PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER
Projekt dotyczy współpracy uczniów oraz nauczycieli z 4 państw na temat ogólnie pojętej ekologii, a w szczególności globalnego ocieplenia i jego wpływu na nasze życie. NASI PARTNERZY: TURCJA - ÖZEL 2023 Tercüman Anadolu Lisesi POLSKA - Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2 im. F.D. Kniaźnina w Puławach HISZPANIA - IES Rubió i Ors NORWEGIA - Ulstein videregåande skule
CELE PROJEKTU pobudzenie wrażliwości uczniów na problemy Ziemi, określenie co to jest globalne ocieplenie, jakie są jego konsekwencje i sposoby zapobiegania tego zjawiska, zwrócenie uczniom uwagi na problemy związane z zagrożeniami jakie niesie globalne ocieplenie, poszerzenie wiedzy uczniów na temat zanieczyszczeń wody i powietrza, odnawialnych źródeł energii i zagrożonych gatunków, poszerzanie zainteresowań językiem angielskim i doskonalenie umiejętności posługiwania się nim poprzez kontakt z rówieśnikami ze szkół partnerskich, rozwijanie umiejętności wykorzystywania urządzeń technologii informacyjno-komputerowej, poznawanie innych kultur, zwyczajów i tradycji innych krajów, możliwość porównania systemów edukacji w każdym kraju, metod pracy nauczycieli.
W czasie trwania projektu uczniowie systematycznie zdobywają wiedzę dotyczącą tematyki ekologicznej poprzez analizę artykułów naukowych w Internecie, czasopismach naukowych, książkach.
Uczniowie biorą również udział w wykładach oraz zwiedzają jednostki badawcze i przedsiębiorstwa zajmujące się szeroko pojętą ekologią. stacja badawcza Runde wykład nt. zagrożonych gatunków żyjących w morzach zwiedzanie oceanarium zwiedzanie przedsiębiorstwa produkującego ekologiczne systemy sanitarne
Uczniowie mieli okazję wysłuchać wykładu w IUNG PIB w Puławach nt. ekologii w rolnictwie i badań prowadzonych przez instytut, zwiedzić Wydział Matematyczno-Przyrodniczy KUL w Lublinie i zapoznać się z pracami badawczymi pracujących tam naukowców zwiedzanie KUL w Lublinie wykład w IUNG w Puławach
Całą zdobytą przez siebie wiedzę uczniowie wykorzystują do przygotowania prezentacji multimedialnych, plakatów, broszurek, artykułów, wypracowań. Nagrywają również wywiady i filmy, robią fotoreportaże po każdej z wizyt.
Uczniowie i nauczyciele założyli również warzywny ogródek ekologiczny, który systematycznie pielęgnowali.
Końcowym etapem projektu było napisanie słownika o tematyce ekologicznej w języku angielskim z odpowiednikami haseł w językach krajów partnerskich.
Językiem roboczym projektu jest język angielski co jest doskonałą szansą zarówno dla uczniów jak i nauczycieli na rozwijanie swoich umiejętności językowych poprzez czynny udział w zajęciach i wykonywanie zadań związanych z projektem w grupach międzynarodowych.
Projekt Comenius to nie tylko działania związane z tematyką projektu, ale również poznawanie nowych kultur, tradycji i zwyczajów. Uczniowie i nauczyciele mieli możliwość nawiązania przyjaźni i nadzieję na dalszą współpracę szkół.
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