Otwarcie projektu eUrząd dla mieszkańca Opolszczyzny Rafał M. Gęślicki
Istota projektów e-Administracji Łatwiejszy dostęp do usług publicznych Skrócenie czasu potrzebnego na obsłużenie klienta zewnętrznego Zmniejszenie ilości wizyt w urzędzie Wprowadzenie transparentności w funkcjonowaniu urzędu Obniżenie kosztów administracji
Zmiana sposobów komunikacji Kontakt bezpośredni i poczta Telefon i faks E-mail, www, SMS
Informacje o projekcie Nazwa projektu eUrząd dla mieszkańca Opolszczyzny Zamawiający Województwo Opolskie w imieniu, którego działa Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Informatycznego i Politechnicznego 57 Jednostek Samorządu Terytorialnego Wykonawca Siemens sp. z o.o. (Siemens Business Services) Data podpisania umowy 14 grudnia 2005 Zakres projektu Przygotowanie infrastruktury teleinformatycznej Wdrożenie systemu informatycznego MunSol Budżet projektu 11.287.955,71 PLN bez podatku VAT 13.771.305,97 PLN z podatkiem VAT 6% poniżej kosztów skalkulowanych w studium wykonalności
Kluczowe dokumenty kontraktu Studium wykonalności projektu „eUrząd dla mieszkańca Opolszczyzny” Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dla projektu „eUrząd dla mieszkańca Opolszczyzny z dn. 18 sierpnia 2005 roku Program funkcjonalno-użytkowy projektu „eUrząd dla mieszkańca Opolszczyzny” Oferta firmy Siemens z dn. 18 listopada 2005 roku, wersja 1.32 Umowa z dn. 14 grudnia 2005 roku zawarta pomiędzy Województwem Opolskiem, a firmą Siemens
Zakres projektu wg kontraktu Sprzęt komputerowy Oprogramowanie Infrastruktura sieciowa 2 041 komputerów PC 2 041 monitorów 115 serwerów, w tym: 53 serwery www – typ 1 4 serwery www – typ 2 53 serwery aplik. – typ 1 5 serwerów aplik. – typ 2 57 skanerów 57 zestawów do znak. dok. 60 kiosków internetowych 2554 stanowiska MunSol 2041 MS Office Basic 2041 Symantec Antyvir Sieci LAN VPN Dostęp do Internetu Podpis cyfrowy Usługi 147 certyfikatów kwalifik. 147 czytników kart 147 kart procesorowych Wdrożenie systemu Promocja projektu
Komponenty projektu Zarządzanie projektem Integracja MunSol PKI Sprzęt komputerowy Aktywne urządzenia sieciowe Pasywne urządzenia sieciowe Kioski internetowe
Sprzęt firmy HP Stacje klienckie Skanery Serwery Komputer PC – HP DC5100 MT Monitor – HP L1706 Skanery HP scanjet 5590 Serwery HP ML310 G2 HP ML350 G4p
Zestawy do popisu cyfrowego Czytnik OmniKey CardMan 3121 USB Karta procesorowa Procesor: SLE66CX322P (Infineon) System operacyjny: CardOS/M4.01 (Siemens) Podpis kwalifikowany
Zestawy do znakowania dokumentów Drukarka kodów Zebra TLP 2844 Z Czytnik kodów PSC QS 2500
Kioski internetowe Infokioski MAGIT Kiosk multimedialno internetowy Bankomat-Slim
Oprogramowanie System zarządzania dokumentacją i sprawami MunSol MS Office Basic Edition Symantec Antyvir
Urządzenia sieciowe Urządzenia aktywne firmy Cisco Switch Cisco Catalist 2950T Switch Cisco Catalist 3560G Switch Cisco Catalist 4503 Router Cisco 1812/K9 Elementy pasywne firmy Molex
Zarządzanie projektem Metodyka PMI (www.pmi.org) Proces inicjacji projektu Proces planowania projektu Proces realizacji projektu Proces kontroli projektu Proces zamknięcia projektu
