Zarządzanie projektami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tworzenie biznesplanu przedsiębiorstwa typu Spin-off, Spin-out
Advertisements

Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Finanse przedsiębiorstwa (3)
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Analiza ryzyka projektu
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
zarządzanie produkcją
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
„Praktyczne aspekty współpracy z funduszem Venture Capital”
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
OPIS PLANU FINANSOWEGO
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Podstawy wyboru strategii marketingowej
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
Rynki konkurencji niedoskonałej
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Inwestycje i projekty inwestycyjne (menedżer projektu)
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Biznes plany w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich na lata ” Przemysław.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Biznesplan.
Sporządzanie biznesplanu
Kluczowe czynniki sukcesu
Sporządzamy biznesplan
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Elementy składowe Biznes Planu
Operacyjne sterowanie produkcją
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
Urząd Miasta Zduńska Wola Biuro Obsługi Inwestorów
Własna firma? Strach ma TYLKO wielkie oczy.
Ocena projektów inwestycyjnych
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
BIZNES PLAN © Aleksander Kusak XI.2014.
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
BIZNES PLAN część II © Aleksander Kusak X.2015.
Segmentacja rynku.
Co to jest biznes plan? Biznes plan jest zestawem dokumentów (analiz i programów), w których na podstawie oceny sytuacji strategicznej firmy oraz danych.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Prezentacja biznesplanu
Model „pięciu sił” M.Portera
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
Marketing w Firmie.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Zarządzanie projektami Wykład 8

Biznes plan projektu

Metoda biznes planu polega na ustaleniu progu rentowności przy danych kosztach oraz przychodach projektowanego działania

Etapy tworzenia planu biznesu określenie ekonomicznych potrzeb i możliwości realizacji planowych przedsięwzięć na podstawie badań marketingowych opracowanie szczegółowych parametrów techniczno-ekonomicznych realizacji przedsięwzięcia zaprojektowanie metodyki umożliwiającej zastosowanie odpowiedniej metody działania

Elementy biznesplanu opis przedsięwzięcia plan marketingowy – punktem wyjścia jest opis otoczenia: klientów i konkurencji plan funkcjonowania – sposób produkcji, dostawcy, zapasy, transport, zatrudnienie i szkolenie personelu

plan zarządzania – szanse i zagrożenia, silne i słabe strony plan finansowania – źródła i sposoby finansowania, koszty według rodzajów, przewidywane dochody, rachunek wyników

Zadania biznes planu pozyskanie partnerów do współpracy i udziału w finansowaniu przedsięwzięcia narzędzie zarządzania dla menedżerów przedsiębiorstwa – ukazanie kierownictwu silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń ze strony otoczenia, środków i sposobów koniecznych do realizacji założonych celów przekazanie zestawu informacji o firmie do potencjalnych inwestorów, jednostek współpracujących i udziałowców

Szczegółowa struktura biznes planu

Wstęp pozycja firmy na rynku, dotychczasowe osiągnięcia oraz zarząd produkt (usługa), potencjalni nabywcy, źródła przewagi konkurencyjnej docelowy rynek, jego rozmiary oraz perspektywy wzrostu krótko i długookresowe cele firmy oraz strategie umożliwiające ich realizację potrzebne środki do osiągnięcia określonych celów oraz korzyści dla inwestorów z tytułu udzielenia pożyczki

Opis firmy podstawowe dane o przedsiębiorstwie (nazwa, adres, regon, rodzaj działalności, forma prawna) opis lokalizacji przedsiębiorstwa dane o właścicielu lub udziałowcach informacje na temat załogi (ilość zatrudnionych, wiek, płeć, staż pracy, wykształcenie, związki zawodowe) opis struktury organizacyjnej dane o osobach współpracujących z firmą (konsultanci, doradcy) informacje o radzie nadzorczej informacje o zaciągniętych kredytach i ich zabezpieczeniach

Informacje o kierownictwie wykształcenie doświadczenie w sektorze osiągnięte sukcesy zawodowe awanse i kariera umiejętności organizacyjne zakres obowiązków i odpowiedzialności dotrzymywanie zobowiązań finansowych wobec firm współpracujących

Opis produktu (przedsięwzięcia) rodzaj produktu główne cechy i zalety produktu wskazanie przewag konkurencyjnych produktu koszt jednostkowy produktu cena produktu zysk jednostkowy posiadane patenty i znaki towarowe zapewnienie jakości produktu usługi posprzedażne lub gwarancyjne możliwości ulepszeń i modyfikacji produktu planowana wielkość produkcji

Opis procesu produkcyjnego rodzaj procesu produkcyjnego poszczególne fazy procesu produkcyjnego niezbędne środki produkcyjne aktualne oraz przyszłe zdolności produkcyjne planowany stopień wykorzystania zdolności produkcyjnych normy techniczne i technologiczne kontrola jakości oraz serwis gwarancyjny sezonowość sprzedaży, produkcji, podaży surowców

Informacje marketingowe o: nabywcy (segmenty nabywców, czynniki decydujące o zakupach, wielkość i częstotliwość zakupów) dostawcy (skala dostaw, formy rozliczeń) konkurencji (nasilenie walki konkurencyjnej wewnątrz sektora) zasadach ustalania cen produktów planie reklamy i promocji produktów (segmentacja nabywców, sposoby docierania i koszty) przewidywanych kanałach dystrybucji

Finanse koszty sprzedaż rachunek zysków i strat rachunek przepływów gotówki bilans dane o sprzedaży i prognoza sprzedaży analiza wskaźnikowa sprawozdań finansowych

Czynniki ryzyka należy przedstawić wszystkie możliwe do przewidzenia czynniki ryzyka oraz działania podejmowane w celu ich minimalizacji

Harmonogramy prezentowanie zamierzeń które mają zapewnić osiąganie planowanych celów określenie czasu realizacji poszczególnych działań rozwój zdolności produkcyjnej, sprzedaży, kształtowania się kosztów, zysków, inwestycji oraz spłaty zadłużenia

Dziękuję za uwagę