KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU Gimnazjum Publicznego w Somoninie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Granty rozwojowe dla szkół -
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Koncepcja pracy szkoły
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracował J. Stryjkowski
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Publiczne Gimnazjum nr 41 im. S. Żeromskiego ul. Bohdanowicza 11 Łódź tel/fax:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU Gimnazjum Publicznego w Somoninie mgr Waltraud ErykaWiczling Somonino, dn. 06.06.2007 r.

Obrane motto „Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest, nie przez to, co ma, lecz przez to, czym się dzieli z innymi.” Jan Paweł II

Wstęp Obejmując po raz kolejny stanowisko dyrektora gimnazjum – pragnę służyć moimi umiejętnościami młodzieży gimnazjalnej, rodzicom, uczniom i nauczycielom. Chcę doprowadzić do tego, aby każdy z członków szkolnej społeczności: rady pedagogicznej, samorządu uczniowskiego, rady rodziców aktywnie włączał się urzeczywistnianie wizji placówki.

Wizja szkoły: (...) wychowanie człowieka: kulturalnego, tolerancyjnego, szlachetnego, troskliwego, wrażliwego, odpowiedzialnego za siebie i innych, szanującego narodową kulturę i tradycje; wspomaganie rozwoju ucznia i kształtowanie jego osobowości (...) Zdaję sobie sprawę, że aby ten cel osiągnąć, konieczna jest zgodna i efektywna współpraca wszystkich nauczycieli, wychowawców oraz ludzi i instytucji wspomagających szkołę.

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły Obejmuje w szczególności: kształtowanie potencjału kadrowego; projektowanie pracy dydaktycznej; wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej; rozwiązywanie problemów społecznych i wychowawczych; kształtowanie pozytywnych cech charakterów uczniów; ukazanie szkoły – jako drogi osobistych sukcesów ucznia; kształtowanie postaw patriotycznych i świadomości obywatelskiej; tworzenie dobrego klimatu szkoły, współpraca z rodzicami i różnymi instytucjami; rozwijanie bazy szkoły; promocję szkoły.

I. Kształtowanie potencjału kadrowego: uczestniczenie nauczycieli w szkoleniach z zakresu pracy z uczniem o specyficznych problemach edukacyjnych i wychowawczych; zorganizowanie na terenie szkoły warsztatów dla wychowawców klas w ramach WDN-u; sprawne funkcjonowanie zespołów przedmiotowych; przeszkolenie i zachęcenie nauczycieli do pisania nowych, własnych programów edukacyjnych; dążenie do zapewnienia dobrej atmosfery w gronie pedagogicznym – integrowanie przez wspólne wyjazdy i festyny rodzinne.

II. Projektowanie pracy dydaktycznej: modyfikacja programów edukacyjnych z uwzględnieniem potrzeb uczniów; realizowanie i ewaluacja Programu WDN; ewaluacja wewnątrzszkolnego systemu oceniania – wprowadzenie oceniania kształtującego; stosowanie aktywizujących metod nauczania; systematyczne prowadzenie dziennika elektronicznego; poszerzenie oferty edukacyjnej o wprowadzenie nauczania drugiego języka obcego oraz powstanie klas sportowych; wzbogacenie oferty szkoły w obszarze edukacji ekonomicznej poprzez uczestniczenie w programie Certyfikat Jakości Szkoła Przedsiębiorczości; diagnozowanie poziomu dydaktycznego uczniów na początku klas pierwszych i badanie edukacyjnej wartości dodanej.

Klasy integracyjne: Moją ambicją w tym zakresie jest: udoskonalanie procesu dydaktycznego i wychowawczego w klasach integracyjnych; pełna integracja zespołów - wszyscy uczniowie, także uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych uczą się i wzrastają razem; aktywność osób zdrowych, ich spontaniczność i wola zdobywania wiedzy mobilizują uczniów niepełnosprawnych do pracy na lekcjach i do pracy nad sobą.

III. Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej: uczestnictwo nauczycieli w kursach dotyczących zastosowań komputera na lekcjach innych niż informatyka; opracowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem technik komputerowych; prowadzenie lekcji z różnych przedmiotów w pracowni multimedialnej z wykorzystaniem Internetu, programów multimedialnych; publikowanie opracowań, informacji, wiadomości z życia szkoły na stronie internetowej szkoły: www.gimsomonino.neostrada.pl; stworzenie możliwości wykorzystania szkolnych komputerów do tworzenia prac, projektów i prezentacji multimedialnych; zdobycie prestiżowego Znaku Jakości „Interkl@sa”; wypożyczanie i zamawianie książek z biblioteki szkolnej drogą elektroniczną.

