ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AMERICAN SCHOOL OF WARSAW SKUPIA
Advertisements

GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
przyjaźń ponad podziałami
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Jarek Sochacki Absolwent biologii w roku akad. 2005/2006 Erasmus (Essen, Niemcy) 2005/2006.
Wymiana polsko-niemiecka
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
UCZESTNICY: Stowarzyszenie AIESEC Polska Komitet Lokalny Poznań
Naszym partnerem w tym projekcie była francuska szkoła College Andre Lahaye Adernos-les-Bains. W wydarzeniu, brało udział 15 uczniów naszego gimnazjum.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
Obóz językowy z językiem angielskim już po raz czternasty organizowany przez Zespół Szkół Ekonomicznych im. ks. Janusza. St. Pasierba w Tczewie.
Wymiana młodzieży Polska – Niemcy – Dania 16 – 22 listopada 2009r.
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
MALTA 2013 Kurs metodyczny Methodology Revisited, Revitalised and Re-energised. Practical Ideas and Materials in Language Teaching.
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
We wszystkich przedsięwzięciach technologia informacyjna i komunikacyjna stanowiły ważne źródło informacji oraz narzędzie pracy. Komputer wykorzystywany.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Szkołą Odkrywców Talentów
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Wymiana polsko-niemiecka
PRZEWODNIK DLA HOST FAMILIES. Co można zyskać goszcząc u siebie praktykanta? Poznanie innej kultury; Mnóstwo ciekawostek na temat danego kraju; Przełamanie.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
Pierwsza edycja Europejskiego Dnia Języków została zorganizowana wspólnie przez Radę Europy oraz Unię Europejską w 2001 roku. Wzięły w niej udział miliony.
NAUCZANIE DWUJĘZYCZNE
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
„Dzielimy się doświadczeniami”
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zorganizowaliśmy 4-dniową ( października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Konkursowi patronuje pani Wanda Chotomska. - Rozbudzenie zainteresowania literaturą i językiem ojczystym. - Rozwój literackich talentów. - Promowanie.
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Języki obce.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Jak uczymy się niemieckiego
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU Europa bez granic. Moja Ojczyzna- moja szkoła - ja... poznaj mój kraj- poznaj mnie.”

Wymiana polsko- niemiecka 08.05.2011-14.05.2011 Zespół Szkól im. Henryka Sienkiewicza umożliwia naukę dwóch języków obcych: języka niemieckiego oraz języka angielskiego. Szkoła kładzie duży nacisk na kompetencje komunikacyjne uczniów, znajomość języków obcych, kontakty z młodzieżą z innych krajów, kształtowanie postawy otwartości na świat. Gimnazjaliści uczący się języka niemieckiego, poznają kulturę Niemiec i krajów niemieckojęzycznych. W celu rozwijania umiejętności językowych podjęliśmy wysiłek zorganizowania wymiany młodzieży. W poprzednim roku szkolnym nawiązaliśmy współpracę ze szkołą w Rendsburgu w Niemczech. Wymianę prowadzimy dzięki współpracy z fundacją Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży, która dofinansowuje wyjazd dzieci oraz przekazuje część pieniędzy na organizację pobytu Niemców i Polaków. Językiem wymiany jest język niemiecki oraz angielski.

POWITANIE 08.05.2011 pełni niepewności powitaliśmy gości z Niemiec. Nasze obawy były nieuzasadnione. Wszyscy szybko nawiązali dobry kontakt.

Pokazaliśmy naszym kolegom okolicę i naszą tradycję

A także miejsca położone o wiele dalej ale niezwykle piękne bądź ważne dla nas wszystkich

Spotkanie z Prezydentem Niemiec Niezwykle ważnym i cennym doświadczeniem tej wymiany była możliwość spotkania się uczestników wymiany z byłym prezydentem Niemiec Horstem Köhlerem. Spotkanie to odbyło się w Skierbieszowie, miejscowości w której urodził się były prezydent Niemiec. Nasi uczniowie wraz ze swoimi przyjaciółmi z Rendsburga mieli zaszczyt uczestniczyć w bezpośrednim spotkaniu z prezydentem, mogli zadawać mu pytania i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Wydarzenie to odcisnęło się głęboko w pamięci nas wszystkich.

Wspólna nauka W ramach wymiany wspólnie uczyliśmy się, bawiliśmy się, a również tworzyliśmy.

Wspólna zabawa Najlepszych wspomnień dostarczyła nam jednak wspólna zabawa. Nawiązaliśmy prawdziwe przyjaźnie.

=)

Pożegnanie Trudno było się rozstać, ale przecież spotkamy się już wkrótce…

REZULTATY/KORZYŚCI   kontakt z „żywym” językiem obcym, rozwój umiejętności językowych przełamywanie stereotypów kulturowych, postawa otwartości, tolerancji i szacunku wobec europejskiego bogactwa kulturowego poznanie atrakcyjnych miejsc, ważnych zabytków, wzbogacenie swojej wiedzy ogólnej motywacja do nauki języków obcych możliwość poznania Europy za niewielkie pieniądze – uczniowie pokrywają wyłącznie koszty przejazdu „uczenie się od siebie”, czyli korzystanie z pomysłów i doświadczeń obydwu szkół. nawiązanie przyjaźni między nauczycielami i dyrekcją nawiązanie stałej współpracy ze szkołą w Rendsburgu nawiązanie współpracy z Fundacją Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży- uczestnictwo w różnorodnych szkoleniach i inicjatywach organizowanych przez tą fundację.