Kluczowe osoby ze strony Siemens
Kierownik projektu ze strony Siemens Rafał M. Gęślicki Telefon: 022 870 92 45 Telefaks: 022 870 97 19 Tel. kom.: 0600 333 610 E-mail: rafal.geslicki@siemens.com Adres: Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services ul. Żupnicza 11 (bud. 02) 03-821 Warszawa
Harmonogram (wariant optymistyczny) 30.01.2006 Zakończenie budowy i konfiguracji sieci 30.01.2006 Zakończenie dostawy, instalacji i konfiguracji komputerów PC 30.03.2006 Zakończenie dostawy, instalacji i konfiguracji serwerów 30.03.2006 Zakończenie dostawy, instalacji i konfiguracji pozostałego sprzętu 30.04.2006 Zakończenie wdrożeń pilotażowych 30.06.2006 Zakończenie wszystkich wdrożeń 30.06.2006 Zakończenie projektu
Harmonogram – MUSIMY PAMIĘTAĆ Etapy projektu Wg Studium Wykonalności przygotowanie organizacyjno – techniczne (3 miesiące) I II dostawa, instalacja komponentów sprzętowych i programowanych oraz pilotażowe wdrożenie rozwiązania (7 miesięcy) III dalsze wdrożenie systemu włącznie z dostosowaniem rozwiązania do potrzeb Beneficjenta (14 miesięcy) IV utrzymanie – rozwój systemu (poza zakresem kosztów przedmiotowej dotacji) Zgodnie z założeniami studium wykonalności – 24 miesiące
Monitorowanie postępów prac Najbliższe działania Inicjacja Spotkanie otwierające Powołanie zespołów Przydział ról Planowanie Wizje lokalne Modyfikacja planów Zatwierdzenie planów Wykonanie Budowa sieci LAN Dostawa sprzętu Kontrola Monitorowanie postępów prac
Lokalizacja infomatu Wizje lokalne Protokół otwarcia Weryfikacja LAN Lokalizacja infomatu
Zmiany w zakresie projektu Zgłoszenie zmiany
Bieżące zadania po stronie JST Wyznaczanie osób (lokalnych koordynatorów), o ile nie są już wyznaczone Zweryfikowanie, czy wyznaczone wcześniej osoby będą pełniły tą funkcję Przekazanie Kierownikowi Projektu upoważnień lokalnych koordynatorów (oraz innych osób, jeżeli występują) upoważnionych do akceptowania dokumentów projektowych, w szczególności: Protokołów otwarcia Zgłoszenia zmiany Protokołów odbioru Przekazanie Kierownikowi Projektu szczegółowych danych kontaktowych lokalnych koordynatorów, w szczególności: Numeru telefonu komórkowego Adresu e-mail
MunSol – rozwiązanie dla samorządu Komponenty MunSol: CC – Contact Center Gromadzenie, przetwarzanie i dystrybucja wszystkich kontaktów napływających do JST. WF – Workflow Wewnętrzny obieg dokumnetów i zarządzanie sprawami wewnątrz JST bazujące na zaimplementowanych procedurach. CM – Content Manager Interfejs inrenetowy Główne procesy MunSol Obsługa kontaktów Przyjmowanie kontaktu Kwalifikacja kontaktu Obsługa spraw Inicjacja sprawy Pytanie w sprawie Stan sprawy Uzupełnienie sprawy Zamknięcie sprawy Zarządzanie informacją Baza wiedzy Baza dokumentów Obsługa zapytań Archiwizacja dokumnetów
Architektura systemu
Kontakt w sprawach projektu Rafał M. Gęślicki Telefon: 022 870 92 45 Telefaks: 022 870 97 19 Tel. kom.: 0600 333 610 E-mail: rafal.geslicki@siemens.com Adres: Siemens Sp. z o.o. Siemens Business Services ul. Żupnicza 11 (bud. 02) 03-821 Warszawa Bardzo dziękuję za uwagę