urodziłem się 8 września 1962 r. w Sosnowcu. Naukę w szkole podstawowej rozpocząłem w Bielsku Białej, gdzie mieszkałem do roku 1972. W roku 1982 rozpocząłem studia na Wydziale Mat-Fiz-Chem. Uniwersytetu Śląskiego na kierunku fizyka. W 1987 obroniłem pracę magisterską ”Badanie warunków ..... tworzenia pozytów w fazie skondensowanej przy pomocy spektrometru 0-stopniowego” i uzyskałem tytuł magistra fizyki o specjalności: doświadczalna i zastosowania fizyki. Praca została wykonana w Zakładzie Fizyki Jądrowej i Jej Zastosowań Instytutu Fizyki UŚ pod kierunkiem YYYYYdr Wojciecha Osoby. W 1994 zostałem zatrudniony na stanowisku asystenta w Zakładzie Fizyki Jądrowej i Jej Zastosowań Instytutu Fizyki Uniwersytetu etc., etc.

Opis osiągnięcia w autoreferacie Poniższa lista wskazuje publikacje składające się na osiągnięcie naukowe: (1) D. Malczewski "Metamict state. Implication for stabilization and immobilization of nuclear high-level waste (HLW)" Publications of the Institute of Geophysics Polish Academy of Sciences (2002) Monographic Volume M-24 (340); 397- 404. (2) D. Malczewski, J. Janeczek "Activation energy of annealed metamict gadolinite from 57Fe Mössbauer Spectroscopy" Physics and Chemistry of Minerals (2002) 29; 226 – 232. (3) D. Malczewski "Structural analysis of radiation damage in Precambrian gadolinite from Ytterby by 57Fe Mössbauer spectroscopy, transmission electron microscopy and X-ray diffraction" Materials Science and Engineering A (2004) 375-377; 1259-1262. (4) D. Malczewski, JE. Frąckowiak, EV. Galuskin "57Fe Mössbauer spectroscopy and X-ray diffraction study of some complex metamict minerals" Hyperfine Interactions (2005) 166; 529-536. (5) D. Malczewski, JE. Frąckowiak, EV. Galuskin "57Fe Mössbauer spectroscopy of annealed Etc.

Pierwszy krok CK Centralna Komisja informuje wskazaną we wniosku habilitanta (§ 12 ust. 1 Rozporządzenia) radę uprawnionej jednostki (wydziału lub instytutu) o wszczęciu procedury powołania komisji habilitacyjnej i wnosi o wyznaczenie przez radę trzech członków komisji (zgodnie z art. 18a ust. 5 pkt 2 Ustawy).

Drugi krok: dziekan i rada Dziekan (przewodniczący rady): Kieruje do rady sprawę przeprowadzenia postępowania habilitacyjnego , o podjęciu się którego rada decyduje w drodze uchwały podejmowanej w trybie art. 20 ust. 1 i 2 Ustawy. O wyniku głosowania rada informuje Centralną Komisję. W razie niewyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania habilitacyjnego przez radę jednostki wskazanej we wniosku przez kandydata, Centralna Komisja wyznacza inną jednostkę organizacyjną, która przeprowadza postępowanie, bez możliwości odmowy, zgodnie z art. 18a pkt 3 Ustawy. Zakładamy, że decyzja rady jest pozytywna

Drugi krok rady (może być to samo posiedzenie) Rada wyznacza trzech członków komisji (habilitacyjnej )w drodze uchwały Pełnią oni następujące role: Sekretarza komisji – wyznaczony przez radę Recenzenta Członka komisji Nie jest zabronione ich członkowstwo w radzie

Drugi krok CK Centralna Komisja wyznacza, zgodnie z art. 18a ust. 5 pkt 1 Ustawy, pozostałych członków komisji habilitacyjnej i powołuje pełny skład komisji – przekazując komisji habilitacyjnej uzyskane od habilitanta dokumenty za pośrednictwem dziekana (przewodniczącego rady). Pozostali członkowie to: Przewodniczący komisji Dwu recenzentów Jeden członek Łącznie komisja liczy 7 osób, w tym trzech recenzentów

Ważne!!! Habilitant we wniosku przekazanym Centralnej Komisji wskazuje tę część jego dorobku naukowego lub artystycznego (powstałą po uzyskaniu stopnia doktora), która jako osiągnięcie naukowe lub artystyczne odpowiada treści art. 16 ust. 1 i 2 Ustawy i stanowi podstawę ubiegania się o nadanie stopnia doktora habilitowanego. Jeżeli takim osiągnięciem jest „jednotematyczny cykl publikacji”, to opatruje go tytułem (tak jak posiada swój tytuł monografia wskazana jako „osiągnięcie naukowe” w rozumieniu art. 16 ust. 2 pkt 1 Ustawy). Komisja habilitacyjna (w imieniu której działa przewodniczący lub sekretarz), za pośrednictwem dziekana (przewodniczącego rady), ma prawo zażądać od habilitanta przedstawienia we wskazanym terminie prac składających się na „osiągnięcie” lub „osiągnięcia naukowe lub artystyczne”, o których mowa w art. 16 ust. 2 Ustawy.