Sale lekcyjne Aktualnie do dyspozycji nauczycieli i uczniów oprócz pracowni informatycznej posiadającej dostęp do Internetu oraz dwóch sal multimedialnych wyposażonych w przedmiotowe oprogramowanie multimedialne są środki audiowizualne, telewizory, magnetowidy, sprzęt nagłaśniający, kamera, aparat cyfrowy, 3 projektory multimedialne, radiomagnetofony, zestaw kina domowego, kserokopiarka, rzutniki pisma, videoflex. Szkoła posiada 4 laptopy i 51 komputerów stacjonarnych. Planuję dalszą rozbudowę bazy dydaktycznej szkoły.

SzOK Szkolny Ośrodek Kariery Jednym z moich zadań jest kontynuowanie działalności SzOK. Mam nadzieję, że umiejętności tam zdobyte, pomogą naszej młodzieży odnaleźć swoją ścieżkę rozwoju zawodowego.

Biblioteka Zgodnie z moją koncepcją funkcjonowania i rozwoju szkoły zamierzam w dalszym ciągu: rozwijać Szkolne Centrum Informacji; doposażyć zasoby biblioteczne; wspomagać edukację kulturalną i informacyjną uczniów; udzielać pomocy w samokształceniu nauczycieli.

Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej W ramach projektu ICIM biblioteka szkolna została wyposażona  w 4 komputery podłączone do Internetu oraz urządzenie wielofunkcyjne (drukarka, skaner, kopiarka); Dodatkowo, poczyniłam starania o doposażenie Centrum w najbliższym czasie w kolejne 4 komputery wraz z oprogramowaniem.  

IV. Rozwiązywanie problemów społecznych i wychowawczych zachęcanie nauczycieli do uczestniczenia w szkoleniach, kursach, seminariach z zakresu profilaktyki; kontynuowanie współpracy z teatrem Kurtyna; systematyczne prowadzenie zajęć z zakresu profilaktyki wychowawczej, uzależnień, zdrowotnej i innej – podsumowanej zorganizowaniem „Tygodnia Profilaktyki”; pozyskiwanie własnych autorskich programów i scenariuszy lekcji związanych z wychowaniem i profilaktyką; nawiązanie współpracy z ośrodkami, stowarzyszeniami, szkołami prowadzącymi działalność profilaktyczną; gromadzenie literatury i materiałów audiowizualnych z zakresu profilaktyki (w bibliotece szkolnej); rozpoznanie możliwości włączenia rodziców do prowadzenia zajęć z zakresu problematyki wychowawczej;

V. Kształtowanie pozytywnych cech charakterów uczniów zapoznanie rodziców z ofertą wychowawczą szkoły, stworzenie możliwości włączenia propozycji rodziców; promowanie uczniów wyróżniających się pozytywną postawą wobec innych, aktywnością na forum klasy, szkoły, środowiska; zrealizowanie w każdej klasie lekcji dotyczących problemów i potrzeb osób niepełnosprawnych, chorych i starszych – kontynuacja szkolnego Wolontariatu; wyróżnianie uczniów potrafiących łączyć naukę z zajęciami pozalekcyjnymi i reprezentowaniem szkoły na zewnątrz; przedstawiciele Szkolnego Centrum Pomocy Pedagogiczno Psychologicznej, Zespołu Wychowawczego i Samorządu Uczniowskiego stworzą system wzmocnień pozytywnych i grupę wsparcia dla uczniów potrzebujących porady, bądź interwencji wychowawczej;

V. Kształtowanie pozytywnych cech charakterów uczniów budowanie zaufania między wszystkimi pracownikami szkoły, uczniami i rodzicami, otwieranie się na innych, wzajemne motywowanie; zachęcanie nauczycieli do rozwijania u uczniów umiejętności zachowań asertywnych; organizowanie konkursów wiedzy, artystycznych i sportowych, wystawy prac uczniów na poziomie powiatu i województwa.

Samorząd Szkolny Planuję aby Samorząd Szkolny: w dalszym ciągu aktywnie włączał się w organizowanie życia kulturalnego w szkole; współuczestniczył w podejmowaniu istotnych decyzji wpływających na jakość szkoły; nawiązywał współpracę z wieloma instytucjami i placówkami oświatowymi; niósł pomoc materialną najuboższym uczniom i ich rodzinom.

