PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKCJA KURIERSKA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Advertisements

POSTĘPOWANIE KONTROLNE
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
Stan przygotowań Mazowsza do EURO 2012 w perspektywie krajowej i w zakresie bezpieczeństwa Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania.
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
SZKOLENIE KOMENDANTÓW GMINNYCH ZOSP RP Temat nr 5: Zarządzanie kryzysowe na szczeblu gminy Autor: Eugeniusz Wojciech Roguski.
Prawo administracyjne ćwiczenia
PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA W POLSCE
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
Konferencja prasowa Zarządu Województwa Lubuskiego r.
WOJEWÓDZKA KONFERENCJA SZKOLENIOWA DLA STAROSTÓW, PREZYDENTÓW,
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Administracja publiczna
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE NADZORU NAD WYROBAMI MEDYCZNYMI WPROWADZANYMI DO OBROTU I DO UŻYWANIA NA TERYTORIUM POLSKI Zgodnie z art ustawy z dnia 20 kwietnia.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
Zarządzanie kryzysowe w m.st. Warszawie
URZĄD MIASTA ZGORZELEC Wydział Zarządzania Kryzysowego
Przygotował Andrzej Potucha
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Struktura Organizacyjna Pomocy Społecznej
SZKOLENIE KOMENDANTÓW GMINNYCH ZOSP RP
Wyłączenie sygnału analogowego telewizji w województwie lubuskim. Kampania informacyjna i przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. 27 sierpnia 2012r.
Informacja na temat realizacji projektu i udział w nim podmiotów zewnętrznych KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA pt. Bezpieczeństwo i zagrożenia zbiorowego.
Transport Tomasz A. Winiarczyk.
Zarządzanie kryzysowe – system organizacji i zasady funkcjonowania
KRAJOWY SYSTEM ZARZADZANIA KRYZYSOWEGO
PO REFORMIE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Wydziału Bezpieczeństwa Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego Kazimierz Grubba Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Zarządzanie kryzysowe w RP na wypadek zagrożeń niemilitarnych
BEZPIECZEŃSTWO PAŃSTWA KOMPETENCJE I ZADANIA ORGANÓW ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ I SAMORZĄDOWEJ W OBRONIE NARODOWEJ Maciej Milczanowski.
Systemy łączności w Powiecie Wejherowskim Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Inwentaryzacja.
ORGAN administracji publicznej
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
ORGANIZACJA PRAWNA ADMINISTRACJI
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa
Ćw. 8: ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE na podstawie Ustawy
Zakres obowiązywania kpa
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
– Wyszkolona kadra pracowników ODGiK, – Dobrze rozwinięta baza sprzętowa i programowa w części ODGiK, – Zrealizowane lub realizowane projekty na szczeblu.
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Wdrożenie jednolitego systemu elektronicznego zarządzanie dokumentacją (EZD) Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (PUW) w administracji publicznej.
ROLA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ I SAMORZĄDOWEJ W ZAKRESIE OCHRONY LUDNOŚCI Bogdan Piasecki – 2 UAZ-BP.
System zarządzania kryzysowego
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Planistyczne działania wspierające.
Zarządzanie kryzysowe
Rola i zadania obrony cywilnej.
Wykorzystanie procesu przygotowań obronnych do reagowania struktur państwa na kryzysowe zagrożenia niemilitarne.
Zadania administracji w czasie klęsk żywiołowych
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
Temat prezentacji 1. Podmiot administracji publicznej/organ administracji publicznej/urząd w administracji publicznej. 2. Monokratyczne a kolegialne organy.
Rządowa administracja zespolona w administracji
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
PRAWO MIEJSCOWE Gabriela Polak 1 / 25.
Szkolenie kierujących działaniem ratowniczym dla członków OSP
Zapis prezentacji:

PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBUSKIM W ASPEKCIE OCHRONY WÓD Seminarium szkoleniowe Gorzów Wielkopolski, 16-17 marca 2010 r. Fot. Artur Wójtowicz, WBiZK LUW Instytut Ochrony Środowiska, Komisja Europejska Dyrekcja Generalna ds. Środowiska Instrument Finansowy Ochrony Ludności

Sytuacja kryzysowa - należy przez to rozumieć sytuację wpływającą negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi, mienia w znacznych rozmiarach lub środowiska, wywołującą znaczne ograniczenia w działaniu właściwych organów administracji publicznej ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków. Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590 z późn. zm.)

Fot. Artur Wójtowicz, WBiZK LUW Zarządzanie kryzysowe – to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej. Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590 z późn. zm.)

SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO System – gr. systema – rzecz złożona Organizacja systemu – struktura relacji między poszczególnymi elementami w formie sieci, a także własności tych relacji. Administracja publiczna Specjalistyczne siły ratownicze Służby porządkowe Służby nadzoru i kontroli Służby monitorowania zagrożeń Inne

uporządkowanie współdziałania Fot. Artur Wójtowicz, WBiZK LUW KOORDYNACJA uporządkowanie współdziałania określenie wspólnego celu dla niezależnie działających struktur określenie działań priorytetowych dla osiągnięcia celu harmonizacja wzajemnego stosunku współdziałających struktur zsynchronizowanie działań cząstkowych w czasie i przestrzeni zapewnienie wsparcia działającym instytucjom wiodącym

STRUKTURA ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO NA POSZCZEGÓLNYCH POZIOMACH ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ POZIOM 1 Prezes Rady Ministrów Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego POZIOM 2 Wojewoda Wojewódzki Zespół Zarządzania Kryzysowego POZIOM 3 Starosta Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego POZIOM 4 Wójt, Burmistrz, Prezydent Miasta Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego

SCHEMAT KOORDYNACJI DZIAŁAŃ Prezes Rady Ministrów Struktury szczebla centralnego, RZZK Wojewodowie Starostowie Struktury szczebla wojewódzkiego - WZZK Czynniki wchodzące do działań na wniosek Wojewody Wójtowie, Burmistrzowie, Prezydenci Miast Struktury szczebla powiatowego - PZZK Czynniki wchodzące do działań na wniosek Starosty KOORDYNACJA administracyjna Struktury szczebla gminnego, GZZK Czynniki wchodzące do działań na wniosek Wójta, Burmistrza, Prezydenta Miasta branżowa, resortowa

Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie województwa jest wojewoda. Do zadań wojewody w sprawach zarządzania kryzysowego należy kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie województwa. Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590 z późn. zm.) WOJEWODA LUBUSKI

ADMINISTRACJA ZESPOLONA KW Państwowej Straży Pożarnej NIEZESPOLONA RZĄDOWE CENTRUM BEZPIECZEŃSTWA ADMINISTRACJA ZESPOLONA Szef Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego KW Państwowej Straży Pożarnej Regionalne Zarządy Gospodarki Wodnej KW Policji Kurator Oświaty WOJEWODA LUBUSKI URZĄD WOJEWÓDZKI Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Nadodrzański Oddział Straży Granicznej Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny Inne przepisy, porozumienia Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa Lubuski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Wojewódzki Lekarz Weterynarii Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych STAROSTWO POWIATOWE Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego Telewizja, radio, prasa URZĄD GMINY URZĄD GMINY URZĄD GMINY URZĄD GMINY URZĄD GMINY

Siatka bezpieczeństwa - zestawienie potencjalnych zagrożeń ze wskazaniem podmiotu wiodącego przy ich usuwaniu oraz podmiotów współpracujących. Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590 z późn. zm.)

STRUKTURA WOJEWÓDZKIEGO ZESPOŁU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

DZIĘKUJĘ