Jak to jest sformułowane? 1. Do postępowania habilitacyjnego może zostać dopuszczona osoba, która posiada stopień doktora oraz osiągnięcia naukowe lub artystyczne, uzyskane po otrzymaniu stopnia doktora, stanowiące znaczny wkład autora w rozwój określonej dyscypliny naukowej lub artystycznej oraz wykazuje się istotną aktywnością naukową lub artystyczną. 2. Osiągnięcie, o którym mowa w ust. 1, może stanowić: 1) dzieło opublikowane w całości lub w zasadniczej części, albo jednotematyczny cykl publikacji; 2) zrealizowane oryginalne osiągnięcie projektowe, konstrukcyjne, technologiczne lub artystyczne; 3) część pracy zbiorowej, jeżeli opracowanie wydzielonego zagadnienia jest indywidualnym wkładem osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora habilitowanego. 3. Obowiązek publikacji nie dotyczy osiągnięć, których przedmiot jest objęty

Liczba kopii: Prace powinny być dostarczone w niezbędnej (wskazanej w piśmie przewodniczącego lub sekretarza komisji habilitacyjnej) liczbie kopii. Jeżeli habilitant nie przedstawi żądanych prac w wyznaczonym terminie, przewodniczący lub z jego upoważnienia sekretarz komisji zawiadamia habilitanta o zawieszeniu postępowania na czas do spełnienia żądania.

Istota recenzji Recenzenci powinni być poinformowani, iż sporządzona przez nich recenzja powinna obejmować, w odrębnych, wyraźnie zaznaczonych częściach (zgodnie z art. 16 ust. 1 Ustawy), ocenę: „osiągnięcia naukowego lub artystycznego”, które jest opisane w art. 16 ust. 2 pkt 1 i 2 Ustawy; „istotnej aktywności naukowej lub artystycznej”;   Oceny osiągnięć o których mowa powyżej, dokonuje się (jak to nakazuje art. 16 ust. 3 Ustawy) stosując kryteria oceny ujęte w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 września 2011 r. w sprawie kryteriów oceny osiągnięć osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora habilitowanego (Dz. U. Nr 196, poz. 1165).

Oto kryteria, w skrócie: § 3. Kryteria oceny w zakresie osiągnięć naukowo- badawczych habilitanta obejmują: . 4) w obszarze nauk technicznych: a) autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych w czasopismach znajdujących się w bazie Journal Citation Reports (JCR), b) autorstwo zrealizowanego oryginalnego osiągnięcia projektowego, konstrukcyjnego lub technologicznego, c) udzielone patenty międzynarodowe lub krajowe, d) wynalazki, wzory użytkowe i przemysłowe, które uzyskały ochronę i zostały wystawione na międzynarodowych lub krajowych wystawach lub targach,

Dalsze kryteria: § 4. Kryteria oceny w zakresie osiągnięć naukowo- badawczych habilitanta we wszystkich obszarach wiedzy obejmują: 1) autorstwo lub współautorstwo monografii, publikacji naukowych w czasopismach międzynarodowych lub krajowych innych niż znajdujące się w bazach lub na liście, o których mowa w § 3, dla danego obszaru wiedzy; 2) autorstwo lub współautorstwo odpowiednio dla danego obszaru: opracowań zbiorowych, katalogów zbiorów, dokumentacji prac badawczych, ekspertyz, utworów i dzieł artystycznych; 3) sumaryczny impact factor publikacji naukowych według listy Journal Citation Reports (JCR), zgodnie z rokiem opublikowania; 4) liczbę cytowań publikacji według bazy Web of Science (WoS); 5) indeks Hirscha opublikowanych publikacji według bazy Web of Science (WoS); 6) kierowanie międzynarodowymi lub krajowymi projektami badawczymi lub udział w takich projektach; 7) międzynarodowe lub krajowe nagrody za działalność odpowiednio naukową albo artystyczną; 8) wygłoszenie referatów na międzynarodowych lub krajowych konferencjach tematycznych.