Szkolne Centrum Pomocy Pedagogiczno-Psychologicznej Centrum odgrywa bardzo ważną rolę w dobrym funkcjonowaniu szkoły. Planuję w dalszym ciągu organizować uczniom opiekę psychologiczno - pedagogiczną, którą zapewnią: pedagodzy szkolni, pedagodzy specjalni, psycholog szkolny, logopeda, socjoterapeuta Klubu Profilaktyki, doradca zawodowy Szkolnego Ośrodka Kariery, pedagog resocjalizacji.

Klub Profilaktyki Bezpieczna Młodość Zamierzam kontynuować działalność Szkolnego Klubu Profilaktyki Bezpieczna Młodość, który powstał cztery lata temu z myślą o młodzieży borykającej się z problemami okresu dorastania, z trudnościami życiowymi, wychowującej się w rodzinach problemowych czy zachowującej się kłopotliwie.

VI. Szkoła - drogą osobistych sukcesów ucznia – to: budowanie poczucia własnej wartości ucznia i satysfakcji z osiągniętych efektów pracy w szkole; rozwijanie zdolności i zainteresowań, predyspozycji, talentów (prezentowanie w szkolnych gablotach sukcesów uczniów, reprezentujących szkołę w konkursach i olimpiadach; osiągnięcia uczniów znajdą się na stronie internetowej szkoły i kronice szkolnej); poznawanie wartości moralnych i estetycznych, poprzez uczestnictwo w kulturze, spotkaniach z ludźmi sukcesu, udziału w koncertach, spotkaniach teatralnych itp.; publikowanie własnych artykułów w szkolnej prasie „Gimnazjalne Klimaty” w „Dzienniku Bałtyckim”, na stronie internetowej szkoły; wdrażanie uczniów do samorządności ; upowszechnianie wiedzy o prawach i obowiązkach ucznia, treści Konwencji Praw Dziecka.

Projekty realizowane w szkole W obecnej dobie dobra szkoła musi zabiegać prestiż, a co za tym idzie i fundusze. Z tego względu będę kontynuować realizację projektów m.in.: Learning at Europe; Janko Muzykant; Równać Szanse 2007; Za rękę z Einsteinem; Szkoła z Klasą.

VII. Kształtowanie postaw patriotycznych i świadomości obywatelskiej szkoła kształtuje właściwy stosunek do symboli narodowych, rozwija tożsamość narodową i regionalną; organizuje prelekcje, spotkania, wycieczki, inscenizacje, uroczystości, ukazujące wzorce osobowe godne do naśladowania w miłości ojczyzny i uczciwości wobec innych ludzi; ukazuje sylwetki wielkich Polaków, przedstawicieli najbliższego środowiska, rozwija postawy związane z kulturą regionalną; kształtuje umiejętności nawiązywania kontaktów międzyludzkich, postaw tolerancji wobec środowiska o innej kulturze; rozwija tożsamość europejską; popularyzuje wśród uczniów wiedzę o patronie szkoły – Karolu Wojtyle; nadanie imienia szkole (poświęcenie tablicy i sztandaru).

Kaszubska Izba Regionalna Izba ma za zadanie zainteresować uczniów dziedzictwem kulturowym regionu, przybliżyć najbliższe środowisko, a przez to kształtować świadomość własnych korzeni. Dodatkowo, przy Izbie Kaszubskiej zamierzam zorganizować Izbę Pamięci poświęconą Karolowi Wojtyle – patronowi szkoły.

VIII. Tworzenie dobrego klimatu, współpraca ze środowiskiem rozwijanie poczucia solidarności społecznej i chęci pomagania sobie nawzajem; przestrzeganie praw ucznia przez nauczycieli; stworzenie działalności pozalekcyjnej szkoły zgodnie z zainteresowaniami potrzebami uczniów; utworzenie Klubu Absolwenta – wspólne działania na rzecz szkoły; aktywny i świadomy współudział w budowaniu partnerstwa: rodzina – szkoła- środowisko lokalne; aktywizowanie uczniów do pracy na rzecz szkoły; integrowanie społeczności ze środowiskiem lokalnym; integracja wszystkich pracowników szkoły; nawiązanie współpracy z organizacjami i instytucjami w celu zaangażowania ich w pomoc uczniom i szkole.

IX. Rozwijanie bazy szkoły dalsze wzbogacanie zasobów szkoły w pomoce dydaktyczne i lektury; modernizacja pracowni komputerowej i Internetowego Centrum Informacji Multimedialnej -realizacja projektu ministerialnego; wyposażenie klas w komputer dla nauczyciela; gromadzenie i wykorzystanie przez nauczycieli środków dydaktycznych wspomagających proces nauczania; zakupienie kolejnych multimedialnych programów edukacyjnych; budowa pełnowymiarowej sali gimnastycznej i boisk na świeżym powietrzu; wykonanie elewacji budynku szkolnego.

X. Promocja szkoły aktualizowanie strony internetowej szkoły; rejestrowanie ważnych wydarzeń z życia szkoły na fotografiach w celu wykorzystania materiałów w promocji szkoły na stronie internetowej i dokumentowanie w kronice szkolnej; publikowanie opracowań oraz artykułów nauczycieli i dyrekcji szkoły; uczestniczenie szkoły w imprezach kulturalnych i sportowych, prezentowanie swoich osiągnięć; współpraca szkoły z innymi placówkami w gminie, powiecie i zaprzyjaźnionych krajach; organizowanie „Dni otwartych", konkursów, zawodów sportowych o zasięgu gminnym, powiatowym i wojewódzkim; promowanie sukcesów wyróżniających się uczniów i nauczycieli wśród społeczności szkolnej, rodziców i w środowisku; tworzenie tradycji szkoły związanej ze środowiskiem lokalnym i patronem; ukazywanie osiągnięć i potencjału społeczności szkolnej na forum gminy i regionu.

Realizacja koncepcji Jestem świadoma faktu, iż realizacja mojej koncepcji zależy od wielu czynników, wśród których na pierwszy plan wysuwa się efektywny zespół pracowników charakteryzujących się: jasnością celów - zespół wie, po co istnieje, jakie rezultaty powinien osiągnąć; ustalone cele są możliwe do osiągnięcia; cele indywidualne i zespołowe są zgodne; podziałem ról - każdy członek ma jasność za co odpowiada; określonymi kompetencjami - komunikacja jest otwarta i dwustronna; procedury podejmowania decyzji są dostosowane do sytuacji, dąży się do konsensusu, aktywnego udziału i dyskusji grupowej, wysokie zdolności rozwiązywania problemów; konflikty i kontrowersje są twórczo wykorzystywane, a nie tłumione;

Realizacja koncepcji wzajemnym wsparciem, życzliwością i współpracą - uczestnicy zespołu są elastyczni i pomagają sobie nawzajem; panuje klimat zaufania, atmosfera przyjaźni i przyjemności z pracy; odpowiednim przywództwem - styl działania lidera jest dostosowany do kwalifikacji i motywacji członków zespołu; władza jest podzielona między członków zespołu; właściwymi metodami pracy - metody pracy są analizowane i doskonalone; stosowane zasady i procedury są skuteczne i dostosowane do sytuacji; chęcią własnego doskonalenia i rozwoju - członkowie zespołu mają możliwość doskonalenia się i rozwoju; zarówno cały zespół, jak i pojedyncze osoby otrzymują informacje zwrotne; członkowie zespołu są w stanie sami, na bieżąco oceniać rezultaty swojej pracy.

Realizacja koncepcji Jako dyrektor szkoły zamierzam: dbać o dobrą opinię szkoły w środowisku lokalnym i poza nim, czyli tak kierować szkołą, by mówiło się o niej dobrze; zadbać o to, by szkoła wyróżniała się w środowisku , dobrze współpracowała z innymi placówkami, a nie rywalizowała z nimi; dbać o estetykę otoczenia oraz wygląd zewnętrzny i wewnętrzny szkoły; utrwalać w świadomości rodziców i uczniów dobre informacje o szkole; sukcesywnie zmieniać formy promocji szkoły i uaktualniać je, dostosowując do nowo powstających potrzeb, do nowej sytuacji;

Realizacja koncepcji a nade wszystko: dbać o bezpieczeństwo, zdrowie i higienę pracy uczniów i personelu szkoły; utrzymywać w pełnej sprawności technicznej bazę szkoły i jej zaplecze logistyczne; dbać o finanse szkoły poprzez racjonalne wykorzystywanie środków; systematycznie pozyskiwać dotacje unijne.

Realizacja koncepcji Zdaję sobie sprawę, że czeka mnie trudne zadanie przy realizacji zaprezentowanej koncepcji. Pragnę by szkoła pod moim kierownictwem była bezpieczna i przyjazna dzieciom, elastycznie reagowała na potrzeby uczniów, rodziców i środowiska. Liczę na życzliwą pomoc organu nadzoru i prowadzącego, grona pedagogicznego, związków zawodowych, rodziców oraz wszystkich zainteresowanych prawidłowym działaniem placówki. Wierzę, że przyczynię się w ten sposób do dalszego rozwoju Gimnazjum Publicznego w Somoninie.