I dalej: § 5. Kryteria oceny w zakresie dorobku dydaktycznego i popularyzatorskiego oraz współpracy międzynarodowej habilitanta we wszystkich obszarach wiedzyobejmują: 1) uczestnictwo w programach europejskich i innych programach międzynarodowych lub krajowych; 2) udział w międzynarodowych lub krajowych konferencjach naukowych lub udział w komitetach organizacyjnych tych konferencji; 3) otrzymane nagrody i wyróżnienia; 4) udział w konsorcjach i sieciach badawczych; 5) kierowanie projektami realizowanymi we współpracy z naukowcami z innych ośrodków polskich i zagranicznych, a w przypadku badań stosowanych we współpracy z przedsiębiorcami; 6) udział w komitetach redakcyjnych i radach naukowych czasopism; 7) członkostwo w międzynarodowych lub krajowych organizacjach i towarzystwach naukowych; 8) osiągnięcia dydaktyczne i w zakresie popularyzacji nauki lub sztuki; 9) opiekę naukową nad studentami i lekarzami w toku specjalizacji; 10) opiekę naukową nad doktorantami w charakterze opiekuna naukowego lub promotora pomocniczego, z podaniem tytułów rozpraw doktorskich; 11) staże w zagranicznych lub krajowych ośrodkach naukowych lub akademickich; 12) wykonanie ekspertyz lub innych opracowań na zamówienie organów władzy publicznej, samorządu terytorialnego, podmiotów realizujących zadania publiczne lub przedsiębiorców; 13) udział w zespołach eksperckich i konkursowych; 14) recenzowanie projektów międzynarodowych lub krajowych oraz publikacji w czasopismach międzynarodowych i krajowych.

Jeszcze jedna możliwość: Komisja habilitacyjna ma również prawo zażądać, za pośrednictwem dziekana (przewodniczącego rady), udostępnienia komisji przez habilitanta rozprawy doktorskiej.

Gdzie to się odbywa? Komisja habilitacyjna działa w siedzibie jednostki prowadzącej dane postępowanie habilitacyjne. O obradach w formie wideokonferencji (§ 15 ust. 2 Rozporządzenia) lub o przeprowadzeniu rozmowy z habilitantem (art. 18a ust. 10 Ustawy) komisja habilitacyjna decyduje w drodze głosowania. Głosowanie to odbywa się w drodze komunikacji elektronicznej (w szczególności za pomocą poczty elektronicznej).

Uchwały dotyczące stopnia Komisja habilitacyjna w terminie 21 dni od dnia otrzymania recenzji przedkłada radzie jednostki organizacyjnej uchwałę zawierającą opinię w sprawie nadania lub odmowy nadania stopnia doktora habilitowanego, o której mowa w ust. 8, wraz z uzasadnieniem i pełną dokumentacją postępowania habilitacyjnego, w tym recenzjami osiągnięć naukowych. Na podstawie tej opinii rada jednostki organizacyjnej, w terminie miesiąca, podejmuje uchwałę o nadaniu lub odmowie nadania stopnia doktora habilitowanego

Wyniki: Tekst uchwały, o której mowa w art. 18a ust. 8 i 11 Ustawy, podjętej w składzie wskazanym w § 15 ust. 1 Rozporządzenia, wraz z uzasadnieniem, oraz recenzje i protokół z posiedzenia komisji i wyniki głosowania przewodniczący komisji przekazuje, za pośrednictwem sekretarza, dziekanowi (przewodniczącemu rady) – w celu podjęcia przez radę uchwały o której mowa w art. 18a ust. 11 Ustawy, podejmowanej w trybie .art. 20 ust. 1 i 2 Ustawy. Po zakończeniu postępowania o nadanie stopnia doktora habilitowanego dziekan (przewodniczący rady) przekazuje Centralnej Komisji, w terminie do 30 dni, uchwałę w przedmiocie nadania stopnia doktora habilitowanego wraz z recenzjami złożonymi w postępowaniu habilitacyjnym w wersji elektronicznej, uwzględniając oryginalne podpisy na ww. dokumentach.

Co jeśli brak zgody? Rozbieżność pomiędzy opiniami komisji habilitacyjnej a uchwałami rady jednostki organizacyjnej, po przeprowadzeniu przez Centralną Komisję postępowania wyjaśniającego, mogą stanowić przesłankę do działań Centralnej Komisji, o których mowa w art. 9 ust. 1–3. Jest to artykuł mówiący o zawieszeniu uprawnień do nadawania stopni naukowych

Finał: Uchwała o nadaniu stopnia doktora habilitowanego staje się prawomocna z chwilą jej podjęcia.

Powodzenia ponad wszystko!!!